Euro NCAP jsou dobří řízci. Nejdříve ocení inovativní techniku, aby ji následně smázlo s tím, že se nebude prodávat, jako u Hondy. Cituji: "slibuje zlepšení v každé oblasti. Tedy i té pasivně bezpečnostní, jíž u vybraných automobilů sleduje také Euro NCAP. Na slovo „vybraných“ si přitom musíme dát velký pozor, neboť dokumentuje zajímavý systém testů, který organizace uplatňuje. V nejnovější várce se totiž Euro NCAP zaměřilo na Citroën C4 Picasso a Hondu CR-V a právě u japonského vozu provedlo podivnou selekci. V rámci hodnocení elektronických asistentů, které jsou za příplatek, totiž komisaři došli k názoru, že značka neprodá dostatečné množství takto vybavených vozů. A proto část těchto prvků v hodnocení ignorovala, i když je Honda nabízí.
Tedy ne že by to pro nás bylo podstatné, manipulativní hrátky NCAPu se záležitostmi, které s odolností vozu proti nárazu vůbec nesouvisejí, dlouhodobě přehlížíme i my. Není ale od věci vědět, proč Honda CR-V dopadla v posledních testech celkově hůře, i když minimálně pro dospělou posádku (a jak zjistíte v podrobnějším rozboru výsledků, u té dětské je realita také komplikovanější) nabízí citelně lepší ochranu - CR-V se totiž může pochlubit jen 66 % v kategorii bezpečnostních asistentů, zatímco správně vybavené Picasso získalo procent 81." Více na [odkaz] ... :-!
Když už si tady ze sebe dobrovolně udělal trubičku, tak tvou argumentaci zazdím a EuroNcap se trošinku zastavnu.., oni totiž budou krapet přeci jen moudřejší než ty. A jak sem na to přišel?
Takto. Stačí napsat www.honda.cz, najet si tam na nové CRV2013, kde je v PDF ceník a najdeme, že tento systém skutečně Honda nabízí, ale bratru za 75 000 Kč a jen v posledních 2 stupních výbavy z 5, přičemž do ostatních nelze dodat.
Zatímco Fiat (ale podobně i VW) tento funkční systém nabízí u vozítka za rel. pár peněz v ceně 4 500 Kč!!!!
takže myslím, že závěr EuroNcap je NAPROSTO správný a bodový výsledek, který jednotlivé automobily dosahují FÉROVÝ.
Však není takový problém přelouskat si protokol EuroNCAPu a zjistit proč ti mají tolik procent a tamti tolik procent.
I když jsou to docela slušná kvanta stránek a nevím jaká je kvalita překladu do češtiny
U lidí, kteří umí řídit, opravdu není zapotřebí, stejně jako dalších 99% elektronických nesmyslů pro "zlepšení" bezpečnosti. A ti, kteří ho v autě potřebují, by snad ani neměli vlastnit řidičské oprávnění. Já bych byl radši, kdyby ty nemalé peníze, které automobilky do těhle kravin investují, radši využili na něco, co mi jízdu v autě opravdu zpříjemní. Od propracovanějšího zavěšení začínaje, po tradiční materiály v interieru konče (dřevo, chrom, samostatné analogové budíky na např. teplotu oleje, tlak oleje, tlak turba a pod...). Jen s tou škrabkou jsem to nějak nepochopil... :-O To sis mě asi spletl s fanouškem jiného koncernu, že. :-!