Euro NCAP 2013: Honda CR-V – Poprvé s plným počtem hvězd
Testů Euro NCAP se Honda CR-V účastnila v letech 2002 a 2007. Druhá i třetí generace tehdy získaly shodně čtyři hvězdy za ochranu chodců. Starší model byl navíc se třemi hvězdami o jednu úspěšnější v ochraně chodců.
Předmětem testu byla Honda CR-V 2.2 turbodiesel SE, s karoserií pětidveřové SUV, pohotovostní hmotností 1653 kg a volantem na pravé straně.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.
Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů Isofix) autosedačka Römer BabySafe se základnou, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů Isofix) s orientací po směru jízdy.
crashtest honda euroncap novemodely
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolenou a stehen řidiče i spolujezdce. Honda CR-V poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek, sedících v různých pozicích.
Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla ochrana hrudníku a břicha vyhodnocena jako dostatečná, ochrana hlavy a pánve jako dobrá.
Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).
Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na sloup | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 14,9 | 93% | 8 | 100% | 7,2 | 90% | 3,4 | 85% | 33 | 93% |
Ochrana dětí
Na základě údajů z figurín získala Honda v dynamických testech maximální počet bodů za ochranu 1,5letého dítěte.
Dopředný pohyb hlavy 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadměrný, což při nárazu zepředu vylučuje možnost nárazu hlavy do částí interiéru vozu. Obě figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.
Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, systém přišel o body, protože instrukce pro změnu stavu airbagu nejsou ve voze řádně upevněny. Na nebezpečí umístění dětské sedačky proti směru jízdy bez předchozího vypnutí airbagu je zřetelně upozorněno.
Všechny dětské sedačky, pro které je vůz navržen lze nainstalovat, ovšem u mnoha sedaček je třeba se pečlivě ujistit o jejich správném usazení. Hondě byly strženy další body za to, že instalace některých dětských autosedaček do tohoto automobilu není zrovna jednoduchá.
Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | ||
Ochrana dětí | 23,8 | 99% | 4 | 50% | 8,8 | 55% | 37 | 74% |
Ochrana chodců
Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Ochrana poskytovaná hlavám chodců je převážně dobrá nebo dostatečná.
Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 15,8 | 66% | 2,9 | 48% | 6 | 100% | 25 | 68% |
Asistenční systémy
Standardním vybavením je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP. Stejně tak je standardem připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je dodáván za příplatek, ale nepředpokládá se, že by se prodal v dostatečném počtu, aby splnil nároky Euro NCAP.
Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 3 | 100% | 6 | 66% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Ochrana poskytovaná Hondou CR-V cestujícím by byla takřka dokonalá, kdyby ovšem nebyl problém nainstalovat do ní různé dětské autosedačky. Další výrazný prostor pro zlepšení nabízí ochrana chodců.
Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 33 | 93% | 37 | 74% | 25 | 68% | 6 | 66% | 82% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013) | |||||||||
2013 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% |