Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota Corolla pro Evropu oficiálně: Čtyři benziňáky a jediný diesel

35 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Veľmi divná motorová politika: ponúknuť tri atmosférické benzíny s tak malými výkonovými rozdielmi (90-97-103 kW) mi nepríde moc logické, rozdiely v dynamike tam budú minimálne. 😲
Klaudius
Čudujem sa, že to píšeš zrovna ty. Akoby hodnota maximálneho výkonu charakterizovala celý motor. Rozdiel je tam hlavne v otáčkach, kedy je maximálny krútiaci moment dosahovaný, 154 Nm/5200 ot., 160/4400 a 173/4000. Ja si myslím, že spektrum motorov je dostatočne široké pre rôzne potreby. Ešte viac povedia diagramy priebehu momentu a výkonu, určite každá kombinácia motora a prevodovky má svoje určenie a opodstatnenie a rozdiely medzi nimi budú v reáli väčšie jak sa môže zdať. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zní to dobře co píšeš ale takhle to v Evropě už dávno nefunguje, tato motorová politika si říká o neúspěch.
Klaudius
Tak to je vcelku možné, ale to nie je problém použitej techniky, to je problém stále menších technických znalostí motoristickej verejnosti. Dnešní šoféri a šoférky niekedy nevedia ani to, či majú motor vpredu alebo vzadu, koľko má valcov a prečo treba prehadzovať kvalty... Priebeh krútiaceho momentu, jeho využívanie a podobné záležitosti sú už privysoká fyzika v dobe, keď za volant môže sadnúť hocijaký blbec...
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, Corolla dostala pět základních motorů (1.8 s CVT možná nepojede ani tak jak 1.6 s manuálem). Jediná nafta s 66kW to je také hodně mimo. Tento rozsah motorizací dnes nestačí ani ve třídě malých aut, na nižší střední je to bída s nouzí.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlasím, motorově žádný zázrak, malé rozpětí a podivná politika s pidi dieslem.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To není politika, oni prostě nemají diesel 1,6, který do této třídy patří (ovšem většina konkurentů přidává i diesel 2,0). Tím se i s divnou paletou benzínů odsuzují na pokraj zájmu.
Možná že jsou motory 1,2 a 1,4 TSI poruchové, pocitově ale "jedou" a kupující je "berou". A co se týče dieselů, nižší střední třída nabízí často 1 motor obsahu 1,4 1 až 2 o obsahu 1,6 a minimálně 1 o obsahu 2,0.
mario79sk
tak tak, tesil som sa, ze aspon tam daju 1.8 valvematic s MT, ale ani to nie. taktiez 2.0 D-4D vynechali. skoda ze sa takto odpisali motormi.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Příští rok tam určitě dají nový diesel 1,6 ze spolupráce s BMW, a co se týče benzínů, myslím že na turbobenzínech dělají ale chtějí je mít vypiplané.
Příští rok začíná Euro 6, ideální příležitost pro uvedení turbobenzínů i 1,6 D4-D.
Mirec38
vidim to presne rovnako, diesel nechcem a benzin by som bral jedine 1.8 Valve
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Proto se Coroll mnoho neprodávalo a ani mnoho prodávat nebude.
pargi
Na druhou stranu, taková Elantra se nabízí pouze s jediným motorem, benzínovou 1,6 a neprodává se úplně špatně.
mozgog
důvodem bude cenová politika, umožní jim to prodávat Valvematic dráž, Valvematic je v současnosti asi nejlepší (nebo jeden z nejlepších) benzínových motorů v této třídě, proto bude ve standartu o trochu horší motor a Valvematic bude za příplatek
Avatar - chup44
chup44
Ja som zástanca atmosferických motorov a som rád že v Japonsku majú rovnaký názor ale ako písal iudex,tie výkonové rozdiely nie sú moc veľké a navyše jeden diesel pre Európu je veľmi "odvážny" krok...Nerozumiem prečo tam nedali ich 2.0 D-4D. Ale v Toyote rozmýšľajú hlavou a asi to tak spravili preto aby nejakým ťažkým dieselom nenarušili životnosť ostatných častí...Predávať bude hlavne dobré meno,spoľahlivosť a podľa mňa aj podarený dizajn 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Takhle to v Evropě nefunguje, ale pro mne za mne, ať si to Toyota klidně myslí. 😄
Avatar - praptak
praptak
Evropa, co se týče motorové politiky, už dlouhodobě funguje podivně. 8-s
Avatar - dal
dal
Vypadá o moc lépe a vyváženěji než Auris. Za mne :yes:
Kneblis
Je dobré, že japonci jedou ve starých kolejí s atmosferickými benzíny, protože tyto motory jsou spolehlivé narozdíl od poruchových TSI.
Na druhou stranu stejně bych si vozidlo nezakoupil, protože diesel má velice malý výkon pro dnešní dobu nepoužitelné vozidlo s tímto motorem a od benzínu bych se spokojil s 1.8 se 103kw což už docela ujde, ale i tak by nebylo na škodu aby byl v nabídce nějaký benzin s výkonem min. 120kw.
Klaudius
Corolla tiež nie je žiadny športovec, nechápem, čo sa všetci držíte len maximálneho výkonu, dôležitých vecí u motora je predsa viac. Ver, že ten diesel nebude nejaký zdochliak ale pre rodinné auto to bude dobrá voľba s primeranou dynamikou aj spotrebou.
Avatar - CHerokee
CHerokee
To sotva. S tím se to auto bude na dálnici trápit, plně naložené to nepojede a už vůbec s tím nepude předjet. To je takový motorek dobrý pro městské pidivozítko a nebo sekačky.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ta 1,4 D4-D je velmi povedený diesel a bude jakžtakž stačit, ale víc ani ň.
Klaudius
A to je asi to, čo sa od takéhoto auta s dieslom čaká. Octavia SDI disponovala skromným výkonom 51 kW, a tiež si svojich zákazníkov našla.
Avatar - Bristol
Bristol
kombík v dieselu bez turba... 😉 vhodný leda pro autoškoly a taxikáře :no:
Klaudius
Si nejaký pyšný, zdá sa. Teraz nedávno som kdesi čítal článok o Fiate Uno. Základ začínal na 33 kW. Dnes nám je málo dvojnásobok, hoci tie autá nie sú 2x ťažšie...
Kto nedokáže jazdiť so slabším motorom, silnejšie auto by nemal ani dostať do rúk.
Akí boli ľudia radi za 120 škodovky, žiguláky, Moskviče a Dacie, dnes kdejaký puberťák ohŕňa nos aj nad 100-koňovým autom... :no:
Mino21
Tady budou pořád lidi nespokojení. Kdyby to bylo jako u Aurisu, kde se končí na 97kW šestnáctistovce, bude se brblat, že tam měli dát 1,8/103kW. Tady se dal 1,8/103kW a zas se brble, že tam není třeba dvoulitr se 120kW. A tak bys mohl pokračovat dál minimálně do 200kW, aby to byla "sedanová" alternativa k HH, což už by snad většině stačit mohlo.
mario79sk
Brble sa preto, lebo ta 1,8-cka nie je s manualom, pretoze s cvt bude dynamika podobna ako 1.6 valvematic s MT.
a podobne tak dizel, 1,4 motorcek, mozno tak zakladny dizel, ale nie jediny.
Avatar - Bristol
Bristol
z těch tří benzinových motorů(90-103kW) bych jeden klidně vyřadil...nasadil dvoulitr diesel okolo 90-110kW, jeden vrcholný benzín okolo 120-130kW a tím by to haslo a byla by to vyvážená nabídka...samozřejmě všechny vrcholné modely možné kombinovat manuál/cvt ať si každý vybere, pro silný diesel možnost 4x4, a byla by to nabídka proti které by se nedalo říct křivého slova
Klaudius
Ako som už písal vyššie, operovať v tomto prípade iba hodnotou maximálneho výkonu motora je tak trochu krátkozraké. Rozdiely sú inde.
tesnav
který nenabídne žádný benzínový motor, se kterým by se člověk aspoň trošku "svezl", jen naprosto průměrná a nezajímavá nuda. Z tohoto úhlu pohledu bude Mazda 3 se silnějším dvoulitrem absolutní úlet ....
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Asi je to třeba brát jako doplněk k Aurisu, ale jinak máš 100% pravdu. Bravo MAZDA.
Avatar - vabis
vabis
Zrovna Evropský trh není pro Toyotu jaksi strategický >😁 Jinak auto celkem sympatické 😉
Avatar - Peto02
Peto02
Hybridna Toyota Corolla nebude? 😢
Saab
To je nějaké divné. Vždyť motory Valvematic jsou nástupci Dual-VVTi už od minulé generace Aurise. To jim ty Dual-VVTi zůstali někde na skladě nebo vytáhli ze skladu výrobní zařízení ? Navíc je trošku na palici nabízet dvě benzínové 1.6ky.
Nebude to spíše tak, že na méně rozvinuté trhy (Rusko, Afrika, ...) půjdou Dual-VVTi a v EU budou Valvematic ?
milan101
sa daju najst na webe toyota.pl. Predava sa tam len 1,3 MT, 1,6 MT, 1,6 CVT a 1,4 MT. U nas to urcite nebude lepsie.
Skoda toho 1,8 CVT a hlavne hybridu. Info, ze urcite nebude hybrid je od slovenskeho dealera.

Ceny su 63k-90k zlotych.
cuisine
tak sice Toyotu mám rád, ale tohle je trága - oproti US verzi z mého hlediska nemastné neslané - a motorová nabídka taky nenadchne. Asi si to nějaké zákazníky najde, ale pro mě auto více méně o ničem ... A o tom, že i když Auris už konečně nabízí kombi, tak stejně mu chybí 4x4 pomlčím 😒