Technika
budeme cim dalej obdivovat stare auta.zachvilu koli normam a pravidlam uz anijazdit nebudeme.
lexus bol pre mna vzdy symbol snom ze raz ked budem mat peniaze kupim si ls /is ale s nejakym prditkom 2T aj keby to malo 999kw nie dakujem.
rozmyslam radcej nad nejakym poctivim veteranom zo 70 tych. bud ford granada consul 2dv nie coupe alebo MB 123 v6 alebo v8 a cele normy mozem mat v pecku...
lexus bol pre mna vzdy symbol snom ze raz ked budem mat peniaze kupim si ls /is ale s nejakym prditkom 2T aj keby to malo 999kw nie dakujem.
rozmyslam radcej nad nejakym poctivim veteranom zo 70 tych. bud ford granada consul 2dv nie coupe alebo MB 123 v6 alebo v8 a cele normy mozem mat v pecku...
Nad časopisom o veteránoch či videami z youtube sa pekne teoretizuje. Ja poznám jedného človeka, ktorý si takto nostalgicky ("dobré autá sa už nevyrábajú, objem ničím nenahradíš, V8 je kráľ") kúpil starý Cadillac tuším s big blokom (7,3l?). Pred 300 km výletom natankuje plnú a v cieli tankuje znovu, tak sa auto vyťahuje tak dvakrát za leto.
Som zvedavý, koľkí z tunajších fanatických odporcov downsizovaných turbomotorov by reálne kúpili tie ospevované staré spoľahlivé veľkoobjemové atmosféry.
Som zvedavý, koľkí z tunajších fanatických odporcov downsizovaných turbomotorov by reálne kúpili tie ospevované staré spoľahlivé veľkoobjemové atmosféry.
Pojede to stejně, zvuk to bude mít horší a požere to míň, jen když pojedeš ecorun. Spíše vidím usporu ve výrobě, protože naladěním nahradíš několik motorů najednou
turbomotory nikdy nemohou mít ten správný charakter atmosfér
berličku turba používají jen neschopné automobilky
Japonci vždy pojedou na atmosféře a k turbům se nikdy nesníží
😄
ale usmev na tvari nevykouzli
a ze se japonci nikdy nesnisi k turbum?? a co je tohle??
vykon??
tak pak ma turbo vyhodu, ze maximalni vykon dosahuje v docela sirokem spektru otáček, kdezto atmosféra tesne az před omezovacem, a vse co je niz ma mensi vykon
tocivej moment?
tak to do nejakejch 3.5-5tis ot je vetsinou ve vyhode turbo, pak ziskava navrch atmosféra. jenze to pak srovnavas napr 1.4tsi s 2.5 litrem atmo, coz normalni clovek asi neudela ..
Abych se vrátil k převodovce. Když porovnáváš dvě auta, jedete zhruba stejnou rychlostí, máte velmi podobné otáčky (bavíme se o pohodové jízdě), tak máte podobný převod. V jednom autě můžeš mít klidně dvojku a v druhém šestku, to je jedno, ale převod máte podobný. Snad je zřejmé proč. Samozřejmě, můžeš tam mít šílenou převodovku, která tě bude nutit využívat rozsahu pěti tisíc otáček. Ale jak jsem napsal, to podle mne odbíhám až moc od tématu.
Ještě že se někde dá najít 3,2 či 3,6 FSI...
Nicméně,technologie v mnoha případech jsou sice známé,ale k výslednému dobrému efektu bez negativních vlastností se dopracováváme až mnohem později.Až pokročí materiály a další navazující technologie.Příklad jsou elektromobily,známe je už hodně dlouho,ale doba pro ně ještě nenazrála,to samé palivové články,atd...
Turba také třeba nebudou věčně,spíše elektrická dmychadla,využívající odpadní teplo z výfuků...kdo ví?