Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čtyřválcové turbomotory Lexus? Již koncem příštího roku.

Michal Fokt
Diskuze (22)
Lexus obrací svou pozornost na turbomotory. Dvoulitrový čtyřválec bude mít premiéru v chystaném kompaktním SUV a časem nejspíše zcela nahradí nejmenší šestiválec.

Lexus učinil před časem hned dvojici významných rozhodnutí. Modelové portfolio rozšíří o kompaktní SUV nebo chcete-li crossover "něčeho" a SUV, známý zatím jako NX a má v plánu začít používat ve svých modelech řadový čtyřválec, přeplňovaný turbodmychadlem. Ba co víc, tyto dvě zprávy spolu velmi úzce souvisí.

V současnosti vyvíjený I4 by měl mít objem 2,0 l, výkon přes 155 kW a točivý moment bude vrcholit hodnotou, převyšující hranici 250 N.m. Důvod je jasný - dvoulitr postupem času patrně nahradí motor 2.5 V6 ve všech modelech, kde se momentálně nachází (například Lexus IS) a téměř jistě se rozšíří i do dalších typů, včetně vozů značky Toyota (RAV4?). No a zmíněný šestiválec má parametry právě 152 kW a 250 N.m.

Premiéru by ale měl mít právě v kompaktním SUV Lexus NX, které se začne prodávat buď už koncem příštího roku nebo zkraje roku 2015. Bližší informace by mohly být k dispozici už v říjnu na Tokyo Motor Show, kde bude mít premiéru koncept vozu Lexus NX, ale vzhledem k časovému plánu to není příliš pravděpodobné a na podrobnější informace si budeme muset počkat ještě více než rok.

Michal Fokt
Diskuze (22)
1. 7. 2013 12:32
Re: Slepá ulička
Jde spíš o to, že na klice může mít jeden motor v 2000 otáčkách při plném kotlu 150 Nm a jiný 350, ale zrychlovat můžou úplně stejně, nebo ten se 150 i líp (a taky hůř). Není prostě všechno jenom o krouťáku na klice.
28. 6. 2013 21:00
Re: Slepá ulička
Proto jsem napsal, netahat za definice. Pohodová jízda znamená nižší až střední otáčky. Tam někde se typicky dosahuje maxima točivého momentu. Velký moment => velký výkon. A ten se na převodovce nemění. I tak, počítám samozřejmě s rozumnou převodovkou/ stálým převodem. Ale to zbytečně odbíhám od tématu, to bych také mohl zmínit, že neuškodí mít pohodlná sedadla. ;-)

Abych se vrátil k převodovce. Když porovnáváš dvě auta, jedete zhruba stejnou rychlostí, máte velmi podobné otáčky (bavíme se o pohodové jízdě), tak máte podobný převod. V jednom autě můžeš mít klidně dvojku a v druhém šestku, to je jedno, ale převod máte podobný. Snad je zřejmé proč. Samozřejmě, můžeš tam mít šílenou převodovku, která tě bude nutit využívat rozsahu pěti tisíc otáček. Ale jak jsem napsal, to podle mne odbíhám až moc od tématu.
Avatar - KANKUNEN
28. 6. 2013 09:47
To je paráda
Pojede to stejně, zvuk to bude mít horší a požere to míň, jen když pojedeš ecorun. Spíše vidím usporu ve výrobě, protože naladěním nahradíš několik motorů najednou
Avatar - iudex
28. 6. 2013 09:34
Re: ako nasi rodicia a strary rodicia
Nad časopisom o veteránoch či videami z youtube sa pekne teoretizuje. Ja poznám jedného človeka, ktorý si takto nostalgicky ("dobré autá sa už nevyrábajú, objem ničím nenahradíš, V8 je kráľ") kúpil starý Cadillac tuším s big blokom (7,3l?). Pred 300 km výletom natankuje plnú a v cieli tankuje znovu, tak sa auto vyťahuje tak dvakrát za leto.
Som zvedavý, koľkí z tunajších fanatických odporcov downsizovaných turbomotorov by reálne kúpili tie ospevované staré spoľahlivé veľkoobjemové atmosféry.
28. 6. 2013 07:53
Re: Slepá ulička
Jenomže ten pocit pohodové jízdy ti dá až moment na kole, ne na klice. To jsou pro jízdu mnohem zajímavější čísla :-)