Renault a Nissan odhalují globální platformu CMF
První informace o Common Module Family (CMF) zveřejnil Nissan již v první polovině loňského roku. Nyní odhalují francouzská a japonská značka společně nové detaily včetně informací o tom, které modely jako první vyjedou na nové platformě.
Platforma CMF je rozdělena na čtyři hlavní komponenty: motor, prostor pro cestující a přední a zadní část podlahy. Velikost motorového prostoru definuje výšku přídě, pasažéři mohou sedět níže či výše celkem ve třech úrovních a obě části šasi se dělí dále na lehké středně těžké a těžké.
Jednotlivé moduly doplňuje potřebná elektronika (tzv. koncept 4 + 1). Inženýři pak mohou kouzlit a odvozovat různé varianty. Ne, vše se samozřejmě dá kombinovat se vším, ale díky těmto možnostem mohou být nové modely navrženy efektivněji, a to od malých aut přes kompakty až po velká MPV a SUV. U menších vozů půjdou snáze odvodit i jednotlivé karosářské verze.
Platforma CMF má zamířit na pět kontinentů a do více než deseti zemí do roku 2020. První vlna nasazení této nové platformy se má týkat 1,6 milionu vozů ročně a zasáhnout celkem čtrnáct modelů, z nichž má jedenáct zastupovat značky Renault Group a tři Nissan.
Do konce letošního roku se mají na platformě CMF představit u japonského výrobce nástupci současných modelů Rogue, Qashqai a X-Trail.
V případě Renaultu se prvních modelů s novou platformou dočkáme do konce roku 2014 a budou to nástupci modelů Espace, Scénic a Laguna.
Aliance Renaultu s Nissan uvádí, že zavedení platformy CMF má přispět ke snížení nákladu na vývoj a zavedení sériové produkce modelu o 30 až 40 %. Sdílení komponentů má pak uspořit zhruba 20 až 30 % na jejich vývoj a výrobu.
Aplikace CMF je součástí obchodního plánu Power 88. V rámci tohoto programu rozvoje Nissan chce, aby jeho globální tržní podíl vzrostl na 8 %, i zisk by se měl zvýšit o stejné procento. Proto tedy zmíněné dvě osmičky v názvu.