Citroën C-Elysée: Levný sedan za akční cenu od 212.900 korun
Citroën C-Elysée se na českém trhu prodává s trojicí motorů. Ten základní představuje zážehový tříválec 1.2 VTi/53 kW, nabídka pokračuje taktéž benzinovým čtyřválcem 1.6 VTi s 85 kW. Příznivci nafty mají jenom jedinou možnost: 1.6 HDi s 68 kW. Všechny pohonné jednotky jsou k mání s pětistupňovými přímo řazenými převodovkami, k šestnáctistovce VTi lze koupit i poněkud archaický čtyřstupňový automat. Ale C-Elysée je levným automobilem, takže použití starší techniky zní celkem logicky.
Ještě nedávno stála základní verze 220.000 korun, v květnu dále klesla na 217.500 Kč. Nyní se odporoučela ještě níže, částka 212.900 korun je dosud nejnižší, levnější tento kompaktní sedan v České republice ještě nebyl. Stal se tak nejdostupnějším vozem se stupňovitou zádí své velikosti, pokud nepočítáme skutečně lowendový Logan. Dacia sice rozvorem 2634 mm patří do nižší střední, ale je o zhruba 10 cm kratší než Francouz s dvojitým šípem.
Nejlevnější výbavu Attraction lze koupit za onu zmíněnou sympatickou částku pouze s nejslabším tříválcem 1.2 VTi. Ano, na komfortní prvky zde sice můžete zapomenout, ale tento stupeň obsahuje alespoň to nejnutnější: povinné ABS s brzdovými asistenty, respektive ESP včetně protiprokluzu, čtyři airbagy, dálkové centrální zamykání, palubní počítač s ukazatelem spotřeby, výškově nastavitelnou sedačku řidiče, úchyty Isofix a přední elektrická okna. Zadní lavice je však ještě pevná a nedělená což variabilitu sedanu dosti snižuje. Ocelová patnáctipalcová kola většina potenciálních klientů určitě řešit nebude.
Střední Tendance je o výrazných 27.000 korun dražší, v případě čtyřválce 1.6 VTi pak přijde na 264.900 Kč a turbodiesel začíná těsně pod hranicí 300.000 korun. Naftový motor je jako jediný k mání za větší peníze, oproti dubnovému ceníku o 2.900 korun. Jinak si takto vybavená Elysée polepšila směrem dolů o zhruba 5.000 až 9.000 korun. Ve standardu ale již najdeme přední mlhovky, elektrická zpětná zrcátka s vyhříváním, klimatizaci a CD/MP3 audio se dvěma reproduktory.
Nejvyšší výbava Exclusive nabízí snížení cen o 2.000 až 10.000 korun, byť je pravdou, že 1.6 VTi byl před měsícem ještě o 2.000 až 4.000 korun levnější než dnes. Příplatek oproti Tendance je v jeho případě pětadvacetitisícový, u ostatních motorů pak nižší, pouze dvacetitisícové. Zájemce však dostane už i patnáctipalcová litá kola, bluetooth handsfree, kožený volant, respektive hlavici řadicí páky, přední loketní opěrku a elektrická zadní okna. Klimatizace je samočinná a dvouzónová, hudební přehrávač má navíc USB konektor a další dvojici reproduktorů. Automat zvolí pouze hrstka zákazníků, necelých 310.000 korun už je přece jenom hodně.
Ještě na závěr zmiňme alespoň základní ceny vybrané konkurence: dvojče Peugeot 301 přijde s totožným motorem a výbavou Access na 217.500 korun, Renault Fluence stojí vyšších 264.900, ale je poháněn mnohem výkonnější šestnáctistovkou s 81 kW. Domácí Škodu Rapid Fresh Active s motorem 1,2 MPI/55 kW koupíte však ještě o pět tisíc dráže než renault.
Citroën C4 Elysée – Základní technické údaje a ceny | |||||
Verze | 1.2 VTI 72 | 1.6 VTI 115 | 1.6 VTI 115 AT | 1.6 HDI 92 | |
Převodovka | 5M | 5M | 4A | 5M | |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | 1587 | 1587 | 1560 | |
Počet válců/ventilů | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | |
Největší výkon [kW/ot/min] | 53/5500 | 85/6050 | 85/6050 | 68/4000 | |
Největší toč. mom. [N.m/ot/min] | 110/3000 | 150/4000 | 150/4000 | 230/1750 | |
Maximální rychlost [km/h] | 160 | 188 | 188 | 180 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,2 | 9,4 | 10,8 | 11.2 | |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 6,4 | 7,1 | 4,1 | |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1020 | 1090 | 1110 | 1095 | |
Cena Attraction [Kč] | 212.900,- | - | - | - | |
Cena Tendance [Kč] | 239.900,- | 264.900,- | - | 299.900,- | |
Cena Exclusive [Kč] | 259.900,- | 289.900,- | 309.900,- | 319.900,- |