Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf 1,2 TSI (77 kW) bude stát 413.100,-Kč, 1,6 TDI (66 kW) pak 439.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (78)
Volkswagen pozměnil nabídku modelu Golf pro český trh. Obsahuje jak nový čtyřválec 1,2 TSI (77 kW), tak základní turbodiesely 1,6 TDI se 66 kW a 77 kW.

Technická data ani další podrobnosti o konstrukci nového čtyřválce 1,2 TSI zatím bohužel nebyly zveřejněny. Shrňme tedy alespoň to známé. Nový motor v tuto chvíli doplňuje nabídku přibližně na úrovni klasické atmosférické jedna-šestky. Později by ji mohl zcela nahradit. Kdy se tak stane, ale není v tuto chvíli známo.

Premiéru má malý čtyřválec v Polu, které už s motorem 1,6 MPI v nové generaci nepořídíte. V Polu má motor o objemu 1198 cm3 výkon 77 kW při 5000 min-1 a velmi dobrý točivý moment 175 Nm mezi 1500 a 3000 min-1. Předpokládáme, že v Golfu to budou identické nebo velmi podobné hodnoty. Zejména v oblasti točivého momentu malý přeplňovaný motor svého atmosférického a již letitého předchůdce překonává. Odráží se to také na jízdní dynamice a spotřebě. Pomůže v tom šestistupňová ručně řazená převodovka. Golf 1,2 TSI je o 9.100,-Kč dražší než Golf 1,6 MPI.

Základní výbavou Golfu je i nadále Trendline. Standardem v ní jsou čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, ESP, klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, rádio RCD 210 s CD-MP3 přehrávačem, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna vpředu nebo elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Ceny z tabulky platí pro třídveřovou verzi, za pětidveřovou zaplatíte navíc nyní 4.900,-Kč, dostanete pak ale taky malý kožený paket (tj. tříramenný kožený volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži) a vnější zpětná zrcátka a kliky dveří lakované v barvě vozu. Za dalších 14.900,- Kč lze mít s paketem All in také klimatizaci "Climatronic" s automatickou regulací, alarm s integrovaným nezávislým zdrojem, tempomat, bederní opěrky páteře pro přední sedadla, včetně výškově nastavitelného sedadla spolujezdce, loketní opěrku vpředu s odkládacím boxem, 2 držáky nápojů vzadu a kola z lehkých slitin Wellington 6 1/2 J x 15 se zajištěním proti krádeži (lze pouze v kombinaci s Paketem Comfort, nelze pro 1,4 59kW, 1,6 TDI 66kW a 2,0 TDI 103kW 4Motion).

Následující stupeň Highline je nyní o tučných 60.800,-Kč dražší, ale v ceně dostanete velký balík příplatkové výbavy, do kterého patří mj. Rádio RCD 310 s CD-MP3 přehrávačem, výkon 4 x 20 Wattu, 8 reproduktorů, Aux-in zdířka, tempomat, palubní počítač Plus, kola z lehkých slitin "Cleveland" 6 1/2 J x 16, pneumatiky 205/55 R16, mlhové světlomety s chromovaným orámováním a statickým přisvěcováním do zatáček, potahy sedadel Alcantara/látka, sedadla řidiče a spolujezdce výškově nastavitelné, s bederními opěrkami, tříramenný multifunkční kožený volant s ovládáním rádia a palubního počítače (malý kožený paket), loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, 2 držáky nápojů vzadu nebo textilní koberečky vpředu i vzadu.

Volkswagen Golf VI - přehled zážehových motorizací (květen 2009)
Motor1,4 (59 kW) (5M)1,6 (75 kW) (5M)1.2 TSI (77 kW)1,4 TSI (90 kW) (6M)1,4 TSI (118 kW) (6M)
Zdvihový objem [cm3]13901595119813901390
Válce/ventily4/44/24/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560077/500090/5000118/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800148/3800175/1500-3500200/1500240/2000
Max. rychlost [km/h]172188-200220
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,3-9,58
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,1-6,26
Cena Trendline [Kč]359.900,-404.000,-413.100,-449.900,--
Cena Highline [Kč]-464.800,-473.900,-510.700,-566.000,-

Rozšířena brzy bude také nabídka turbodieselů. K inovovaným dvoulitrům TDI - nyní u Golfu výhradně jako common-rail - přibude dvojice nových jedna-šestek TDI se 66 a 77 kW. Ta silnější má dynamické parametry srovnatelné s atmosférickou 1,6 MPI (75 kW), ale kombinovanou spotřebu jen 4,5 l/100 km. Cenový rozdíl činí přes 60 tisíc Kč. Všechny jedna šestky zůstávají u pětistupňových převodovek.

Volkswagen Golf VI - přehled vznětových motorizací (květen 2009)
Motor1.6 TDI (66 kW)1.6 TDI (77 kW)2.0 TDI (81 kW) (5M)2.0 TDI (103 kW) (6M)2.0 TDI (103 kW) (4Motion 6M)
Zdvihový objem [cm3]15981598196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/-77/440081/4200103/4200103/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]-250/1900-2500250/1500320/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]-189194209206
Zrychlení 0-100 km/h [s]-11,310,79,39,4
Komb. spotřeba [l/100 km]-4,54,54,95,5
Cena Trendline [Kč]439.900,-465.900,-469.700,-521.700,-563.100,-
Cena Highline [Kč]-526.700,-530.400,-582.400,-623.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (78)
28. 5. 2009 12:21
Re: Golfí srdíčko
Ostravar neznám. U Plzně záleží, která to je. Desítka Gambáč je pitná jen v nouzi, jedenáctka se jim povedla a dvanáctka Prazdroj podle mého nemá chybu, zejména pokud zajdete na nepasterovanou.
Ale jinak preferuju Bernarda a Svijany.
Avatar - ryman
27. 5. 2009 15:51
Re: Je to levnější, než jsem čekal.
toť pravda.. pokud tě to ale nesežere zaživa tak proč ne... ;-)
27. 5. 2009 15:49
Re: Je to levnější, než jsem čekal.
To sú motory pre tých ktorým nevadí jazdiť pri otáčkach 4000+. Mne to vadí ;-\
27. 5. 2009 15:47
Re: Je to levnější, než jsem čekal.
testverbrauch = spotreba pri teste. Viac nepotrebuješ :-)
Avatar - Plautus
27. 5. 2009 13:07
Re: Je to levnější, než jsem čekal.
Japáni nezvyknú robiť poddimenzované motory a Honda tobôž nie, i keď tu sa od odborníkov na motory človek dozvie i to, že je to s.hit ;-)