Novinky
Zatím to je ještě v akceptovatelných mezích, a to jen díky opakování minulosti, ale děsím se dne kdy "vyjedou" Eklhaftstoneho komůrkové tříválcové biturbo diesel-hybridy.
Ach jo.
Ach jo.
[odkaz]
600 koní mi přijde docela málo, očekával bych 800+
Vzhledem k omezené spotřebě mi přijde jako jediná technická možnost co nejvyšší plnící tlak, ale to by nám k tomu musel říct více spíš nějaký strojař motorář, asi to nebude tak jednoduchý a jednoznačný, určite je zapotřebí tako dobrý průběh výkonu/točivého momentu... 😄
Vzhledem k omezené spotřebě mi přijde jako jediná technická možnost co nejvyšší plnící tlak, ale to by nám k tomu musel říct více spíš nějaký strojař motorář, asi to nebude tak jednoduchý a jednoznačný, určite je zapotřebí tako dobrý průběh výkonu/točivého momentu... 😄
Tlak je to první co bude určitě s limitem. Ale i kdyby ne, tak jsi si odpověděl trochu sám a ani moc strojaře k tomu nepotřebuješ. Stačí obyč. selský rozum. Čím vyšší tlak, tak tím větší objem vzduchu na jeden pracovní cyklus válce a aby byly zachovány poměry vzduch x palivo, tak tím víc paliva. Průběhy tzv. mapy lze v jistých mezích v dnešní elektronické době nastavovat prakticky kdykoliv knoflíkem na volantu. Samozřejmě s vlivem na spotřebu.
zvýšit výkon můžeš přidáním paliva a současně vzduchu. Ideální směs má poměr tuším 15:1 (vzduch/palivo). Tím, že tam narveš víc vzduchu bez možnosti zvýšit množství paliva nic nezískáš.
Vykladna skrina sportoveho automobilizmu zaziva stale viac obmedzeni a straca sa ta povodna krasa technickeho rozletu a vynimocnych napadov.
Take atmo V12 alebo min. V10 by sa v nich stale krasne vynimali....
Take atmo V12 alebo min. V10 by sa v nich stale krasne vynimali....
Doporucuju pridat volume.
[odkaz]
[odkaz]
nekteri tu pisi o vykladni skrini motorsportu, a pak by tam nasadili motory co maj XXX valcu a XXX objemu, udelat vykonnej 12 valec o obsahu 6 litru není az tak slozite, ale udelat 1.6ku 6 valec o stejnem vykonu da asi zabrat krapet vic, tak co je pak vystavnejsim kusem techniky?
a to patrim mezi lidi co domu turbo nechtej a pod 6 valcu je to vhodne tak do zahradního trakturku, takze velke atmosfery maj ume vždy prednost, ale ja F1 neridim, ja se nani divam 😄
a to patrim mezi lidi co domu turbo nechtej a pod 6 valcu je to vhodne tak do zahradního trakturku, takze velke atmosfery maj ume vždy prednost, ale ja F1 neridim, ja se nani divam 😄
Vůbec nic jsi nepochopil.
XXX válců a XXX objemu tam nikdo necpe. Ale nechme tu možnost. Vždyť když uděláš takový megamotor, tak bude zase těžký a bude moc žrát, takže budeš pořád tankovat a nebo jezdit s cisternou a sežereš dřív gumy.
Vyhraje ten, kdo si z těch všech možností vybere, udělá a zmanageruje tu nejlepší variantu. Čím méně omezení, tím širší paleta možností z čeho vybírat.
XXX válců a XXX objemu tam nikdo necpe. Ale nechme tu možnost. Vždyť když uděláš takový megamotor, tak bude zase těžký a bude moc žrát, takže budeš pořád tankovat a nebo jezdit s cisternou a sežereš dřív gumy.
Vyhraje ten, kdo si z těch všech možností vybere, udělá a zmanageruje tu nejlepší variantu. Čím méně omezení, tím širší paleta možností z čeho vybírat.
ale jo pochopil, jako divak F1 který si občas zajde i realne na zavody nechci videt jak se na trati nahani v F1, 2 valec s 12 valcem, to si muzu skouknout v jinych sériích kde z nedostatku aut v jedne tride proste po trati krouzi třeba 2-3 ruzne serie/kategorie aut, tam zato zaplatim par set, ale v F1 par tisic 😉
a co si budem namlouvat, tohle by nechteli ani sami staje v F1, piloti by se jim hledali strasne, protože novacci se uci na sériích kde jsou většinou auta naprosto schodna (nižší formulove serie) a najednou by sedli do neceho, co je naprosto mimo, nehlede na prechod jezdci mezi teamy, hele u X si mel k dispozici elektromobil s jadernym pohonem, ale u nas mame 2 valec na temnou hmotu, tak se s tim koukej naucit >😁
a co si budem namlouvat, tohle by nechteli ani sami staje v F1, piloti by se jim hledali strasne, protože novacci se uci na sériích kde jsou většinou auta naprosto schodna (nižší formulove serie) a najednou by sedli do neceho, co je naprosto mimo, nehlede na prechod jezdci mezi teamy, hele u X si mel k dispozici elektromobil s jadernym pohonem, ale u nas mame 2 valec na temnou hmotu, tak se s tim koukej naucit >😁
Takže hmotnost nějaký ten rozměr a čau. Snad bych akceptoval ještě jistá bezpečnostní pravidla. Ta, snad jako jediná, lze v pohledu kontinuálního vývoje jednoznačně hodnotit kladně.
Ať omezují dorostence, ale na F1 buď máš nebo ne.
divacky ovce motorsportu chtej dnes uplne jiné věci nez je nejaky retro dovadeni ala 80 leta
Tak to nemyslím, naopak, proč jsou populární takový ty pseudoakce ala Ken Block? Protože je to větší pr... Absencí různých omezení by byla formule určitě zajímavější. Nebo mi tedy řekni, co chce "divácká ovce motorsportu"?
Tak to bylo vždycky a i třeba v té době volné formule 1934-1937 kdy řádily Mercedesy a Auto-Uniony a pak teprve zbytek světa.
Na závěr mi prosím sděl, co dnes tedy chtěj za úplně jiný věci ty "divácký ovce motorsportu". Také by mě zajímalo, čemu ty říkáš retro dovádění 80 let. Auta měla přes 900 koní. (např. v roce 1985 Ferrari 156/85 tipo 031/2 V6 turbo 912 koní z 1500ccm)
v době neomezenych rozpoctu kralovali vpodstate jen 3 teamy 😉 a to nehovoric otom, ze při neexistenci pravidel, by teamy bez vlastnich motoru a převodovek nemeli sanci naprosto zadnou, ty motory a převodovky jim dodavaj totiž teamy co jsou většinou na spici a mají finance na vyvoj těchto dvou důležitých soucasti vozu, opravdu si někdo mysli ze by jim i pak dodavali ty motory konkurenceschopne?
byl jsi nekdy realne na závodech F1? pravdepodobne ne co, tam jde o 3 denní akci kde ti predvedou několik serii zavodu, a F1 jako spicka techniky je jakymsi finalem, rozmanitých serii si divak tedy uzije dost před samotnym finále, a me osobne by teda nebavilo fandit v zavode kde by proti sobe stali rozdilna monstra, za takovou frasku bych jim teda urcite nezaplatil, pac takove frasky muzu sledovat v TV :-!