Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault a Nissan odhalují globální platformu CMF

17 komentářů

valdert
Zaujalo mne 50% společných dílů a hned tři různé cesty vývoje platforem a dva druhy uložení pohonných jednotek. Asi myslí 50% v každé variantě. Už jen předek musí být ve třech variantách, kvůli deformačním silám, které se výrazně liší u MPV, htb a SUV. nekompatibilní ve struktuře materiálů dílů, když už ne ve tvarovém pojetí výlisku.Nejvíce se mi líbí cesta Mazdy. Komplexní přístup k modernizaci vozidla.
hipisko
sorry mas pravdu, zle som cital ja hlava slepa dubova

cerpal som odtialto

[odkaz]
Avatar - del42sa
del42sa
Nepleť si sdílené platformy a modulární platformy. To jsou zcela dva rozdílné pojmy 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Cela firma rendlik bude na trhu do roku 2020 >😒]
pogo26
Co to meleš. Platforma už je hotová. První auta na této platformě už uvidíš letos.
hipisko
vw je najdalej, potom je o maly krok za nimi PSA, ktorych prve auta c4 picaso a 308 idu do predaja. Renault iba zacina vyvijat, tento clanok je len vyplod marketingoveho oddelenia. Ich platforma ma byt podla renaultu na trhu do roku 2020.
Matuji
Modulárni platforma není u Renaultu nic nového. Používá se od 90. let (možná i více). Vždyť QashQai stojí na platformě Megane 2, současná Laguna je na platformě Nissanu Altima / Murano..
random.jitter
Všechno je to sice hezké, ale dokud se k tomu nevyjádři Áda, nemá smysl tady o tom nějak rozsáhleji debatovat.
Avatar - Jaros71
Jaros71
To se dalo čekat..jinak by se k zisku asi nedostali.
Podobné platformy budou následovat u FIAT-Chrysler a Fordu..
Zákazníci na lepších cenách jen získají!! :yes: :yes:
Ondris
Vždyť to píše, vše s motorem PODÉL VPŘEDU.
Avatar - pelikoš
pelikoš
to jako i a1 >😒] a pochybuji že a3 má stejnou platformu s a8
Avatar - pelikoš
pelikoš
spíše ty zisky navýší díky sjednocení výroby s Renaultem, potažmo s mercedesem
_MT_
Audi je dál než VW. Kromě Q7 vše s motorem podél vpředu stojí na jedné platformě.
Avatar - Katikakus
Katikakus
To je tezke odhadnout, ale jelikoz soucasti planu Power 88 je i navyseni zisku, tak poklesy zrejme nebudou velke- tzn. ze nova generace bude stat zhruba tolik, co soucasna stoji ted.
Matuji
Myslím, že vozy cenově padají už teď. Před několika lety nebyl problém si pořídit Megane s cenovou začínající na úrovni 500 tisíc... Laguna šla klidně i do milionu. Dnes? Megane klesl na 260 tisíc, Laguna se drží na hranici 500 tisíc. Myslím, že to zlevnění je více než rapidní.
jardo.reg
o kolko zlacnia nastupujuce modely vzhladom na ohlasovane uspory pri vyrobe??
adamikos
Tyto modulární platformy jsou asi jediný nástroj, jak v budoucnu šetřit náklady a "neukrajovat" z kvality použitých materiálů. VW je v tomto nejdál, protože jejich MQB je již aplikováno, aliance Renault - Nissan je se svou CMF v závěsu, co se nasazení týče, avšak díky rozdělení skládačky na 4 díly je efektivnější (z pohledu implementace a finančních úspor) než MQB. Oboum skupinám predikuji dosti úspěšnou budoucnost. Již brzy se ukáže i Ford.