Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

City Brake Control od Fiatu vítězí v Euro NCAP Advanced

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Fiat získal ocenění Euro NCAP Advanced 2013 za svůj systém aktivní bezpečnosti City Brake Control, jímž mohou být vybaveny modely Panda a 500L.

Ocenění Euro NCAP Advanced je od roku 2010 udělováno výrobcům, jejichž vozy jsou vybaveny nejmodernějšími systémy, zvyšujícími bezpečnost účastníků silničního provozu. Fiat získal toto ocenění v letošním roce za svůj inovativní systém aktivní bezpečnosti City Brake Control, který je schopný rozpoznat překážky před vozidlem a automaticky brzdit a zabránit tak nárazu.

Systém City Brake Control je součásti volitelné výbavy aktuálních modelů Panda a 500L. V činnosti je automaticky v rychlostech od pěti do 30 km/h a v závislosti na určitých parametrech, jakými jsou rychlost vozidla, úhel natočení volantu, pozice plynového pedálu nebo tlak na pedál, dokáže zcela zabránit nárazu (Collision Avoidance) nebo redukovat jeho následky (Collision Mitigation).

Systém City Brake Control Fiatu 500L obsahuje tři funkce: automatické nouzové brzdění (Automatic Emergency Braking - AEB), Prefill a brzdový asistent.

První z nich respektuje přání řidiče a přenechává mu plnou kontrolu nad vozidlem, přesto je ale v případě potřeby připraven zasáhnout a nouzově vozidlo zabrzdit. Funkce Prefill naopak připravuje brzdový systém na to, aby mohl zareagovat rychleji, a to jak při automatickém nouzovém brzdění, tak i brzdění samotným řidičem. Brzdový asistent monitoruje nouzové situace a mění odezvu brzdového pedálu, čímž dosahuje rychlejší reakce.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
30. 6. 2013 23:03
Re: "Vítězství"
Jj drevo v kabine je dulezitejsi nez neco, co tobe bo nekomu jinemu muze zachranit zivot. :no:
S tim ridicakem...nemel bys ho radeji vratit?
29. 6. 2013 11:53
Re: No a?
No a ?
Avatar - euro89
29. 6. 2013 08:17
Re: "Vítězství"
U lidí, kteří umí řídit, opravdu není zapotřebí, stejně jako dalších 99% elektronických nesmyslů pro "zlepšení" bezpečnosti. A ti, kteří ho v autě potřebují, by snad ani neměli vlastnit řidičské oprávnění. Já bych byl radši, kdyby ty nemalé peníze, které automobilky do těhle kravin investují, radši využili na něco, co mi jízdu v autě opravdu zpříjemní. Od propracovanějšího zavěšení začínaje, po tradiční materiály v interieru konče (dřevo, chrom, samostatné analogové budíky na např. teplotu oleje, tlak oleje, tlak turba a pod...). Jen s tou škrabkou jsem to nějak nepochopil... :-O To sis mě asi spletl s fanouškem jiného koncernu, že. :-!
Avatar - euro89
29. 6. 2013 08:05
Re: "Vítězství"
Ale já se o tobě nezmínil ani slovem. >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
28. 6. 2013 18:51
Re: "Vítězství"
spravne! K cemu nejake brzyove asistenty, kdyz to nema skrabku pod vickem! :-P