ze se VW v USA nedari bych vubec netvrdil, protoze minuly rok zvysil svuj trzni podil o 30% tento rok zustal stejny. Rocne 580.000 prodanych aut neni malo, jednotlive japonske znacky v evrope vic neprodaji.
No, taky mně tohle tvrzení překvapilo, bůhví kdo a odkud pan Fokt (a jak staré informace) opsal. Americký Passat se docela chytil a to je asi pro ně klíčový model na tamějším trhu. A tvrzení, že se marně snaží prorazit s diesely je rovněž dost komické, protože jako začali Američané jezdit s malými auty, tak začínají používat diesely.
Ty cisla jsou dohromady z audi, taky evropa je vetsi trh jak usa. Zajimave ze u vw se mluvi o neuspechu u japoncu, kteri maji v evrope podobne prodejni cisla se tak nikdy nepise.
V tom případě je to u Toyoty 580.704 prodaných aut (549.287 Toyota, 26.817 Lexus, 4.600 Daihatsu) + možná něco málo (800 kousků) pod značkou Subaru (viz GT86/BRZ).
V USA jsou prodeje aut vyšší než v Evropě (cca 14,5 milionu vs 12,5 milionu za rok 2012).
Tak to hold chodí, v USA je lepší Toyota a VW zaostává, v Evropě je to přesně naopak.
Asi je tady japonci moc nezajímají, tak o nich moc nepíšou :-)
Ano rok 2012 byl specifický, což ukazuje právě ten letošní. Za první půlrok VW v jednotlivých měsících buď meziročně klesal nebo rostl pomaleji, než činí průměr trhu, tedy taktéž ztrácel podíl.
Jo to je fakt, zatímco celkový prodej aut v USA 1-5/2013 vzrostl o cca 9 %, tak prodej VW klesl o cca 1 %.
Ostatním částem koncernu VW se ale dařilo, Porsche +29 %, Audi +14 %, Bentley +9 %.