Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Honda CR-V – Poprvé s plným počtem hvězd

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Čtvrtá generace středně velkého SUV značky Honda je třetí, která se účastnila testů Euro NCAP a první odjíždějící s pěti hvězdami.

Testů Euro NCAP se Honda CR-V účastnila v letech 2002 a 2007. Druhá i třetí generace tehdy získaly shodně čtyři hvězdy za ochranu chodců. Starší model byl navíc se třemi hvězdami o jednu úspěšnější v ochraně chodců.

Předmětem testu byla Honda CR-V 2.2 turbodiesel SE, s karoserií pětidveřové SUV, pohotovostní hmotností 1653 kg a volantem na pravé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů Isofix) autosedačka Römer BabySafe se základnou, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů Isofix) s orientací po směru jízdy.

crashtest honda euroncap novemodely crashtest honda euroncap novemodely

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolenou a stehen řidiče i spolujezdce. Honda CR-V poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek, sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla ochrana hrudníku a břicha vyhodnocena jako dostatečná, ochrana hlavy a pánve jako dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,993%8100%7,290%3,485%3393%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín získala Honda v dynamických testech maximální počet bodů za ochranu 1,5letého dítěte.

Dopředný pohyb hlavy 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadměrný, což při nárazu zepředu vylučuje možnost nárazu hlavy do částí interiéru vozu. Obě figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, systém přišel o body, protože instrukce pro změnu stavu airbagu nejsou ve voze řádně upevněny. Na nebezpečí umístění dětské sedačky proti směru jízdy bez předchozího vypnutí airbagu je zřetelně upozorněno.

Všechny dětské sedačky, pro které je vůz navržen lze nainstalovat, ovšem u mnoha sedaček je třeba se pečlivě ujistit o jejich správném usazení. Hondě byly strženy další body za to, že instalace některých dětských autosedaček do tohoto automobilu není zrovna jednoduchá.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí23,899%450%8,855%3774%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Ochrana poskytovaná hlavám chodců je převážně dobrá nebo dostatečná.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců15,866%2,948%6100%2568%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP. Stejně tak je standardem připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je dodáván za příplatek, ale nepředpokládá se, že by se prodal v dostatečném počtu, aby splnil nároky Euro NCAP.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%666%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Ochrana poskytovaná Hondou CR-V cestujícím by byla takřka dokonalá, kdyby ovšem nebyl problém nainstalovat do ní různé dětské autosedačky. Další výrazný prostor pro zlepšení nabízí ochrana chodců.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3393%3774%2568%666%82%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Avatar - Invert
28. 6. 2013 15:51
Re: no konecne, to to trvalo
Na špici je snad už až dnes, to ano, ale Civic 8G tomu ještě nenapovídal ;-) Ten článek od EuroNCAP je dosti pochybný... Asistenti nic nevyřeší, hlavní je pevná kastle ;-)
Avatar - Choochoo
28. 6. 2013 12:58
Re: no konecne, to to trvalo
Staci zacatek co jsem zahledl a uz mam pochybnosti o NCAP

V rámci hodnocení elektronických asistentů, které jsou za příplatek, totiž komisaři došli k názoru, že značka neprodá dostatečné množství takto vybavených vozů. A proto část těchto prvků v hodnocení ignorovala, i když je Honda nabízí.

Tedy ne že by to pro nás bylo podstatné, manipulativní hrátky NCAPu se záležitostmi, které s odolností vozu proti nárazu vůbec nesouvisejí, dlouhodobě přehlížíme i my. Není ale od věci vědět, proč Honda CR-V dopadla v posledních testech celkově hůře, i když minimálně pro dospělou posádku (a jak zjistíte v podrobnějším rozboru výsledků, u té dětské je realita také komplikovanější) nabízí citelně lepší ochranu - CR-V se totiž může pochlubit jen 66 % v kategorii bezpečnostních asistentů, zatímco správně vybavené Picasso získalo procent 81.
Avatar - Choochoo
28. 6. 2013 12:56
Re: no konecne, to to trvalo
Nekteri auta navrhuji tak jak rikas, pro strety ruzne velkych aut, na nejcastejsi presah pri nehode, ...., aby byly co nejbezpecnejsi a nekteri aby dostali 5 hvezd ;-) Otazka je co je lepsi >:D
Avatar - King
28. 6. 2013 11:48
Re: no konecne, to to trvalo
Zajímavý článek na téma tohoto crashtestu [odkaz] :-!
Avatar - King
28. 6. 2013 11:36
Re: no konecne, to to trvalo
Volvo už dávno nemá nejbezpečnější auta. A Honda je bezpochyby dnes na špici, má ostatně jedno z nejsofistikovanějších testovacích center a výsledkem je karoserie ACE, která se umí přizpůsobit střetu s rozdílně velkými a těžkými auty, což je dnes ojedinělé technické řešení. ;-)