Zaujalo mne 50% společných dílů a hned tři různé cesty vývoje platforem a dva druhy uložení pohonných jednotek. Asi myslí 50% v každé variantě. Už jen předek musí být ve třech variantách, kvůli deformačním silám, které se výrazně liší u MPV, htb a SUV. nekompatibilní ve struktuře materiálů dílů, když už ne ve tvarovém pojetí výlisku.Nejvíce se mi líbí cesta Mazdy. Komplexní přístup k modernizaci vozidla.
vw je najdalej, potom je o maly krok za nimi PSA, ktorych prve auta c4 picaso a 308 idu do predaja. Renault iba zacina vyvijat, tento clanok je len vyplod marketingoveho oddelenia. Ich platforma ma byt podla renaultu na trhu do roku 2020.
Modulárni platforma není u Renaultu nic nového. Používá se od 90. let (možná i více). Vždyť QashQai stojí na platformě Megane 2, současná Laguna je na platformě Nissanu Altima / Murano..
To se dalo čekat..jinak by se k zisku asi nedostali.
Podobné platformy budou následovat u FIAT-Chrysler a Fordu..
Zákazníci na lepších cenách jen získají!! :yes::yes:
To je tezke odhadnout, ale jelikoz soucasti planu Power 88 je i navyseni zisku, tak poklesy zrejme nebudou velke- tzn. ze nova generace bude stat zhruba tolik, co soucasna stoji ted.
Myslím, že vozy cenově padají už teď. Před několika lety nebyl problém si pořídit Megane s cenovou začínající na úrovni 500 tisíc... Laguna šla klidně i do milionu. Dnes? Megane klesl na 260 tisíc, Laguna se drží na hranici 500 tisíc. Myslím, že to zlevnění je více než rapidní.
Tyto modulární platformy jsou asi jediný nástroj, jak v budoucnu šetřit náklady a "neukrajovat" z kvality použitých materiálů. VW je v tomto nejdál, protože jejich MQB je již aplikováno, aliance Renault - Nissan je se svou CMF v závěsu, co se nasazení týče, avšak díky rozdělení skládačky na 4 díly je efektivnější (z pohledu implementace a finančních úspor) než MQB. Oboum skupinám predikuji dosti úspěšnou budoucnost. Již brzy se ukáže i Ford.