Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Elysée: Levný sedan za akční cenu od 212.900 korun

Vitek
Diskuze (99)
Citroën zlevnil svůj sedan nižší střední třídy na historické minimum. Nejnovější ceník začíná už pod hranicí 213 tisíc korun.

Citroën C-Elysée se na českém trhu prodává s trojicí motorů. Ten základní představuje zážehový tříválec 1.2 VTi/53 kW, nabídka pokračuje taktéž benzinovým čtyřválcem 1.6 VTi s 85 kW. Příznivci nafty mají jenom jedinou možnost: 1.6 HDi s 68 kW. Všechny pohonné jednotky jsou k mání s pětistupňovými přímo řazenými převodovkami, k šestnáctistovce VTi lze koupit i poněkud archaický čtyřstupňový automat. Ale C-Elysée je levným automobilem, takže použití starší techniky zní celkem logicky.

Ještě nedávno stála základní verze 220.000 korun, v květnu dále klesla na 217.500 Kč. Nyní se odporoučela ještě níže, částka 212.900 korun je dosud nejnižší, levnější tento kompaktní sedan v České republice ještě nebyl. Stal se tak nejdostupnějším vozem se stupňovitou zádí své velikosti, pokud nepočítáme skutečně lowendový Logan. Dacia sice rozvorem 2634 mm patří do nižší střední, ale je o zhruba 10 cm kratší než Francouz s dvojitým šípem.

Nejlevnější výbavu Attraction lze koupit za onu zmíněnou sympatickou částku pouze s nejslabším tříválcem 1.2 VTi. Ano, na komfortní prvky zde sice můžete zapomenout, ale tento stupeň obsahuje alespoň to nejnutnější: povinné ABS s brzdovými asistenty, respektive ESP včetně protiprokluzu, čtyři airbagy, dálkové centrální zamykání, palubní počítač s ukazatelem spotřeby, výškově nastavitelnou sedačku řidiče, úchyty Isofix a přední elektrická okna. Zadní lavice je však ještě pevná a nedělená což variabilitu sedanu dosti snižuje. Ocelová patnáctipalcová kola většina potenciálních klientů určitě řešit nebude.

Střední Tendance je o výrazných 27.000 korun dražší, v případě čtyřválce 1.6 VTi pak přijde na 264.900 Kč a turbodiesel začíná těsně pod hranicí 300.000 korun. Naftový motor je jako jediný k mání za větší peníze, oproti dubnovému ceníku o 2.900 korun. Jinak si takto vybavená Elysée polepšila směrem dolů o zhruba 5.000 až 9.000 korun. Ve standardu ale již najdeme přední mlhovky, elektrická zpětná zrcátka s vyhříváním, klimatizaci a CD/MP3 audio se dvěma reproduktory.

Nejvyšší výbava Exclusive nabízí snížení cen o 2.000 až 10.000 korun, byť je pravdou, že 1.6 VTi byl před měsícem ještě o 2.000 až 4.000 korun levnější než dnes. Příplatek oproti Tendance je v jeho případě pětadvacetitisícový, u ostatních motorů pak nižší, pouze dvacetitisícové. Zájemce však dostane už i patnáctipalcová litá kola, bluetooth handsfree, kožený volant, respektive hlavici řadicí páky, přední loketní opěrku a elektrická zadní okna. Klimatizace je samočinná a dvouzónová, hudební přehrávač má navíc USB konektor a další dvojici reproduktorů. Automat zvolí pouze hrstka zákazníků, necelých 310.000 korun už je přece jenom hodně.

Ještě na závěr zmiňme alespoň základní ceny vybrané konkurence: dvojče Peugeot 301 přijde s totožným motorem a výbavou Access na 217.500 korun, Renault Fluence stojí vyšších 264.900, ale je poháněn mnohem výkonnější šestnáctistovkou s 81 kW. Domácí Škodu Rapid Fresh Active s motorem 1,2 MPI/55 kW koupíte však ještě o pět tisíc dráže než renault.

Citroën C4 Elysée – Základní technické údaje a ceny
Verze1.2 VTI 721.6 VTI 1151.6 VTI 115 AT1.6 HDI 92
Převodovka5M5M4A5M
Zdvihový objem [cm3]1199158715871560
Počet válců/ventilů3/44/44/44/4
Největší výkon [kW/ot/min]53/550085/605085/605068/4000
Největší toč. mom. [N.m/ot/min]110/3000150/4000150/4000230/1750
Maximální rychlost [km/h]160188188180
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,29,410,811.2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,26,47,14,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1020109011101095
Cena Attraction [Kč]212.900,----
Cena Tendance [Kč]239.900,-264.900,--299.900,-
Cena Exclusive [Kč]259.900,-289.900,-309.900,-319.900,-

Vitek
Diskuze (99)
Avatar - Ja Prvni 123
23. 6. 2013 18:14
Re: Proc jsem nebral C-E
muze - uplne v klidu... protoze na bezpecnost to velky vliv nema.
Rozdil se pona zejmena, kdyz na to chces za jizdy spat...
:-)
Je fakt, ze tam jsou jen dve... ale popravde - tri dospeli se dozadu stejne nevejdou! Ostatne jako do prakticky zadneho soucasneho auta jeste i vyssi tridy, nez je tohle.

Takze ja jsem v klidu - a mam ho v "hledacku"... popravde jedina otazka, kterou si kladu je, jestli potrebuju TAK velky auto... asi by mi stacilo Punto.
Prijdou i na stejne penize... takze jedine, co nakonec muze hrat roli je ten automat - jestli dojdu k zaveru, ze se bez nej skutecne neobejdu.
:-!
Avatar - Ja Prvni 123
23. 6. 2013 18:06
Re: Podle mého názoru je lepší...
a proto se jim rika "zabozrouti"!
Ja bych taky nikdy nesnedl to, co jedi oni...
;-)
Avatar - grifith
21. 6. 2013 17:41
Re: C4 za 235
Byla nastavena cesta, ze které již nelze couvnout. Nemyslím si, že by cesta zvyšování cen automobilkám pomohla. Zákazníci si na aktuální ceny zvykli a teko začnou akceptovat něco vyššího, Pokud zde budou ceny jako dříve (8-10 let zpátky), automobily by se, zvlášť za stále probíhající krize, přestaly prodávat. Neberu v potaz tedy fleetové zákazníky, ty budou mít "hlad" pořád ;-)
Zda-li sou uvedené ceny dumpingové, o tom se lze sáhodlouze dohadovat. Vývoj nejdůležitějších komponent byl již zaplacen a co víc chceš při uvádění modelu na trh zaplatit?
21. 6. 2013 16:51
Re: Podle mého názoru je lepší...
No to víš, francouz by zas nejspíš nikdy nesnědl a nevypil to, co jíš a piješ ty. A teď, kdo je na tom líp...
Když si porovnám českou a francouzskou kvalitu v obchodech s potravinami, hádej, kterou zvolím.
21. 6. 2013 16:37
Re: C4 za 235
Za motor si bude třeba připlatit, protože jinak buď pojedeš nebo budeš klimatizovat ;-)