Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Lapin Chocolat je auto, postavené speciálně pro ženy

Michal Fokt
Diskuze (7)
Kdepak, žádné motorizované žehlící prkno, v Japonsku berou ženské řidičky vážně. Suzuki tam pro ně připravilo speciální verzi kei modelu Lapin.

Evropané by mohli nabýt dojmu, že Japonci přistupují ke stavbě auto dost "spotřebitelsky" a že vozům z Nipponu většinou chybí šarm, styl a individualita a možnost individualizace. Ovšem podle toho, co nabízí v Evropě je nelze zase tak jednoznačně "odepsat". Samozřejmostí pro všechny značky jsou například důmyslné verze pro handicapované, vždy existovaly verze pro majitele domácích mazlíčků a Japonsko má i tradici speciálních modelů pro ženy, které by jí mohla Evropa závidět.

Nejnovějším přírůstkem do posledně jmenované kategorie přináší Suzuki v podobě modelu Lapin Chocolat. Vychází přitom z prostého faktu, že všechny ženy milují čokoládu, proto nese tato verze jinak standardního kei miniauta Lapin právě tento přídomek.

Jaké by asi mělo být auto pro ženy... Tak rozhodně nezaškodí karoserie v růžové, to by napadlo kdekoho. Podobný odstín nechybí ani v nabídce Lapinu, ale lze volit i z jemně pastelových odstínů dalších barev, ovšem Japonci dámám nic nevnucují a leze tedy zvolit i vcelku konfekční barvy, jako je bílá nebo tmavě zelená. K nim přidávají 14" kola, která vypadají jako retroplecháče, ale jedná se hliníkovou slitinu. I to by vás asi napadlo, stejně jako na Japonsko až překvapivě vkusné kombinace barev v interiéru.

Jenže vůbec nejzajímavější na Lapinu je, že dostal dokonce úplně novou příď. Jeho světlomety se změnily z oválných na kulaté a dostaly xenonové výbojky, děrovanou masku chladiče nahradila celistvá a nový tvar má i nárazník, zdobený lesklou lištou. A aby toho nebylo málo, zadní svítilny mají pozměněnou optiku a ozdobná lišta se nachází i na zadním nárazníku. Auto má také speciální infodisplej, jenž zobrazuje běžícího králíka, jenž se zastaví, když vypnete zapalování. No řekněte sami - není sladký?

Pohon zůstává u kei klasiky - tříválec 0,66 l má 40 kW.

Michal Fokt
Diskuze (7)
Avatar - PlumJelinek
29. 6. 2013 09:13
Re: Kei cars...
Jestli není spíš na čase udělat něco s normoou velikosti parkovacích míst. Ty současné platí z doby krále klacka, kdy bylo běžné rodinné auto velikosti Š100.

Celkově jde vývoj dopředu a legislativa v tomto zaostává. Viz. například rychlostní limity, které se za dlouhá desetiletí nezměnily, přestože auta jsou v současnosti o dimenzi jinde s jízdními vlastnostmi, brzdami a bezpečností.
29. 6. 2013 00:34
Re: Kei cars...
Zrovna tohle by se mohlo zavést i u nás. Není nic horšího než idioti, kteří si koupí jako auto do města nějaké obrovské SUV široké jako parkovací místo. Stačí aby se takových někde sešlo víc, a plno parkovacích míst se nedá využít, protože se mezi tyto potvory nedá vejít.
28. 6. 2013 09:11
Re: ?
Čo by nie ... keď ju preženieš drvičkou, zmestí sa pohodlne.
27. 6. 2013 15:32
?
Vleze tam europaleta?
27. 6. 2013 12:34
Re: Kei cars...
Je to jednoduché - jedná se o japonskou speciální třídu minivozů (z evropského hlediska spíš "pidivozíků"), u které místní legislativa nepožaduje jako podmínku k nákupu potvrzení, že vlastníš garáž nebo vyhrazené parkovací místo. Na oplátku to ale má povolené hodně omezné vnější rozměry (půdorys je tuším max 3,6 x 1,5 m) a objem motoru nesmí překročit 0,66 l. V Japonsku se těchto autíček prodají každý rok miliony a tomu odpovídá i pozornost, kterou jim místní automobilky věnují - bohatá výbava, turbomotory, samočinné převodovky a dokonce pohon všech kol...