Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Atlis
to fiestou som jazdil, ako zakladna motorizacia bohate staci do mesta. samozrejme preplnovany 1.0EB je uplne o niecom inom.
a test - ako kazdy autotip. v skratke a o nicom.
a test - ako kazdy autotip. v skratke a o nicom.
Máš pravdu, ale jak už to tu několikrát psali - nemůžou kvůli Autobildu... To by pak ten časák lidi nekupovali, když by to měli tady na webu. A to by pak zase nebylo Auto.cz.
Celkom mi uniká logika výberu motorov. Ak porovnávame malé turbá, tak tam treba dať Fiestu s 1,0EB. Ak ide o základné motory, nemá tam 0,9TCe čo robiť a mal tam byť 1,2 16v (ktorý majú ako Clio, tak Sandero). Takto sú to hrušky a jablká.
3_diamanty
inak vobec by ma to nijak neprekvapilo... sandero je paradne auto a jeho predaje vravia jasne... o to auto je zaujem a auto je lubive a pekne a ma u ludi sympatie... technika je na aktualnej urovni a co je hlavne odnesie bez problemov 4 az 5 ludi... skuste si 5ti sadnut do fiesty clia lebo 208micky... sotva sa vam to podari... v dacii ziadny problem... unesie dost a aj hmotnostne aj priestorovo je spicka v triede , kufor to iste... kral segementu hathov malej triedy .... dizajn je vec vkusu ale tak ci tak posobi trvacne pekne a neokukane... vo verzii stepway dokonca az stylovo a robustne...
ja volim sandero :yes:
ja volim sandero :yes:
zase neprehanaj, sandero je velmi dobra volba pre vacsinu racionalnych priorit, ale zase lincoln continental z toho nerob.
keby som sa rozhodoval ja , tak beriem Sandero a za ušetrené peniaze (60tis. pri Fieste ) idem na Dovolenku .. :yes:
Setrenie ma svoje medze....
A keby si namiesto Sandera kúpil permanentku na MHD, za ušetrené peniaze Ti vyjdú aj Maledivy. 😉
Sandero je dobrý jednoduchý auto,ale v týhle specifikaci mám trochu problém.Lidový a tak levně působící auto by mělo bejt skutečně levný (kolem 200tisíc max..).Já osobně bych se rozhodl pro verzi 1.2,protože ta je teprve levná a k lidovému levnému autu mi pasuje lépe než tenhle rádoby moderní 0.9 turbo co se marně chce rovnat Fordovu 1.0 Eco Boost.Takže jako nejvhodnější motor pro Sandero je pro mě 1.2. za cca 180tisíc.Ještě bych i uvažoval v rámci šetření o 1.2 s továrním LPG za 200 tisíc
V interieru je to šetření znát,plasty smrdí,nelícujou,detaily odbytý,klakson na páčce,nejvtipnější ukázka šetření dieslová verze s otáčkoměrem stejným jako benzín do 7000ot/min,no prostě auto tak levný,že není ani hodno znáčku Renault.😁
Ovšem jako duchovní nástupce jednoduchých aut typu Favorit/Felicie,sloužících na jízdu z A do B,bez větších nároků na vůz,jako auto pro začínajícího řidiče nebo svátečněji řídícího důchodce,tak to je Sandero 1.2 pro mě ideální.
V interieru je to šetření znát,plasty smrdí,nelícujou,detaily odbytý,klakson na páčce,nejvtipnější ukázka šetření dieslová verze s otáčkoměrem stejným jako benzín do 7000ot/min,no prostě auto tak levný,že není ani hodno znáčku Renault.😁
Ovšem jako duchovní nástupce jednoduchých aut typu Favorit/Felicie,sloužících na jízdu z A do B,bez větších nároků na vůz,jako auto pro začínajícího řidiče nebo svátečněji řídícího důchodce,tak to je Sandero 1.2 pro mě ideální.
"0.9 turbo co se marně chce rovnat Fordovu 1.0 Eco Boost"
Na tomto názoru jsi byl kde? Nebo se jedná o tvůj vlastní výtvor?
Na tomto názoru jsi byl kde? Nebo se jedná o tvůj vlastní výtvor?
Da sa vychadzat minimalne z toho, ze 1.0EB je 2nasobny motor roka.
Ale jde o to, že tyto dva motory si vůbec nekonkurují. Budeme-li vycházet pouze z ocenění motoru roku, pak by zde moc aut nejezdilo. Jinak nelze srovnávat 0,9 TCe nahrazující motory do 1,4l s motorem 1,0EB suplujícím motory 1,6.
Tak to je veľmi pozoruhodný názor, že dva technicky a filozofiou podobné maloobjemové priamovstrekové trojvalcové turbobenzíny, líšiace sa iba 0,1l objemu si "vôbec nekonkurujú". To si potom "vôbec nekonkuruje" ani Fiesta s Cliom, že? 😉
Nekonkurují, motory 0,9 TCe jsou určeny pro malé vozy aliance Renault/Dacia právě v rámci downsizingu nahrazující motory do 1,4l. Motory 1,0 EB byly vytvářeny jako náhrady motorů o objemu 1,6l. Nic divného na tom není, stejně jako má Ford 1,0 EB má Renault 1,2 TCe. Nic neobvyklého. Jen to chce mírný přehled a pochopit proč a místo čeho byl daný motor konstruován.
Pleteš si motory s modelama, s tím já nic nenarobím. 😉
Pleteš si motory s modelama, s tím já nic nenarobím. 😉
Myslím samozřejmě ten nejslabší Eco Boost 74kW!! ,beru že 1.0 Eco Boost se dělá i v silnější verzi a jezdí i ve Focusu a v B-Maxu,což jsou opravdu větší auta než Clio.Na druhou stranu 0.9 TCe je v Renaultu Captur,což je takové větší a vyšší Clio a dal bych za to krk,že časem bude i v nějaké lowcostové verzi příštího Meganu.Takže ono nejde ani tak o to,pro jaký segment byl motor vytvořen,spíš o to jakou odvahu bude mít automobilka nasadit pidimotor do většího auta jako Megane nebo Focus
Takže já si myslím že😒br /> 1.0 Eco Boost 74KW =0.9TCe 66kW
1.0 Eco Boost 88 kW=1.2TCe 85kW
1.0EB co má 92kW už je samozřejmě výkonem mimo tyhle srovnání a je to možná ten jediný pravý downsizingový motor s dostatečnou silou..ale to je jen můj názor 😄
Jinak koukal jsem na stránky Dacie a já bych bral,s ohledem na zaměření auta , už jednoznačně Sandero 1.2 na LPG.Za 200 tis,skvělá koupě.
Takže já si myslím že😒br /> 1.0 Eco Boost 74KW =0.9TCe 66kW
1.0 Eco Boost 88 kW=1.2TCe 85kW
1.0EB co má 92kW už je samozřejmě výkonem mimo tyhle srovnání a je to možná ten jediný pravý downsizingový motor s dostatečnou silou..ale to je jen můj názor 😄
Jinak koukal jsem na stránky Dacie a já bych bral,s ohledem na zaměření auta , už jednoznačně Sandero 1.2 na LPG.Za 200 tis,skvělá koupě.
Samozřejmě, že si konkurují. Jen Renault se rozhodl pro dva motory 0.9 TCe a 1.2 TCe (jde v podstatě o jeden modulární motor) a Fiesta pro jeden 1.0 EB. TCe nemůže být motor roku, protože se neprodává globálně a Evropa je v této anketě minimálně zastoupena.
Súhlasím, ak lowcost, tak s najlacnejším 1,2 16v. Najlacnejšie materiály a vypracovanie auta akosi nepasujú s moderným downsizovaným, technicky a výrobne drahším turbobenzínom.
Silnější motor do Sandera než je 1,2 55kw není třeba. Podvozek už téměř nezvládá ani ten základ.
pár let zpět levné vozy neměly otáčkoměr v základu vůbec a nikomu to nepřišlo nemístné. Náhle se ti zdá otáčkoměr do 7 tis. jako TAK strašný prohřešek? Nic než zhýčkanost :-!
CenturionCz
tak to už bych asi sáhl po ojetině. Turbem nahnaná 0,9ka, atmosferický jednolitr, rumunsko-francouzské měkčené plasty, francouzský "design" v podobě pusy ploskozubce... ples příšer je kompletní.
Jasně - lehce "volítanou vojetinu" v dieselu v podobě Passata nebo Mondea. Co na tom, že na běžné náklady na provoz toho auta nemám, Venca vod vedle z vesnice mi to dá do kupy... a pak se divme, co tu jezdí za vraky.
Typický názor dvacetiletého kluka. Ach jo, Centurione, ach jo...
:no: :no: :no:
Typický názor dvacetiletého kluka. Ach jo, Centurione, ach jo...
:no: :no: :no:
Nevím, jestli projektujete, ale já jezdím s auty do autorizovaných servisů a nebyl jsem ani jednou v neautorizovaném, natožpak někde u Venci vedle z vesnice (bydlím v Praze, mimochodem). Co se týče těch ojetin, tak samozřejmě nemohou být lepší než nové auto, ale jestli má být nové auto rumunský druhořadý produkt pro trhy států druhého a třetího světa, poháněný motorem 0,9l, tak se rád do hnusů českého bazarnického podsvětí ponořím. Nejsem totiž ***, jsem schopný si o autu všechno nastudovat a podle toho vybrat auto pokud možno co nejméně poznačené svým prvním majitelem. Takovýten klasický blb, co po pěti minutách v prvním autobazaru odjíždí s výhodným leasingem, opravdu nejsem...
1.) Psal jsem snad v prvním odstavci konkrétně o tobě? Nikoli - psal jsem obecně o častém (když už ne typickém) názoru na to proč koupit ojetinu a ne nové auto.
2.) V testu je více aut. Pokud je první věta tvého příspěvku "Tak než si vybírat v této třídě, tak to už bych asi sáhl po ojetině.", nemohu vědět že hovoříš konkrétně o Dacii...
3.) Stále se domnívám (můj osobní názor, za kterým si budu vždy stát), že pokud má člověk na auto přes 150 tis, má si koupit nové. Za prvé proto, že bude na našich silnicích bezpečněji, za druhé proto že kupovat si nové spotřební věci (oblečení, elektronika, ano, i auta) je normální.
4.) Nedávno na mou přítelkyni "machroval" jeden pětadvacetiletý týpek s tím, že má francouzskou plečku (kombík C segmentu, starý 3 roky, koupen nový). Onen chlapík má vrakoidní olítáně Mondeo minulé generace (hodně vrakoidní, hodně staré a hodně olítané) s podložkou SPZ z AAA. Neboť - a tak to je - vojetina sedanu střední třídy z tebe člověka vyšší střední třídy (neb u nás je to trochu posunuté) skutečně neudělá.
A tohle se mi zdaleka nestalo poprvé a už mě to štve. Takže se omlouvám - můj původní příspěvek neměl být tak agresivně laděný 😉
2.) V testu je více aut. Pokud je první věta tvého příspěvku "Tak než si vybírat v této třídě, tak to už bych asi sáhl po ojetině.", nemohu vědět že hovoříš konkrétně o Dacii...
3.) Stále se domnívám (můj osobní názor, za kterým si budu vždy stát), že pokud má člověk na auto přes 150 tis, má si koupit nové. Za prvé proto, že bude na našich silnicích bezpečněji, za druhé proto že kupovat si nové spotřební věci (oblečení, elektronika, ano, i auta) je normální.
4.) Nedávno na mou přítelkyni "machroval" jeden pětadvacetiletý týpek s tím, že má francouzskou plečku (kombík C segmentu, starý 3 roky, koupen nový). Onen chlapík má vrakoidní olítáně Mondeo minulé generace (hodně vrakoidní, hodně staré a hodně olítané) s podložkou SPZ z AAA. Neboť - a tak to je - vojetina sedanu střední třídy z tebe člověka vyšší střední třídy (neb u nás je to trochu posunuté) skutečně neudělá.
A tohle se mi zdaleka nestalo poprvé a už mě to štve. Takže se omlouvám - můj původní příspěvek neměl být tak agresivně laděný 😉
1) Cituji: "Typický názor dvacetiletého kluka. Ach jo, Centurione, ach jo...". Toto jsou slova, která následují po tom Vencovi z vedlejší vesnice. Ano, psáno je bez debat o mě. Nebo si to tak možná nemyslel, ale vyznělo to tak.
2) Hovořil jsem o všech vozech v tomto testu. Dacii jsem zvolil jako příklad pro svou odpověď. Vždyť píši o "atmosferickém jednolitru" (Fiesta), "francouzském designu v podobě pusy ploskozubce" (Peugeot) atd.
3) Což o to, s tím, že je normální si kupovat spotřební věci nové (no, díky Aukru a Ebay a podobným serverům už to pomalu také přestává platit) je pravda a nic moc proti tomu nemám. Nesouhlasím s tou hranicí 150 tisíc. Já bych řekl 300 - 350 tisíc. Tam se dostáváme do zóny Focusu, i30 a Golfu (nebo lépe vybaveného vozu nižší třídy). To mi dává smysl.
4) Teď mluvíš jako GTI. Nejde o to, jaký je sociální dopad tvého vozu (to je každému normálnímu člověku ukradené, byť se to tu pořád řeší), navíc ten týpek na to asi taky kašle, když si nechá podložku z AAA. Co se týče toho, že tě toto jednání štve, tak je vidět, že sám se trochu o tu společenskou rovinu vlastnictví vozu zajímáš. Proč? Proč se nevykašleš na nějakýho trapáka (mimochodem kritizování cizího auta je pro mě absolutní tabu a i kdyby si někdo z mých přátel koupil třeba tu Dacii, tak bych zkusil najít něco pozitivního, co k tomu říci). Jestli auto jezdí, tak jezdí. Jediný, co by tě mělo zajímat, je jestli není dané auto, které si zvolil, trochu příliš vypovídající o tobě z hlediska designu. To však nesouvisí se značkou. I luxusní značky dělají ošklivé vozy a naopak.
2) Hovořil jsem o všech vozech v tomto testu. Dacii jsem zvolil jako příklad pro svou odpověď. Vždyť píši o "atmosferickém jednolitru" (Fiesta), "francouzském designu v podobě pusy ploskozubce" (Peugeot) atd.
3) Což o to, s tím, že je normální si kupovat spotřební věci nové (no, díky Aukru a Ebay a podobným serverům už to pomalu také přestává platit) je pravda a nic moc proti tomu nemám. Nesouhlasím s tou hranicí 150 tisíc. Já bych řekl 300 - 350 tisíc. Tam se dostáváme do zóny Focusu, i30 a Golfu (nebo lépe vybaveného vozu nižší třídy). To mi dává smysl.
4) Teď mluvíš jako GTI. Nejde o to, jaký je sociální dopad tvého vozu (to je každému normálnímu člověku ukradené, byť se to tu pořád řeší), navíc ten týpek na to asi taky kašle, když si nechá podložku z AAA. Co se týče toho, že tě toto jednání štve, tak je vidět, že sám se trochu o tu společenskou rovinu vlastnictví vozu zajímáš. Proč? Proč se nevykašleš na nějakýho trapáka (mimochodem kritizování cizího auta je pro mě absolutní tabu a i kdyby si někdo z mých přátel koupil třeba tu Dacii, tak bych zkusil najít něco pozitivního, co k tomu říci). Jestli auto jezdí, tak jezdí. Jediný, co by tě mělo zajímat, je jestli není dané auto, které si zvolil, trochu příliš vypovídající o tobě z hlediska designu. To však nesouvisí se značkou. I luxusní značky dělají ošklivé vozy a naopak.
1.) "Psal jsem snad v prvním odstavci konkrétně o tobě?" - zcela a naprosto jasně to píši - první odstavec mého příspěvku nebyl o tobě. Tak tvou citovaná věta - ano, to je takový povzdech že tvůj názor je mainstreamovým názorem lidí tvého věku - ale, a to zdůrazňuji, nic ve zlém 😉 Přečti si, prosím, mé příspěvky ještě jednou, myslím že to je zcela jasné.
2.) Ale to pak jako příklad nevybíráš zrovna vhodné auto - vybíráš auto jež je, zcela logicky, na chvostu segmentu. A hlavně - pokud to tedy skutečně myslíš všechna ta auta v testu a radši bys ojetinu, jen potvrzuješ můj názor.
3.) Lehce nad 150 seženeš GrandePunto se čtyřválcem a klimou. Proto ta hranice. Opět potvrzuješ můj názor - to ti jako nic pod C segment nedává smysl? He? Opravdu nechápu jak si tohle může člověk tvého věku myslet.
4.) Ale já přeci nikde nepíši že posuzuji sociální status člověka dle jeho vozu! Právě naopak, tohle nikdy neřešením a toto tvé tvrzení si proto vyprošuji. Jen tvrdím že mnoho lidí tohoto typu s ojetinou (zdaleka ne všichni, to zdůtazňuji) právě toto řeší a zároveň jaksi zapomínají na to, že sedí v sedadle do něhož si před nimi ulevoval někdo jiný a bohužel se tak často tito lidé chovají i na silnici.
A ano - jako každý chlap jsem trochu ješita a ve chvíli, kdy mi někdo kritizuje auto (dokud jsem neměl francouze, ani by mě nenapadlo jak časté tyto obecné "plky" jsou), trochu mě to rozhodí. A zdůrazňuji, že jde v podstatě vždy o tento typ mladých střelců s Passate ze tří áček.
2.) Ale to pak jako příklad nevybíráš zrovna vhodné auto - vybíráš auto jež je, zcela logicky, na chvostu segmentu. A hlavně - pokud to tedy skutečně myslíš všechna ta auta v testu a radši bys ojetinu, jen potvrzuješ můj názor.
3.) Lehce nad 150 seženeš GrandePunto se čtyřválcem a klimou. Proto ta hranice. Opět potvrzuješ můj názor - to ti jako nic pod C segment nedává smysl? He? Opravdu nechápu jak si tohle může člověk tvého věku myslet.
4.) Ale já přeci nikde nepíši že posuzuji sociální status člověka dle jeho vozu! Právě naopak, tohle nikdy neřešením a toto tvé tvrzení si proto vyprošuji. Jen tvrdím že mnoho lidí tohoto typu s ojetinou (zdaleka ne všichni, to zdůtazňuji) právě toto řeší a zároveň jaksi zapomínají na to, že sedí v sedadle do něhož si před nimi ulevoval někdo jiný a bohužel se tak často tito lidé chovají i na silnici.
A ano - jako každý chlap jsem trochu ješita a ve chvíli, kdy mi někdo kritizuje auto (dokud jsem neměl francouze, ani by mě nenapadlo jak časté tyto obecné "plky" jsou), trochu mě to rozhodí. A zdůrazňuji, že jde v podstatě vždy o tento typ mladých střelců s Passate ze tří áček.
1,2) Budiž. Dál se hádat nebudu. Nikam to neposouvá diskuzi.
3) Buďme na chvíli realisté. To auto musí někdo navrhnout. Musí splňovat všechny normy EU a další předpisy jednotlivých států. Musí podstoupit náročné testovaní na silnicích. Někdo musí vyvinout motor (i kdyby už existoval v jiném voze - někdo ho jednou musel vyvinout), otestovat ho. Pak někdo musí nakoupit materiál, smontovat ho, zaplatit dělníkovi, platit za elektřinu na automatické lince, nabarvit, zkontrolovat, najet na kamion, dopravit do ČR, zaplatit za převoz, dealer dostane tak 5%, zákazník musí dostat slevu, aby si v dnešní ekonomice auto koupil. Kolik teda asi tak může stát materiál a výroba toho vozu, aby na tom Fiat něco vydělal? Já neříkám, že je zrovna Fiat GrandePunto špatný...Jen mě nové vozy takto nízké ceny doslova děsí, protože si nedokážu představit, že se na výrobním procesu nešetří a že je auto kvalitně smontované a že bude dobře sloužit. Třeba je to jen můj nedostatek představivosti.
Auto je vždy souboj kompromisů s jistotami. Nové auto má vždy jistoty, ale vždy také kompromisy. Koupit si nového Golfa místo deset let staré S-Klasy, to je snad jasné. Jistoty vítězí. U miniauta za 150 tisíc, kde si kladete otázky o tom, jak se to vůbec může vyplatit vyrábět, už však kompromisy začínají být hodně citelné a jistoty dost nejisté. Tam je ten bod, kde je podle mě hranice mezi rozumnou novotou a nerozumnou novotou. Je to jen můj názor, ale stojím si za ním.
4) Tak tohle je takový tvůj internetový coming-out. Netýká se sice homosexuality, ale společenskosti automobilizmu. Dovol mi, abych se pokusil z toho, co jsi tu napsal, odhadnout situaci. Možná se budu mýlit, ale stejně to zkusím. Pokud by ti sociální stránka automobilizmu byla ukradená, tak by si nějaké "střece v Passatech" vůbec neřešil. Jak jsem tu už několikrát psal, velká část našeho zážitku z vozu se odehrává v naší hlavě. Když si někdo koupí ojetého Passata a cítí se v něm jako velký podnikatel a macho, nechme ho. Ať si užívá. Proč bych ho nenechal zapomenout na to, že si do jeho sedadel předtím ulevoval někdo jiný? Jenomže to ne. Najednou se vedle něj se svým novým francouzským vozem cítíš (neprávem) méněcenný a jeho radost z ojetiny lepšího vozu ti je proti srsti. Upozorňuješ na jeho značku AAA, aby si náhodou méně znalý kolemjdoucí nemyslel, že má novotu. Tušíš, že by si to velká porce neodborné veřejnosti skutečně mohla myslet. A to tě štve, protože, v rozporu se svým tvrzením, samozřejmě řešíš společenský impakt svého vozu. Pravda, ten člověk, o kterém si mluvil s jeho Mondeem je trochu zmetek, protože cizí auto se nekritizuje, ale je vidět, že se tě to hluboce dotklo a totálně to zdeformovalo tvůj pohled na mladé lidi a auta. Najednou si zahlédl diskutujícího, který si dovolil říci, že je volba v této třídě jako volba mezi angínou a chřipkou a hned se ti v hlavě vybavila tahle situace. To proto, že si ji nezapomněl. Ona se ti vryla hodně hluboko do paměti. Tak si to řekněme na rovinu. Tahle věc JE pro tebe důležitá. Pro mě třeba tolik ne a nikdy bych se nestyděl své auto označit za ojeté (pravda, značky AAA bych dal asi pryč - pokud bych si tam někdy nedej bože něco koupil, tak jim určitě nebudu dělat reklamu zdarma). Pro mě je důležitý vzhled auta (takže bych se hodně ostýchal si kupovat něco asijského), ale to už je věc individuální. Stereotyp o střelcích z áček raději zapomeň. Oni ti svým způsobem tu novotu také závidí. Tak nějak si závidíte navzájem, akorát to ty bereš moc vážně. Navíc, možná si ten názor děláš jen na základě té jedné výše popsané situace.
3) Buďme na chvíli realisté. To auto musí někdo navrhnout. Musí splňovat všechny normy EU a další předpisy jednotlivých států. Musí podstoupit náročné testovaní na silnicích. Někdo musí vyvinout motor (i kdyby už existoval v jiném voze - někdo ho jednou musel vyvinout), otestovat ho. Pak někdo musí nakoupit materiál, smontovat ho, zaplatit dělníkovi, platit za elektřinu na automatické lince, nabarvit, zkontrolovat, najet na kamion, dopravit do ČR, zaplatit za převoz, dealer dostane tak 5%, zákazník musí dostat slevu, aby si v dnešní ekonomice auto koupil. Kolik teda asi tak může stát materiál a výroba toho vozu, aby na tom Fiat něco vydělal? Já neříkám, že je zrovna Fiat GrandePunto špatný...Jen mě nové vozy takto nízké ceny doslova děsí, protože si nedokážu představit, že se na výrobním procesu nešetří a že je auto kvalitně smontované a že bude dobře sloužit. Třeba je to jen můj nedostatek představivosti.
Auto je vždy souboj kompromisů s jistotami. Nové auto má vždy jistoty, ale vždy také kompromisy. Koupit si nového Golfa místo deset let staré S-Klasy, to je snad jasné. Jistoty vítězí. U miniauta za 150 tisíc, kde si kladete otázky o tom, jak se to vůbec může vyplatit vyrábět, už však kompromisy začínají být hodně citelné a jistoty dost nejisté. Tam je ten bod, kde je podle mě hranice mezi rozumnou novotou a nerozumnou novotou. Je to jen můj názor, ale stojím si za ním.
4) Tak tohle je takový tvůj internetový coming-out. Netýká se sice homosexuality, ale společenskosti automobilizmu. Dovol mi, abych se pokusil z toho, co jsi tu napsal, odhadnout situaci. Možná se budu mýlit, ale stejně to zkusím. Pokud by ti sociální stránka automobilizmu byla ukradená, tak by si nějaké "střece v Passatech" vůbec neřešil. Jak jsem tu už několikrát psal, velká část našeho zážitku z vozu se odehrává v naší hlavě. Když si někdo koupí ojetého Passata a cítí se v něm jako velký podnikatel a macho, nechme ho. Ať si užívá. Proč bych ho nenechal zapomenout na to, že si do jeho sedadel předtím ulevoval někdo jiný? Jenomže to ne. Najednou se vedle něj se svým novým francouzským vozem cítíš (neprávem) méněcenný a jeho radost z ojetiny lepšího vozu ti je proti srsti. Upozorňuješ na jeho značku AAA, aby si náhodou méně znalý kolemjdoucí nemyslel, že má novotu. Tušíš, že by si to velká porce neodborné veřejnosti skutečně mohla myslet. A to tě štve, protože, v rozporu se svým tvrzením, samozřejmě řešíš společenský impakt svého vozu. Pravda, ten člověk, o kterém si mluvil s jeho Mondeem je trochu zmetek, protože cizí auto se nekritizuje, ale je vidět, že se tě to hluboce dotklo a totálně to zdeformovalo tvůj pohled na mladé lidi a auta. Najednou si zahlédl diskutujícího, který si dovolil říci, že je volba v této třídě jako volba mezi angínou a chřipkou a hned se ti v hlavě vybavila tahle situace. To proto, že si ji nezapomněl. Ona se ti vryla hodně hluboko do paměti. Tak si to řekněme na rovinu. Tahle věc JE pro tebe důležitá. Pro mě třeba tolik ne a nikdy bych se nestyděl své auto označit za ojeté (pravda, značky AAA bych dal asi pryč - pokud bych si tam někdy nedej bože něco koupil, tak jim určitě nebudu dělat reklamu zdarma). Pro mě je důležitý vzhled auta (takže bych se hodně ostýchal si kupovat něco asijského), ale to už je věc individuální. Stereotyp o střelcích z áček raději zapomeň. Oni ti svým způsobem tu novotu také závidí. Tak nějak si závidíte navzájem, akorát to ty bereš moc vážně. Navíc, možná si ten názor děláš jen na základě té jedné výše popsané situace.
1.) Ook 😉
3.) Cena GrandePunta je tak nízká proto, že je ve výrobě snad již 10 let. Cenotvorba je na složitější a delší diskuzi a ne, takto nízká cena nemusí mít vliv na kvalitu. To auto mě samotného překvapilo - je velmi dobré a hlavně prostorné, prostorem pro posádku dodnes v B segmentu drtí snad všechno. Dozadu se vejdou v pohodě dva dospělí a po evropě (Chorvatsko s rodinou) s tím můžeš jezdit také. Znovu tvrdím že tvůj postoj "vše pod 300 a pod C segment nemá smysl" moc nechápu, i vzhledem k tvému věku. I v Německu, kde jsem velmi často, vidím kluky tvého věku nejčastěji v malých autech - B segment, samozřejmně hlavně Polo.
Ale OK, tvůj názor, beru.
4.) Tý jo, to co ty nevydedukuješ 😉
Ne, je to maličko jinak. Mě spíše obecně zaráží to české vnímání ojetin. Problém se svým autem ani se sebou samým nemám. Byl to jen a pouze příklad onoho postoje některých majitelů ojetin. A ne, tebe jsem do této skupiny nikde v této diskuzi neřadil, to pro pořádek zdůrazňuji.
3.) Cena GrandePunta je tak nízká proto, že je ve výrobě snad již 10 let. Cenotvorba je na složitější a delší diskuzi a ne, takto nízká cena nemusí mít vliv na kvalitu. To auto mě samotného překvapilo - je velmi dobré a hlavně prostorné, prostorem pro posádku dodnes v B segmentu drtí snad všechno. Dozadu se vejdou v pohodě dva dospělí a po evropě (Chorvatsko s rodinou) s tím můžeš jezdit také. Znovu tvrdím že tvůj postoj "vše pod 300 a pod C segment nemá smysl" moc nechápu, i vzhledem k tvému věku. I v Německu, kde jsem velmi často, vidím kluky tvého věku nejčastěji v malých autech - B segment, samozřejmně hlavně Polo.
Ale OK, tvůj názor, beru.
4.) Tý jo, to co ty nevydedukuješ 😉
Ne, je to maličko jinak. Mě spíše obecně zaráží to české vnímání ojetin. Problém se svým autem ani se sebou samým nemám. Byl to jen a pouze příklad onoho postoje některých majitelů ojetin. A ne, tebe jsem do této skupiny nikde v této diskuzi neřadil, to pro pořádek zdůrazňuji.
ras100a
Vyberal som z tých modelov a k tomu ešte Rio,Venga,Duster,Rapid a Megán.
Škrtal kvôli výbava-cena:Rapid,Megán,Venga.
malé: Rio,208,Fiesta.
veľké😁uster
Nakoniec mi ostal Clio,Stepway
Dacia vyhrala svojím priestorom,výhľadom,výškou a hlavne , veľmi,veľmi sa nám páčila a to zavážilo.Proste chcem si kúpiť auto ktoré je pre mňa krásne 😄
Zhodou okolností si susedia kúpili oktávkyII, krásne čierné kombičká 1,9TDi ,malo jazdené.Už na nich menili Klimu-čerpadlo,rozvody(preventívne),robi… sa brzdy,nápravy.U oktávkach čo maju na tacháči 155tis.to už asi treba. 😄 Z tohto dôvodu som nechcel žiadnu jazdenku.
Škrtal kvôli výbava-cena:Rapid,Megán,Venga.
malé: Rio,208,Fiesta.
veľké😁uster
Nakoniec mi ostal Clio,Stepway
Dacia vyhrala svojím priestorom,výhľadom,výškou a hlavne , veľmi,veľmi sa nám páčila a to zavážilo.Proste chcem si kúpiť auto ktoré je pre mňa krásne 😄
Zhodou okolností si susedia kúpili oktávkyII, krásne čierné kombičká 1,9TDi ,malo jazdené.Už na nich menili Klimu-čerpadlo,rozvody(preventívne),robi… sa brzdy,nápravy.U oktávkach čo maju na tacháči 155tis.to už asi treba. 😄 Z tohto dôvodu som nechcel žiadnu jazdenku.
Stepway uz je trosku moc drahe i kdyz vypada pekne.
Pokud se do Dacie prida trochu vybavy, tak uz se ta cena zacina nebezpecne blizit jinym vetsim vozum, ktere i tak maji lepsi vybavu. Jsem zvedavy na jake cene bude zacinat Logan MCV 😄
Pokud se do Dacie prida trochu vybavy, tak uz se ta cena zacina nebezpecne blizit jinym vetsim vozum, ktere i tak maji lepsi vybavu. Jsem zvedavy na jake cene bude zacinat Logan MCV 😄
Nepřijde mi to jako test, je to upoutávka, která ti má nastínit, co se dočteš v testu a proč by sis měl koupit časopis. Otisknout ten test celý by bylo kontraproduktivní, to by si ten časák pak nikdo nekoupil. Mezi testy je to proto, aby se na to podívali lidé zajímající se o testy aut... a opět, koupili si časopis. Tomu se říká kontextová reklama - reklama umístěná na stránku s příbuzným tématem je efektivnější, než když dáš reklamu na bavoráka do časopisu o vaření.
Pokud tomu nerozumíš, můžeme o tom mluvit dál. Pokud tomu sice rozumíš, ale nelíbí se ti to - pak můžeš pokračovat v remcání (už beze mě), ale budou to jen takové hospodské kecy. Pokud chceme obsah zdarma a zároveň nezávislé & objektivní & kvalifikované novináře, měli bychom chápat, že peníze na to tečou právě z reklamy a prodeje tištěných periodik.
Že to mezi testy nemá co dělat jsme se neshodli... já umístění mezi testy respektuju a do očí mě to nebije. Víc mi vadí PR články, které se tváří jako objektivní hodnocení čehosi, ale je to de facto skrytá reklama.
Reklamu není třeba strkat někam jako reklamní obsah, na jiných webech toto vidět není.
[odkaz]