Může mi, prosím někdo vysvětlit obecnou definici, co to vlastně ty kei cars jsou, případně co je pro ně specifické nebo z čeho vychází to označení? Díky 😄
alambert
vážně je problém podívat se na wikipedii? >😁
prostě japončíci mají daňově zvýhodněnou kategorii aut "lehká auta", což se řekne ... (ti neukážu, protože se to nevim proč v týhle diskusi přepisuje divně 😁 [odkaz] ) , což když se přepíše do latinky, vypadá takhle: keijidosha... a pak se to ve snaze transformovat to do angličtiny zkrátí na K (- cars) >😁
moje dedukce teda, ale myslím, že nejsem daleko od pravdy >😁
Arese
0
Je to jednoduché - jedná se o japonskou speciální třídu minivozů (z evropského hlediska spíš "pidivozíků"), u které místní legislativa nepožaduje jako podmínku k nákupu potvrzení, že vlastníš garáž nebo vyhrazené parkovací místo. Na oplátku to ale má povolené hodně omezné vnější rozměry (půdorys je tuším max 3,6 x 1,5 m) a objem motoru nesmí překročit 0,66 l. V Japonsku se těchto autíček prodají každý rok miliony a tomu odpovídá i pozornost, kterou jim místní automobilky věnují - bohatá výbava, turbomotory, samočinné převodovky a dokonce pohon všech kol...
megacruiser
0
Zrovna tohle by se mohlo zavést i u nás. Není nic horšího než ***i, kteří si koupí jako auto do města nějaké obrovské SUV široké jako parkovací místo. Stačí aby se takových někde sešlo víc, a plno parkovacích míst se nedá využít, protože se mezi tyto potvory nedá vejít.
PlumJelinek
0
Jestli není spíš na čase udělat něco s normoou velikosti parkovacích míst. Ty současné platí z doby krále klacka, kdy bylo běžné rodinné auto velikosti Š100.
Celkově jde vývoj dopředu a legislativa v tomto zaostává. Viz. například rychlostní limity, které se za dlouhá desetiletí nezměnily, přestože auta jsou v současnosti o dimenzi jinde s jízdními vlastnostmi, brzdami a bezpečností.
Janodzvonu
0
Vleze tam europaleta?
Lovap
0
Čo by nie ... keď ju preženieš drvičkou, zmestí sa pohodlne.
prostě japončíci mají daňově zvýhodněnou kategorii aut "lehká auta", což se řekne ... (ti neukážu, protože se to nevim proč v týhle diskusi přepisuje divně 😁 [odkaz] ) , což když se přepíše do latinky, vypadá takhle: keijidosha... a pak se to ve snaze transformovat to do angličtiny zkrátí na K (- cars) >😁
moje dedukce teda, ale myslím, že nejsem daleko od pravdy >😁
Celkově jde vývoj dopředu a legislativa v tomto zaostává. Viz. například rychlostní limity, které se za dlouhá desetiletí nezměnily, přestože auta jsou v současnosti o dimenzi jinde s jízdními vlastnostmi, brzdami a bezpečností.