Ekonomika
Japáni nezvyknú robiť poddimenzované motory a Honda tobôž nie, i keď tu sa od odborníkov na motory človek dozvie i to, že je to s.hit 😉
to jo no.. zas záleží čí motory bereš.. takový 1.8VTi(124kW) od hondy je trochu jiné kafe :yes: :yes:
mýtus padol i nepadol...záleží od toho, ako sa na to pozrieš a čo človek preferuje, a preto ani nemám obavu o zánik silnejších (objemnejších) motorizácií...pri benzínových jednotkách zatiaľ stále platí, že motor s vyšším objemom bude pri vyšších rýchlostiach, či plnom zaťažení, stále o niečo úspornejší ako dúchané maloobjemové motory, takže kto častejšie jazdí "plný" alebo preferuje rýchle presuny, tak stále pôjde do vyššieho objemu, bežný motorista, ktorý jazdí sám do práce štýlom lážo-plážo, uprednostní fúkaný maloobjem, ktorý mu umožní čas od času i vyblázniť sa za volantom...
mali by sme však porovnávať porovnateľné...za náhradu 1.6 MPI považujem motor 1.2 TSI (75kW vs. 77kW), 1.4 TSI (90kW) považujem za náhradu nefúkanej 1.8 (92kW) a 2.0 (85kW)...
mali by sme však porovnávať porovnateľné...za náhradu 1.6 MPI považujem motor 1.2 TSI (75kW vs. 77kW), 1.4 TSI (90kW) považujem za náhradu nefúkanej 1.8 (92kW) a 2.0 (85kW)...
Už aby ta 1,2TSI byla i v Octavkách, pak to bude tězké rozhodování jestli golf za 413000Kč nebo Octavia za!!!
otázna je ešte spoľahlivosť 1,2 TSI, ak tento motor v tomto ohľade presvedčí, tak na 1,6 MPI, s Tebou uvedených dôvodov, bude potrebné pri výbere zabudnúť...takže súhlas Karle 😉
čo sa 1,6 TDI týka, tak je pravdou, že parametrami je tento motor oproti na trhu zabývanej konkurencii poddimenzovaný, no na druhej strane to bude v niektorých modeloch lepšia alternatíva k 1,4 TDI a na opačnej strane rokmi "vybehnutej" 1,9 TDI, takže vzhľadom na obľúbenosť VW flotily na našich trhoch by som nebol zase taký skeptický a domnievam sa, že i 1,6 TDI vo všetkých výkonových verziách si nájde miesto i v mnohých súkromných garážach, no zase bude záležať od spoľahlivosti a kultivovanosti tejto pohonnej jednotky a dúfam, že by mala byť lepšia ako u porovnávaných 1,4 i 1,9 TDI, ktorých súčasné verzie nie sú pre mňa ničím iným, ako sklamaním...
čo sa 1,6 TDI týka, tak je pravdou, že parametrami je tento motor oproti na trhu zabývanej konkurencii poddimenzovaný, no na druhej strane to bude v niektorých modeloch lepšia alternatíva k 1,4 TDI a na opačnej strane rokmi "vybehnutej" 1,9 TDI, takže vzhľadom na obľúbenosť VW flotily na našich trhoch by som nebol zase taký skeptický a domnievam sa, že i 1,6 TDI vo všetkých výkonových verziách si nájde miesto i v mnohých súkromných garážach, no zase bude záležať od spoľahlivosti a kultivovanosti tejto pohonnej jednotky a dúfam, že by mala byť lepšia ako u porovnávaných 1,4 i 1,9 TDI, ktorých súčasné verzie nie sú pre mňa ničím iným, ako sklamaním...
... - tak by se daly charakterizovat dvě nové motorizace Golfu.
1,2 TSI ve srovnání s 1,6 MPI nevychází vůbec špatně. Na jazyk se nicméně vtírá sarkastická poznámka - ještě aby také ne. Za příplatek slabých deseti tisíc dostaneš šestistupňový manuál a motor, který poskytne lepší pružné zrychlení a při defenzivním stylu jízdy i lepší spotřebu. Faktem ale je, že 1,2 TSI bude soupeřit také s konkurenčními jednašestkami, které jsou výkonově mnohdy jinde než letité MPI. Když říkám výkonově, nemám na mysli pouze výkon motoru, ale také dosahovanou spotřebu, kulturu běhu, ochotu se vytáčet atd. Známou pravdou také je, že tyto konkurenční jednašestky na českém trhu koupíš za sumy podstatně nižší. Přesto bude motor 1,2 TSI v Golfu výbornou motorizací a jen hlupák by jí nedal před letitou jednašestkou přednost.
Jesliže motor 1,2 TSI představuje chutné sousto v nabídkovém menu Golfu, o motoru 1,6 TDI to říci nelze. Motor přichází pozdě a jeho výkonové parametry strčí konkurenční turbodieselové jednašestky s klidem do kapsy. A říci si za verzi s 90 koníky 440.000 Kč, to je zkrátka na české poměry troufalé a nezmění to ani sériové ESP, kterým mnohé konkurenční vozy nedisponují. Tento motor to mezi nefiremní klientelou na českém trhu bude mít podle mého názoru těžké.
1,2 TSI ve srovnání s 1,6 MPI nevychází vůbec špatně. Na jazyk se nicméně vtírá sarkastická poznámka - ještě aby také ne. Za příplatek slabých deseti tisíc dostaneš šestistupňový manuál a motor, který poskytne lepší pružné zrychlení a při defenzivním stylu jízdy i lepší spotřebu. Faktem ale je, že 1,2 TSI bude soupeřit také s konkurenčními jednašestkami, které jsou výkonově mnohdy jinde než letité MPI. Když říkám výkonově, nemám na mysli pouze výkon motoru, ale také dosahovanou spotřebu, kulturu běhu, ochotu se vytáčet atd. Známou pravdou také je, že tyto konkurenční jednašestky na českém trhu koupíš za sumy podstatně nižší. Přesto bude motor 1,2 TSI v Golfu výbornou motorizací a jen hlupák by jí nedal před letitou jednašestkou přednost.
Jesliže motor 1,2 TSI představuje chutné sousto v nabídkovém menu Golfu, o motoru 1,6 TDI to říci nelze. Motor přichází pozdě a jeho výkonové parametry strčí konkurenční turbodieselové jednašestky s klidem do kapsy. A říci si za verzi s 90 koníky 440.000 Kč, to je zkrátka na české poměry troufalé a nezmění to ani sériové ESP, kterým mnohé konkurenční vozy nedisponují. Tento motor to mezi nefiremní klientelou na českém trhu bude mít podle mého názoru těžké.
Spotreba u 90kW motora s 200nm pri 1500 ot pod 8 litrov je úplne OK.
Ten mýtus starých motoristov, že objem nenahradíš už dávno padol. 1,4 TSI je jednoznačne lepšia ako atmosférická 1,6, čiže objem bol nahradený. Samo že 4,0 nenahradí 😉
Ten mýtus starých motoristov, že objem nenahradíš už dávno padol. 1,4 TSI je jednoznačne lepšia ako atmosférická 1,6, čiže objem bol nahradený. Samo že 4,0 nenahradí 😉
V prima autosalóne to nebol žiadny "test". Veď neuviedli nameranú spotrebu, len niečo blábolili, že jazdiť pod 10 bude problém.
Tu máš konkrétne nameranú spotrebu pri serióznom teste 7,6😒br /> [odkaz]
Tu máš konkrétne nameranú spotrebu pri serióznom teste 7,6😒br /> [odkaz]
Bravo prepadák? Veď spolu s G. Puntom zachránili Fiat od bankrotu.
Technika zo Stilla? Nove motory 1,4 T-jet a 1,6 M-jet.
Drahé? Pozri cenník a nekecaj 8-s
Technika zo Stilla? Nove motory 1,4 T-jet a 1,6 M-jet.
Drahé? Pozri cenník a nekecaj 8-s
Keďže tieto autá sú predsa len ťažšie ako malé autá, tak by som motor pod do Golfu 90 kW nebral. Určite sa dá jazdiť i so 77 kW, ale to sa mi zdá už dosť podmotorované, hlavne pri naloženom aute.
tak snad ti pes někdy přitáhne nějakého jelena a pak pozveš na guláš >😁 Ostravárek tady neseženeš.To je snažší ho koupit v Britském supermarketu než v Praze a to nekecám :-!
tak ta 1.6 má jednu fičúru která se železnou pravidelností odchází (zas ne každý měsíc, ale do těch 70-80 tis.KM), ale jinak je slušná, na takový obyčejný ježdění stačí, spotřeba taky lepší průměr. Jel jsem jí teda jenom při testovací jízdě, ale subjektivně proti 1.6MPI v Oktávce 2 byla živější, a 1.6 v C4 se mi taky nezdála lepší. Ale ty rozdíly nebudou nijak extra velké samozřejmě.
1.4TCE ale určitě bude lepší.
1.4TCE ale určitě bude lepší.
vidle ani motyku jsem ještě nestihl zakoupit. Dnes jdeme právě naposled do starého bytu, odevzdat klíče. Byly to fajn 3 roky, ale vesnice je vesnice. Ráno jsem při venčení potkal laň, večer pes pravidelně honí po polích zajíce a bažanty, hospoda 5 minut pěšky :-!
Ostravárka jsem ještě teda nepil, musím to asi napravit. Občas při nákupech chytnu takovou mánii a vemu 3-4 druhy různých piv co jsem ještě neměl. :-!
Ostravárka jsem ještě teda nepil, musím to asi napravit. Občas při nákupech chytnu takovou mánii a vemu 3-4 druhy různých piv co jsem ještě neměl. :-!
takže už nebydlíš u lanového centra jo? takže od teď už s vidlema do hospody >😒] Kruškám jsem přišel poslední dobou na chut :yes: Plzeň je v pohodě když ji nezkazí ti "e😜erti" za výčepem ;-\ ale na Ostravárek nemá nic :-!
je fakt, že to už radši tu 1.4TCE do megana než atmosféru 1.6 o které jsem slyšel že je prý dost poruchová a taky není kdo ví jak výkonná... 8-s
Ty holt nikdy nezklameš, šášulo. Že já to furt testuju - pitomec se projeví vždycky stejně podle známé zásady, je lepší mlčet a být pokládán za pitomce, než promluvit a všechny pochybnosti o své pitomosti vyvrátit. Kdybes jednou jedinkrát nezareagoval, byl by to pro mně šok....
do Makra >😁
v hospodě jsem tady nepil Budvárek ani nepamatuju... 😒
a teď v naší vesničce, krásné, malé, střediskové kam jsem se o víkendu přestěhoval točí v hospodě Krušovice, a moc dobrý.
Ono já zas snad kromě Plzně (moc horká) mám rád skoro všechno >😒]
v hospodě jsem tady nepil Budvárek ani nepamatuju... 😒
a teď v naší vesničce, krásné, malé, střediskové kam jsem se o víkendu přestěhoval točí v hospodě Krušovice, a moc dobrý.
Ono já zas snad kromě Plzně (moc horká) mám rád skoro všechno >😒]
zas ono na druhou stranu pomalu nic jiného na výběr nebude. Renault nechal pro Megoše starou 1.6, která je řekněmu slušná, ale taky tady nebude věčně. 2.0 atmosféra ani nevím jestli se do nového Megana ještě nabízí, pak je tam 2.0TCE (min. pro Coupé). Takže vše ostatní bude s turbem.
Osobně sice nemám praxi s maloobjemovými turbomotory, ale nevidím to nijak tragicky. Podle mně s tím člověk horší spotřebu než se stejnou atmosférou neudělá + bude mít nějaký ten výkon k dispozici pro případ potřeby.
Osobně sice nemám praxi s maloobjemovými turbomotory, ale nevidím to nijak tragicky. Podle mně s tím člověk horší spotřebu než se stejnou atmosférou neudělá + bude mít nějaký ten výkon k dispozici pro případ potřeby.
čo by som už len od nich mohol potrebovať...pár bás piva? >😒]
Gemer som už nepil pár rokov, Martiner občas, Corgoň tiež velmi dlho (ale tomu som nikdy neholdoval). Bažant je klasika :yes😒br />
Ja teraz fičím na Budvare. Strašne mi chutí, akorát som vo svojej vášni osamotený. Vraj je sladký a smrdí >😒]
Gemer som už nepil pár rokov, Martiner občas, Corgoň tiež velmi dlho (ale tomu som nikdy neholdoval). Bažant je klasika :yes😒br />
Ja teraz fičím na Budvare. Strašne mi chutí, akorát som vo svojej vášni osamotený. Vraj je sladký a smrdí >😒]
tak ako je napísané v príspevku o krok vyššie nad Tebou od Ilikethecars!, tak objem skutočne nenahradíš ani turbom v maloobjemovom motore, pretože ak príde na rad vyššie zaťaženie, tak spotreba stúpne tak, že človek nejedenkrát obanuje, že sa uchýlil ku kúpe oturbeného maloobjemového motoru...to bol presne prípad toho testu rozožratej Octavie s 1.4 TSI...výrobcovia sa neuberajú celkom správnym smerom alebo nás chcú naučiť jazdiť s veľmi ľahkými nohami a v šortkách bez batožiny (?!) 8-s 8-s
nemienim polemizovať o tom, čo si napísal, pretože by sme neskončili iba u Brava...moja reakcia však spadala na poslednú vetu z príspevku BeranK a zrejme si to pochopil inak...
No stratil si sa. Gemer i martiner stále fungujú, len sa skutocne varia vselikde inde. Oficiálne z webu: Spolu so značkou Heineken, vlajkovou loďou portfólia spoločnosti, Heineken na Slovensku predáva najhodnotnejšiu slovenskú značku Zlatý Bažant, ďalšie silné slovenské značky Corgoň, Kelt, Martiner a Gemer, ako i niektoré známe zahraničné značky – Krušovice, Starobrno a Desperados.
Mám nejaké kontakty v Heinekene, keby si nieco potreboval... 😉
Mám nejaké kontakty v Heinekene, keby si nieco potreboval... 😉
myslím, že rencek nebude reagovat nijak.. však ona ta 1.2TSI nebude podle mně žádná velká výhra.. jak s tím bude člověk chtít jezdit dynamicky tak ho to sežere na spotřebě, viz test 1.4TSI v autosalonu.. to 1.6TDI určitě nebude špatná volba, sice pochybuju, že se v kultivovanosti vyrovná francouzským respektive renaultovským chrochtákům, ale pořád lepší než 1.9 pumpe düse hnus.. :yes:
čo som poskúšal? no asi si už na všetko nespomeniem ale tak to čo mi utkvelo v pamäti: Volvo S80 W8 AWD, Honda Legend, Passat CC(ten som mal skôr ako novinári >😒] ), MB CLS, MB E(aj staré, aj nové)SL500, Jag XF,XK, Maserati Quattroporte. A to je hádam všetko. Snažil som sa o taký prierez. Z každého rožku trošku. 😉
otázka je jak bude reagovat Renault. Jestli taky začne dávat 1.2TCE do Megoše nebo zůstane jenom u 1.4tky
Nyní jsem se díval na Autosalon na Primě a tam 1,4 zkritizovali pro její nenažranost.
Také jsem zde již napsal, že nemá cenu srovnávat TCE od Renaultu, za který se připlácí 20 000 ve srovnání s TSI.
Také jsem zde již napsal, že nemá cenu srovnávat TCE od Renaultu, za který se připlácí 20 000 ve srovnání s TSI.
nekecaj, fakt? To že je to správný lowend do krčiem tried číslo 3 a vyššie čo to viem, som z Rimavskej Soboty :-! , ale jak začal robiť Heineken tie presunu a čachry machry s brandami, úplne som sa v tom stratil. A naši doma tiež prestali kupovať Gemer, takže som ho už oplakal.
Takže ja som to vedel takto😒br />
najprv zrušili pivovar v Martine a výrobu Martineru presunuli do RS. Potom sa rozhodli zatvoriť aj pivovar v RS, Martiner tuším varia v Hurbanove a Gemer mali podla mojích info úplne zrušiť
Takže ja som to vedel takto😒br />
najprv zrušili pivovar v Martine a výrobu Martineru presunuli do RS. Potom sa rozhodli zatvoriť aj pivovar v RS, Martiner tuším varia v Hurbanove a Gemer mali podla mojích info úplne zrušiť
volvo mu zhabala polovička, tak sa teraz obzerá po niečom inom. aktuálne to bude až na jeseň. zatiaľ som pojazdil nejaké autíčka a podal referencie, tak sa hádam pre niečo rozhodne. ale bude to ťažký oriešok...
a pívo nepijem, pretože mi to bohvieako nechutí. zvyčajne mi začne chutiť až tak piate a to už som viacej pri pisoáre ako pri stole, tak si ten pivný prepych radšej odpúšťam...
a pívo nepijem, pretože mi to bohvieako nechutí. zvyčajne mi začne chutiť až tak piate a to už som viacej pri pisoáre ako pri stole, tak si ten pivný prepych radšej odpúšťam...
Gemer nezanikol,stále sa varí. Je to low-endový brand Heineken Slovensko a ako taký si ho nemozu dovolit pustit, inak by nemali pokrytý tento segment.
a ty si myslíš, že keď nebudeš pivo piť, že ti pupok nenarastie? >😒]
Stein kedysi varili v pivovare vedla Tržnice na Trnavskom Mýte, smerom do centra, jak jazdia električky. Tuším vlani im to tam vyhorelo. Len som nevedel, že ešte bol pivovar funkčný, alebo už ich niekde kúpil a nechal značku zaniknúť ako napr. Martiner, Gemer a pod.
A čo šéf? Ešte ho baví Volvo? Neplánuje niečo nové?
Stein kedysi varili v pivovare vedla Tržnice na Trnavskom Mýte, smerom do centra, jak jazdia električky. Tuším vlani im to tam vyhorelo. Len som nevedel, že ešte bol pivovar funkčný, alebo už ich niekde kúpil a nechal značku zaniknúť ako napr. Martiner, Gemer a pod.
A čo šéf? Ešte ho baví Volvo? Neplánuje niečo nové?
tak to máš pravdu, že by som ani do roboty nechodil, keby mi to kúpil. dal by som totiž výpoveď... >😒]
a pivo nepijem( tak 5-6 ročne je môj limit, ale niekedy sa odtrhnem a dám si ich aj 10... >😁 ), takže neviem či sa to tu varí, ale predáva sa to určite...
a pivo nepijem( tak 5-6 ročne je môj limit, ale niekedy sa odtrhnem a dám si ich aj 10... >😁 ), takže neviem či sa to tu varí, ale predáva sa to určite...
zase blbé rečičky, keby ti šéf kúpil takú "terén lišku" s najsámlepším trojvalcom, najchutnejšími plastami, supiš výbavou, to by si potom ani do roboty nechodil a ešte by si v nej aj spával! :-!
OT - varia ešte v BA pivo Stein?
OT - varia ešte v BA pivo Stein?
Liška je pochopitelně tradiční zavedená unterprémiová značka,podobně jako phaeton v ještěvyššínežnejvyšší třídě.A podobně tak úspěšný.Eurodrzci a diamantoví kovbojové neznají kompromisy.
Tobě auta opravdu nic neříkají. :no:
Jestli řadíš motor 1.0 na stejnou úroveň pojištění jako 1.4, tak je mi tě líto, ale auto zřejmě nemáš.
Tohle si dej zarámovat:
"1400ccm a 999ccm platí stejnou pojistku."
(kdyby něco, tak je tam rozdíl dvou tříd)
Pro tebe speciálně: do 1000ccm - Corsa
do 1350ccm
do 1850ccm - Tiguan
Už chápeš?
>😁 >😁
Jestli řadíš motor 1.0 na stejnou úroveň pojištění jako 1.4, tak je mi tě líto, ale auto zřejmě nemáš.
Tohle si dej zarámovat:
"1400ccm a 999ccm platí stejnou pojistku."
(kdyby něco, tak je tam rozdíl dvou tříd)
Pro tebe speciálně: do 1000ccm - Corsa
do 1350ccm
do 1850ccm - Tiguan
Už chápeš?
>😁 >😁
a líška má nejakú tradíciu? myslím, že iba v tom, že je to od začiatku v merítkach VW prepadák... >😒]
a hlavně bude vítěz všech statistik prodeje, podobně jako Liška - přidáš 5, odečteš 10, vyřadíš 3, zarovnáš výbavu, připojíš tradici a máš vítěze :-!
chápeš, hmotnosť - základná fyzikálna veličina 😉
ešte by mali zahrnúť zrýchlenie z 0 na 100 😄
ešte by mali zahrnúť zrýchlenie z 0 na 100 😄
ta 1.2TSI nevypadá špatně. Sice možná chvíli bude trvat překonat psychickou bariéru - přece jenom mít v Guru jednadva...ale paramatetry, a potažmo cenou to vypadá velice nadějně
ano ano, základné axiomy platia vždy a všade, len ťa trošku poopravím (aby v tom novicovia nemali guláš >😒] ) - VW je supermainstream, subprémia je napr. Saab, tuším Alfa, a možno aj Volvo vďaka absencii 5m limuzíny. Neviem či sa možeme odvážiť tam dať aj Lanču, predsa len to faux pa čo predviedli s tou tmavou strechou :😉 >😒] :-!
Niektorá poisťovňa vraj už počíta poistku z pohotovostnej váhy auta podľa techničáku.... >😁
Viditelne Ti ne sú známe niektoré základné axiómy tohto webu: napr. ze 1,2 HTP je najlepsia zakladna motorizacia napriec konkurenciou, ze existuje nieco ako subprémia a tvorí ju výhradne VW, ze 1,4 59 kW v Golfe ide plynule do 190 km/h... >😒]
Pokud myslíš 1,4 TSI (125 kW) tak můžu pár zkušeností sdělit. Sice to mám v Touranu, ale...
tu 1.4 59kw mam v polu,190 da tak max z kopce a to by mi popraskaly bubínky jak to řve.Když to srovnám s dynamikou fabky nebo roomstra s 1.2 haťapkou tak ta čtrnáctka moc výhra není.
no mwyslím, žwe twy uwž swi nwás pobwavil dwost... A 66kW nafwta nenwní vw twom auwtě natolwik vtipwná jawko v prémiovwém A3... Tkže twak.
P.S. mel by si se hodit víc dopohody... mám pocit, že ti z toho už hrabe... >😒]
P.S. mel by si se hodit víc dopohody... mám pocit, že ti z toho už hrabe... >😒]
Mě se líbí ten termín "normální člověk". Já třeba chci normální navigaci, ale do obejváku mě stačí závora. 😉
Je to dobrý, výbava v základu taková, že nic dalšího pro normálního opakuji normálního člověka netřeba. Jinak mně ale vždycky u Golfa pobaví ta cena za zadní dveře navíc. Ale zase - jedny dveře za 2.300, to je mnohem míň než dveře do obýváku s obložkami 😄
K tomu motoru jsme jeno zvědav, kdy pojišťovny začnou počítat pojistné z výkonu a ne z objemu. Je úsměvné, že nepříklad Tiguan se čtrnáctistovkou TSI má stejnou pojistku jako třeba Corsa s nejslabším motorem a tenhle Golf bude mít stejnou pojistku jako stará dobrá Š120.
Tiše se modlím, aby se tady neobjevil někdo z fiatí smečky, i když zase na druhou stranu trochu zábavy po ránu by neuškodilo.
K tomu motoru jsme jeno zvědav, kdy pojišťovny začnou počítat pojistné z výkonu a ne z objemu. Je úsměvné, že nepříklad Tiguan se čtrnáctistovkou TSI má stejnou pojistku jako třeba Corsa s nejslabším motorem a tenhle Golf bude mít stejnou pojistku jako stará dobrá Š120.
Tiše se modlím, aby se tady neobjevil někdo z fiatí smečky, i když zase na druhou stranu trochu zábavy po ránu by neuškodilo.
Máš to obráceně - u konkurence za ty prachy dostaneš k autu horské kolo pro sebe, maželku, 2 děti ... možná i pro babku s dědkem >😁
Prďoši, s vytuněnym stodvaciáškem bych s tím vaším Guru vytřel podlahu, nicméně ta cena je za 1,4 TSI více než slušná... 😉 Kdo má zkušenost s Géčkem této motorizace??
No príplatok 9000 Kc za modernejsí a výkonnejsí agregát povazujem za rozumný. 77 kW a 175 Nm sa mi javí pre hatchback velkosti Golfa za primeraný standard, ktorý by mal uspokojit 80% majitelov Golfa. A kedze - ako je známe - uz 59 kilowatová jedna-stvorka zrýchluje plynule na patke z 50 kmh az po maximálku 190 kmh, pri 1,2 TSI to vidím na plynulé zrýchlovanie zo 40 az na 22O km/h 😉
Ale jinak preferuju Bernarda a Svijany.