Jistě, jenomže tenkrát se jezdilo úplně jinou rychlostí, byl menší provoz. Obecně měla auta horší jízdní vlastnosti než dnes. Dneska jsou všechny moderní předokolky "blbuvzdorně" ovladatelné. Myslím, že s motorem vzadu už dneska málokdo umí jezdit. Přijde mi to jako risk v kategorii, kterou kupují začátečníci a méně vyježdění. Anebo se to dá vyřešit jako u Smartu, kde se radost z jízdy obětovala bezpečnosti... Nevím.
Porsche 911 má úplně stejnou koncepci a co se týče jízdních vlastností tak je lepší než všechny předohraby světa. A bezpečnost dnes umí zajistit ESP u jakékoliv koncepce. :-)
Ale vážně, tato koncepce pro malá auta nemusí prostorově vycházet špatně, mrňavý dvouválec se dnes vejde do místa pro rezervu takže zůstane menší zavazadlový prostor vzadu, jen je tam zvýšená podlaha a druhý zavazadlový prostor je vpředu a navíc kabina se o něco prodlouží to vše při stejném půdorysu. Takže pro auto do města proč ne.
Jenže v Porsche 911 nebude sedět zmatený náctiletý začátečník, mamča s dvěma dětma v sedačkách vzadu anebo nevyježděný důchodce co by se jinak k doktorovi nedostal...
Neříkám, že je to nebezpečné, jen že veškerá ta alektronika, která smart drží na silnici vzala tomu autu jakoukoli radost z jízdy a zkoušel jsi jezdit se smartem na sněhu a ledu? Chuťovka!
Evolučné rozvíjanie si podľa mňa Renault nemôže dovoliť (ani pri Espace to už nevydržalo.)
Oni ťažia zo súčasných trendov a môže im byť úplne fuk, že dizajn nevydrží celé dekády a že naň pri ďalších generáciách nenadviažu. Le Quémentov dizajn zo začiatku 00. rokov je ale paradoxne dodnes veľmi svieži.
1. gen. Twinga je už dnes legendou, ale treba ísť zas ďalej. :-)
Na nový Espace jsem zatraceně zvědavý, ale docela mě mrzí, že nepokračuje v koncepci, kterou v Evropě sám založil. Jako jediné velké MPV si totiž zaslouží plnohodnotné pokračování. Zatímco nedospělí vejrostci dostávají stále nové generace, Espace musí vyklidit pole... nemyslitelné!
Pokud si kupující žádají dneska jiné typy vozidel než je velké MPV, tak se musí i taková klasika jakou je Espace změnit.Škoda, taky bych raději kdyby nástupce zachoval koncepci MPV.
Oproti 500 (retrospektivní legendě) je Twingo moderní, pokrokovou legendou.
Nic není statické, vše se musí vyvíjet - to si Twingo velmi dobře uvědomuje, a proto přichází s unikátním designem, který nastolí v segmentu A nová a jasná pravidla. Karoserie bude dospělá, zatímco detaily pestré a živé. Absolutní trefou však bude koncepce karoserie a pohonu... sportovní verzi budou v Autocaru milovat! :-)
Este to treba urobit tak, aby sa tam zmestilo 5 ludi a hned bude jazdenie lacnejsie. Pocul som, ze kvoli krize sa uz pripravuju 3 a viacmiestne skutre. ;-);-);-)