Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën C-Elysée: Levný sedan za akční cenu od 212.900 korun

Citroën zlevnil svůj sedan nižší střední třídy na historické minimum. Nejnovější ceník začíná už pod hranicí 213 tisíc korun.
Zpět na článek
20. 6. 2013 15:19
20. 6. 2013 16:09
20. 6. 2013 16:45
20. 6. 2013 19:02
20. 6. 2013 19:23
21. 6. 2013 09:48
21. 6. 2013 11:10
21. 6. 2013 11:28
21. 6. 2013 11:37
21. 6. 2013 11:45
21. 6. 2013 11:48
21. 6. 2013 11:51
20. 6. 2013 19:56
20. 6. 2013 21:53
20. 6. 2013 16:11
20. 6. 2013 16:29
20. 6. 2013 17:57
20. 6. 2013 18:02
20. 6. 2013 20:04
20. 6. 2013 20:22
20. 6. 2013 20:23
20. 6. 2013 20:38
21. 6. 2013 12:49
21. 6. 2013 13:41
21. 6. 2013 15:35
21. 6. 2013 16:07
21. 6. 2013 16:37
21. 6. 2013 17:41
20. 6. 2013 21:14
20. 6. 2013 22:30
20. 6. 2013 23:14
20. 6. 2013 22:48
21. 6. 2013 08:59
20. 6. 2013 23:41
21. 6. 2013 11:29
21. 6. 2013 09:02
21. 6. 2013 11:34
21. 6. 2013 13:20
21. 6. 2013 15:05
21. 6. 2013 09:56
Avatar - grifith
20. 6. 2013 15:19
JEN JEDNA
Jen jedna verze tohoto Citroenu C-E mi dává smysl. Ve výbavě Exclusive a s motorem 1,6 VTi. Zákazník s tímto dostane velmi zajímavý motor se slušnou výbavou. Osobně mi ostatní verze přijdou až příliš "oholené" a motor 1,2 VTi jako nepříliš důstojný pohon. Do města a blízkého okolí s výhradami akceptovatelný...
Beru-li v potaz mnou zmiňovanou verzi, pak se cenovka dostává už relativně vysoko a lze vybírat v jiných vodách. I přesto si ale dvojčata C-E/P301 své zákazníky najdou a prodeje letos toto jen potvrzují :-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Otrava
20. 6. 2013 16:09
Re: JEN JEDNA
Ač příznivec benzínů a vědom si toho, že tohle auto není dělané na nějaké dlouhé (dálniční) přesuny, myslím, že ve výbavě Exclusive dává smysl připlatit 30tis. za HDI. Rozdíl ve spotřebě může být dost velký, takže by se mohl zaplatit nejen dražší servis, ale i případné opravy (starý benzínový Prince má přeci jen méně slabších míst).
Avatar - grifith
20. 6. 2013 16:45
Re: JEN JEDNA
Hrubým propočtem začne diesel vycházet lépe po ujetí cca 70 tisíc km. Je to hodně nebo málo? No pokud se auto bude provozovat na dlouhé trasy, pak by diesel mohl být zajímavý. Ale stále zde hrozí to riziko nákladnějších oprav :-)
Avatar - Otrava
20. 6. 2013 19:02
Re: JEN JEDNA
No, 70tis. už není špatných, ale..., to počítáš s rozdílem 1-1,5 litru? Já jen, zadal jsem si do sprintmonitoru C4ku (starší). U benzínu to byly poměrně vyrovnané hodnoty ve spektru 7-10l, u dieselu cca 5-6l. Takže ta návratnost dle řidiče může být i pod 30tis. Je to hodně relativní, ale některým řidičům se vyplatí.
Řekněme, že čistě teoreticky může člověk s dieselem na 100tis. km ušetřit i 70tis. Kč, to už stačí na některé opravy... no a když má někdo cihlu na plynu...

Ale to už je děsné teoretizování...(a doufám, že to mám dobře, počítal jsem to v rychlosti)
Avatar - grifith
20. 6. 2013 19:23
Re: JEN JEDNA
Vycházím stejně jako každá taková kalkulace z továrních údajů, které se mi zdají vcelku reálné. Správně jsi napsal, že některým se dieselová varianta může vyplatit. ;-)
21. 6. 2013 09:48
Re: JEN JEDNA
Vyplatí se od 35 353 km
Při ročním proběhu 7 070 km
Viz [odkaz] pocitano na 5 let provozu.
Avatar - grifith
21. 6. 2013 11:10
Re: JEN JEDNA
No vidíš a já ti ukážu toto : [odkaz]
Počítáno s aktuálními průměrnými cenami benzínu a nafty z kurzy.cz
EDIT : Bohužel odkaz nezkopíroval výsledné hodnoty, ale lze je dopsat a vyjde výhodnost po 65 tisících km
21. 6. 2013 11:28
Re: JEN JEDNA
Tak holt to asi pocitaji jinak...[odkaz]
Avatar - grifith
21. 6. 2013 11:37
Re: JEN JEDNA
Máš pravdu, beru zpátky, chyba byla na mojí straně ;-) :yes:
21. 6. 2013 11:45
Re: JEN JEDNA
A pak, ze se diesel nevyplati, ani pri 20 tkm rocne, tady to vychazi uz od cca 7 tkm >:D
Avatar - grifith
21. 6. 2013 11:48
Re: JEN JEDNA
ZDe jsem udělal chybu já, jelikož jsem od začátku počítal u dieselu s chybným údajem pro 1,2 VTi, v tom jsem chuj. Pak samozřejmě tato výhodnost je úplně někde jinde ;-)
20. 6. 2013 19:56
Re: JEN JEDNA
Ten benzínový 1.6 není Prince, ale starší řada TU. Větší smysl dává udělat za 30 tisíc přestavbu na LPG, protože jde o jeden z posledních jednoduchých motorů na trhu ... akorát je potřeba najít dealera, který sám přestavby dělá (kvůli záruce).
Avatar - Otrava
20. 6. 2013 21:53
Re: JEN JEDNA
Máš pravdu, nějak jsem si popletl pojmy a nějak nabyl dojmu, že Prince bylo značení pro starší verzi. Díky za upozornění.
20. 6. 2013 16:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
20. 6. 2013 16:29
Re: JEN JEDNA
Zde dubnová statistika nižší střední : [odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
20. 6. 2013 16:36
Re: JEN JEDNA
Co je na něm hroznýho?
Říká si to levný sedan... a je to levný sedan.
Víceméně kompletně vybavená benzínová 1.6 v autě této velikosti za 265tis Kč JE levný, solidní sedan.
Možná se Tobě nelíbí... ale to ještě neříká nic o tom, že by to bylo hrozné auto.
;-)
20. 6. 2013 17:57
C4 za 235
No v soucasne dobe mne prijde lepsi nabidka C4 za 235 tis. Teda pokud mate stare auto, treba felicii pred rozpadem (nebo ve fazi...), je mozno ziska slevu 40tis. Ja bych do toho asi sel, ale jeste musim dodelat barak... Tak snad se objevi neco podobneho i pozdeji... Za 235tis. se konkurence (dle me) nechyta - C4 je dospele auto a neni to prvoplanove navrzeny lowend (Logan, 301 a bracha, Rapid).
Rozbalit vlákno
13
Avatar - grifith
20. 6. 2013 18:02
Re: C4 za 235
O tomto jsem nevěděl a máš pravdu, že při této akci je vhodnější volbou C4ka :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
20. 6. 2013 19:51
Re: C4 za 235
hmm.. ale to nemáš stejnej motor.
Pokud si nakonfiguruju to, co chci / potřebuju = čtyřválec benzin s automatem, dostanu se v obou případech na 1.6 AT.
No a tam už C4 přijde na 375tis a C-Elysee na 330 tis... takže dát 45 tisíc za to, že dostanu trochu moderněji (módněji?) tvarované auto, s nižší odolností, menší... a navíc s palubkou, která se mi vyloženě nelíbí?
Nevidím důvod.
;-)
Každej to máme jinak... ale to je v pořádku, ne?
Avatar - grifith
20. 6. 2013 20:04
Re: C4 za 235
Pokud chceš něco specifického jako automat, pak jsou tyto ceny srovnatelné.
Stačí jen upustit od automatu a můžeš mít C4 s 1,6 VTi (to "pravé") a mnohem lepší výbavou za necelých 271 papírků. A to se jedná o mnohem vyspelejší vůz. Tak bych to u citroenu měl já ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
20. 6. 2013 20:19
Re: C4 za 235
ale jo - já Ti to nerozmlouvám!
Nevím teda, kdes našel těch 271 papírů... na konfigurátoru mi vyšlo 338tis po slevě u C4... proti 303 u Elysee... a ten zbytek pořád platí.
;-)
Mně se prostě líbí auto se zadkem... a ta klasická palubka mi taky vyhovuje líp... a k tomu podvozek, kterej má šanci na našich silnicích vydržet déle než je záruční doba auta...
:-!
Avatar - grifith
20. 6. 2013 20:22
Re: C4 za 235
Zde je akční ceník: [odkaz]
Podvozek C4 má naprosto bezproblémovou šanci vydržet mnoho kilometrů i na českém tankodromu :-)
Není důvod si cokoliv rozmlouvat, jedná se o výměnu názorů ;-)
20. 6. 2013 20:23
Re: C4 za 235
A pocitals tam -40tis za starou plecku (pokud mas)?
Je to proste akce pro danou skupinu lidi (do ktere spadam). A mne se C4 libi mnohem vic nez elysee (i zevnitr). Jestli je mensi to nevim. Ani jedno auto jsem nazivo nezkousel. Ale podle cisel z tohoto webu, je sirka interieru vzadu u C4 149cm a u lizy 140cm, coz je treba pro me podstatny rozdil. A take liza nema prostredni hl. operku (a ty, co tam jsou nejdou seridit).

1.6 je za 271tis. Viz.:
[odkaz]

Ale nema to automat... Konfigurovat tuto nabidku nevim jestli dava smysl...? ;-\ ;-\ ;-\ ;-\
20. 6. 2013 20:38
Re: C4 za 235
A jeste me napadlo, ze eliza zatim nema za sebou crash testy (myslim). A asi bych to bez nich zatim nekoupil. C4 prosla bez problemu...
21. 6. 2013 12:49
Re: C4 za 235
Jak se to vezme u Peugeotu ti za 301 když dáš auto protiúčtem nabízí někteří dealeři toto. Zahlídl jsem u cesty auto s touhle cenou tak jsem se mrknul. [odkaz]
21. 6. 2013 13:41
Re: C4 za 235
Jo, za 159tis je to pekne - dostupne.
Jako dacia logan, ale tam je to za 159 za hotove. Auta jsem nezkousel, ale pry se dozadu do loganu "vlezou" tri lidi nebo autosedacky (elysee ma vzadu pouze 2 molitany v miste operek pro hlavy). V kombiku bych o loganu i uvazoval. Ale ty motory - zdechla 1.2 nebo trivalec s turbem :-( No snad tam jeste pribude neco normalniho (1.2TCe nebo 1.6).

Jinak C4 na uver je za 195tis.
[odkaz]
21. 6. 2013 15:35
Re: C4 za 235
Hezké, ovšem pořád rozdíl 36 tisiíc. Což je v této cenové kategorii celkem dost.
21. 6. 2013 16:07
Re: C4 za 235
Pravda, 36tis. je dost.
Ale C4 ma pouzitelnejsi motor a ma take klimatizaci (a take vybava mne prijde bohatsi - neporovnaval jsem do detailu). Neni to uplne nejlevnejsi oholena verze... Ja bych si za klimu (kor v takovemto pocasi) priplatil... a i za ten motor (ale take za to misto pro 3 vzadu).
Zajimalo by me, jestli se ceny udrzi takto nizko jeste nejaky rok (3-4) nebo se na tyto (podle me) dumpingove ceny vykaslou, zavrou prebytecne tovarny a nasadi normalni ceny.
21. 6. 2013 16:37
Re: C4 za 235
Za motor si bude třeba připlatit, protože jinak buď pojedeš nebo budeš klimatizovat ;-)
Avatar - grifith
21. 6. 2013 17:41
Re: C4 za 235
Byla nastavena cesta, ze které již nelze couvnout. Nemyslím si, že by cesta zvyšování cen automobilkám pomohla. Zákazníci si na aktuální ceny zvykli a teko začnou akceptovat něco vyššího, Pokud zde budou ceny jako dříve (8-10 let zpátky), automobily by se, zvlášť za stále probíhající krize, přestaly prodávat. Neberu v potaz tedy fleetové zákazníky, ty budou mít "hlad" pořád ;-)
Zda-li sou uvedené ceny dumpingové, o tom se lze sáhodlouze dohadovat. Vývoj nejdůležitějších komponent byl již zaplacen a co víc chceš při uvádění modelu na trh zaplatit?
Avatar - rohYpnol
20. 6. 2013 18:38
Úzká hranice výhodnosti
V základu bezesporu zajímavá volba. Jenže hranice toho, kdy má smysl o levných francouzských sedanech uvažovat, je podle mě opravdu velmi úzká. V podstatě obdobná situace jako o Rapida.

1.2 je opravdový základ, na běžné denní popojíždění bez problému. Jenže pokud to začne člověk myslet s ježděním alespoň trochu vážně, půjde přinejmenším do 1.6 VTi Tendance za 264.900,-. A to na rovinu říkám není dobrá volba. Fluence v základu má 1.6 a výbava je obdobná. Fluence je přitom v každém ohledu mnohem více dotažený a do lowendu má nejdále ze všech svých konkurentů. Logan, C-Elyseé i 301 jsou jasné lowendy, Rapid se snaží hrát na obě struny a výsledek je poněkud rozpačitý.

Fluence a Cruze jsou podle mě jednoznačnou volbou, pokud opravdu chcete jezdit. P301/C-Elyseé na popojížďky s 1.2 VTi. Diesely jsem neporovnával, HDI v 301/C-Elyseé určitě zajímavá volba pro kilometroběžníky. Fluence bude na provoz dražší...
Rozbalit vlákno
27
Avatar - grifith
20. 6. 2013 18:42
Re: Úzká hranice výhodnosti
Ano, skvěle shrnuto a s tímto souhlasím ;-) :yes:
Avatar - rohYpnol
20. 6. 2013 18:43
Re: Úzká hranice výhodnosti
jen doplním, že kdyby někoho zajímaly moje dojmy ze sourozence P301, jsou zde:
[odkaz]
Avatar - grifith
20. 6. 2013 19:01
Re: Úzká hranice výhodnosti
S dojmy se nelze než ztotožnit ;-) Měl jsem z vozu stejný cojem, i když já měl možnost vyzkoušet "neochuzenou" verzi se čtyřválcem. Auto na mě za ty peníze udělalo zajímavý dojem, samozřejmě v rámci možností dané cenou a zařazením .... Pocit z domácího "skvostu" byl mnohem rozporuplnější.
21. 6. 2013 12:58
Re: Úzká hranice výhodnosti
Naprosto skvělé jsi vystihl mé pocity, včetně zmínky o domácím "skvostu".
20. 6. 2013 19:19
Re: Úzká hranice výhodnosti
rohYpnol: ,,na běžné denní popojíždění bez problému,, ,,Jenže pokud to začne člověk myslet s ježděním alespoň trochu vážně, půjde přinejmenším do 1.6 VTi Tendance za 264.900,,
.
V základu máš pravdu.Jen je hodně lidí,kteří necestujou dálky,jenom lážo-plážo po blízkých okreskách.Pro nich je z´bytečný si dát víc za auto.Není důvod.Kvalita podvozku,hlučnost,atd,se stejně projevuje až pri rychlostech kam oni lezou jen jednou za rok.Je to to samí jak dávnejšie někdo řekl,nekup malej auto,vždyt v akci přidáš 30 tisíc,a máš větší.A ten odpovědel: a ja proč mám koupit větší když chci malý.
.
Ta rodina jednak nepotřbuje lepší,obvykle je jim jedno jak vypadá audi A6,atd... Měli doted Felicii,a chtějí nový auto.Není důvod připlatit,ne jen unás,ale všude kde bylo určeno ten model.Navíc,hodně rodín by ani neměl na nejaký dalších 30 tisíc,ktomu ještě uroky,... zbytečný.Ten kdo doted vlastnil starý auto,ten i vtom nejhorším moderním aute se bude cítit jako v ráji
Avatar - rohYpnol
20. 6. 2013 20:07
Re: Úzká hranice výhodnosti
Však ano. Kdo to kodrcá předpisově pár km denně, úplně mu vyhoví 1.2 VTi. Proto jsem psal, že pokud to někdo s ježděním myslí opravdu vážně, měl by zvolit 1.6 VTi. Desítky až stovky km denně si s 1.2 VTi nedokážu představit. To ale není kritika 1.2 VTi, jen vlastnost.
Avatar - Blue Sun
20. 6. 2013 20:23
Re: Úzká hranice výhodnosti
Proč by ne? 1.2 není zase TAK dýchavičný motor, navíc je tenhle sedánek poměrně lehký (tunu pro prázdné auto) a málokdo z potenciálních zájemců v něm bude vozit čtyři ragbisty.
Avatar - rohYpnol
20. 6. 2013 20:28
Re: Úzká hranice výhodnosti
Atmosferický 1.2 zkrátka neposkytuje dynamiku, která by ti dovolila bez omezování se pohybovat v provozu na silnici 1. třídy a dálnici. Na 1. třídě potkáš kamion a skončil jsi, nepředjedeš jak je týden před výplatou dlouhý. Na dálnici bude motor udýchaný a se spotřebou bude na štíru. Tedy pokud nezvolníš z běžných tacho 140 ...
20. 6. 2013 20:41
Re: Úzká hranice výhodnosti
to jo,jen je to automobil co je určený pro někoho,a se mi zdá tady zbytečný rozmýšlat jak ztoho mít lepší.Už to nebude ten levný,naco bylo určený původně.JInak souhlas,i ceny kolem vše jsou nastavený tak ,,blízko,, aby nebylo jednoduchý vybírat kterej teda koupit.Hlavní je koupit to co člověk potřebuje,a ne víc,jen proto že Franta říká málo.Jako je zvykem všude říct ,,co to je za.....,, - jen se neuvědomuje ten dotyčnej že ten při koupi rozmýšlal.
Avatar - rohYpnol
20. 6. 2013 20:52
Re: Úzká hranice výhodnosti
jistě. Pro mé potřeby třeba 301 1.2 VTi úplně v klidu. Tedy s těmi "háky" bych zřejmě těžce bojoval, ale jinak by mi stačil (rozlišuji potřebu a vlastní "zhýčkalost").

A věřím tomu, že pro 3/4 lidí je 1.2 VTi dostatečný. Vždyť co je tu nejčastější? Fabie HTP, Felicie 1.3 MPi... Oproti tomu je 1.2 VTi zázrak techniky ;-)
20. 6. 2013 21:41
Re: Úzká hranice výhodnosti
I 1,2 HTP do okolí je už parádní motor.Myslím rozvody bezudržbový,takže ušetří člověk i tam,třeba můžeš dát menší kola(což hodně lidí neuvědomuje jaký prachy jsou to když prostě musíš koupit větší) ,atd,atd....
Avatar - rohYpnol
20. 6. 2013 23:03
Re: Úzká hranice výhodnosti
1.2 HTP je mizérie, myšleno co do spolehlivosti. Špatně je napínák, mazání, ... Spoléhat se na to, že po 15. úpravě motoru už to opravdu bude OK a že nové MPI už vlastně není to HTP?
Za takovýto hřích ten motor opravdu podle mě nestojí. TSI mají vedle pošramocené spolehlivosti obrovský benefit v podobě projevu motoru - pružnost, tichost, dynamika... Ale čím vyniká HTP (alias MPI)? Podle mě ničím :-!
Jinak čistě proti 1.2 HTP ve Fabii, když odhlédnu od (ne)spolehlivosti opravdu nic nemám.
20. 6. 2013 23:28
Re: Úzká hranice výhodnosti
Zazrak techniky... no vzdyt ten zazrak (14,2s) ma horsi akceleraci nez felicie 1.3MPi 50kW (13,5s). A to jsem si rikal, ze nize uz nikdy - je to drama na predjizdeni...
Avatar - Ja Prvni 123
20. 6. 2013 19:52
Re: Úzká hranice výhodnosti
pořád nechápu, co je špatnýho na Francouzech s motorem 1.6 benzin.
Teda kromě toho, že jsou to Francouzi.
;-)
Avatar - rohYpnol
20. 6. 2013 20:13
Re: Úzká hranice výhodnosti
Špatného na francouzích 1.6 VTi je to, že je vzhledem k Fluenci příliš drahý. Fluence je zkrátka Mégane s kufrem, šetření se projevilo na uložení víka kufru, žádné další negativa tě nečekají. Tedy jistě, v základu je obstarožní 1.6. Jenže dynamika ani s ním není úplně marná (před pár lety naprostý standard) a navíc bude motor věčný (stará dobrá renaulťácká 1.6 16V s emisním handicapem).
Prostě 301/C-Elyseé už je s 1.6 VTi a trochou výbavy cenově ne příliš atraktivní. Což neznamená, že je špatný.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 6. 2013 20:27
Re: Úzká hranice výhodnosti
není cenově atraktivní?
Srovnej si výbavu... srovnatelná auta dostaneš až ve výbavě Dynamic... za 315 tisíc.
Takže Renault je o trochu dražší... a pořád platí, že mi C přijde hezčí... ale to je hodně subjektivní.
;-)
Avatar - rohYpnol
20. 6. 2013 20:31
Re: Úzká hranice výhodnosti
Výbavu jsem nějak extra detailně nezkoumal, Fluence je akceptovatelný i v základu (pro mě). Vzhled ti nebudu vyvracet. Osobně nemám problém ani s frantíky, ani s Fluence. Přednost bych ale dal jednoznačně Fluence.
20. 6. 2013 20:02
Re: Úzká hranice výhodnosti
Fluence je ale o dost těžší, takže bude línější a žravější. Když se dívám na to zrychlení z 0 na 100 za 9,4 sekundy, tak na to má odpověď jen Rapid 1.4 TSI, ale za mnohem vyšší částku. Ale ve výsledku bude nejprodávanější stejně motor 1.2 VTi, pro typické zájemce bude dostačovat.
Avatar - grifith
20. 6. 2013 20:09
Re: Úzká hranice výhodnosti
Ano, Fluence je opravdu o něco línější, ale žravější nebude. S tou 1,2 VTi jako nejprodávanějším motorem bych rád viděl nějaké prodejní statistiky, dle mě to až tak jasné nebude :-)
21. 6. 2013 09:11
Re: Úzká hranice výhodnosti
Fluence je o cca 150-200 kg těžší, už to samo o sobě spotřebu trochu zvýší. A je to zároveň hlavní faktor té horší dynamiky.
Tak prodejní statistiky samozřejmě nemám. Ale podívej se na moje.auto.cz ... C-Elysee tam sice není žádný, ale jeho klon Peugeot 301 už tam mají dva uživatelé - a oba dva s motorem 1.2 VTi.
Avatar - grifith
21. 6. 2013 11:20
Re: Úzká hranice výhodnosti
Tak ty dva kousky vzhledem k prodejům obou modelů v česku neberu jako nějaký reprezentativní vzorek.
Ano, u srovnatelných verzí s 1,6 má C-E výhodu 135 kg. z čehož těží lepší dynamikou Citroen. Rozdíl spotřeb ovšem bude opravdu nevelký, i tovární údaje uvádějí rozdíl 0,3l/100km. A mohu potvrdit, že uváděná spotřeba u Fluence +- odpovídá realitě.
21. 6. 2013 11:38
Re: Úzká hranice výhodnosti
Není to reprezentativní, ale něco to naznačuje. Vycházím z toho, že tohle je prostě nástupce Loganů a Thalií. Tam se taky nejvíce prodávaly základní motory. Třeba u Loganu sedan minulé generace jsem na inzertním serveru našel 35 základních čtrnáctistovek (plus další 2 ve verzi LPG), 6 šestnástistovek, 3 diesely a 1 vrcholnou 1.6 16V.
Avatar - grifith
21. 6. 2013 11:51
Re: Úzká hranice výhodnosti
Dva lidé z celkově prodaných více než pětiset kusů toho opravdu mnoho nenaznačuje. Relevantní jsou statistiky dodavaletů, ke kterým se jen tak lehce člověk nedostane. Ano, základní motor zde může být nejprodávanější, ale stoprocentně jistě bych to netvrdil vzhledem k cenové politice :-)
Avatar - rohYpnol
20. 6. 2013 20:17
Re: Úzká hranice výhodnosti
ano, souhlas. Na dynamiku 1.6 VTi Fluence s 1.6 atmo nedosáhne. Ale je to podle mě menší zlo, dynamika Fluence s 1.6 není marná.
21. 6. 2013 09:13
Re: Úzká hranice výhodnosti
Ano, pro typického uživatele je 1.6ka naprosto dostačují základ a dnes už vlastně i vrchol nabídky, protože dvoulitr z nabídky vypadl. Rapid jen tiše závidí, přesně takový motor mu v nabídce pro náš trh citelně chybí (ale pro "rozvojové" trhy je v nabídce).
Avatar - Jaros71
20. 6. 2013 21:53
Re: Úzká hranice výhodnosti
:yes: Souhlas..
Jen si myslím,že to auto v nízké výbavě se prodávat bude asi nejvíc.
Kdo má víc peněz jde do jiného vozu.. ;-)
20. 6. 2013 23:03
Re: Úzká hranice výhodnosti
souhlasím a v podstatě i kvůli tomu mi přijdou dvojčata 301/c-el úplně nezajímavá. Kdo chce trochu výbavu a motor, tak už má víc možností a finančně hodně blízko výrazně lepším autům (Cruze, Fluence, Rapid nebo dokonce přímo jejich vlastní C4) a kdo je nenáročný a chce oholené auto se slabým motorem, tak koupí Sandero/Logana, které ve stejné výbavě vyjdou o desítky tisíc levněji nebo jiná menší auta za nižší ceny.

Jako pro mě je tohle auto takové záhadné, fakticky to je dobrá nabídka, ale stále mě nepřesvědčuje, abych to koupil. Je to asi tím, že je na pomezí úplných lowendů a levnějších zástupců nižší střední, příp vybavených menších aut.

A to říkám jako reálná cílová skupina, jelikož jsem nedávno v těchto cenových hladinách auto kupoval. Navíc jsem levným sedanům vždycky fandil a stále fandím :-)
20. 6. 2013 19:05
Podle mého názoru je lepší...
...raději připlatit 55 000 a jít do Showroomu ŠKODA pro model Rapid.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - grifith
20. 6. 2013 19:08
Re: Podle mého názoru je lepší...
Tak to je právě ta částka, kvůli které se nevyplatí vůbec o Rapidu uvažovat ;-)
Avatar - petrumr
20. 6. 2013 21:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
20. 6. 2013 21:09
Re: Podle mého názoru je lepší...
že C-Elyseé v základu stojí o 60 tis. míň než Rapid Active Plus jsi evidentně nepostřehl, že >:-[]
Avatar - petrumr
20. 6. 2013 21:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
20. 6. 2013 22:55
Re: Podle mého názoru je lepší...
Jestl tou lavicí máš na mysli opěradlo, pak je to otázka. Z katalogu nelze vyčíst, jestli je pouze opěradlo nedělené sklopné nebo dokonce nedělené a nesklopné.

I tak ale u sedanu nevidím nesklopné zadní opěradlo jako nějak fatální. Koneckonců Thalia I měla sklopné opěradlo tak, že zůstal jen velmi nízký otvor...

Jinými slovy na tvůj dotaz - pokud bych byl rozhodnutý, že ostatní výbava mě dostačuje, ani nesklopné zadní opěradlo by mě v této cenové kategorii u varianty sedan neodradilo.
Avatar - grifith
20. 6. 2013 22:25
Re: Podle mého názoru je lepší...
To sice nemá, ale tam kde C-E končí, tam Rapid začíná a výbava srovnatelná opravdu nebude. ;-)
Avatar - Jaros71
20. 6. 2013 21:55
Re: Podle mého názoru je lepší...
Toledo se dá v akční ceně na showroomu SEATU koupit za 250tis..to už na zváženou je!
Ale někdo těch 30-40tis navíc nemá..tak pak má toto auto smysl.
21. 6. 2013 09:43
Re: Podle mého názoru je lepší...
Je vidět, že většina kupců nových vozů v ČR, SK, Makedonii a v mnoha dalších zemích dali přednost kvalitě, a zašli raději pro vůz Rapid. Ano, ve světě je C-Elysée i Fluence prodávanější, ale Fluence kvůli tomu, že se tam započítává i Samsung SM3, zatímco k Rapidu se Čínský nezapočítává, a u C-Elysée proto, že v Asii zákazníci nemyslí na kvalitu.
Avatar - grifith
21. 6. 2013 11:22
Re: Podle mého názoru je lepší...
V ČR a SR je situace jasná, to i kdyby v rapidu měl být na zadních sedačkách hnědý poklad, tak si jej lidé koupí. Jinak z jaké pak statistiky vycházíš, že se u jednoho modelu započítává i odvozená verze a u druhého ne? Moc rád se na ni podívám, jestli ji sem linkneš ;-)
21. 6. 2013 13:27
Re: Podle mého názoru je lepší...
V Asii nemyslí na kvalitu, Češi kupující Škodovky ano. >:D >:D >:D
Avatar - rohYpnol
20. 6. 2013 20:48
Re: Podle mého názoru je lepší...
raději připlatit 550 000 a jít do showroomu BMW 8-s >:-[] :-!
Avatar - Ja Prvni 123
20. 6. 2013 21:01
Re: Podle mého názoru je lepší...
>:D
:-!
Avatar - petrumr
20. 6. 2013 21:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 6. 2013 21:58
Re: Podle mého názoru je lepší...
tobe by za tu plecku snad taky dali tech 40 koliku
21. 6. 2013 09:46
Re: Podle mého názoru je lepší...
Říká Ti něco "francouzská kvalita"? Auto z Francie bych si nikdy nekoupil.
21. 6. 2013 10:06
Re: Podle mého názoru je lepší...
Protoze jsi trouba :no:
A muj nazor je, ze ty si nejspis v zivote nove auto nekoupis, leda by ti na nej nekdo prispel...
Avatar - grifith
21. 6. 2013 11:24
Re: Podle mého názoru je lepší...
Ty by sis aktuálně jaksi nekoupil vůbec nic, takže toto brát jako relevantní názor opravdu nejde. Jsi mladý, tak odhoď předsudky a až někdy budeš mít papíry, tak se zkus různými typy vozů projet... třeba prozřeš ;-) No dobrá, přehnal jsem to, u tebe to nebude možné >:D
21. 6. 2013 16:51
Re: Podle mého názoru je lepší...
No to víš, francouz by zas nejspíš nikdy nesnědl a nevypil to, co jíš a piješ ty. A teď, kdo je na tom líp...
Když si porovnám českou a francouzskou kvalitu v obchodech s potravinami, hádej, kterou zvolím.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 6. 2013 18:06
Re: Podle mého názoru je lepší...
a proto se jim rika "zabozrouti"!
Ja bych taky nikdy nesnedl to, co jedi oni...
;-)
21. 6. 2013 09:45
Re: Podle mého názoru je lepší...
To je velký rozdíl ;-)
20. 6. 2013 21:14
spotreba
Zabudate pri porovnani s Cruze a s Fluance na spotrebu. S Celysee 1,2VTi je v meste do 6 litrov, s 1,6 VTi do 6,5litra, tie auta vazia 1050 kil. Pri Cruze ani Fluanci je to v meste pod 7,5 litra len s velmi lahuckou nohou a podtacanim. C4 a jej 1,6 VTi je motor vyvijany BMW, je na prd, a samotna C4 je o dobrych 200 kil tazsia ako Celysee, samozrejmostou je aj vyssia spotreba. Pozor, motory v Celysee a C4 su uplne ine.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
20. 6. 2013 21:28
Re: spotreba
no právě.
A motor C-Elysee je z pohledu dlouhověkosti jednoznačně lepší...
;-)
Já už nezávodím... ale jsem ten typ, co si na auto zvykne - a pak ho nechce prodat!
Takže chci, aby mě vozilo dokud budu moct jezdit...
:-!
Avatar - grifith
20. 6. 2013 22:30
Re: spotreba
Spotřeba 1,6 VTi je 6,5 a u Fluence 1,6 16v vychází 6,7. To je mi sakryš rozdíl. Jestli mi chceš tvrdit, že VTi ve městě žere do 6,5l tak to potěš koště >:D Ano motor v C-E je staré dobré železo sahající do devadesátých let, stejně jako motor v Renaultu Fluence.
Avatar - R32
20. 6. 2013 23:14
Re: spotreba
Akákoľvek 1,6-ka sa v meste má problém dostať pod 7 na 100... skôr by som povedal, že normálna jazda (s klímou, rádiom a inými spotrebičmi >:D ) bude oscilovať medzi 7,5 až 8. Aspoň, že atmosféry niesú tak náchylné na štýl jazdy a hranice spotreby sú v norme. ;-\
Avatar - 3_diamanty
20. 6. 2013 22:48
cena super
na pohodove jazdenie preco nie :-)
Rozbalit vlákno
1
21. 6. 2013 08:59
Re: cena super
To jo, za chvilku to asi budou dávat zadarmo.
20. 6. 2013 23:41
spotreba
1,6 Celysee ma 6,5 v meste ked jej dupes na krk, 1,6 Fluance ma 6,7 v meste ked jazdis na spotrebu ako sa len da, a to je zasadny rozdiel. A to nehovorim o tom ze Fluance ma ak to mam tak povedat velmi komotne reakcie na vysliapnutie plynu, hlavne po facelifte z prelomu roku 2012-13. Nechcem nejak obhajovat Celysee, mam to auto na haku, Fluance je direcht krajsi, ale ten PSA motor s jeho reakciami (aj vzhladom na nizsiu hmotnost vozidla) a spotrebou je podla mna citelne lepsi ako motor Renaultu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - grifith
21. 6. 2013 11:29
Re: spotreba
Souhlasím s tím, že motor v C-E působí dynamičtějším dojmem. Což jde ovšem na vrub odlišným hmotnostem vozů. Co se spotřeby týká, zde se jedná o skvělé výmysly. Pokud jezdíš s atmo 1,6 na krev po městě a vejdeš se do 6,5l, pak jsi to zvládl jenom ve svém mokrém snu. Omlouvat tě může jen to, že jsi s oběma vozy nejel, ale pak zde nemáš důvod si vymýšlet...
21. 6. 2013 09:02
spotreba
Vo vsetkych testoch Fluance 1,6 na nete pisu priemerku v meste 8 a viac litrov, co je aj moja skusenost. Celysee ma v meste 6,5 max 7 ale to musis jazdit ako pacient.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - grifith
21. 6. 2013 11:34
Re: spotreba
Máš nějaký důkaz, že C-E po městě bere nejvíc 6,5-7l? A na tom samém profilu si Fluence vezme 8? Jinak přečti si třeba toto : [odkaz]
A jinak dle parametrů výrobce jde o propastný rozdíl celého decilitru ve prospěch C-E
21. 6. 2013 13:20
Re: spotreba
[odkaz]

[odkaz]
Citujem -
"Bez toho, aby sme si dávali pozor na ekonomiku jazdy, sme za celý pracovný týždeň prejazdili 312 km len po meste. Od jedného semaforu po druhý, z domu do práce a zasa späť, s bezpočtom studených štartov a dynamickým jazdným štýlom zohľadňujúcim hektický pracovný týždeň. A výsledná spotreba? Pri priemernej rýchlosti 33 km/h rovných sedem litrov. Ak sme sa sústredili na plynulú jazdu, dokázali sme sa mestom predierať dokonca za 5,5 l/100 km (merané na úseku dlhom 47 km, pri priemernej rýchlosti 42 km/h). Pri veľmi dynamickej jazde sme sa dostali na 7,5 l/100, vyššie to však nešlo."
Mne to nešlo ani na tých 7,5-

Fluance 1,6
*/test-ojetiny-renault-fluence-16i-16v… />
V běžném provozu jsme výrobcem udávaných hodnot průměrné spotřeby nedosáhli. Za volantem vozu jsme najeli bezmála 900 km bez závady, ve městě se spotřebou 8,8 l/100 km, na dálnici 7,8 l/100 km, mimo město jsme se přiblížili hranici 6,5 l/100 km a během celého testu pak dosáhli průměrné spotřeby 8,2 l/100 km.

[odkaz]
Mimo mesta pri pokojnej jazde klesala aj pod 6 litrov, ale v meste naopak stúpala k 10 litrovej hranici. Na diaľnici nepočítajte s odberom menším ako 8 litrov. Celkovo sa spotreba za celý test ustálila na priemerných 8,1 litra benzínu na 100 km. Nutno dodať, že sa jazdilo v drvivej väčšine pokojne, neraz hlboko pod hranicou povolených limitov, s len občasným poriadnym pridaním “plynu”.

Toto neni z mojej hlavy. Ako opakujem nechcem obhajovať Celysee - nabeton je krajší atakďalej Fluance ale spotrebou sa renault moc na Celysee nechytá.

S tým mokrým snom si si to mohol odpustiť, autá sú pre mňa spotrebáky a premiestňovadlá a nie onania.
Avatar - grifith
21. 6. 2013 15:05
Re: spotreba
Výše jsem ti ukázal že jsou i testy jiné. Vypichovat jeden test a brát jej jako realitu nelze. Kdyby toto byl srovnávací test obou modelů, lze výsledky brát jako relevantní. Nejdřív tedy celých 312km testovali ve městě, kde jezdili velmi dynamicky >:D To snad nemůže být myšleno ani vážně...
Nepopírám, že C-E/P301 budou úspornější, ale 6,5l ve městě je opravdu vtipné.
Ona je nejlepší osobní zkušenost, kdy mohu potvrdit, že u Fluence se dá dosáhnout udávané spotřeby. S C-E jsem u nezajetého jezdil za zhruba podobnou spotřebu. :-)
21. 6. 2013 09:56
P301 1.2
Zdarec všichni, jsem jedním z majitelů výše zmiňovaných P301 na moje.auto.cz (tedy s motorem 1.2 a s prostřední výbavou Active). Za sebe - po prvním měsíci ježdění - k tomuto přibližovadlu asi toto: je to hezké, levné, prostorné, pohodlné auto s nízkou spotřebou; jízda po městě a na okreskách je úplně OK, na dálnici se holt musí přemýšlet a předvídat. V mém případě rozhodující pro koupi byla nabídnutá sleva + ochota dealera za dobrých podmínek vykoupit stávající auto. Za ceníkovou cenu bych si P 301 / C-El. nekoupil...
Rozbalit vlákno
1
21. 6. 2013 11:50
Re: P301 1.2
jo to už pak dává smysl :-) :yes:
21. 6. 2013 10:03
Proc jsem nebral C-E
Mozna hlavni duvod toho, ze C-E vypadlo z meho hledacku vozu ke koupi jsou operky vzadu, nerad bych se v pripade nehody dockal toho, ze ti co sedi vzadu maji zlamany vaz. :no:
Dalsim duvodem je cena, kdyz P308, C4 i pri teto dnesni cene stoji jen o 20-30 tisic vic.
Mozna by se toho naslo vic, ale pro mne tohle byly/jsou dostatecne duvody.
Rozbalit vlákno
4
21. 6. 2013 11:48
Re: Proc jsem nebral C-E
jo na ty opěrky také neustále koukám s otevřenou pusou. Bezpečnost aut moc neřeším, je mi docela jedno kolik hvězd má auto v Euro ncap, ale tohle vůbec nechápu jak může být homologované :no:
21. 6. 2013 11:53
Re: Proc jsem nebral C-E
Ty hvezdy by me zajimaly, jinak prave pri pohledu na ty operky si myslim, ze by Euro NCAP testy mely probihat i s jednou dospelou (vysokou) osobou sedici vzadu.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 6. 2013 18:14
Re: Proc jsem nebral C-E
muze - uplne v klidu... protoze na bezpecnost to velky vliv nema.
Rozdil se pona zejmena, kdyz na to chces za jizdy spat...
:-)
Je fakt, ze tam jsou jen dve... ale popravde - tri dospeli se dozadu stejne nevejdou! Ostatne jako do prakticky zadneho soucasneho auta jeste i vyssi tridy, nez je tohle.

Takze ja jsem v klidu - a mam ho v "hledacku"... popravde jedina otazka, kterou si kladu je, jestli potrebuju TAK velky auto... asi by mi stacilo Punto.
Prijdou i na stejne penize... takze jedine, co nakonec muze hrat roli je ten automat - jestli dojdu k zaveru, ze se bez nej skutecne neobejdu.
:-!
21. 6. 2013 14:09
Re: Proc jsem nebral C-E
Jo jo, presne tak.
Lip je na tom z lowendu pry logan:
[odkaz]
Odstavec Kabina a kufr