Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault a Nissan odhalují globální platformu CMF

17 komentářů

adamikos
Tyto modulární platformy jsou asi jediný nástroj, jak v budoucnu šetřit náklady a "neukrajovat" z kvality použitých materiálů. VW je v tomto nejdál, protože jejich MQB je již aplikováno, aliance Renault - Nissan je se svou CMF v závěsu, co se nasazení týče, avšak díky rozdělení skládačky na 4 díly je efektivnější (z pohledu implementace a finančních úspor) než MQB. Oboum skupinám predikuji dosti úspěšnou budoucnost. Již brzy se ukáže i Ford.
_MT_
Audi je dál než VW. Kromě Q7 vše s motorem podél vpředu stojí na jedné platformě.
Avatar - pelikoš
pelikoš
to jako i a1 >😒] a pochybuji že a3 má stejnou platformu s a8
Ondris
Vždyť to píše, vše s motorem PODÉL VPŘEDU.
hipisko
vw je najdalej, potom je o maly krok za nimi PSA, ktorych prve auta c4 picaso a 308 idu do predaja. Renault iba zacina vyvijat, tento clanok je len vyplod marketingoveho oddelenia. Ich platforma ma byt podla renaultu na trhu do roku 2020.
pogo26
Co to meleš. Platforma už je hotová. První auta na této platformě už uvidíš letos.
hipisko
sorry mas pravdu, zle som cital ja hlava slepa dubova

cerpal som odtialto

[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Cela firma rendlik bude na trhu do roku 2020 >😒]
jardo.reg
o kolko zlacnia nastupujuce modely vzhladom na ohlasovane uspory pri vyrobe??
Matuji
Myslím, že vozy cenově padají už teď. Před několika lety nebyl problém si pořídit Megane s cenovou začínající na úrovni 500 tisíc... Laguna šla klidně i do milionu. Dnes? Megane klesl na 260 tisíc, Laguna se drží na hranici 500 tisíc. Myslím, že to zlevnění je více než rapidní.
Avatar - Katikakus
Katikakus
To je tezke odhadnout, ale jelikoz soucasti planu Power 88 je i navyseni zisku, tak poklesy zrejme nebudou velke- tzn. ze nova generace bude stat zhruba tolik, co soucasna stoji ted.
Avatar - pelikoš
pelikoš
spíše ty zisky navýší díky sjednocení výroby s Renaultem, potažmo s mercedesem
Avatar - Jaros71
Jaros71
To se dalo čekat..jinak by se k zisku asi nedostali.
Podobné platformy budou následovat u FIAT-Chrysler a Fordu..
Zákazníci na lepších cenách jen získají!! :yes: :yes:
Matuji
Modulárni platforma není u Renaultu nic nového. Používá se od 90. let (možná i více). Vždyť QashQai stojí na platformě Megane 2, současná Laguna je na platformě Nissanu Altima / Murano..
Avatar - del42sa
del42sa
Nepleť si sdílené platformy a modulární platformy. To jsou zcela dva rozdílné pojmy 😉
random.jitter
Všechno je to sice hezké, ale dokud se k tomu nevyjádři Áda, nemá smysl tady o tom nějak rozsáhleji debatovat.
valdert
Zaujalo mne 50% společných dílů a hned tři různé cesty vývoje platforem a dva druhy uložení pohonných jednotek. Asi myslí 50% v každé variantě. Už jen předek musí být ve třech variantách, kvůli deformačním silám, které se výrazně liší u MPV, htb a SUV. nekompatibilní ve struktuře materiálů dílů, když už ne ve tvarovém pojetí výlisku.Nejvíce se mi líbí cesta Mazdy. Komplexní přístup k modernizaci vozidla.