Na špici je snad už až dnes, to ano, ale Civic 8G tomu ještě nenapovídal ;-) Ten článek od EuroNCAP je dosti pochybný... Asistenti nic nevyřeší, hlavní je pevná kastle ;-)
Staci zacatek co jsem zahledl a uz mam pochybnosti o NCAP
V rámci hodnocení elektronických asistentů, které jsou za příplatek, totiž komisaři došli k názoru, že značka neprodá dostatečné množství takto vybavených vozů. A proto část těchto prvků v hodnocení ignorovala, i když je Honda nabízí.
Tedy ne že by to pro nás bylo podstatné, manipulativní hrátky NCAPu se záležitostmi, které s odolností vozu proti nárazu vůbec nesouvisejí, dlouhodobě přehlížíme i my. Není ale od věci vědět, proč Honda CR-V dopadla v posledních testech celkově hůře, i když minimálně pro dospělou posádku (a jak zjistíte v podrobnějším rozboru výsledků, u té dětské je realita také komplikovanější) nabízí citelně lepší ochranu - CR-V se totiž může pochlubit jen 66 % v kategorii bezpečnostních asistentů, zatímco správně vybavené Picasso získalo procent 81.
Nekteri auta navrhuji tak jak rikas, pro strety ruzne velkych aut, na nejcastejsi presah pri nehode, ...., aby byly co nejbezpecnejsi a nekteri aby dostali 5 hvezd ;-) Otazka je co je lepsi >:D
Volvo už dávno nemá nejbezpečnější auta. A Honda je bezpochyby dnes na špici, má ostatně jedno z nejsofistikovanějších testovacích center a výsledkem je karoserie ACE, která se umí přizpůsobit střetu s rozdílně velkými a těžkými auty, což je dnes ojedinělé technické řešení. ;-)
Je pravda, že bodově při ochraně chodců nedosáhnout na 5 hvězd a dostat je, je zvláštní. Takže by mě zajímalo, kde soudruzi z NCAP udělali chybu. >:D Každopádně dle IIHS je CR-V nejbezpečnější kompaktní SUV na trhu a NCAP bohužel už zase upravil metodiku a tím pádem nelze CR-V srovnat c loňskými crashtesty. 8-s
Jo tak tady se priblizili pochybne bodovanym 5 hvezdam a v USA patri na spicku a to jsou tam testy prisnejsi s mensimi presahy pri narazu. Radsi tady horsi hodnoceni kvuli nejake pochybne signalizaci nez aby mi pri narazu s nejpravdepodobnejsi velikosti presahu upadly dvere a auto se otevrelo jako konzerva. To, ze nejaka signalizace ubere nekolik % je proste mimo, kdyz bezpecnosti je na tom lepe jak konkurence. Honda patri na spicku at se to nekomu libi nebo nelibi. ;-)
PS: Euroncap pise 5* a to neni ani 4,5* ani 4*, ale porad 5* a to jeste podle nove metodiky ;-)