Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault a Nissan odhalují globální platformu CMF

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Snaha o snížení nákladů na vývoj a výrobu přivedla alianci Renaultu s Nissanem k představení nové modulární platformy s označením CMF.

První informace o Common Module Family (CMF) zveřejnil Nissan již v první polovině loňského roku. Nyní odhalují francouzská a japonská značka společně nové detaily včetně informací o tom, které modely jako první vyjedou na nové platformě.

Platforma CMF je rozdělena na čtyři hlavní komponenty: motor, prostor pro cestující a přední a zadní část podlahy. Velikost motorového prostoru definuje výšku přídě, pasažéři mohou sedět níže či výše celkem ve třech úrovních a obě části šasi se dělí dále na lehké středně těžké a těžké.

Jednotlivé moduly doplňuje potřebná elektronika (tzv. koncept 4 + 1). Inženýři pak mohou kouzlit a odvozovat různé varianty. Ne, vše se samozřejmě dá kombinovat se vším, ale díky těmto možnostem mohou být nové modely navrženy efektivněji, a to od malých aut přes kompakty až po velká MPV a SUV. U menších vozů půjdou snáze odvodit i jednotlivé karosářské verze.

Platforma CMF má zamířit na pět kontinentů a do více než deseti zemí do roku 2020. První vlna nasazení této nové platformy se má týkat 1,6 milionu vozů ročně a zasáhnout celkem čtrnáct modelů, z nichž má jedenáct zastupovat značky Renault Group a tři Nissan.

Do konce letošního roku se mají na platformě CMF představit u japonského výrobce nástupci současných modelů Rogue, Qashqai a X-Trail.

V případě Renaultu se prvních modelů s novou platformou dočkáme do konce roku 2014 a budou to nástupci modelů Espace, Scénic a Laguna.

Aliance Renaultu s Nissan uvádí, že zavedení platformy CMF má přispět ke snížení nákladu na vývoj a zavedení sériové produkce modelu o 30 až 40 %. Sdílení komponentů má pak uspořit zhruba 20 až 30 % na jejich vývoj a výrobu.

Aplikace CMF je součástí obchodního plánu Power 88. V rámci tohoto programu rozvoje Nissan chce, aby jeho globální tržní podíl vzrostl na 8 %, i zisk by se měl zvýšit o stejné procento. Proto tedy zmíněné dvě osmičky v názvu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
7. 8. 2013 23:59
platforma neplatforma
Zaujalo mne 50% společných dílů a hned tři různé cesty vývoje platforem a dva druhy uložení pohonných jednotek. Asi myslí 50% v každé variantě. Už jen předek musí být ve třech variantách, kvůli deformačním silám, které se výrazně liší u MPV, htb a SUV. nekompatibilní ve struktuře materiálů dílů, když už ne ve tvarovém pojetí výlisku.Nejvíce se mi líbí cesta Mazdy. Komplexní přístup k modernizaci vozidla.
28. 6. 2013 20:27
Re: Hudba budousnosti
sorry mas pravdu, zle som cital ja hlava slepa dubova

cerpal som odtialto

[odkaz]
Avatar - del42sa
21. 6. 2013 09:23
Re: Jediná cesta..
Nepleť si sdílené platformy a modulární platformy. To jsou zcela dva rozdílné pojmy ;-)
Avatar - Ada je zase tady
21. 6. 2013 08:25
Re: Hudba budousnosti
Cela firma rendlik bude na trhu do roku 2020 >:-[]
21. 6. 2013 08:19
Re: Hudba budousnosti
Co to meleš. Platforma už je hotová. První auta na této platformě už uvidíš letos.