Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: J.D. Power Report: U Němců vede Volvo a Japonci

Němečtí zákazníci nejsou příliš spokojení s vlastními automobilovými produkty. V první desítce oblíbenosti jsou jen tři německé značky a dvě z toho ve spodní polovině Top 10.
Zpět na článek
1. 7. 2013 16:21
2. 7. 2013 09:39
1. 7. 2013 16:39
1. 7. 2013 16:55
1. 7. 2013 17:32
1. 7. 2013 20:26
1. 7. 2013 20:28
2. 7. 2013 20:50
2. 7. 2013 20:58
1. 7. 2013 16:59
2. 7. 2013 07:26
2. 7. 2013 11:56
1. 7. 2013 18:34
1. 7. 2013 18:55
1. 7. 2013 19:16
2. 7. 2013 07:55
1. 7. 2013 19:22
1. 7. 2013 20:28
1. 7. 2013 20:41
1. 7. 2013 20:54
1. 7. 2013 21:21
2. 7. 2013 08:30
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
2. 7. 2013 12:14
2. 7. 2013 11:38
1. 7. 2013 22:45
1. 7. 2013 23:13
2. 7. 2013 08:00
2. 7. 2013 18:35
3. 7. 2013 07:43
3. 7. 2013 12:51
3. 7. 2013 13:49
1. 7. 2013 19:02
1. 7. 2013 19:10
1. 7. 2013 19:17
1. 7. 2013 19:28
1. 7. 2013 21:10
1. 7. 2013 20:02
2. 7. 2013 16:45
2. 7. 2013 17:07
2. 7. 2013 19:35
2. 7. 2013 22:17
3. 7. 2013 12:36
2. 7. 2013 07:54
2. 7. 2013 08:26
2. 7. 2013 08:23
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
2. 7. 2013 09:52
2. 7. 2013 12:05
2. 7. 2013 13:09
2. 7. 2013 13:28
2. 7. 2013 16:17
2. 7. 2013 16:19
2. 7. 2013 13:41
2. 7. 2013 17:05
2. 7. 2013 17:56
2. 7. 2013 18:07
2. 7. 2013 19:15
2. 7. 2013 19:38
2. 7. 2013 18:00
2. 7. 2013 19:20
2. 7. 2013 19:51
1. 7. 2013 17:52
1. 7. 2013 21:18
2. 7. 2013 10:04
2. 7. 2013 13:49
2. 7. 2013 14:30
2. 7. 2013 14:49
2. 7. 2013 16:36
2. 7. 2013 19:46
2. 7. 2013 20:10
3. 7. 2013 07:21
11. 7. 2013 19:58
2. 7. 2013 17:52
1. 7. 2013 15:11
Volvo - chybička
Opravte si jednu z hodnot u Volva, v odstavci nad tabulkou uvádíte u Volva 82,3 %, ale v tabulce 83,2 %.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2013 15:19
Re: Volvo - chybička
Chybička je koukám spíš Audi A1 >:D
1. 7. 2013 16:21
Zajímavé,
Honda, která prý šetří na modelech pro Evropu, je oblíbenější než VW... Asi proto, že VW šetří ještě více. Sice papírově má možná některé hodnoty lepší (i díky poruchové TSI), ale asi je lepší šetřit výrobou jednoduššího, ale spolehlivějšího.
Rozbalit vlákno
2
1. 7. 2013 16:39
Prius
Čím to, že je ten Prius kolem ČR tak oblíbený a u nás ne ;-\ (cena)?

Vždyť výbavou byl a je velmi solidní, technicky super a neskutečně spolehlivé a prověřené auto...
Rozbalit vlákno
67
Avatar - Emel
1. 7. 2013 16:55
Re: Prius
Nevím jestli je technicky "super", já měl vždy pocit, že jako řidič z toho nic nemám :-)
Avatar - AUDIRS6
1. 7. 2013 17:32
Re: Prius
a ja ako vodic, som mal z neho len zlost :-! - chvalabohu len 3x, aj to nie moc dlhe trasy...
ale dlhe trasy by som asi fakt ani nechcel riskovat 8-s >:-[]

mna uspokojuje cislo 13 ;-) - pre niekoho cislo stastne, pre niekoho nie...

prave rada A6 a jej derivaty, su takym zrkadlom Audi zakaznika :yes:

skoda, ze nieje v hodnoteni este vyssie, ale ono - cim viac penazi za auto date - tim viac si vsimate vsetky tie drobnostky, ktore odlisuju dobre auto od vynikajuceho...v tomto dopadla priama konkurencia trochu horsie - to ale neznamena, ze by ma to nejako extra uspokojovalo - priestor na zlepsenie tu zjavne je a ja chlapom z Ingolstadtu drzim palce ! ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2013 18:14
Re: Prius
To drž, celkově Audi totiž žádnej zázrak. Bravo Mercedes :yes: :yes: :yes:
Avatar - AUDIRS6
1. 7. 2013 20:28
Re: Prius
nie ;-) Prius 2.g. a 3.g. 8-s :no:

edit: uz chapem ;-) - nevsimol som si, ze ten sikmac je na tej istej pozicii :-)
1. 7. 2013 16:59
Re: Prius
jj cena a cena, v první rade cena samotného auta, kdy proste 600 tisíc je pro spoutu stredoevropanu proste vic nez třeba 27tisic euro pro "bohatsiho" Evropana, a pak je tu dementni politika zdejsi Toyoty, kdy ti malokdy chtej zdelit cenu novich baterii, no koho by to neodrazilo, kdys prijdes do autosaloonu, a prodejce ti nechce zdelit cenu náhradního dilu (ac ho pravdepodoben dřív nez za 10 let stejne menit nikdo nebude)
Avatar - N6600
2. 7. 2013 07:26
Re: Prius
V tomto smere sa musim trochu zastat predajcu. Za prve, neviem zatial o nikom, co by menil baterky. Za druhe, nie je nutne menit celu baterku, je mozne vymenit aj samotne clanky. Takze cena moze byt rozna.

Mam LS600h (r.v. 2008) a baterky su ako nove.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2013 18:31
Re: Prius
Má snad vepředu logo Škoda? Má snad vzadu TDi? No tak co se divíš >:-[]
Avatar - Jirka.12345
1. 7. 2013 18:34
Re: Prius
Zrovna nedávno jsem se o Priusu bavil s kamarádem co dělá na STK, říkal že auto dobrý že o tom taky uvažoval, ale že pak začal koukat na průměrnou spotřebu co maji auta v palubáku a že většinou mají okolo 6.5l/100km, tak to teda soráč ale naftová oktávka ti žere 5 a nepotřebuješ nic dobíjet, platit za elektriku a nedej bože jednou měnit akumulátory.Tj po tomhle zjištění bych to nechtěl ani kdyby to stálo mín než dacia logan:-)
tak mi někdo vysvětlete co je na tom autě úspornýho to že to navíc žere elektriku?
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2013 18:49
Re: Prius
Plug-in-Hybrid se na STK eště nemohl dostat, takže za elektřinu neplatíš nic. Tu si vyrábíš sám dobržďováním. Plug-iny maj na Spritmonitoru spotřebu od 2.04 litru, průměr normálních Priusů je 5,02 litru
Avatar - Jirka.12345
1. 7. 2013 18:55
Re: Prius
Aha, já se bavil o klasickém starém priusu, hele nevim jakej maj kde průměr ale co on řikal tak kolem těch 6.5, každopádně i kdyby to mělo těch 5 jak píšeš tak to je k hounu, protože máš potřebu normálního naftáku, akorát platíš elektriku a jednou budeš měnit aku.
Pokud to mají ty nové Priusy jinak tak těch se můj příspěvek netýkal:-)
1. 7. 2013 19:16
Re: Prius
Máš to úplně popletené. U Priusů se žádná elektřina neplatí, dobíjí se rekuperací. Už ti to tu Hammunasakra psal. Starý Prius, nový Prius, žádný z nich se nedobíjí elektřinou ze zásuvky. Možnost dobíjení má pouze jediná verze, a to Prius Pluy-in Hybrid, což je novinka představená v druhé polovině minulého roku (a ten na STK rozhodně ještě nebyl). Přitom klasický Prius (který se nedobíjí!) je nadále v prodeji. Jestli chceš platit elektřinu do klasického Priuse, tak to budeš jediný člověk na planetě, kdo to dokáže :-)

Jo, aku budeš měnit jednou za 10 let (většina Priusů, a to i těch nejstarších, stále jezdí na původní baterii, 250tkm to vydrží, samozřejmě jsou známy případy, kdy vydržela jen 160tkm stejně jako případy, kdy dala přes půl milionu). Baterie stojí, pokud vím, něco okolo 40-50 tisíc. Kolik věcí vyměníš v naftě během této doby a za kolik? Turbo, vstřiky, DPF, dvouhmota... Vlezeš se s tím do 50 tisíc?

Jestli jeden Prius jezdí za 6,5, neznamená to, že za tolik jezdí všechny. Navíc, jak můžeš vědět, za jakou trasu je ta spotřeba? Pokud jedeš na STK, snažíš se zahřát a pořádně projet motor kvůli emisím, motor se na STK drží ve vyšších otáčkách, takže je vcelku logické, že tam budeš mít vyšší spotřebu.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2013 19:19
Re: Prius
O co víc to má popletené o to víc je proti. Fakt klasika >:-[]
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2013 19:17
Re: Prius
Furt v tom máš hokej. Prodávaj se oba současně. Když máš spotřebu 5, tak to je ten co mu řikáš klasickej starej a žádnou elektřinu neplatíš, vyrábíš si jí zadarmo sám bržděnim. Plug-in-Hybrid Prius má normovanou spotřebu 2,1 litrů a ekvivalent litru paliva dobitim ze zásuvky vyjde o 70% levnějc. Za normální nafťák beru Octavii. Když se podíváš na na spritmonitor.de, tak průměrná spotřeba 1.6 i 2.0 TDi dohromady je 6,18 litru nafty
Avatar - Jirka.12345
1. 7. 2013 19:22
Re: Prius
Aha, tak pokud se to nemusí dobíjet tak je to slušná spotřeba :-)
1. 7. 2013 20:28
Re: Prius
Co máš pořád s tím placením elektřiny? Víš vůbec, jak hybrid funguje? Dobíjí se jen plug-in, který se podle mne nevyplatí (obecně). Ten se pohybuje kolem milionu. Klasický Prius nabíjet nelze, elektřinu si vyrábí pouze sám.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2013 20:34
Re: Prius
Proč myslíš že se nevyplatí?
1. 7. 2013 20:41
Re: Prius
Vzal jsem si rozdíl ve spotřebě, rozdíl v ceně a bylo to. Samozřejmě záleží, jaké trasy jezdíš, ale delší dojezd na baterii a větší kapacita pro rekuperaci obecně nezaplatí vyšší pořizovací náklady. Vždyť vyhodíš nějakých 300 tisíc za to, že můžeš jet o 20 km více na elektřinu. Poté je rozdíl ve spotřebě velmi malý. 300 tisíc! To je hodně benzínu. Navíc u plug-inů více hrozí krácení životnosti baterií, pokud budeš často dobíjet (hodně záleží, jak budeš dobíjet). Výměna baterií je pak citelně dražší. Někomu může dávat smysl, neříkám, že ne. Musel bys nabíjet, tedy mít garáž, ideálně všude, kde budeš stát, chtělo by to celkem krátké trasy. Klasický Prius je prostě těžký soupeř.

Při dnešních cenách mi prostě z ekonomického hlediska nedává smysl. To do toho vůbec netahám další pohony, pohřbí ho už bráška Prius.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2013 20:52
Re: Prius
Jasně, to jo. Zarazilo mě to obecně. Myslim že do budoucna by plug-in-hybridy zajímavý bejt mohly
1. 7. 2013 20:54
Re: Prius
No určitě budou do (blízké) budoucnosti zajímavější než čistě eletromobily. Jinak v dnešní době mi plug-in hybridy také nepřijdou moc výhodné (alespoň u toho Priusu je ten cenový rozdíl moc velký).
1. 7. 2013 21:21
Re: Prius
"Obecně" tam bylo kvůli závislosti na trasách. Možná to nebylo úplně zřejmé. Tedy ve většině situací.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
2. 7. 2013 08:30
Re: Prius
Ani plugin nemusis strkat do zastrcky - rekuperuje takisto ako bezny Prius, takze zalezi na style jazdy a sposobe brzdenia.
2. 7. 2013 12:14
Re: Prius
Píši snad, že musíš? Jen se ti pak už tuplem nevyplatí, to budeš koukat na návratnost snad k dvěma milionům km. >:D
Avatar - Belo13
2. 7. 2013 11:38
Re: Prius
U hybridu zalezi na sposobe jazdy. je samozrejme nezmysel kupovat si hybrid ak jazdim vacsinou po dialnici (asi preto tych 6,5 litra) Zato pre prevazne mestsku premavku ma hybrid vyznam a je dost usporny. A pri plug-in-hybride platis za elektriku, nakolko auto napajas do el. siete ako iny spotrebic. za elektriku neplatis iba v pripade bezneho hybridu, ktory el. energiu ziskava rekuperaciou
1. 7. 2013 22:45
Re: Prius
Plug-in maji prumernou spotrebu dle spritmonitor 4.36, uvadet hodnotu "od" je o nicem. Nutno taky podotknout, ze s Priusem kazdy jezdi jak s hnojem, takze taky neni prumer jako prumer.
2. 7. 2013 08:00
Re: Prius
Nj, všichni obchoďáci a podřadní "manažeři" se služebními Fábiemi s 1.4 a 1.6 TDi mají pocit, že všichni kolem (tedy spíš před nima) jedou jak s hnojem :-!
2. 7. 2013 18:35
Re: Prius
Díky za informaci o tvém pracovním zařazení, ale nevím jestli je správné aby jsi mluvil za všechny své kolegy >:D
3. 7. 2013 07:43
Re: Prius
Zjevně umíš číst mezi řádky...ale úplně blbě >:-[]
Avatar - Jirka.12345
3. 7. 2013 12:51
Re: Prius
Takže služebák na tebe zatím nevyšel >:-[]
3. 7. 2013 13:49
Re: Prius
Nj, já nemusím jezdit prodávat peří po domech >:-[]
Avatar - petrumr
1. 7. 2013 19:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jirka.12345
1. 7. 2013 19:10
Re: Prius
To tůrování ti tak hrozně ovlivní dlouhodobou spotřebu jo? >:D
A znovu opakuji i kdyby to žralo těch 5 tak to není žádné terno ;-)
Jinak zbytku příspěvku nerozumím, zkus to převést do Češtiny
1. 7. 2013 19:17
Re: Prius
A jak víš, že je dlouhodobá? Co když je vynulovaná po startu?
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2013 19:22
Re: Prius
Vypadá to že nerozumíš víc věcem, ale asi seš odpověď na dotaz Mara.147 z 16:39 >:-[]
Avatar - petrumr
1. 7. 2013 19:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 7. 2013 21:10
Re: Prius
Pozor, je obrovský rozdíl mezi Priusem 2. a 3. Generace co se týká spotřeby, nemůžeš je házet do jednoho pytle. (Stejně ani 2. generace nežere 6,5l/100km, to možná první).
1. 7. 2013 20:02
Re: Prius
U priusu nejde o to, kolik na elektrinu ujede, tam jde hlavne o to, ze ten el. motor pomaha benzinu kdyz potrebuje plny vykon. Rozjizdeni z krizovatky, predjizdeni a tak. Prius 6,5 nezere, zere stopro min, jenze kupa lidi co prejde z benzinu na hybrid s tim neumi jezdit. Ono kupa lidi i zbytecne pouziva brzdy u normalniho auta a o tom to "usporny" jezdeni je.

Hybridy prochazi stejnejma emisema jako kazdy jiny auto.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2013 20:36
Re: Prius
Jo to je přesný. I u normálního auta bejvá spotřeba podle řidiče dost různá, u hybridu je ten rozdíl ještě daleko větší. A taky kolik těch Priusů na jednom STK asi tak mohl mít že jo? >:-[]
Avatar - petrumr
2. 7. 2013 16:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 7. 2013 17:07
Re: Prius
Není to ničení motoru? Yaris neprošel :-O kolik měl proboha najeto?
Avatar - petrumr
2. 7. 2013 19:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 7. 2013 22:17
Re: Prius
To je vlastně fakt... Akorát motor motorky má trošku menší životnost... Jinak OK beru :-)
3. 7. 2013 12:36
Re: Prius
Jo, to mi něco také připomíná. Když jsem jel poprvé s Primerou na emise, tak jsem tam normálně jen dojel nejkratší trasou (tak kilometr a půl, možná dva) a chvilu to trvalo, než to zezelenalo. O dva roky později jsem to vzal oklikou z druhé strany (možná tak 10-15 km) a zelené to bylo v podstatě okamžitě.
2. 7. 2013 07:54
Re: Prius
No jasně, Franta v hospodě říkal..... koukni, kolik žere prius ne podle Franty z hospody, co dělá v servise, ale podle lidí, co s tím opravdu jezdí [odkaz]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
2. 7. 2013 08:23
Re: Prius
"Zrovna nedávno jsem se o Priusu bavil s kamarádem co dělá na STK..."

A ten moj mi povedal, ze o Priuse nemas paru ani ty, ani tvoj kamarat :-)
Avatar - King
2. 7. 2013 09:52
Re: Prius
Tohle neustálé omílání "výhodnosti" Priusu a srovnávání s dieselem vážně nechápu. Jak dlouho bude ještě trvat, než si lidi uvědomí, že hybrid je hlavně o tom, odlehčit ovzduší ve městech. Nikdo si ho nekoupí s tím, že by ušetřil - pořizovací náklady se nikdy nevrátí ani oproti benziňáku, tím méně proti dieselu. Tím, že si někdo koupí hybrid, zaslouží :yes: proto, že se za své vlastní peníze rozhodl neotravvovat vzduch sobě a svému okolí.
Avatar - Peto02
2. 7. 2013 13:09
Re: Prius
Tak ja ti neviem.
Ja teda vazne uvazujem o tom ze moje dalsie auto bude Prisus. Ak budem mat dost penazi tak 3. generacie a ak nie tak postaci aj 2. generacia dovezena z Nemecka. Za 9000 eur sa tam daju zohnat 2007-2008 s relativne cerstvymi bateriami a dobrej vybave. Nad tymto autom uvazujem nie kvoli emisiam a ovdzusi, ale prave kvoli spotrebe a technike. Kedze neznasam dieslove motory, som zvyknuty na automat, v terajsom aute som za benzin zaplatil 10000 eur a nejazdim plyn-brzda, dolezita je pre mna spolahlivost, tak jedina rozumna volba je pre mna Prius. Ak by som ho mal od zaciatku, tak usetrim minimalne 3000 eur na benzine. Dizajn samotneho auta sa mi az tak nepaci, ale jeho moderna technika ano. Zistil som ze prvotne naklady niesu tak dolezite ako prevadzkove. Radsej dam viac penazi na zaciatku a potom platim menej kazdy mesiac, ako by to malo byt opacne.
2. 7. 2013 13:28
Re: Prius
Přesně, vidím to stejně. Akorát já si ho koupím (pokud na to bude) tak za rok až 2 :-) . Jinak jsem tak trochu technofil (proto se mi líbí technika). A za sebe mohu říct, že je 3.gen velmi pěkná. Chci ho také kvůli spolehlivosti a automatu (pro své pohodlí a hlavně kvůli přítelkyni).

Chudá výbava v priusu snad ani není a pokud mohu doporučit, vem 3.gen. Je vychytanější, lepší aerodinamiku a má silnější motor a hlavně nižší spotřebu. Klima je tam taky trochu jiná než u předchůdce.
Avatar - Peto02
2. 7. 2013 16:17
Re: Prius
Tak hej, tiez by som radsej tu 3.generaciu, ktora ma silnejsi motor vhodnejsi aj na dialnicu. Co som vsak pozeral tak rocniky 2009-2010 idu okolo 15000 eur co je zatial dost. Ak mi este vydrzi auto, tak skusim pockat 2 roky kym klesne cena ku tym 10tis :-)
2. 7. 2013 16:19
Re: Prius
To se pak poperem o ně... >:D >:D >:D
Avatar - King
2. 7. 2013 13:41
Re: Prius
Nemít rád diesel je pochopitelně také zásadní motivace. ;-)

Situaci na trhu ojetin bych do problematiky netahal, za 9000 koupíš kdeco a vždycky bude platit, že koupíš nehybrid tak, že se ti ani ojetý Prius nevyplatí. ;-) Ale koupi hybridu ti rozhodně nemám v plánu vymlouvat, téměř jsem koupil Insighta, také jsem fanda do moderní techniky. Honda také jezdí za málo a na rozdíl od Priusu nemá bídné jízdní vlastnosti. Ale rozrostla se nám rodina...
Avatar - petrumr
2. 7. 2013 17:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 7. 2013 17:56
Re: Prius
rocniky 2007/08 zerou na dalnici 7-8litru ve meste jsem se pod 6 malo kdy dostal. Mel jsem to auto asi mesic od firmy
2. 7. 2013 18:07
Re: Prius
odlehčit ovzduší ve městech - to je pohadaka v americe vypocitali, ze dokonce i hummer je ekologictejsi auto jak hybrid pro ktery se dovazeji letadlem baterky pres celou zemekouly.
Avatar - King
2. 7. 2013 19:15
Re: Prius
Ano VE MĚSTECH. Zkus se chvíli zamyslet, než něco napíšeš. 8-s

Ostatně pokud jde o "urban legend" Prius vs Hummer - studuj: [odkaz] :-!
Avatar - petrumr
2. 7. 2013 19:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 7. 2013 18:00
Re: Prius
tvuj kamarad ma pravdu to auto (2008) mi zralo na dalnici skoro 8litru prumer byl 7 pod 6 jsem se moc nedostal. I kdyby jsem jel strasne usporne a auto zralo jen 5litru tak investice by se nikdy nevratila. Staci si naggoglovat anglicke nebo nemecka fora vlastniku techto aut a narikani nad vysokou spotrebou
Avatar - King
2. 7. 2013 19:20
Re: Prius
No jistěěěě, 5 l je určitě důvod k nespokojenosti [odkaz] . Když vidím, za kolik jsi s tím jezdil ty, to asi budeš docela kopyto, co? :-)
2. 7. 2013 19:51
Re: Prius
No já nevím.
S Priusem jsem jezdil po zacpané Vídni několikrát a spotřeba byla zácpa-nezácpa hluboko pod 5 litrů, A4 TDI si běžně brala ve stejném režimu minimálně 8 litrů. V tom čistě městském provozu mi to rozhodně smysl dávalo, ale dálku jsem nezkoušel.
Avatar - volvo s60
1. 7. 2013 17:52
Volvo!
Zajímavý názor Vepřovek!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stewee
1. 7. 2013 21:16
Autorova objektivita
Autor v uvode prispevku dava do rovnosti Europu s Japonskom. Mily autor, nezda sa Ti toto prirovnanie pritiahnute za vlasy? Vyhodnocovat Europu voci jednemu statu nie je celkom namieste. Ale samozrejme, aby europa nevyznela v debakli s japoncami tak si pomozeme vlastnou statistikou, len reprezentativne vzorky staci jemne upravit a hned sme v europe v remize s japoncami. Vratit sa do skoly a dostudovat nieco o statistike a zakladnych suboroch pre statisticke analyzy. Dost amaterske to bolo, skutocne!
Rozbalit vlákno
0
1. 7. 2013 21:18
Anketa
Konečně reálná anketa!!!

A ne jen marketingový / xenofobně-národnostní fráze.

Spokojenosti, pokroku a spolehlivosti zdar

PS K tomu Priusu - je to asi nejdokonalejší auto co se týče technologií!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - King
2. 7. 2013 10:04
CR-V
A helemese, copak to máme na druhém místě v celkovém pořadí? Snad ne Hondu CR-V, to lowendové americké SUV, naprosto ignorující všechny evropské představy o tom, jak má vypadat sportovněužitkové auto, včetně nepoužitelné světlé výšky a nabídky slabých a vůbec nevhodných motorů a převodovek? Je vidět, že to Honda zase jednou vůbec netrefila. :-!

Překvapuje ovšem Jazz, v UK tuhle statistiku posledně vyhrál, tady až 38. místo. Možná to souvisí s problematickými akumulátory, otázkou je, co za baterie měly Jazzy v UK... A Civic? Další auto, které je synonymem ignorace Hondy evropského trhu, jen příčku za Etalonem Das Autooo? Zajímavé. :-)

Jak je vidět, Honda evropského, ba dokonce i německého majitele zaujmout umí. Problém ovšem je s tím uměním to někomu prodat. >:D
Rozbalit vlákno
8
2. 7. 2013 13:49
Re: CR-V
Helemese, King a jeho pohled z japonského šikmého úhlu :-)

Pokud se nepletu, tak minimálně zde uveřejněné tabulky neříkají o prodejích lautr nic.
Pouze o jakémsi fiktivním parametru, nazvaném "spokojenost".

Tedy, dovedu-li to do extrému, vyskytl-li by se jen jediný majitel například...Hondy Civic a byl-li by s ní spokojen na 100%, pak by japonští výrobci v této anketě s německými vytřeli podlahu v garáži. Je možné, že JD nějak počet prodaných vozů reflektuje - nestudoval jsem.
Vzhledem k faktu, že Prius je poněkud specifické vozidlo, nepřekvapuje mně, že jsou s ním jeho majitelé podstatně spokojenější, než třeba majitelé Fabie, či i30 (Hyundai šlapééé), neboť tato auta se často kupují dle vzorce "je to levnější = beru".

Obecně asijští výrobci s jejich přesně danými konfiguracemi nabízí větší šanci na "spokojenost", než evropští, kteří nabízejí buď každou hloupost za příplatek, nebo nesmyslnou kombinaci paketů, ve kterých se někteří ani na konfigurátorech nedokáží zorientovat.
Pokud máš vatu, pak je to plus - můžeš si sestavit auto na míru.

Když k tomu připočtu přístupy prodejců a servisů (aspoň toho mála, co znám), tak se ani nedivím, že jsou japonské značky tam, kde jsou.
Avatar - King
2. 7. 2013 14:30
Re: CR-V
Ano, máš pravdu, majitelé Priusu jsou specifickou skoupinou, nechtěl jsem to říkat, ale tím pádem jsou "normální ;-) " Němci nejspokojenější právě s CR-V. :-)

Jistěže JD Power reflektuje prodané vozy, což poznáš i podle absence Accordu v seznamu - neprodalo se jich dost na to, aby se mohl započítat, jinak by Honda byla ještě výš. :-)

No neříkej, že by individualizace přinášela nějaké nevýhody? Nevěřím vlastním očím. >:-[] A o těch svých zkušenostech s prodejci a servisy se můžeš klidně rozepsat - že by bylo něco shnilého u německé prémie a dalších überznaček? Ty mě děsíš. :-!
2. 7. 2013 14:49
Re: CR-V
Ach jo, ty seš zase v ráži, Honda šlape a ty vidíš jen rudě...

Kolik se prodalo těch CRV, nebo Civiců proti německé konkurenci?

Třeba Civic je na tom s indexem spokojenosti v podstatě stejně jako Golf - a kolik se prodalo v Německu Golfů a kolik Civiců?

A dál: Jaký je rozdíl mezi nejlepším a nejhorším autem v žebříčku?
Na 100. místě je Logan s indexem o cca 15% horším, než první Prius.
Ne 50, ne 60, ne 90, ale pouze 15%.

Každopádně si myslím, že by se koncern a BMW (které není ani v top10) měli nad těmito výsledky minimálně zamyslet.
Avatar - King
2. 7. 2013 16:36
Re: CR-V
Nesmíš to tak prožívat. >:-[] Zkoušel jsem, kdo bude mít odvahu pustit do jiné diskuze, než "jééé ten civic je ale hnusnej" a přestože se ti určitě nepovedlo přesvědčit ani sebe sama, že počty prodaných aut na celkové spokojenosti něco změní, :yes: alespoň za snahu, zbytek germanclubu se tváří, že tenhle článek neexistuje. ;-)
2. 7. 2013 19:46
Re: CR-V
Počty prodaných aut jsou s celkovou spokojeností rozhodně svázané. Samozřejmě hraje roli víc faktorů, nejen prodeje. Spíš bych řekl, že spokojenost ovlivňuje prodeje. Civic je holt hnusnej :-) a tak si ho koupí jen lidé, kteří to překousnou, či se jim líbí a jsou s ním tedy více spokojení, než lidé, kteří to nedaj a jdou jinam.
Avatar - King
2. 7. 2013 20:10
Re: CR-V
Neříkej. :-) V koši 15.000 majitelů i 150.000 najdeš stejný procentuální podíl spokojených i nespokojených.

Ale pravdu máš v tom, že je velmi překvapivé že lidé stále a stále kupují auta, s nimiž nebyli spokojeni. ;-)
3. 7. 2013 07:21
Re: CR-V
To první je ničím nepodložená domněnka.

To druhé je demagogie.
Jak už jsem uvedl, rozdíl mezi prvním a stým v pořadí je kolem 15%, což není žádný drastický rozdíl. Nejlepší auto má cca 85%, nejhorší cca 70%, což rozhodně neznamená, že by s prvním autem v žebříčku byli majitelé absolutně spokojení a s posledním naopak nespokojeni. Dokonce klidně napíšu kacířskou myšlenku, že pokud s ultralevným Loganem je člověk spokojen na 70% a velmi drahým Priusem na 85%, pak při předpokladu, že za cenu jednoho Priusu (Priuse?) si koupíš klidně i více než dva Logany, je na tom majitel Loganu podstatně lépe. Utratil totiž jen zlomek ceny Priusu, ale je jen o 15% méně spokojený.

Kdo by to byl čekal, že Toyotu s jejich hypermoderními technologiemi vezme hákem...Logan? >:D

Dnes tedy velmi upřímně: Bravo Dacia-Renault!! :yes:
11. 7. 2013 19:58
Re: CR-V
jj máš pravdu, podle tvých měřítek je nejlepší Logan. Ale tohle nebyl žebříček value for money a Logan nebere nikde Toyotu hákem :-)

Podle studie spokojenosti JD Power je v Německu nejlepší prostě Volvo / Toyota ;-)

Takže nech toho ''velmi upřímného'' relativizování a zkus se s tím smířit, mariachi :-)

PS Podle tvých měřítek bych nechtěl vidět jak by se umístilo třeba Audi A1 obzvláště v porovnání se Sanderem >:D
2. 7. 2013 17:52
prehaneni
mezi prvnim a poslednim Loganem je jen 15% rozdil, da se rict ze mezi prvnimi 20misty zasadni rozdil ve spokojenosti nebo nespokojenosti zakazniku neni. Kde osobne jsou japonci v nemecku lepsi je pristup personalu, bmw ma tolik zakazniku, ze kdyz prijdes do prodejny a nejsi patricne oblecen tak si te poradne ani nevsimnou u japoncu okolo tebe podstatne vic behaji co na zakaznika urcite vic pusobi. Dalsi vec je, ze aziaty kupuji prevazne vychodni nemci - tam se cizi prodavaji vic jak nemecke auta a ti jsou po trabantech ze vsemi autami spokojeni :-)
Rozbalit vlákno
0