Velké ambice, svěží design a výhodné ceny s nadstandardní zárukou: tím by chtěla Kia Carens zabodovat u zákazníků, kteří jinak uvažují o Fordu Grand C-Max nebo Volkswagenu Touran.
Ano, 3 dB znamenají dvojnásobný výkon. Přesto subjektivně pro člověka je to malý rozdíl. Jak jsem napsal, je to logaritmická jednotka. 1 dB je nárůst o zhruba 26%. 2 dB o cca 59%.
Tak ako to myslis s tym vnutornym priestorom??? Nemci nie su obvykle ku konkurencnym-nie nemeckym vozidlam kriticki, ale v Carens, to co ty kritizujes, prave chvalili [odkaz]
uprimne, tu nieje vitazom ani jeden. Vsetko je to hruza nad hruzou. Carens, nic, ford cudny, touran jak krabica na kolesach. Ak uz toto tak jedine auto na ktore sa da pozerat je S-Max. Aj to mam pocit, ze novou generaciou to ford dokasle...
:-) Jasná volba to tedy je..pro VW!
KIA je sice novinka ..ale ten vnitřní prostor a malinký kufr.. :no:
Ani sedadla a palubní deska nejsou žádná hitparáda roku 2013.. :-!
A Ford je ještě méně prostorný.. >:-[]
Jednoznačná volba u MPV je tedy Touran!
Přes svůj věk stále nemá chybu.. :yes:
A nový model za rok bude opět o dvě délky před "komkurencí".. ;-)
Ani bych neřekl..VW nemá vážnou konkurenci..KIA i Ford nabízejí velmi málo prostoru na takovéto MPV..!! :-!
A nový Touran jim to nandá za rok o dvě délky.. :-)
Ak by si mal aký taký prehľad o daných autách, tak by si vedel, že chybu spravili "chlapci" v redakcii časopisu. Reálne je dôležitejšia maximálna hmotnosť vozidla, čo v prípade tohto Touranu je cca 2100 kg, čo dáva možné zaťaženie cca 600 kg. Kia má v tejto verzii maximálne zaťaženie 2000 kg, čo dáva max. zaťaženie cca 500 kg. Inak Vw udáva náklad o hmotnosti od cca asi 680 do 710 kg. Kia udáva v technických parametroch pre daný model 495 -615 kg. Takže senzácia sa chlapče nekoná.
VW i Ford udáva prevádzkovu hmotnosť auta s vodičom (75kg) + 90% plnej nádrže. Aké hodnoty píše Kia známe nie je. Veľmi radi zavádzajú, prípadne niečo nepovedia, čo by im v reklame nevyhovovalo.
Ty seš komik. Metr (na 36) je úplně pohořel... kdyby je testovali v zimě, anebo plně naložené, to bys teprve koukal. Vyžadováno je něco jako 62, nebo 65 metrů. Pokud tu někdo ví přesné číslo, nechť mne opraví.
Bel je sice logaritmická jednotka, ale člověk (subjektivně) normálně sotva vnímá změnu o 2-3 dB.
Až sa niekto pokúsi zopakovať „veľkú vlakovú lúpež“ bude v automobilovom svete hlavným hrdinom Kia. Tak dokonale vykrádanie nápadov iných automobiliek neprekoná už nikto, jedine ten najprekonávanejší z najprekonávanejších … Hyundai?
Cez predný gril prehodite plachtu a poviete si Ford. Otvoríte zadné veko, hľadáte roletku a zistíte, že ju ukryli ako v Toyote Verso. Pustite si video s testom pána Karpáta [odkaz] a zistíte, že objavil fantastické riešenie uchytenia pracky bezpečnostného pásu. Kontrolujem pás a túto „vychytávku“ má i VW z roku 2012. Nebudeme riešiť, že i modely o pár rokov skôr. Objem kufra opäť klamlivý ako v 5008. Naposledy som sa v teste dozvedel, že pod roletkou Peugeota sa skrýva 800 litrov!. No tu nepreháňajú a píšu len niečo o 540 litroch. Reálne pod roletku ťažko napcháte dva kufre na seba čo je takých pár centrimetrov nad 40. Takže reálne štyristo, zvyšok sú polystyrénové truhlíky. Možno v Británii to auto bude hit. Budú v nich môcť pestovať brokolicu a tymián. Briti sú vášniví záhradníci. Len od Renaultu nič nenachádzam. Predsa len v Kia pracujú ľudia, ktorí vedia, že pre takéto auto sú potrebné reálne úložné priestory a nie katalógové rozprávky. Pekné priehradky vo dverách, máte kde uložiť peňaženku, kľúče ( priehlbeň pekne vystlaná mäkkou gumou aby nehrkotali) a miesto pre poháre a malé Pet fľaše. A na rozdiel od Peugeotu môžete pohodlne radiť. V zadnej stredovej opierke praktické priehlbne pre poháre. Už chýba, aby po vzore amerík chladili, či zohrievali.
Na záver musí človek uznať a priznať, že kórejci sa rýchlo učia. Vo väčšine si zoberú to najlepšie čo je vidieť a zabalia to do pre mnohých „ľúbivého“ kabátika. Mnohí súperi to budú ťažko rozdychávať, no stále sú tu tí najlepší.
B ako Béčko. Kvalita, variabilita, komfort a pohodlie, konfigurovateľnosť, vynikajúca servisná ponuka a nebojím sa povedať i k ponúkanej celkovej hodnote výborná cena. Až človeka srdce zabolí, že v spleti neschopných, závistlivých, musí človek pre dobro podnikania siahať do mainstreamu, aby veľmi nevytŕčal.
Stejně tak je u Fordu volba slabší Ecoboost (110kW), který je proti litru jen o nějakých 30t Kč dražší. Což je i motorizace, která je více ke srovnání s Touranem v tomto testu.
Další z testů, který jen ukázal, že dnešní, sic papírově výkonné atmosféry (vyhnané otáčkami) nestačí na výrazně měnší, výkonnější, ale stále nikterak vyhoněné turba.
Konstrukčně je to stejný motor jako atmosférický (jednotlivé díly mohou být jinak dimenzované, ale pořád stejná konstrukce). MAF jsou v podstatě dva dráty se signálovým procesorem a najdeš je i u atmosfér. Kvalitu ti vezmu, protože motory skutečně zabíjí šetření, ale konstrukci ne.
Pokud kupuješ (relativně) velké motory, tak jsou ti k ničemu. Naopak, je to pro tebe krok dolu, protože dole tu sílu máš stejně tak a nahoře ho zadupeš. Ale kupuješ je? O tom to celé je. Jde o motory, které ti dávají iluzi, že v autě nějaký motor skutečně je. A ne jen dýchavičný křeček. ;-) (Bráno s nadsázkou, samozřejmě.)
Spotřeba se odvíjí od nesmyslné evropské směrnice, kde nejde o realitu, ale o to, jak ji která automobilka přečůrá a vykáže víc či míň nesmyslné číslo.
Zrychlení i pružnost jsou údaje vypovídající. Zrychlení se odvíjí od maximálního výkonu, kdy se motor pohybuje (mimo I. kvalt) v horní třetině otáček a jde vlastně o maximální dosažitelné zrychlení při určité dopředné rychlosti. Pružné zrychlení je naopak údaj o zrychlení v běžných otáčkách (řádově 2.000 - 3.500) a je přímo závislé na výši a průběhu momentu/výkonu a ukazuje, jak moc je kde nutné podřazovat, což je praxi údaj výrazně více využitelný. Rozhodně se většina lidí častěji (ne-li zcela)pohybuje ve středním spektru otáček, než že každou chvíli honí motor k 6.000.
A tento test opět ukázal, že třeba elektronicky přidušené TSi (proto ten relativně malý výkon a zrychlení jen o fous lepší než 1.6 atmosféra) v tomto využitelnějším parametru poráží atmosféru rozdílem třídy (až o výrazných 40%) a i maličký Ecoboost, který se na zrychlení nechytá, je v tom pružném obdobně znatelně lepší, než větší a výkonnější atmosféra.
Ano, řídí se zpětnou vazbou. A v open cycle na to kašle úplně, pere to tam podle mapy. Nicméně některé benzínové motory MAF (tedy váhu vzduchu) mají, přeplňované i atmosférické. Napadá mne například třílitr Duratec z Mondea ST (pokud se nepletu).
Pružnost je v praxi k ničemu? Jak často potřebuješ někde akcelerovat z nuly na sto třicet, a jak často potřebuješ zrychlit z osmdesáti na stořticet?
To je moudro století, to co se ti tu povedlo vyplodit. Na dálnici denně dojedu kamion a musím zpomalit na cca 80-90 a pak rychle akcelerovat, aby jsem se dostal před něj a nebrzdil, nebo neohrozil auto jedoucí rychleji v levém pruhu. Asi máš za kámoše Lacinu a bavíš se zastavením na dálnici a následným zrychlením.
No ja spise se divim, ze tam nedali do porovnavacky 1,6 ecoboost...cenove by to i sedelo..zejmena proti Touranu
.prome ta 1,0 je zaklad...tim padem prolidi kteri opravdu nikam nespechaji...jezdi na pohodu a pak i za nizsi spotrebu
co myslis tou poctivou atmosférou??
trilitr ze zacatku devadesátých let s euro 1, 150 konma a spotřebou 12 litru??
takovej motor uz davno neprojde legislativou, a ani by si ho dnes nikdo nekoupil.
chces tvrdit, ze soucasne atmo motory jsou jednoduche? co primej vstrik u kazdyho aspoň trochu modernějši atmosfery?
tlaky?? v porovnani s naftou nic moc.
vaha vzduchu? ziju v tom, ze smes se u benzinaku ridi podle lambda sondy, ale třeba to tak není. pak ale není důvod aby lambda sondu měly jen turba a atmo ne.
vpodstate turbomotor je slozitejsi jen o to turbo, který je samozrejme další moznou pricinou poruchy, ale na druhou stranu dostanes mnohem prijemnejsi prubeh vykonu, nižší provozni otáčky - coz se na zivotnosti motoru projevit musí, a samozrejme i nižší spotřebu při srovnatelne vykonny atmosfere a při stejnem zpusobu jizdy.
kulance? ja kulanci po zaruce dostal ...
a to ze je remen o stoftku levnejsi nez retez?? opravdu myslis ze se to na cene auta muze projevit?? myslis ze se ceny tvorej tak, ze se do halire spocitaj naklady a pak se to vynasobi nejakym koeficientem?? takhle se ceny prece vůbec netvori...
prekvapilo ma aj uzitocne zatazenie... kia s prehladom o 100 kil poraza vw aj ford.... kde len ti chlapci nemecki spravili chybu to fakt neviem.... vyzera to tak ze na poli MPV mame noveho silneho hraca ... skoda ze v teste nebol este grand scenic pripadne 5008micka ale pravdepodobne by na tom bol carens tiez dobre aj v porovnani s nimi :yes:
Ono ta bude otazka spise na kvalitu a konstrukci motoru a vyrobce. Celkove osizeny koncernovy turbomotor jiste nema vetsi zivostnost nez poctiva atmosfera. Kdo tvrdi opak, ma z toho tak akorat nejky vejvar ;-) Co tlaky v motoru, vahy vzduchu, slozitejsi konstrukce? Misto 3kvaltu staci zaradit 4kvalt, pokud nechas 6kvalt tak je to stejne lina mrcha, tak o cem to je?
Premyslet jestli po 4 letech dam 1300EUR v origo servisu nebo nejakemu garaznikovi, to se vypalti. Jak pisi i nemci v nekterych komentarich, na kulanci zapomente i v nemecku, takze tady se tim ohani tak mozna dealeri.
[odkaz]
[odkaz]
Vtipne mi prislo treba zduvodneni proc je treba lepsi remen nez retez. Je to levnejsi, pro kupce se to v cene neodrazilo, takze pro koho? Je tam uspora diky nizsimu treni, az 0,1l, tedy nemeritelna hodnota a usporeno max na 100tis km 3000kč, což novymi rozvody bohate preplatis.
Zajimava je papirova spotreba KIA a vw tak nejak stejnou papirovou a rozdil oproti kobmi taky cca stejny o cca 1l nahoru. Ford suverene papirovou o litr nizsi a skutecnost stejna jako ostatni, tedy rozdil pres 2 litry oproti pairove :no:
Lii se mi jak nekteri onanuji nad tahem vocpoda, kdy Ford udela 80-120 km/h, tedy rozdil 40km/h na 6kvalt za 19s, atmo v Carensu 0-130km/h, rozdil 130km/h za 18,5s. Pruznost je sice zajimavy udaj, ale v praxi k nicemu, rozdil v jednom kvaltu je o nicem
turbo je spotrebka za 10-15tis, podobne jako rozvody.
vyhoda turba je mnohem prijemnejsi prubeh vykonu a krouticiho momentu
a z hlediska zivotnosti ma turbomotor mensi otáčky, takze logicky vetsi zivotnost mechaniky motoru
a není to jen tak, ze tim ze atmosféra toci při beznem provozu tak o 1/3 otáček vic nez turbo tak ma turbo o 1/3 vetsi zivotnost, ale vzhledem k tomu, ze odstredive sily rostou s druhou mocninou otáček, je mechanicka zivotnost turbomotoru je vyrazne vetsi.
otázka je , kdo najede s beznym autem 200tis a vic ...
Jasná volba pro KIU a jejich atmosféru. Sice atmosféra není tak hbitá jako nafoukaný výkon turbem, ale zase se na tomto motoru nemá co vysypat. Po té bych zvolil Forda s jejich ecobostem i když trochu bych měl obavy.
O VW a jejich slavném TSI motoru bych raději ani nepřemýšlel, jelikož bych chtěl spolehlivost, kdy u VW se na spolehlivost TSI nemůže člověk spolehnout.
pozeram ze v dlzke brzdnej drahy vw uplne pohorel.... kia, ford :yes:
takisto akusticky komfort.je silna zbran kie... kia poraza dokonca oboch :yes:
zbytocne sa tu niekto bude odbavovat na motoroch ked vieme ze vw a ford maju turba a carens klasicku atmosferu... ale aj carens pride za rok za dva s turbom... potom sa niektori asi dosmeju
Mám několik posledních čisel časopisu a mají tam často podobné perly.
Třeba Oktávka v kombiku - vyhrála ale podle testu má hrubý chod motoru 1,6/77kw TDI a podvozek taky nic moc. Levná taky není. Co je na ní dobré je velikost kufru a kvalitní interiér.... 8-s
Mám pocit, že podobné testy mají podlacený hlavně závěr. Když si někdo přečte test má uplně jiný dojem než je uveden v závěrečném hodnocení, jako by novinář dostal zaplaceno za závěr ale v testu mohl napsat, co si opravdu myslí....
Korejský křáp je zjevně narychlo a horkou jehlou spíchnutý vozík, který vás ohromí hlavně reklamní masírkou, programem "Exklusiv" >:-[] >:-[] a volejem zdarma i pro vaše vnuky. I titulní fotka napovídá, že i po stránce designu se to šrajerovi trošku vymklo z rukou...
První ligu nehraje carens ani v otázce jízdních vlastností. Zde naopak exceluje volkswagen, a zejména ford. Takže vlastně VW neexceluje, protože exceluje Ford.