Volkswagen Golf 1,2 TSI (77 kW) bude stát 413.100,-Kč, 1,6 TDI (66 kW) pak 439.900,-Kč
Technická data ani další podrobnosti o konstrukci nového čtyřválce 1,2 TSI zatím bohužel nebyly zveřejněny. Shrňme tedy alespoň to známé. Nový motor v tuto chvíli doplňuje nabídku přibližně na úrovni klasické atmosférické jedna-šestky. Později by ji mohl zcela nahradit. Kdy se tak stane, ale není v tuto chvíli známo.
Premiéru má malý čtyřválec v Polu, které už s motorem 1,6 MPI v nové generaci nepořídíte. V Polu má motor o objemu 1198 cm3 výkon 77 kW při 5000 min-1 a velmi dobrý točivý moment 175 Nm mezi 1500 a 3000 min-1. Předpokládáme, že v Golfu to budou identické nebo velmi podobné hodnoty. Zejména v oblasti točivého momentu malý přeplňovaný motor svého atmosférického a již letitého předchůdce překonává. Odráží se to také na jízdní dynamice a spotřebě. Pomůže v tom šestistupňová ručně řazená převodovka. Golf 1,2 TSI je o 9.100,-Kč dražší než Golf 1,6 MPI.
Základní výbavou Golfu je i nadále Trendline. Standardem v ní jsou čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, ESP, klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, rádio RCD 210 s CD-MP3 přehrávačem, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna vpředu nebo elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Ceny z tabulky platí pro třídveřovou verzi, za pětidveřovou zaplatíte navíc nyní 4.900,-Kč, dostanete pak ale taky malý kožený paket (tj. tříramenný kožený volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži) a vnější zpětná zrcátka a kliky dveří lakované v barvě vozu. Za dalších 14.900,- Kč lze mít s paketem All in také klimatizaci "Climatronic" s automatickou regulací, alarm s integrovaným nezávislým zdrojem, tempomat, bederní opěrky páteře pro přední sedadla, včetně výškově nastavitelného sedadla spolujezdce, loketní opěrku vpředu s odkládacím boxem, 2 držáky nápojů vzadu a kola z lehkých slitin Wellington 6 1/2 J x 15 se zajištěním proti krádeži (lze pouze v kombinaci s Paketem Comfort, nelze pro 1,4 59kW, 1,6 TDI 66kW a 2,0 TDI 103kW 4Motion).
Následující stupeň Highline je nyní o tučných 60.800,-Kč dražší, ale v ceně dostanete velký balík příplatkové výbavy, do kterého patří mj. Rádio RCD 310 s CD-MP3 přehrávačem, výkon 4 x 20 Wattu, 8 reproduktorů, Aux-in zdířka, tempomat, palubní počítač Plus, kola z lehkých slitin "Cleveland" 6 1/2 J x 16, pneumatiky 205/55 R16, mlhové světlomety s chromovaným orámováním a statickým přisvěcováním do zatáček, potahy sedadel Alcantara/látka, sedadla řidiče a spolujezdce výškově nastavitelné, s bederními opěrkami, tříramenný multifunkční kožený volant s ovládáním rádia a palubního počítače (malý kožený paket), loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, 2 držáky nápojů vzadu nebo textilní koberečky vpředu i vzadu.
Volkswagen Golf VI - přehled zážehových motorizací (květen 2009) | |||||
Motor | 1,4 (59 kW) (5M) | 1,6 (75 kW) (5M) | 1.2 TSI (77 kW) | 1,4 TSI (90 kW) (6M) | 1,4 TSI (118 kW) (6M) |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1595 | 1198 | 1390 | 1390 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 59/5000 | 75/5600 | 77/5000 | 90/5000 | 118/5800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 132/3800 | 148/3800 | 175/1500-3500 | 200/1500 | 240/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 172 | 188 | - | 200 | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,9 | 11,3 | - | 9,5 | 8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,4 | 7,1 | - | 6,2 | 6 |
Cena Trendline [Kč] | 359.900,- | 404.000,- | 413.100,- | 449.900,- | - |
Cena Highline [Kč] | - | 464.800,- | 473.900,- | 510.700,- | 566.000,- |
Rozšířena brzy bude také nabídka turbodieselů. K inovovaným dvoulitrům TDI - nyní u Golfu výhradně jako common-rail - přibude dvojice nových jedna-šestek TDI se 66 a 77 kW. Ta silnější má dynamické parametry srovnatelné s atmosférickou 1,6 MPI (75 kW), ale kombinovanou spotřebu jen 4,5 l/100 km. Cenový rozdíl činí přes 60 tisíc Kč. Všechny jedna šestky zůstávají u pětistupňových převodovek.
Volkswagen Golf VI - přehled vznětových motorizací (květen 2009) | |||||
Motor | 1.6 TDI (66 kW) | 1.6 TDI (77 kW) | 2.0 TDI (81 kW) (5M) | 2.0 TDI (103 kW) (6M) | 2.0 TDI (103 kW) (4Motion 6M) |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1968 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 66/- | 77/4400 | 81/4200 | 103/4200 | 103/4200 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | - | 250/1900-2500 | 250/1500 | 320/1750 | 320/1750 |
Max. rychlost [km/h] | - | 189 | 194 | 209 | 206 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 11,3 | 10,7 | 9,3 | 9,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 4,5 | 4,5 | 4,9 | 5,5 |
Cena Trendline [Kč] | 439.900,- | 465.900,- | 469.700,- | 521.700,- | 563.100,- |
Cena Highline [Kč] | - | 526.700,- | 530.400,- | 582.400,- | 623.900,- |