Tyto modulární platformy jsou asi jediný nástroj, jak v budoucnu šetřit náklady a "neukrajovat" z kvality použitých materiálů. VW je v tomto nejdál, protože jejich MQB je již aplikováno, aliance Renault - Nissan je se svou CMF v závěsu, co se nasazení týče, avšak díky rozdělení skládačky na 4 díly je efektivnější (z pohledu implementace a finančních úspor) než MQB. Oboum skupinám predikuji dosti úspěšnou budoucnost. Již brzy se ukáže i Ford.
vw je najdalej, potom je o maly krok za nimi PSA, ktorych prve auta c4 picaso a 308 idu do predaja. Renault iba zacina vyvijat, tento clanok je len vyplod marketingoveho oddelenia. Ich platforma ma byt podla renaultu na trhu do roku 2020.
Myslím, že vozy cenově padají už teď. Před několika lety nebyl problém si pořídit Megane s cenovou začínající na úrovni 500 tisíc... Laguna šla klidně i do milionu. Dnes? Megane klesl na 260 tisíc, Laguna se drží na hranici 500 tisíc. Myslím, že to zlevnění je více než rapidní.
To je tezke odhadnout, ale jelikoz soucasti planu Power 88 je i navyseni zisku, tak poklesy zrejme nebudou velke- tzn. ze nova generace bude stat zhruba tolik, co soucasna stoji ted.
To se dalo čekat..jinak by se k zisku asi nedostali.
Podobné platformy budou následovat u FIAT-Chrysler a Fordu..
Zákazníci na lepších cenách jen získají!! :yes::yes:
Modulárni platforma není u Renaultu nic nového. Používá se od 90. let (možná i více). Vždyť QashQai stojí na platformě Megane 2, současná Laguna je na platformě Nissanu Altima / Murano..
Zaujalo mne 50% společných dílů a hned tři různé cesty vývoje platforem a dva druhy uložení pohonných jednotek. Asi myslí 50% v každé variantě. Už jen předek musí být ve třech variantách, kvůli deformačním silám, které se výrazně liší u MPV, htb a SUV. nekompatibilní ve struktuře materiálů dílů, když už ne ve tvarovém pojetí výlisku.Nejvíce se mi líbí cesta Mazdy. Komplexní přístup k modernizaci vozidla.