Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla pro Evropu oficiálně: Čtyři benziňáky a jediný diesel

Toyota
Toyota
Toyota
Toyota
55 Fotogalerie
Diskuze (35)
Toyota oficiálně představila evropskou specifikaci sedanu Corolla. Ve zvětšené karoserii bude pracovat pět motorů od 90 do 140 koní, zkombinovaných se třemi převodovkami.

Poměrně záhy poté, co Toyota představila sedan Corolla modelového roku 2014 pro americký trh, přispěchala s fotografiemi evropské verze, až nyní ale snímky doplňuje o oficiální technické informace. Karoserie "naší" verze, která se mi zdá vizuálně méně atraktivní, než ta severoamerická, má rozměry 4620 x 1775 x 1465 mm a rozvor 2700 mm, je tedy o 80 mm delší, 15 mm širší a o 5 mm nižší, než stávající model. Určitě potěší zvětšení zavazadlového prostoru na 452 l, k němuž došlo i navzdory zkrácení zadního převisu.

Škála motorů připomíná "staré časy", kdy Japonci reagovali jen nesměle na evropskou konkurenci, nabízející stejný počet benzinových motorů i dieselů a v některých případech dokonce byla (a je) nabídka nafťáků bohatší. Corolla nyní přichází s jediným turbodieselem 1.4 D-4D o výkonu 66 kW a s točivým momentem 205 N.m v rozmezí 1800-2800 otáček, jenž v kombinaci spálí 3,8 l nafty na 100 km. Lze jej zkombinovat se šestistupňovým manuálem nebo automatizovanou převodovkou MMT.

Základní benzinový motor 1,33 l Dual VVT-i má 73 kW a 128 N.m při 3800/min a jezdit má v kombinovaném režimu se šestistupňovým manuálem za 5,6 l na 100 km. Nad ním v hierarchii najdete šestnáctistovku Dual VVT-i s 90 kW a 154 N.m při 5200 otáčkách, jenž spálí v kombinaci 6,6 l benzinu na 100 km s manuálem nebo 6,3 l s CVT převodovkou Multidrive S.

Jeho vypiplanější varianta 1.6 Valvematic se pyšní výkonem 97 kW a točivým momentem 160 N.m při 4400 otáčkách. S ním budete za asistence manuálního šestikvaltu jezdit v průměru za šest litrů. Vrcholem nabídky se stal motor 1.8 Dual VVT-i, spřažený výhradně s CVT. Ten dává výkon 103 kW a točivý moment 173 N.m při 4000/min, jenž v kombinaci jezdí za 6,4 l na 100 km.

Nabízet se bude ve třech stupních výbavy a v nabídce se objeví mimo jiné bezklíčové startování, dvouzónovou klimatizaci, parkovací asistent SIPA nebo multimediální systém Toyota Touch II. Premiéra vozu proběhne v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Vstoupit do diskuze (35)