Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla pro Evropu oficiálně: Čtyři benziňáky a jediný diesel

Michal Fokt
Diskuze (35)
Toyota oficiálně představila evropskou specifikaci sedanu Corolla. Ve zvětšené karoserii bude pracovat pět motorů od 90 do 140 koní, zkombinovaných se třemi převodovkami.

Poměrně záhy poté, co Toyota představila sedan Corolla modelového roku 2014 pro americký trh, přispěchala s fotografiemi evropské verze, až nyní ale snímky doplňuje o oficiální technické informace. Karoserie "naší" verze, která se mi zdá vizuálně méně atraktivní, než ta severoamerická, má rozměry 4620 x 1775 x 1465 mm a rozvor 2700 mm, je tedy o 80 mm delší, 15 mm širší a o 5 mm nižší, než stávající model. Určitě potěší zvětšení zavazadlového prostoru na 452 l, k němuž došlo i navzdory zkrácení zadního převisu.

Škála motorů připomíná "staré časy", kdy Japonci reagovali jen nesměle na evropskou konkurenci, nabízející stejný počet benzinových motorů i dieselů a v některých případech dokonce byla (a je) nabídka nafťáků bohatší. Corolla nyní přichází s jediným turbodieselem 1.4 D-4D o výkonu 66 kW a s točivým momentem 205 N.m v rozmezí 1800-2800 otáček, jenž v kombinaci spálí 3,8 l nafty na 100 km. Lze jej zkombinovat se šestistupňovým manuálem nebo automatizovanou převodovkou MMT.

Základní benzinový motor 1,33 l Dual VVT-i má 73 kW a 128 N.m při 3800/min a jezdit má v kombinovaném režimu se šestistupňovým manuálem za 5,6 l na 100 km. Nad ním v hierarchii najdete šestnáctistovku Dual VVT-i s 90 kW a 154 N.m při 5200 otáčkách, jenž spálí v kombinaci 6,6 l benzinu na 100 km s manuálem nebo 6,3 l s CVT převodovkou Multidrive S.

Jeho vypiplanější varianta 1.6 Valvematic se pyšní výkonem 97 kW a točivým momentem 160 N.m při 4400 otáčkách. S ním budete za asistence manuálního šestikvaltu jezdit v průměru za šest litrů. Vrcholem nabídky se stal motor 1.8 Dual VVT-i, spřažený výhradně s CVT. Ten dává výkon 103 kW a točivý moment 173 N.m při 4000/min, jenž v kombinaci jezdí za 6,4 l na 100 km.

Nabízet se bude ve třech stupních výbavy a v nabídce se objeví mimo jiné bezklíčové startování, dvouzónovou klimatizaci, parkovací asistent SIPA nebo multimediální systém Toyota Touch II. Premiéra vozu proběhne v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Michal Fokt
Diskuze (35)
11. 7. 2013 23:57
Re: Atmosféra
Evropa, co se týče motorové politiky, už dlouhodobě funguje podivně. 8-s
11. 7. 2013 20:01
Re: Motorová politika
vidim to presne rovnako, diesel nechcem a benzin by som bral jedine 1.8 Valve
11. 7. 2013 18:33
hmm
tak sice Toyotu mám rád, ale tohle je trága - oproti US verzi z mého hlediska nemastné neslané - a motorová nabídka taky nenadchne. Asi si to nějaké zákazníky najde, ale pro mě auto více méně o ničem ... A o tom, že i když Auris už konečně nabízí kombi, tak stejně mu chybí 4x4 pomlčím :-(
11. 7. 2013 17:45
Technicke parametre a cennik
sa daju najst na webe toyota.pl. Predava sa tam len 1,3 MT, 1,6 MT, 1,6 CVT a 1,4 MT. U nas to urcite nebude lepsie.
Skoda toho 1,8 CVT a hlavne hybridu. Info, ze urcite nebude hybrid je od slovenskeho dealera.

Ceny su 63k-90k zlotych.
11. 7. 2013 16:40
Re: Na jednu stranu dobré na druhou ne
Si nejaký pyšný, zdá sa. Teraz nedávno som kdesi čítal článok o Fiate Uno. Základ začínal na 33 kW. Dnes nám je málo dvojnásobok, hoci tie autá nie sú 2x ťažšie...
Kto nedokáže jazdiť so slabším motorom, silnejšie auto by nemal ani dostať do rúk.
Akí boli ľudia radi za 120 škodovky, žiguláky, Moskviče a Dacie, dnes kdejaký puberťák ohŕňa nos aj nad 100-koňovým autom... :no: