Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Civic Tourer Type S: Honda plánuje sportovní kombík

Chystané kombi Honda Civic Tourer nebude jen stěhovák s obřím kufrem, ale počítá se i s řidičskými emocemi.
Zpět na článek
25. 6. 2013 12:00
25. 6. 2013 12:43
25. 6. 2013 12:54
25. 6. 2013 13:03
25. 6. 2013 13:30
25. 6. 2013 14:22
25. 6. 2013 14:41
25. 6. 2013 14:46
25. 6. 2013 14:16
25. 6. 2013 14:25
25. 6. 2013 14:36
25. 6. 2013 14:40
25. 6. 2013 14:46
25. 6. 2013 16:27
25. 6. 2013 16:59
26. 6. 2013 09:59
25. 6. 2013 14:21
25. 6. 2013 13:24
25. 6. 2013 13:25
25. 6. 2013 13:38
25. 6. 2013 14:17
25. 6. 2013 14:55
25. 6. 2013 14:22
25. 6. 2013 14:51
25. 6. 2013 15:16
25. 6. 2013 15:33
25. 6. 2013 16:34
25. 6. 2013 21:39
26. 6. 2013 13:41
25. 6. 2013 15:43
25. 6. 2013 14:33
25. 6. 2013 14:41
25. 6. 2013 14:48
25. 6. 2013 14:52
25. 6. 2013 14:59
25. 6. 2013 15:14
25. 6. 2013 14:49
25. 6. 2013 14:51
25. 6. 2013 15:04
25. 6. 2013 15:12
25. 6. 2013 15:05
25. 6. 2013 15:33
25. 6. 2013 17:42
25. 6. 2013 15:06
25. 6. 2013 17:45
25. 6. 2013 20:42
26. 6. 2013 09:03
26. 6. 2013 11:51
25. 6. 2013 14:40
25. 6. 2013 14:46
25. 6. 2013 16:08
25. 6. 2013 17:13
25. 6. 2013 17:30
25. 6. 2013 19:01
26. 6. 2013 10:01
27. 6. 2013 10:06
26. 6. 2013 10:08
27. 6. 2013 10:20
27. 6. 2013 10:18
25. 6. 2013 16:31
25. 6. 2013 16:36
25. 6. 2013 14:54
25. 6. 2013 15:15
25. 6. 2013 16:05
25. 6. 2013 16:33
25. 6. 2013 18:33
25. 6. 2013 18:39
25. 6. 2013 18:45
25. 6. 2013 18:51
25. 6. 2013 19:20
25. 6. 2013 19:57
25. 6. 2013 21:35
26. 6. 2013 00:00
26. 6. 2013 00:14
26. 6. 2013 00:36
26. 6. 2013 01:10
26. 6. 2013 00:42
27. 6. 2013 10:21
28. 6. 2013 00:05
25. 6. 2013 18:32
25. 6. 2013 18:56
25. 6. 2013 19:37
25. 6. 2013 20:19
25. 6. 2013 17:06
25. 6. 2013 18:43
25. 6. 2013 19:13
26. 6. 2013 00:20
25. 6. 2013 22:21
25. 6. 2013 22:32
26. 6. 2013 00:27
26. 6. 2013 00:17
26. 6. 2013 00:36
26. 6. 2013 10:06
26. 6. 2013 11:14
26. 6. 2013 21:19
26. 6. 2013 22:43
27. 6. 2013 09:23
26. 6. 2013 11:11
26. 6. 2013 22:59
27. 6. 2013 09:57
27. 6. 2013 11:21
Avatar - sargis
25. 6. 2013 10:52
trochu nechapem...
naco je Honde naftove 1.6 biturbo 170k a 2.2. 180 k, zeby marketing alebo spekulacie? Aktualna 2.2 by sa dala nahradit nepretunenym 1.6 okolo 160 k a 2.2 by mohli vyhnat na cca. 200 koni ako konkurenciu eurodieslom v tomto objeme.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Choochoo
25. 6. 2013 11:53
Re: trochu nechapem...
motor 1,6Biturbo 170 koni by mel nahradit 2,2 150 koni v Civicu, CRV ;-)
Avatar - King
25. 6. 2013 12:52
Re: trochu nechapem...
Motor 2.2 je na Civic zbytečně velký, proto bude (nejspíš) dvakrát přeplňovaná 1.6. Příští Accord asi diesel vůbec mít nebude a CR-V bude s 1.6 BiTurbo určitě šlapat dobře. :-)
Avatar - Choochoo
25. 6. 2013 13:03
Re: trochu nechapem...
Presne tohle me napdlo o Accordu, ze asi mit diesel vubec nebude, kdyz je tu hybridni spickovy model ;-) Ikdyz kdo vi, se muze objevit nova nafta, jedno, dve turba o vykonu 250koni >:D
Avatar - iudex
25. 6. 2013 13:09
Re: trochu nechapem...
Hm, takže Accord v Európe nadobro skončí. Bez dízla si neškrtne; hybrid si kúpi len pár ekonadšencov, ktorí sa budú počítať na prstoch jednej ruky. ;-)
Avatar - Choochoo
25. 6. 2013 13:23
Re: trochu nechapem...
Nikdo nerika ze nebude diesel, Accord a jeho diesel je velka neznama ;-)
Avatar - iudex
25. 6. 2013 13:39
Re: trochu nechapem...
Ja som len myšlienkovo nadviazal. Ale ako ukazuje Lexus, Japonci sú schopní dať auto strednej triedy na európsky trh aj bez dízlu (hoci minulá generácia ho mala). 8-s
Avatar - King
25. 6. 2013 16:57
Re: trochu nechapem...
Já říkám, že diesel nebude. ;-)

Z mého pohledu to bude jedině dobře. Z pohledu prodejů, no, těžko říct. >:D Myslíš, že to může být v případě Accordu ještě horší? :-)
Avatar - Hittman
25. 6. 2013 15:02
Re: trochu nechapem...
Sportovní kombi? To je zajímavé označení, až skoro neuvěřitelné 8-s
Avatar - white label
25. 6. 2013 15:04
Re: trochu nechapem...
V obecné rovině ani ne, co třeba Audi RS2, RS4? :-)
Avatar - iudex
25. 6. 2013 15:08
Re: trochu nechapem...
Alebo Focus ST? :-)
Avatar - white label
25. 6. 2013 15:12
Re: trochu nechapem...
Ale to je novinka, RS2/RS4 je už klasika. ;-)
Avatar - King
25. 6. 2013 15:20
Re: trochu nechapem...
Nebo Civic Aerodeck VTi ;-)
Avatar - Hittman
25. 6. 2013 18:36
Re: trochu nechapem...
Když už, tak RS6 minulé generace (křížené s Lambem), k tomu by to sedělo >:-[]
Avatar - white label
25. 6. 2013 18:45
Re: trochu nechapem...
Ale RS6 už je mnohem víc (zatraceně) rychlé kombi, než sportovní. ;-)
Avatar - Hittman
25. 6. 2013 18:48
Re: trochu nechapem...
Tak tedy nevím, co si pod tím "sportovním" mám představit? Vyšší podvozek? Oplastovaný spojlery či něco jiného, když už to není motorem, podvozkem, aerodinamikou, pneu, atd.?
Avatar - white label
25. 6. 2013 19:02
Re: trochu nechapem...
Co třeba hmotnost a rozměry, to ti neříká nic? ;-)
Avatar - Hittman
25. 6. 2013 20:45
Re: trochu nechapem...
Pokud porovnám výkon x hmotnost, tak myslím, že třeba RS6 může dělat stovku za 5s i s přívěsem >:-[]
Avatar - white label
25. 6. 2013 22:30
Re: trochu nechapem...
Psal jsem o hmotnosti a rozměrech, ne o poměru výkonu a hmotnosti, ten může mít výborný i prázdný kamion a považuješ ho jen proto za sportovní auto? ;-)
26. 6. 2013 01:30
Re: trochu nechapem...
Ano, to muze. Na letisti.
V beznem provozu je to tezkopadna bestie s absolutne autonomnim rizenim.
25. 6. 2013 12:00
Lord Vader
čelní partie ..... :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Choochoo
25. 6. 2013 13:05
Re: Lord Vader
Take bych rekl ze vypada vyborne ;-) :yes:
Avatar - King
25. 6. 2013 12:43
Type S
Doufejme, že se Honda po hybridním debaklu opravdu začíná dívat okolo sebe. Pak musí logicky vidět kombíky jako Focus ST, Octavia RS, Mégane GT a další. Nelze si dělat iluze, že by zákazníci rvali prodejcům kvůli takovým modelům ruce, ale vliv na image je u takových verzí blahodárný a Honda potřebuje získat zpátky kredit jako sůl. Takže takový model by byl velmi žádoucí a doufejme, že dostane důstojnou motorizaci.
Bylo by trošku zvláštní, kdyby nejsportovněji vyhlížející kombík ve třídě, vycházejí z asi řidičsky nejzajímavějšího kompaktu současnosti, neměl sportovní verzi. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Choochoo
25. 6. 2013 12:54
Re: Type S
Kredit ziska novymi modely Type-R a NSX. Sportovniho kombika bych tedy nevidel az tak dulezite. Myslim si, ze to bude tak 50/50, ze se tam objevi neco vice jak 170 koni.
Avatar - iudex
25. 6. 2013 13:03
Re: Type S
A ja som naopak presvedčený, že Civic žiadne "hotkombi" mať nebude. ;-) Motor z Type R tam Honda určite nedá a iný motor špeciálne pre kombi vyvíjať nebude. Teda zostane to podľa mňa na úrovni bodykitu, nič viac.
25. 6. 2013 13:30
Re: Type S
asi tak...myslim, ze pujde o bodykit, nejake drobnosti v interieru, maximalne uroven vybavy pod Exclusive.
Neverim tomu, ze Honda udela s timhle kombi v ramci CR nebo i Evropy nejaky uspech.
Kdyz si odmyslim obrovske kola a led svetla, tak to auto vlastne moc pekne neni. Osobne se mi libi snad jeste mene hatch. Cenova politika Hondy prodejum taky nenahrava a dva smysluplne motory (1.6D a zakladni benzin 1.4) fakt nestaci.
25. 6. 2013 14:22
Re: Type S
Jo, uvidíme, jak bude vypadat produkční kus.
Avatar - King
25. 6. 2013 14:41
Re: Type S
Dosavadní filozofie Type S by tomu odpovídala, úpravy se většinou týkají všeho, kromě motorů, nicméně jak říkám, bylo by to vhodné.

Důležitý je každý sportovní model, Hondě ubližuje i absence ostřejšího Jazzu. NSX a CTR budou fajn, ale je třeba nabízet i "affordable performance". CTR ani NSX nebudou ten případ.
Avatar - white label
25. 6. 2013 14:46
Re: Type S
Jj, Hondě neubližuje zdaleka jen absence ostřejšího Jazzu.
25. 6. 2013 14:16
Re: Type S
Čo vyzerá na tejto neforemnej hrči športovo?
Avatar - white label
25. 6. 2013 14:25
Re: Type S
Minulost loga "H" přece... ;-)
Avatar - King
25. 6. 2013 14:36
Re: Type S
Tady už může pomoci pouze oční klinika. ;-)
Avatar - white label
25. 6. 2013 14:40
Re: Type S
Svatá pravda, ale měl bys ji navštěvovat intenzivněji, nebo rovnou změnit očaře... >:D ;-)
Avatar - Choochoo
25. 6. 2013 14:46
Re: Type S
Co na tebe pusobi sportovne? Spousta sportaku vypad hur jak toto ;-)
25. 6. 2013 16:27
Re: Type S
PR management to tvrdí, zainteresovaní novináři a podobná individua to píšou a říkají a nekritičtí povrchní "fandové" to poslušně a ještě ke všemu s velkým nadšením opakují a s ještě větším zápalem to šíří dál. Tak je to přece pravda, né? Nakonec i zápasník sumo je sportovec.....Za fandu hondy se pořád ještě považuji, ale nový Civic a CR-Včko mně znechucují, kdykoliv je vidím. Civic ještě víc. A to jeden občas parkuje před mojí kanceláří v ošklivě zelenožluté barvě.

Jinak doufám, že pravidlo jeden Civic hodně povedenej a jeden nic moc bude platit i nadále. I když ten současnej je asi ten nejhorší, co pamatuji.
Avatar - King
25. 6. 2013 16:59
Re: Type S
No, to bylo vážně hlubokomyslné. :-O

A proč by jako neměl být?
26. 6. 2013 09:59
Re: Type S
Opravdu? To mě těší.....
25. 6. 2013 14:21
Re: Type S
Uvidíme. Jsem trochu skeptik, ale hondě bych to opravdu přál, na první lásku se prostě nazapomíná. A souhlas. ;-)
Avatar - rimow11
25. 6. 2013 13:24
krasa
alebo spravia turbo benzín?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Choochoo
25. 6. 2013 13:25
Nadhera
Nemuzu si pomoct, ale tohle je fakt nadhera.
[odkaz]
To skloubeni designu a prakticnosti je neskutecna pecka. Rekl bych ze to bude slusny nastupce spickoveho designu hatche 8G ;-) Akorat me stve ze kombiky nemam rad, takze se asi v garazi neobjevi ;-\
Rozbalit vlákno
55
Avatar - iudex
25. 6. 2013 13:38
Re: Nadhera
No a teraz si skús namiesto tých 18" kolies predstaviť 16ky (verím, že 15ky si necháva ako základ už len koncern a H/K). Tá obrovská hmota nad malými kolesami bude vyzerať veľmi ťažkopádne, k avizovanej športovosti to rozhodne nepridá.
Plus tie uzučké okienka budú iste "pomáhať" pri cúvaní, ako aj robiť príjemne klaustrofobickú atmosféru vnútri. >:-[]
25. 6. 2013 14:17
Re: Nadhera
Akoby som to napísal ja. :yes: ;-)
Avatar - iudex
25. 6. 2013 14:55
Re: Nadhera
:yes: Inak zdravím Rovinku. :-)
25. 6. 2013 14:22
Re: Nadhera
Ano. Z produkční podoby mám trochu obavy. ;-\
Avatar - white label
25. 6. 2013 14:30
Re: Nadhera
Jen trochu? I ty jeden chronický optimisto... Opět jsem Hondu (v poslední době) podcenil, myslel jsme si totiž, že design současného Civicu hb nic "nepřekoná", ale to jsem ještě netušil, že přijde taky kombík..., na druhou stranu má aspoň seřízlé ty zadní "plexi-bradavice" z hb. A s těmi megacool "neony" v předním nárazníku může rovnou do dalšího "Rychle a zběsile"...>:-[] ;-)
Avatar - King
25. 6. 2013 14:51
Re: Nadhera
Neokoukali náhodou ty megacool neony od audi? >:D Ale neboj, Honda má dost sebereflexe na to, aby tyhle vánoční stromečky d o výroby nezavedlo. :-)
Avatar - white label
25. 6. 2013 15:00
Re: Nadhera
Od Audi obkoukali ty ve světlech, ten mega spodek už je další iniciativa ve smyslu čím více, tím lépe.
Jen aby ses potom zase (tajně) nedivil. >:-[]
Avatar - King
25. 6. 2013 15:16
Re: Nadhera
Nedivil [odkaz] [odkaz] :-)
25. 6. 2013 15:33
Re: Nadhera
Ten civic na fotce vypada otresne :-(
Avatar - jeylkey
25. 6. 2013 16:34
Re: Nadhera
vubec ne. pro me predek civicu vypada dobre, nebyt tech zadnich svetel, tak by to bylo pekne cele
25. 6. 2013 21:39
Re: Nadhera
Vec nazoru respektive vkusu, samozrejme.
Osobne mam Hondu velice rad..takova moje srdcovka. Civic v tom vsak nehraje temer zadnou roli a posledni Civic je dle meho nazoru osklive a na pomery Hondy odflaknute auto.
Avatar - King
26. 6. 2013 13:41
Re: Nadhera
Odfláknuté? :-| :-O 8-s
25. 6. 2013 15:43
Re: Nadhera
Tak k současnému evropskému působení Hondy jsem celkem kritický, ale na druhou strany jim pořád přeji "něco pořádného". To, co zde Honda předvádí není hondy "hodno".
Ano, napsal jsem to velmi mírně. ;-)
Avatar - King
25. 6. 2013 14:33
Re: Nadhera
Jak to bude vypadat na 16" je pochopitelně otázka, nicméně na těch jezdí pouze verze S (prodeje téměř 0) a Comfort, většina Civiců tedy jezdí na 17" kolech. Díky aerodynamickému prolisu blatníku navíc nemám pocit, že by záď působila těžkopádně. Podívej se, oč těžkopádnější jsou jiné kombíky s ostře stoupající spodní linií oken (i30, Ceed).

Pravdu nemáš ani s klaustrofobickou atmosférou. Ani v 5D posádka na rozdíl od 8G nemá pocit klaustrofobie a u kombi stoupá boční linka pozvolněji. Znáš kombi, se kterým se dobře couvá na zadní boční okna? Civic má standardně couvací kameru, mimochodem... ;-)
Avatar - iudex
25. 6. 2013 14:41
Re: Nadhera
No práveže ja to radím presne do jednej línie s ťažkými zadkami kórejských kombíkov; je to opticky rovnako ťažké.
P.S. A áno, poznám kombi tejto triedy, s ktorým sa v pohode cúva a nepotrebuje k životu parkovaciu kameru. ;-)
Avatar - King
25. 6. 2013 14:48
Re: Nadhera
Šťastná to žena. :-) To já tedy raději tu kameru. ;-)
Avatar - iudex
25. 6. 2013 14:52
Re: Nadhera
Aká žena? Tá moja jazdí s liftbackom. ;-)
Avatar - King
25. 6. 2013 14:59
Re: Nadhera
Tys nečetl Němcové Babičku? Povinná školní četba. ;-)
Avatar - iudex
25. 6. 2013 15:14
Re: Nadhera
Síce som na základnú školu chodil ešte v Československu, Němcová u nás nebola povinným čítaním ani vtedy (obdobne ako zrejme u vás nebol povinný Vincent Šikula a trebárs Prázdniny so strýcom Rafaelom). ;-)
Avatar - Choochoo
25. 6. 2013 14:49
Re: Nadhera
Ja to tve kombi nepoznam, napis o jake jde? ;-)
Davat to do stejne skupina s treba se Ceedem je mimo.
Avatar - iudex
25. 6. 2013 14:51
Re: Nadhera
Podľa mňa je to dosť blízko: [odkaz]
[odkaz]
Avatar - Choochoo
25. 6. 2013 15:04
Re: Nadhera
Tohle je vetsi batoh
[odkaz]
Ten naraznik je hrozne humpolackej, pripomina mi to tady Aurise kombi a to bylo pomluv u hmotnejsiho narazniku
Avatar - white label
25. 6. 2013 15:07
Re: Nadhera
>:D
Typické přání otcem "myšlenky"... >:-[]
Avatar - Choochoo
25. 6. 2013 15:12
Re: Nadhera
To neni o prani, ten previs je proste vyrazne vetsi a pusobi batuzkovite jako Oktavka. Tradicne zastaraly design s faceliftem svetel.

Civic Tourer nema o nic vice materialu nad kolem jak tohle, krasne to resi tmavy lem. Zadek u Tourera pusobi subtilneji at chces nebo ne >:-[]
Avatar - white label
25. 6. 2013 15:15
Re: Nadhera
Jde především o tu hmotu plechu nad zadním kolem... ;-)
Avatar - King
25. 6. 2013 15:05
Re: Nadhera
On by asi víc napověděl profil, ale pokud ti tohle opravdu přijde dost blízko, pak asi nelze pokračovat v diskuzi. Chybí ten plochu rozbíjející prolis a spodní hrana oken je výš a současně končí dříve...
Avatar - white label
25. 6. 2013 15:11
Re: Nadhera
Rozhodně to má k tomu Ceedu nesrovnatelně blíž, než třeba k tomu Golfu (viz humorný odkaz šušu), nebo Octavii.
Avatar - King
25. 6. 2013 15:33
Re: Nadhera
To nezpochybňuji, on má ten Golf taky blíž k 80. létům minulého století [odkaz] , než k druhé dekádě 21. :-)
Avatar - Individualita
25. 6. 2013 15:47
Re: Nadhera
To je pravda a teď neříkám, jestli je to dobře, nebo špatně.
25. 6. 2013 17:42
Re: Nadhera
Přesně - jestli je to urážka, nebo pochvala. :-)
Avatar - white label
25. 6. 2013 15:02
Re: Nadhera
J...j, a těch kompaktních kombíků co se v pohodě obejdou i bez couvací kamery je víc... ;-)
Avatar - Individualita
25. 6. 2013 15:48
Re: Nadhera
Bez couvací kamery se obejde každý, pokud není trotl. Proč si jí ovšem nepořídit...
25. 6. 2013 17:45
Re: Nadhera
Já třeba "na okna" necouvám. I když nejsou senzory/ kamera, vystačím si s vnějšími zrcátky.
25. 6. 2013 20:42
Re: Nadhera
Tak to ucia aj v autoskole (pokial je schopny ucitel) - cuvat iba na spataky, nie zizanim cez rameno.

Zase len vela kriku pre nic, od tych istych individualit, ktore silou mocou hladaju problem.
Avatar - iudex
26. 6. 2013 09:03
Re: Nadhera
To asi nemáš koncernové auto minulej generácie (s úsporným pravým zrkadlom). >:-[]
26. 6. 2013 11:51
Re: Nadhera
To nemám. Ani jsem takové auto neřídil, pokud vím. V případě Octavie je to snad předminulá generace, ne? Naštěstí jim tenhle výmysl dlouho nevydržel. A šlo je snad vyměnit. Na nějakém autě myslím byla obě malá. :-)
Avatar - white label
26. 6. 2013 22:43
Re: Nadhera
Obě malá? Na kterém to bylo? Na "koncernovém" ne, pokud vím...
Avatar - Choochoo
25. 6. 2013 14:40
Re: Nadhera
Na 16kach to bude vypadat porad lepe jak kde co. Souhlasim, ze 225/40 R18 asi neni standardni rozmer, ale oproti 225/45 R17 nebude rozdil markantni ;-) Ta aerodynamicka vlna a tmavy lem tu hmotu hodne rusi, krasne vyresene. Zadni previs v porovnani treba s Golfem je mensi a nevypada to na tokovy batoh jako predvadi Golf na nedavnych umeleckych renderech a pritom ma take 18" kola. Verim ze ve skutecnosti bude Civic Tourer vypadat jeste lepe nez na fotkach ;-)
Avatar - King
25. 6. 2013 14:46
Re: Nadhera
Bojím se, že některé věci eurobejčkům nevysvětlíš. ;-) Uznávám, že styling 5D nemusí pochopit a akceptovat každý, ale "hating" Toureru je už velká křeč, protože každý vidí, jak dobře to auto vypadá a proto je třeba obzvlášt nahlas křičet, jak je to hrozné, možná se jim nakonec povede přesvědčit sama sebe. >:-[]
Avatar - iudex
25. 6. 2013 16:08
Re: Nadhera
No či "každý vidí, ako to auto dobre vyzerá" nevyplýva ani z tejto diskusie. Každopádne treba pochváliť, že Honda vôbec kombi spraví, tento samotný fakt musíme oceniť. To, že sa tu doťahujeme o detailoch dizajnu kombi, je v podstate dobré; sú mnohé (tradičnejšie) automobilky, kde by aj človek diskutoval, ale akosi nemá o čom (Fiat a pod.). 8-s
Avatar - King
25. 6. 2013 17:13
Re: Nadhera
Snad bys nechtěl, aby whitelabel pochválil Civic. >:D Vždycky když se rozpoutá flame o otřesnosti designu civicu, připomínám anketu pod článkem [odkaz] , které je v rozporu s hlučností několika křiklounů. ;-)
25. 6. 2013 17:30
Re: Nadhera
A co je pro Hondu lepší, bychař, nebo zákazník v salonu ? Já jen k výsledku ankety, komentářům o otřesném a nudném Golfu a realitě prodejů. Si člověk začne říkat, jestli náhodou ten GTI nemá pravdu s těmi plakáty... >:D ;-)
Avatar - King
25. 6. 2013 19:01
Re: Nadhera
Ocenit u něčeho vzhled neznamená, že si to hned půjdu koupit. ;-)

GTIho až tak nebaštím, tak nevím, co říká o plakátech, nicméně mít plakát s Civicem - proč ne. >:D

Ještě sis nevšiml, že většinový zákazník (nebudu používat termín "stádo") jde po uniformitě? Lidí, kteří se opravdu chtějí odlišit, je málo a jejich množství se ještě snižuje s věkem, kdy si dotyčný takové auto může dovolit. ;-)
Avatar - white label
25. 6. 2013 19:07
Re: Nadhera
Takže na US trhu si Civic (sedan) kupuje "stádo", ale v Evropě (hb) aktuálně převážně neuniformní individualisticky zaměření senioři (nebudu používat termín "důchodci"). >:D

P.S. Vítejte v politickém světě senátora Kinga, který vám vše zcela nezaujatě a rád vysvětlí... >:-[]
26. 6. 2013 10:01
Re: Nadhera
:yes: no je to prostě King....
Avatar - white label
26. 6. 2013 22:52
Re: Nadhera
Zřejmě ne náhodou to zůstalo bez jeho (politicky "korektní") reakce... ;-)
Avatar - King
27. 6. 2013 10:06
Re: Nadhera
Ano, přesně tak, v US kupuje Civic "stádo". US Civic je americký Golf - nuda a šeď. Žít v US, Civicem nebo Corollou bych patrně nejezdil, pokud bych si ošklivě nenabil ústa s nějaký šrotem od konkurence nebo pokud by mě model Si opravdu nepřesvědčil o svých kvalitách. Takže nechápu, co vlastně rozporuješ, respektive čemu se vysmíváš. US Civic přesně potvrzuje to, co píšu o většinovém zákazníkovi v Evropě. :-!
Avatar - white label
25. 6. 2013 18:36
Re: Nadhera
Současný Civic pochválit prostě nemůžu, ale třeba jeho 4. a 5. generaci obdivuji dodnes, včetně dokonale jednoduchého designu, který se s grácií obešel bez jakýchkoli současných okázalých výstředností, nebo "cingrlátek" (minulá generace, kromě Type-R). Osobitě dokonalý "monolit", který si na nic nemusel hrátl a byl sám sebou. :yes:
26. 6. 2013 10:08
Re: Nadhera
Zajímavé, že takhle to tady vidí pár lidí, aniž by tím chtěli "snižovat" Hondu.

Jak je vidět, jsou příznivci aut, možná i soudní fanoušci, ale taky fanatici, kteří holt budou tvrdit, že "jejich" značka dělá samé perly v nejvyšší technické kvalitě a kráse nesmírné, i kdyby vyjeli s vozem na hnůj. To, že mám Hondu dost rád (navíc na rozdíl od mnohých jako bývalý spokojený uživatel) neznamená, že budu jásat nad něčím, co se mi prostě nelíbí a používat argumentaci, kterou jindy a u jiných odsuzuji.
Avatar - King
27. 6. 2013 10:20
Re: Nadhera
Stačilo prostě říct, že se ti nelíbí. >:D
Avatar - King
27. 6. 2013 10:18
Re: Nadhera
Osobitě dokonalý monolit má být ta IV. nebo V. generace? Čtvrtá byla ještě z éry, kdy všechny hranaté japonské kompakty vypadaly prakticky stejně a spolehlivě jsi je odlišil až podle loga. Civic 5. byl téměř dvojčetem Mitsubishi Colt, těžko říci, kdo komu ukradl plány a v té době byl daleko osobitější kupříkladu takový Nissan Sunny, jenž se ničemu jinému v té době ani později nepodobal.

Osobitý monolit, který si na nic nehraje a je přísně podřízen aerodynamice, je právě aktuální 9G, které pochválit nemůžeš. A ještě osobitější byla generace minulá. Nevím, jaké okázalé výstřednosti a cingrlátka máš na mysli, ale třeba to tvoje nenáviděné plexi na přídi neměl Civic zdaleka jako první, navíc to z něj individualitu nedělalo, po jeho odstranění nebyl o nic méně výrazný. ;-)
25. 6. 2013 16:31
Re: Nadhera
Když ty přemýšlíš příliš příjemně, ty bys to auto snad chtěl řídit, jezdit s ním a používat ho, jak se auta běžně používají. To nesmíš - nejdůležitější u auta je, jak vypadá na rendrovaných fotkách.....
Avatar - King
25. 6. 2013 14:54
Re: Nadhera
Souhlas, je to nádhera. :yes:
25. 6. 2013 15:15
Honda
si staví auta podle svého, podle svých zásad. Je otázkou, nakolik se shodují a budou shodovat s preferencemi kupujících. Nebo nakolik dokáže ovlivnit preference kupujících, aby si kupovali Hondu. I když jde o celosvětově velmi úspěšnou automobilku, zrovna v Evropě preference moc nezměnila. Snad u CR-V. Proto si nemyslím, že půjde o hodně prodávané auto. Tak do 2 - 3 % segmentu. Je to asi škoda, ale takový je evropský spotřebitel.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Individualita
25. 6. 2013 15:51
Re: Honda
No ano, škoda to rozhodně je. Ale já jsem v tomto optimista a věřím, že se to časem srovná (jen jde o to, kolik času bude potřeba).
Avatar - iudex
25. 6. 2013 16:05
Re: Honda
Presne tak, európsky spotrebiteľ je najnáročnejší na svete a čo stačí na úspech trebárs v USA, nemusí stačiť v Európe. Automobilky, ktoré rezignovali na Európu a orientujú sa na menej náročné svetové trhy, na to môžu v budúcnosti doplatiť.
25. 6. 2013 16:33
Re: Honda
Ona ta Evropa taky nebude věčně v loji....aspoň doufám. byla takovým prestižním trhem i pro automobilky, které nejvíc vydělávaly jinde. Na druhou stranu ten evropský trh ani dneska (jako celek) není až zas snad tak nevýznamný - když se v Evropě (bez Ruska, Turecka, Ukrajiny a ostatních zemí bývalého SSSR s výjimkou Pobaltí) prodá bratru 12,5 miliónu aut v krizi. Takže USA nebo Čína jsou dál, ale Evropa je třetí.
25. 6. 2013 18:33
Re: Honda
Honda v loji není. Naopak - ukaž mi jinou automobilku, která nikdy v historii nebyla ve ztrátě.
Jen Evropě zrovna nemá vysoký podíl.
Avatar - white label
25. 6. 2013 18:39
Re: Honda
Ale on přece nepíše nic o tom, že je v loji Honda:
"Ona ta Evropa taky nebude věčně v loji..."
25. 6. 2013 18:45
Re: Honda
Soráč, přehlédl jsem se. S Evropou a Hondou bych moc optimista nebyl. Evropan a Honda se míjejí až příliš často.
Avatar - white label
25. 6. 2013 18:51
Re: Honda
Jde o to, že tomu tak zdaleka nebylo vždycky, když zůstaneme u Civicu, tak třeba okolo 4./5. generace tomu bylo podstatně jinak.
Avatar - King
25. 6. 2013 19:20
Re: Honda
U tebe nebo u Evropy? ;-) Tak jak je možné, že Civic 8G byl v Evropě nejprodávanější ze všech? :-!
Avatar - white label
25. 6. 2013 19:57
Re: Honda
Srovnávám současnost s minulostí, ale klidně sem dej nějaké relevantní odkazy, které prokážou, že měl měl Civic minulé generace větší tržní třídní podíl v Evropě, než jeho generace v 80tých/90tých letech. Rád se na to podívám.
Avatar - Ham.
26. 6. 2013 00:00
Re: Honda
V roce 1996 byl Civic v Evropě na 6 místě (za Golfem, Astrou, Escortem, Meganem a Bravem) a prodal 142 346 aut (a to jen podle statistiky EU17 protože zbytek Evropy z té doby není k dispozici)

V roce 2012 byl Civic v Evropě na 16 místě (za Golfem, Astrou, Focusem, Megane, Octavií, 1er, A3, 308, C4, i30, Ceedem, Aurisem, AClass, Giuliettou a Leonem) a prodal 54 974 aut (a to v celé Evropě včetně té naši středněvýchodní).

Takže s drobnými výkyvy se dá říci, že Civic z Evropy pomalu, ale jistě odchází. Úspěchy v Evropě měla Honda zcela nepopiratelné (s přehledem nejprodávanější japonské auto nižší střední a před řadou evropských konkurentů té doby), ale dnes má tak nízké prodeje, že lze jenom čekat kdy potká Civic podobný osud jako Legend nebo Accord protože současná čísla v mainstreamu asi moc rentabilní nejsou. Prostě Honda v Evropě před 15 lety byla značka, která něco znamenala, dnes je to bohužel jen vzpomínka a současné generace Civicu nedokáží ani zbla navázat na minulé úspěchy této značky.
26. 6. 2013 00:14
Re: Honda
Vzhledem k memu osobnimu vztahu ke znacce Honda je to smutne, ale je to presne tak, jak pises.
Avatar - Ham.
26. 6. 2013 00:36
Re: Honda
Když jsem kupoval manželce první auto v roce 97, tak tahle generace (v tmavě modré) byla prakticky jasná volba bez nějakého dlouhého přemýšlení (tedy až na to půl mega co jsem musel vysolit a co v té době ještě byly peníze)
[odkaz]
dnes bych o Civicu vlastně ani nepřemýšlel jako o kandidátovi
26. 6. 2013 01:10
Re: Honda
Tak tenhle Civic je jeden z nejlepsich vubec..A jeho Type-R verze je i dnes ultimatni masina ve sve tride.
Uz jsem to nekolikrat zminil - Civic neni to, kvuli cemu mam Hondu rad. Preci jen jsem orientovan na zcela jine Hondacke modely.
Nicmene musim souhlasit s tim, ze kupovat soucasny Civic je totalni nesmysl. Neni to dobry auto a konkurence si prave tohle auto zcela pravem pekne podava.
Timto bych se rad omluvil skalnim.. Ja proste nemuzu jinak, nez konstatovat.
Posledni Civic neni auto hodne znacce Honda.
Avatar - King
27. 6. 2013 10:21
Re: Honda
Zajímavá čísla, kde jsi to vyšťoural?
Avatar - Ham.
28. 6. 2013 00:05
Re: Honda
2012
[odkaz]
1996
[odkaz]
25. 6. 2013 18:32
Re: Honda
Nepochopils. Rozhodně není evropský spotřebitel nejnáročnější. Naopak, evropský spotřebitel nejochotněji jezdí do servisu.
Jinými slovy - evropský řidič je náročný na jiné věci než japonský nebo americký. Americký preferuje spolehlivost a kašle na image, evropský zejména na image (a je ochoten kvůli image jezdit častěji do servisu).
Avatar - white label
25. 6. 2013 18:56
Re: Honda
Kdyby to bylo tak černobílé jak to popisuješ, vypadaly by výrazně jinak i prodeje v Evropě. Nehledě na to, že ani mé osobní zkušenosti tvé tvrzení nepodporují.
Co se samotného designu týče, většina evropanů si nekoupí věc s designem na kterém jim něco vadí, naopak třeba většina amíků je spotřebnější a auto kupují spíš podobně spotřebně jako evropan např. ledničku.
25. 6. 2013 19:37
Re: Honda
Vždyť píšu, jde o image. U desingu - nelze říci, že pěknější auta se lépe prodávají, i v Evropě. Jednak nejsou objektivní kritéria, jednak některé Hondy (Accord) byly docela pěkné. Dnešní Mercedesy, jejich zadky, jsou hodně korejské a stejně se v Evropě prodávají (mi se tedy ale vůbec nelíbí).
Image se buduje, BMW, MB, Audi si ji buduje vytrvale a dost úspěšně. Je pravdou, že za image stojí i úroveň techniky. Kritéria krásy se dají ohýbat, ohýbá je i image. Já se dívám na auta jako na spotřební zboží, se kterým nechci jezdit do servisu více, než je nezbytně nutné na výměnu oleje a svíček za "rozumnou" cenu a přitom požaduji po autu jakýsi šmrnc, sexapeal. A to mi splňuje Honda, tedy některé Hondy. Uznávám, že jsou Hondy, které bych nikdy nekoupil...
Avatar - white label
25. 6. 2013 20:19
Re: Honda
Já ale nepsal nic i tom, že se "pěknější" auta automaticky lépe prodávají. Napsal jsem doslova: "...většina evropanů si nekoupí věc s designem na kterém jim něco vadí,..."
A to je podstatný rozdíl, i proto má na starém kontinentu takový úspěch Golf se svým prvoplánovitě nelíbivým/ nepodbízivým, ale za to nekonfliktním a nadčasovým, designem. A na "asijské" poměry se podobné designové filosofie svého času držela i Honda se Civicem (a nejen se Civicem).
Avatar - King
25. 6. 2013 17:06
Re: Honda
Tak to je obecně známá věc. Stačí si vzpomenout, jak dlouho se vzpírala evropskému zlu - dieselům. Nebo jak moc spoléhala na hybridy... Jenže pokud chce fungovat, nakonec se musí přizpůsobit. Bohužel.

Na druhou stranu je smutné, že pozapomněla na své kořeny...
25. 6. 2013 18:43
Re: Honda
Co jsou kořeny?
U Hondy hlavně spolehlivé motory. V tomhle nepozapomněla. Obecně - co je v kurzu dnes, nemusí být zítra. Věci se strašně rychle mění. V tom Honda je Honda pozadu, nepřichází jako první. Nemyslím technologické novinky, ale typy aut. SUV zachytila dobře, ale na HRV nenávazala, pouze na CRV. Chyba. Nissan a spol. vyžrali podíl na trhu. S jakým zpožděním přichází s kombíkem Civic? Na aerodeck nic nenavázalo. Takhle ztrácí Honda zákazníky.
Avatar - King
25. 6. 2013 19:13
Re: Honda
Když už mluvíš o motorech - tak ty bývaly nejen spolehlivé, určitě víš, o čem mluvím...
26. 6. 2013 00:20
Re: Honda
Kdy tato vlastnost se objevila? Jsou dnes objektivni podminky pro udrzeni teto vlastnosti? Maji lide dnes stejne priority?
25. 6. 2013 16:05
A bude se dělat také Golf Variant GTI?
Protože pak by Civic neměl smysl ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
25. 6. 2013 16:09
Re: A bude se dělat také Golf Variant GTI?
Adam Koncern Novák a jeho veselé myšlienkové pochody... Tož vitaj a perli! >:-[]
25. 6. 2013 16:42
Re: A bude se dělat také Golf Variant GTI?
Ked si naložíš kufor až po strop a nevídíš skoro nič v zrkadielku dozadu,máš už teraz nový Civic kombi ;-)
25. 6. 2013 18:42
Re: A bude se dělat také Golf Variant GTI?
To nepotřebuji, potřebuji kvalitu koncernu Volkswagen :-!
26. 6. 2013 00:50
Re: A bude se dělat také Golf Variant GTI?
[odkaz]
Avatar - white label
26. 6. 2013 23:18
Re: A bude se dělat také Golf Variant GTI?
Místní Adam je omyl za který nemůže ani koncern ani Honda.
Ale podle toho malého "i" u "GTi" to zřejmě nebylo mířeno na Golf GTI.
A nebo to dělal zaujatý amatér... >:-[]

P.S. Každopádně potřeba podobně se vymezit musí být vždy poměrně silně motivována..., což je vůči GTi/GTI především o vyjádření respektu (slovy Kinga nebudu psát o případném komplexu z úspěchu Golfu GTI a jeho dlouholeté tradice). >:D ;-)
Na druhou stranu nemám nejmenší problém přiznat, že zrovna IV.generace GGTI nebyla této (7.) generaci Type-R důstojným "sportovním" soupeřem (samozřejmě nemyslím design). Jediná opravdu sportovní verze Golfu IV byl Golf R32.
26. 6. 2013 07:34
Re: A bude se dělat také Golf Variant GTI?
Was ist das "kvalita koncernu Volkswagen"?
25. 6. 2013 22:21
Honda
jest svetoznama, uspesna, inovativni, sobestacna znacka, ktera nikdy nebyla ve ztrate. Je to navic ctvrta nejcennejsi znacka na Svete.
Honda postavila za dobu sve existence spoustu skvelych aut respektive motoru. Honda dokazala nekolik let po sobe dominovat v tech nejnarocnejsich soutezich vubec a v soucasnosti se ji to dari i v MotoGP (pardon za OT).
Ano, Honda je spolecnost, ktera si ten respekt proste zaslouzi.
Ve statistikach spolehlivosti se uz spoustu let drzi na hornich prickach.
Nelze poprit i fakt, ze Honda jest kultovni znackou.
Nicmene, pratele, Honda uz dlouho neni to, co byvala.
Honda se porad drzi toho sveho nevtiraveho image, coz je svym zpusobem v poradku, ale je nutne si uvedomit fakt, ze Honda uz si nemuze dovolit jit si vylozene vlastni cestou. Musi se zkratka prizpusobit trhu, kterej je oproti devadesatkam - nejuspesnejsi tot obdobi Hondy jako takove - mnohem vice narocnejsi, slozitejsi a konkurence je nyni velice silna a troufam si rici, ze umi byt i agresivni.. Cely automobilovy trh je napnuty jako ksandy a boj o zakaznika je proste alfou a omegou vsech velkych automobilek.
Honda ma vsak neco, co spousta jinych automobilek nema. Tim myslim jedinecne know-how, ktere vsak neumi prodat. Je to smutne, ale je to tak.
Diky skvostum jakymi jsou napriklad Type-R verze Accord, Type-R Civic EK9, Type-R Integra DC2 potazmo skvelych Prelude, ktere mely dvojite lichobezniky a elektronicke samovosvory v dobe, kdy to skutecne nebylo bezne..vcetne uzasne NSX, ktera dokaze i dnes na technickem okruhu sundat spoustu novych sportaku.. S2000, ktera drzela nekolik let Svetovy rekord ve vykonu na valec v atmosferickem motoru (rekord prekonalo az Ferrari s modelem 458 Italia) diky temto pocinum mi i nadale bude Honda imponovat.
S klidem vsak muzu rici to, ze v soucasne nabidce Hondy neni zadne zajimave auto a ten posledni Civic je odporne auto. Bohuzel.
Studie toho kombiku vyse se mi libi. Ja jen doufam, ze mu da Honda do vinku to nejlepsi, co muze, a ze to auto neodflakne jako ten osklivej hatch.
Jestli to ma byt sportovne strizenej kombik, tak smele do toho, ale poradne!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - white label
25. 6. 2013 22:32
Re: Honda
:yes: :yes:

To je přesně to, co nekritickým fandům "HondaClubu" žalostně chybí. Honda si respekt zaslouží, ovšem u aut je nejvyšší čas začít dělat něco proto, aby to nebylo především/pouze zásluhou mnohem slavnější minulosti.
26. 6. 2013 00:27
Re: Honda
Naprosto souhlasim.
26. 6. 2013 00:17
Re: Honda
Budiz. Soucasny Civi je jen skaredy (subjektivni) nebo ani technicky neni hoden jmena
Honda? Co kdyz je vzhled podrizen funkcnosti?
26. 6. 2013 00:36
Re: Honda
Podivej se, Honda proste kraci zpet, trebaze si muze dovolit stavet skutecne dobra auta. No a nedela to. Ted mam tedy primo na mysli posledni Civic.
Vezmi si napriklad ten nepochopitelny krok..no vlastne SKOK zpet v pripade Civic 7G Type-R vs Civic 8G Type-R. Ve vsech smerech bylo ostry ufo horsi auto.
Ja ti to reknu asi takhle.. Honda ma svoji image, samozrejme. Honda umi postavit skutecne dobry auto, jenomze za poslednich minimalne 10 let to svoje skvele know-how neumi prodat. Proste NE!
Sila snu se ztraci.. a je to velka skoda.
"Honda by v nas ty sny zase mela probouzet" - tohle byl citat z Best Motoring - The Challenge of Honda, kterej pronesl Keiichi Tsuchiya.
Ja mam Hondu rad, jak uz jsem ostatne psal, je to moje srdcovka. Rozhodne ale nejsem uplne zaslepenej a vidim, ze Honda uz to par let nevede zrovna dobre, co se tedy aut tyce.
Nicmene verim, nebo chci verit?.. no proste verim, ze Honda zase jednou po dlouhych letech postavi skutecne dobry auto. Vyjma NSX ;)
26. 6. 2013 10:06
Re: Honda
Já prostě neakceptuji výraz "dobré auto". Co to je? Jaká jsou objektivní kritéria, opakuji objektivní kritéria? Subjektivní prohlášení "dobré auto" beru. Je to něco, co vyhovuje znalostem, požadavkům a preferencím dotyčného. Ale objektivně říci dobré auto, to se k ničemu nedobereme. A takto se objektivně snažit posoudit Hondu, to je také k ničemu.
Objektivně se dá posuzovat auto jen podle čísel. Spotřeba, výkon, obsah kufru, precizně definovaný ukazatel spolehlivosti, objem nádrže, odolnost proti nárazu, atd. Zde bude vždy něco za něco. Tedy půjde o preference. Honda nějakým preferencím vychází vstříc, nějakým ne.
Btw., Civic Type R 7G (+ Civic 5D 7G) byl takový designový blivajs, že bych nekoupil se sebelepším motorem). Type R 8G byl naopak designový skvost. Opravdu bych daleko raději měl TR 8G než 7G. Klady podvozku 7G bych využil velmi sporadicky. Na auto a interiér bych musel čumět furt. Takže bych jednoznačně volil 8G. Byl opravdu 8G skok zpět? Možná, ale jen z určitého omezeného pohledu, který ještě nemusel být pro každého podstatný.
Takže ve výsledku nemohu souhlasit s hodnocením, že Honda jde zpět, protože nebyly dodány objektivní data.
Avatar - TeeJay
26. 6. 2013 11:14
Re: Honda
Jak už jsem napsal níže - ze sportovních verzí, respektive jejich absence nelze dělat závěry. Teď se nebavíme o (prodaném) Lotusu nebo o (prodaném) Lamborghini, ale o masovém (nezávislém) autovýrobci. Sportovní modely byly fajn, teď sice nejsou, ale zase budou, těžiště byznysu značky je ale jinde...
26. 6. 2013 21:19
Re: Honda
Čudujem sa,že nápad postaviť také auto ako GT 86-(BRZ od subaru) prišiel od ekologicky zmýšľajúcej Toyoty a nie od Hondy,ktorá má skvelé motory.Ak si raz kúpim motorku tak len Honda :yes: Ked si Honda v motocykloch postaví takú klasiku ako je CB1100 a predáva sa jej,podobný kúsok by jej mohol vísť i v autách.Honda to renomé má,nie ako rýchlokvasky kia-hyunday.
Avatar - King
27. 6. 2013 09:23
Re: Honda
Důvod je velmi prostý - ekonomicky smýšlející Toyota na to má peníze a předpokládá, že i když to možná nebude ziskové, alespoň to díky sdílení dvěma značkami nebude ve ztrátě a pokud ano, tak v takové, kterou jako výrobce unese výměnou za imageový přínos.

Honda má bohužel na takovéhle hraní podstatně menší rozpočet a současně ví, že se na tom nedá vydělat. Dost na tom, že není šance, aby bylo ziskové NSX a vzhledem k pozdnímu uvedení CTR do prodeje si myslím, že peníze nevydělá ani on.

Jediné, co by u Hondy dávalo smysl, je využít už vyvinutou techniku S2000 a jen ji lehce aktualizovat za pomoci modernějších materiálů. To by smysl dávalo a nemuselo by to být za cenu původní S2K. Otázkou je, proč k tomu nedošlo a proč vůbec S2000 nástupce nemělo. 8-s
Avatar - TeeJay
26. 6. 2013 11:11
Re: Honda
Souhlasím s tím,co o kousek vedle píše Jiřík. Ba dokonce půjdu ještě dál a řeknu, že Honda naopak dělá lepší auta, než kdykoli v minulosti.

A proč si to myslím?

Jako spousta lidí se rád svezu se sportovními auty, ale co si budeme povídat, tahle auta jsou naprosto okrajovou záležitostí pro pár magorů a téměř žádnou ze značek neživí. Ani to Porsche ne. Jistě, Honda nemá teď žádný takový model, z více důvodů. Alokace zdrojů, ekonomický vývoj, trendy na jednotlivých trzích a určitě i příliš opatrná manažerská rozhodnutí. Ale kvůli absenci Prelude a Integry přece nelze říci, že kráčí zpět.

Honda, to byly v minulosti v první řadě motory a zbytek byl trošku na vedlejší koleji - odhlučnění, jízdní komfort, řízení a dokonce o podvozky, pokud tedy dotyčný řidič nebyl absolutně závislý na adrenalinu.

Charakter motorů se trochu změnil, ale je to špatně? Namísto mizerného průběhu točivého momentu a zběsilosti ve vysokých otáčkách přišla pružnost v nízkých a středních a stejného (rozhodně nemalého) výkonu se začalo dosahovat o 300-400 otáček níž. Opravdu je to špatně?

Zlepšilo se už tak dobré řazení, o několik tříd se zlepšilo kdysi vágní řízení s 5 otáčkami, Hondy začaly brzdit, přestaly se brutálně naklánět, zlepšilo se tlumení rázů, jízdní a akustický komfort a současně se generaci od generace zlepšovaly jízdní vlastnosti, bez ohledu na použitou mechaniku.

No a když se k tomu přidá dost radikální zemna přístupu k designu z extrémně konzervativního na extrémně progresivní, možná to už na někoho bylo moc. ;-)

Honda teď dělá to, co se po ní tak moc chce - přizpůsobuje své auta evropských zvyklostem a požadavkům a současně se snaží neslevovat ze svých zvyklostí. Tahle kombinace občas zaskřípe, ale s tím už se holt musí počítat.

Takže ještě jednou - z momentální absence CTR bych rozhodně neodvozoval, že je Honda na ústupu. Jistě, ne všechno je AAA rating, třeba pro Civic klíčový motor 1.8 i-VTEC považuji ze současných benziňáků Hondy za nejslabší, ale jeli jste teď někdy s 1.3 v Jazzu? Nebo 2.4 v Accordu? A všimli jste si, jak skvělý sportovní charakter má dvoulitr v CR-V?

S hybridy raději dráždit nebudu ale i tam odvedla Honda sakra dobrou práci. Ono se to zas tak moc nezdálo ve srovnání s full-hybridem od Toyoty, ale v tom patentovém pekle, které Toyota rozpoutala, byla a stále je IMA malý zázrak, což vyplyne na povrch ve chvíli, kdy se obejvily další softhybridy od konkurence. A teď tu jsou moderní hybridy i plug-in hybridy, které parametry strkají Toyotu do kapsy u košile.

Takže bych byl s tím ortelem nad Hondou opravdu opatrný. ;-)
Avatar - white label
26. 6. 2013 22:59
Re: Honda
Snad nikdo nečeká, že se "technika" jakékoli automobilky dloudoběji úplně zastaví na místě. Aspoň minimální postupné zlepšení je snad jasný předpoklad k dlouhodobějšímu "přežití". Otázka je , jestli ta intezita zlepšování bude stačit na většinu konkurence, což na evropském trhu Civicu evidentně nestačí, viz např. Ham v 0:00, nebo i tvá naprosto oprávněná kritika aktuálně "nejslinější" benzínové motorizace Civicu, která je na to dynamicky nedostatečná (nebudu psát rovnou ostudná).
Avatar - King
27. 6. 2013 09:57
Re: Honda
Ty se stále točíš v kruhu. ;-) Copak prodeje reflektují úroveň techniky? Civicu se v CZ letos prodalo 290. BMW 1 96, Áček 127, A3 368. Takže BMW a Mercedes technicky nestačí na Civic a A3?

Co se motoru 1.8 týče, 142 koní opravdu není na top motorizaci žádný zázrak. Ale kolik zákazníků řeší benzinovou top motorizaci? Nebo jinak řečeno - kolik kompaktů se prodá v s motorem o výkonu přes 100 kW? R18 je velmi dobrý motor, i když jak TeeJay psal, také si myslím, že je ze současné škály nejméně "honda", ale paradoxně si myslím, že daleko větší problém, než že není nic nad 1.8 je, že není nic pod ním. Sice jsem s tím nikdy neměl možnost jet, ale za ostudnou považuji spíš tu základní třináctistovku. 100 koní dejme tomu, ale 127 Nm? :-O
27. 6. 2013 11:21
Re: Honda
Perfektně shrnuto, souhlas..... :yes: