Jen bych podotkl, že tam, kde bydlím, žije pán, který má zálibu v Mercedesech... Má SLS, Maybach 57S, S500 4M, a dvě E350 CDI, jeden kombi. Zkus hádat, čím jezdí nejčastěji...
Já teda nikdy nejel Rollsem ani Maybachem, ale podstatný rozdíl v nich dle mě nebude si myslím... Ale, co jsem tím chtěl říct... Že S je už natolik dobré auto za pouhou třetinu ceny, že skutečně výrazný (!) rozdíl v pohodlí a komfortu tam už fakt nebude.
O pohodlí a komfort v těchto vodách vůbec nejde... Tyhle auta si sám ani neřídíš,na to si najímáš řidiče! A image je to jediné,co tady hraje roli! Pokud by jsi přijel na obchodní jednání v těchto kruzích Mercedesem, byl by jsi odepsanej...
Ani v Maybachu... Bavil jsem se o S500 4M. Nicméně brzký konec Maybachu potvrdil,že RR a Bentley má zcela jiný zvuk a pro MB se ekonomicky nevyplatí vyvíjet pro tuto třídu zvláštní model. Prodloužit eSkládu je proti tomu muška a minimální prodeje MB nezrujnují.
Ani v S500 není žádná ostuda přijet na obchodní jednání. Zjisti si, v čem jezdí šéfové evropských bank, průmyslových společností nebo farmaceutických firem a zjistíš, že je to drtivá převaha Sklád, A8, 7er. Ano pár RR a Bentíků tam je, ale spíše výjimka. Takže s tím ježděním na obchodní jednání vrcholných businessmanů je to trochu jinak než si představuješ.
Evropa je nic... Zjisti si to v USA,Číně,Rusku,Japonsku! A hlavně šéfové průmyslových společností si už z politických důvodů nemohou dovolit jezdit RR a Bentley. Tady se bavíme o úplně jiných kruzích ;-)
Jakých jiných kruzích, mluvil jsi o ježdění na obchodní jednání a o tom jak je někdo v S500 odepsaný. Prostě není, S500 je možná nejčastější auto u vrcholných businessmanů v Evropě. A v US funguje národní hrdost, třeba prezidentku HP jsem viděl v Escalade, Japíci jsou ještě větší náckové, ti by do nejaponského auta vlezli leda kdyby na zadní sedačce chtěli spáchat harakiri, takže absolutní převaha Lexe.
Divoký východ neznám a upřímně jestli tam frčí RR tak to nesvědčí vůbec o ničem.
To víš,že je! >:D Jak by také ne,když eSka se prodá ročně přes sto tisíc a RR a Bentley maximálně pár tisíc. Celou dobu je diskuse postavená na tom, že RR a Bentley mají úplně jinou cílovou skupinu než MB ;-)
Ano, jiné kruhy, jen jsi měl doplnit, že tím "obchodním jednáním", o kterém jsi psal, není třeba vyjednávání cen energie pro nějaký koncern na příští rok, ale nákup fotbalového klubu... pak to sedí. ;-)
Ano mají jinou cílovou skupinu. Ale cílová skupina té S500 nebo vylepšených verzí jako Pullman jsou právě vrcholní businessmani. Prostě jsi netrefil vrata od stodoly když tvrdíš, že přijet na obchodní jednání v S500, tak je businessman odepsaný.
Pořád to ale není pravda. V těhle kruzích se klidně jezdí ML, nebo GL, dost často s balistickou ochranou. Samozřejmě ne jen jedno auto. Často se pronajímají, protože na jednání se létá a málokdo si s sebou bere svá auta. Navíc se tím řeší ozbrojení ochranky. Pokud se tedy neletí vrtulníkem až na místo. Z hlediska bezpečnosti je lepší nenápadné auto a to Phantom není.
Když někoho pozveš k sobě, tak se můžeš předvádět. Ale když k někomu jedeš, tak je jim tohle úplně u zadku. Ta auta stejně tvoje protistrana neuvidí, skončí někde v podzemní garáži, kam nikdo z nich nepřijde.
Nevím. Pokud jde o tovární verze, tak ti většinou taktně naznačí, že jde o citlivou informaci. Proto se ani neví, kolik se vůbec Pullmanů končící generace vyrobilo. Jen, že hodně zájemců musí odmítnout. Osobně bych řekl, že málo. Ani ne procento. Samozřejmě kromě Pullmanu, kde je to 100%. ;-) Trh s balistickou ochranou roste, ale jde spíš o menší auta a nižší třídy, které ti poskytnou ochranu před běžnými ručními zbraněmi. Vyšší třídy jdou hodně na SUV. Auto jako Rolls Royce přitahuje příliš pozornosti. Takové kousky jsou vyhrazeny šajchům, králům, prezidentům. A občas excentrickým průmyslníkům. :-)
Naprostý souhlas, a to je ještě rozdíl mezi finančním a průmyslovým sektorem, v tom průmyslovém je stále častější možnost potkat šéfa korporace s miliardovým obratem ani ne v lux. sedanu, ale dokonce jen v autě vyšší střední. V kupé Bentleyích jezdí fotbalisté a RR arabská a ruská "šlechta". Dělný lid Evropy, byť ten na nejvyšších pozicích, brousí D3. Osobně dávám pullmanu mnohem větší šance než maybachu.
prave v japonsku ma mercedes nejvernejsi zakazniky na svete. Byl jsem tam nejakou dobu a Lexus tam prisel na trh hodne pozde a po dnesni den se jako luxusni auto neuchytilo spis ho berou jako unas superb. Mercedes pro vysoke dane stoji skoro 2x tolik co lexus a mezi milionarmi je cislo 1 i bmw je v japonsku oblibene, na to jak silene jsou tam danne na zahranicni auta z vysokym vykonem je to pozoruhodne
Naopak Maybach byl přijat velmi dobře. Cílil na trochu jiné zákazníky. Jen u Daimleru si představovali, že ročně prodají tisíc aut primárně určených pro provoz s řidičem. A tady se šeredně sekli. Tak to nefunguje. Ani u Bentley, ani u Rolls Royce. I Mulsanne stavěli tak, aby ho majitele bavilo řídit, protože majitelé Bentley prý své vozy rádi řídí. A stejně je to u RR.
Pullman je státnická limuzína, má čtyři sedadla (vzadu, tedy šest celkem). Stál nad Maybachem, ale v minulé generaci byl k dispozici jen jako Guard a bylo velmi těžké ho koupit (a cena byla hodně vysoká, něco jako od 1,3 milionu € až kdo ví kam). Pro běžné lidi tu byl Maybach a Daimler nerad prodával Guard verze jen tak někomu.
Havířov? Všechny vyjmenované auta by seděly až na toho S500 4M...nějak se mi nezdá že by to byla 4kolka, když jsem ho v zimě musel už dvakrat tlačit, když zapadl před barakem >:D
Jojo, bydlím kousek od něj takže se vždycky rád kouknu na tu jeho výstavku před barákem. A musím potvrdit, že z 90% ho vidím v S500...asi na sebe nechce poutat pozornost >:-[]
ne nemusi, protoze nejsou konkurenti sklasse. RR je pro lidi, kteri svoje bohatstvi chteji ukazat, nosi zlate retezi, kozichy atd.... (rusaci, cerni rap-zpevaci)., velka cast prodeje jde taky do azie, ruska. MIliardari v evrope nebo i usa se v takovem aute nechteji ukazovat napr. bill gates jezdi v porsche a mercedesu, nejbohatsi evropan sef aldi jezdi v mercedesu, sef ikea v skodovce a volvu atd...) navic RR nebo Bentley nikdy nebyli auto z novou technologii, pred vstupem nemeckych automobilek to byli nekvalitni sroty, ktere si v desti nenastartoval.
to je vtip, rr se nikdy technologicky ani trochu nechytal na mercedes, dlouho nenabizel airbagy,abs, esp. Dokonce sterace mel jak chrobak, dverove gumicky se odtrhavali jak ve skodovce a v desti zatekala voda do auta. Motor, brzdy, podovzek byli prestrasne. Po vstupu BMW se kvalita samozrejme zmenila ale i tak technologii v teto tride udava sklasse, RR dostane veci ze 7er bmw a drahe materialy.
Krásný den, ačkoliv se to mnoha lidem podle internetového obrázku nebude zdát, rozdíl RR vs w222 je velký. Každé auto míří zcela jinam. Už Maybach , jakkoliv je královské auto , kde už jen ta placka nad chladičem váží půl kila a kastle je materiálově neuvěřitelně kvalitní. Tak oproti Phantomu při přímém porovnání působí jako neduživá Sonata. Kdo má s cílovým segmentem třeba jen krátké, ale praktické zkušenosti, tak to ihned pozná. U w222 je rozdíl ještě markantnější!
Pokud vezmeme w222 (zatím pouze krátce svezen), tak je to auto na denní ježdění. Ráno děti do hello, pak do kanceláře, supermarket, klidně pár dní počká na letišti. Přínosem jsou hlavně ty nové elektronické a telematické systémy. Přes mírně plnotučnější vzhled jsem čekal ve kvalitě HW oproti w221 rozdíl přecejen větší. Mercedes je obratný, ovladatelný, technicky vypiplaný jako celek fungující v zimě v létě. Polykající tisíce km v klidu míru bezpečí a pohodě. Esko je sice výborné, ale pořád jen auto.
Rolls (ať řízený svépomocí nebo ne) je ikona, která je cenově zcela jinde, dbající na tradice. Jezdí zcela jinak, byť v extrému kupodivu špatné jízdní vlastnosti nemá, tak je výrazně odtažitější. w221 zakvičí gumy jako podsvinče, ale ve 160-180 zatáčku vykrouží. Phantom je bez šance, Ghost se výrazně naklání. Rozdíl mezi vnitřním hlukem je také výrazný, v Rollsu je až takové „neautomobilní“ ticho. RR provokuje okolí, nemůže parkovat před supermarketem, nedejbože podnikem pro pány. Dříve než večer dojedete domů, už jste někým vyfocení, kde jste dneska stáli.
Když nadsadím, tak v Mercedesu se jezdí jako ve výborném autě, Rolls za jízdy vzbuzuje pocity spíše jako jachta.
To popisuješ (popisujete ? :-) standartní S-class nebo už jsi viděl i přímo Pullmanna ? Kam bys řadil Bentleye Flying Spur či Mulsanne, pokud znáš ?
Z recenzí jsem svého času měl pocit, že Maybach je možná i technicky lepší, rozhodně na úrovni RR, ale chyběl tomu ten aristokratický styl, ta opulentnost či jak to popsat. Něco jako když popisovali MP-12C proti Ferrari Italia, MP-12C je ve všem o stupínek lepší, ale stejně by všichni brali 458. Nebo to byl vážně takový rozdíl ?
x222 tedy třetí verze rozvoru k w222 a v222 je samozřejmě známá, vyplňoval jsem na to i dotazníky ohledně trávení času v autě a barev. Je to normální natažené esko s velkým středovým tunelem mezi zadními sedadly. Se stolečky, multimediálními systémy a lehárem pro nohy. Pobyt příjemný, ale pouze „obytná“ verze od eska, resp instalovaná kancelář.
Mulsanne jezdí skoro jako Rolls, tiše a plavně. FS na živo neznám.
Maybach neměl technické problémy! Pouze pokud je máš vedle sebe, Rolls má kapotu ve výšce prsou, masivní dveře, pohodlný salon. To je aristokratický majestátní trezor na kolech vystlaný poduškami. Maybach vedle něj je pouze luxusní auto, věř že cílový zákazník rozdíl pozná. Byť z Rollsu výhled při jízdě po městě na kočku. …. Jmenované sportovní placky moc neznám.
Kandidat na blabol roku, ze pry: "Pokud by jsi přijel na obchodní jednání v těchto kruzích Mercedesem, byl by jsi odepsanej". Ve skutecnosti je to presne opacne, odepsanej by byl ten kdo by prijel v tom RR.
Ano RR ma silnou image, konkretne image mirnych zbohatliku, kteri prisli rychle k penezum a maji nedostudovanou zakladni skolu, protoze na ne byla prilis intelektualne narocna. At uz je to rapper ve vytahanem tricku a se zlatym retezem s diamanty nekde pod pupkem, nebo vytahly basketbalista co ma problemy se podepsat, pripadne dvoumetrakovy hrac americkeho fotbalu, ktery sve jmeno po tech ranach do hlavy uz ani nedokaze rici, tak to vsechno je cilova skupina znacky Rolls Royce. S vyjimkou velmi specificke Arabie, kde vladnou beduini bez vkusu, historie ci spetku tradice, tak nikde v normalnich zemich nejezdi nikdo opravdu dulezity znackou urcenou pro zbohatlickou luzu.
RR byla aristokraticka znacka nekdy v sedesatych letech, prakticky poslednich tricet let uz se zameruje na uplne jinou klientelu. Nejdrive ztracela klienty kvuli zoufale kvalite britskych aut, pak vysla z mody nabubrelost a znacka se naopak zamerila na ty jimz nabubrelost a okazale vystavovani penez prijde cool ci spise kuuul. :-!
Nic ve zlém, ale mám pocit, že Xawier netrefil vrata od stodoly zprava a ty, pro změnu zase zleva. Idiota se zlatým řetězem na krku najdeš v RR stejně jako v S500 nebo jiném autě. Za to ta auta nemohou. Stejně jako ve všech těch autech můžeš najít slušné/seriózní lidi, kteří to někam dotáhli a prostě si zvolili co je jejich srdci bližší.
sorry, ale ma pravdu. Evropsti mIliardari z vyssim IQ do takoveho auta urcite nesednou americti jako bill gates, steve jobs, zuckerberg taky ne, bud jezdi v mercedesu nebo maximalne porsche. Z takovym autem se hlavne v zapadni evrope totalne blbe reprezentujes a ukazujes kde jsou tvoje hodnoty v zivote, Staci se podivat na prodejni cisla RR 2000kusu prevazne vychod a azie. V americe mozno cernosi, mexicane a herci. Celkove dobe se totalne zmenila ani politici nechteji byt videni v luxusnich autech
Ta cisla mas spatne, buhvi jak k nim dosli. Preci jenom je to statistika zamerena na mainstreamove znacky s o nekolik radu vyssimi prodeji, takze pri pouzite metodice muze byt u marginalnich znacek presnost zcela mimo.
Z vlastniho press release Rolls Royce za rok 2012 (kteri asi vi kolik sami kde prodavaji) vyplyva, ze:
a) minuly rok dodali 3575 vozu
b) nejvetsim trhem jsou USA (to jsou ti "posahani rapperi a sportovni hvezdy s nedokoncenou zakladkou) nasledovane Cinou
c) nejvice rostoucim regionem jsou arabske zeme
Tak to se omlouvám za špatná čísla. Ale když se podívám na prodejní čísla S klasse, tak je na tom úplně stejně, v Evropě 7500 prodaných v roce 2012 a celosvětově 60 000 takže by se dalo klidně tvrdit to stejné, převahu Sklasse kupují rappeři a komunističtí pohlaváři.
Pro nemálo lidí je prostě RR až moc. Auto pro celebrity. Proto měl Maybach dobrý ohlas, dostal jsi luxus v pozlátku, které tolik nevyčnívalo. 57 mi připomínala americkou klasiku, Town Car s řidičem.