Škoda Octavia RS má za sebou oficiální představení a my jsme ji už řídili - na závodním okruhu i v běžném provozu. Přinášíme první jízdní dojmy s nejrychlejší sériovou Octavií všech dob.
Bez přehánění a rozplýváním nad "domácím automobilem" Není to sporťák, ale rychlý rodinný vůz a tak to má být :-) Od sportování jsou tu jiné vozy :yes:
Tady je první drobná kritika. Škodovka si nechce hrát na skutečný sporťák, ale pak strčí do interiéru takovou divnou napodobeninu karbonu. To si mohli schovat do výbavy na přání. Stejně by mohli nabízet třeba prošívání sedadel a volantu v barvě karoserie, osobně bych uvítal nějaké oživení interiéru. :-)
Nu, mas pravdu - len doplnim strucny vyklad niektorych viet.
„Chtěli jsme, aby interiér zůstal decentní.”
Nechcelo sa nam predrazovat strohy interier...
“Octavia RS není vyloženě agresivní sportovní auto, ale dynamický rodinný vůz a jeho charakter jsme nechtěli potlačit“,
Octavia RS je obycajne auto s prerastenym kufrom s trochu vyssim vykonom oproti serii.
“a také že ovládání celého vozu zůstalo na úrovni rodinného sedanu.”
RS verzia neprinasa oproti zakladu ziadne zlepsenie.
Takze suhlas, hezky napsano. Krajsie, nez je auto v skutocnosti.
Pocuj, mna nic neboli, nikam nic nepotrebujem kricat, a moju financnu situaciu neries.
K cene auta som sa navyse vobec nevyjadril, a Maranello tiez nie - nie som potencialny zakaznik, pretoze to auto nepokladam za dost dobre na to, aby som o nom uvazoval.
niekomu to moze vyhovovat, co ponka prave RS
Aj ked , ak je podvozok voci standartu len znizeny a nic viac, tak neviem ci ma RS zmysel a nieje lepsie brat 1.8 132kW. Pre nesportovca to staci
Na co RS? Třeba na to aby OIII pozlobila řadu konkurentů ve střední třídě rovněž s rodinným zaměřením, ale bez takto výkonného motoru. Nevidím v tom žádný problém, Octavia VRS je cestovní auto s velmi dobrou dynamikou. Udělat z ní uskákanou kozu na okruhy by nebyl problém, ale takové auto by si nikdo nekupoval (už samotná karoserie typu kombi nebo liftback se na takové věci nehodí). Na druhou stranu je jasné, že autu s 220 hp se podvozek musí naladit trochu jinak než u běžných verzí.
Naposledy keď som sa viezol v OII ako spolujazdec tiež RS tak vo vysokej rýchlosti som mal pocit že to auto odletí. Neskutočne mäkké tĺmiče a pri pár jamách som mal * stiahnutú >:D ani zastrúhaný vlas by ste mi tam nestrčili :-) Snáď to už eliminovali lebo 246 na oktáviu. To mi príde ako odvaha ale snáď to bude lepšie rád sa zveziem. :-) snáď >:D sa nepototo
líbí:
- všechny disky bez rozdílu velikosti parádní :yes:
- výfuky krásně zasazené do nárazníku :yes:
- barvy opět bez rozdílu všechny parádní... těžká volba
- absence chromových částí masky
nelíbí:
- ten pseudo karbonový dekor je neskutečně odpornej a určitě by to šlo udělat líp a věrohodněji... je to jako ty "karbonové" tuningové sady od benzínové pumpy
- ta červená linka/lišta (zřejmě odrazná reflexní) kazí jinak hezkou záď vozu... červený lak to maskuje ale u zbytku barevných variací fuj fuj
Všichni víme jak vypadá skutečný karbon, bohužel těch imitací které vůbec jako karbon nevypadají a přesto jej za to výrobci označují tak těch je jak psů a jedna horší jak druhá.
V tom si rozumíme, ale v tomhle případě nikdo povolaný tuhle texturu za karbon neprohlásil nebo jsem si alespoň nevšiml. Připomíná mi to spíš 3D šachovnici.
Konkrétně v tomto případě ne, ale prakticky identické dekory vídám často a prezentované jako karbon. Tak či tak si myslím, že je to hodně nevkusný dekor ať už se jmenuje jak chce. Je to stejně škaredé jako umělé dřevo. Slušel by tomu hliník.
Počkám na osobní zkušenost shlédnutím vlastním okem. Fotky jsou hodně z detailu a není vidět téměř nic. Umělé dřevo je kýč jak bič a myslím že hliník a rádoby hliník je už taky všude :(. Ale kolik lidí tolik v kusů ;-)
Ako som pisal vyssie, dekor je taky isty ako v Merive, akurat v nej je na stastie matny. Nic viac ako obycajna hydrografika. Pozerat sa na to da, leskle to bude vyzerat otrasne.
Škodovka to jako karbon ani jeho imitaci neoznačuje, říká tomu černý dekor RS. A karbonem to inspirované určitě není, imitace i pravý karbon vypadají úplně jinak, autor článku má oči jak Kašparova kráva, když mu to karbon připomíná.
Otázka je, jestli to má vypadat jako CFRP. Dost o tom pochybuji. V Golfu také najdeš vzorovaný dekor a jako CFRP se to také netváří. Přijde mi to spíš jako evoluce z "klavírního laku" (přesněji řečeno, souvislé lesklé plochy).
osobne nemam moc v laske modely ako rs...ale octavka vyzera v rs celkom fajn.co sa tyka jazdnych vlastosti neviem posudit.
co sa tyka interieru.hlavne ze su makcene plasty co hned kazdy autonovinar ocenni. napodobeninu karbonu mam aj ja v aute kia magentis a vyzera ovela vierohodnejsie ako tato folia v tom sa zhodneme.inak cena dobra bude silnym konkurentom na sk cz trhu.
skutocne octavii sekne :yes: , je to len detail ale prijemne ma to prekvapilo a auto vyzera akosi dravejsie a sportovejsie .... kdez to chromovany lem masky klasickej octavky posobi skor luxusnejsie ..... s tou ciernou maskou inak pekne ladia aj cierne spatne zrkadla.... myslim ze v bielociernej kombinacii ten kombik vyzera vcelku atraktivne.... vzhlad auta myslim nesklamal ... aj ked zozadu by to chcelo viac odvahy a viac to odlisit ale inak pekne :yes:
Článek nabušený přesně jako motor horní Octavie, jezdecké postřehy podtrhují charakter vozu. S tímhle si dáš mazdu 6 s prstem v nose v kdejakém dlouhém táhlém. No jo, no, někoho to holt táhne sem - [odkaz] 8-s >:D jinej si zase užívá krásy života v tomhle krásném a výkonném autě - [odkaz] :yes::-!
ŠKODA OCTAVIA RS je naší kráskou roku, je (byla by) jistě ozdobou každé garáže, žel, ne každý má možnost opravdu ereso v garáži mít. Kochejme se tedy zatím alespoň snímky roku, protože tak fotogenický vůz se jen tak nevidí :yes: A do garážových nebes velebme mistra Ká, který vnesl na naše silnice (super)mainstreamovou jiskru nevídané svítivosti.
Konečně buďte prosím dnes, vážení kolegové, diskusně velkorysí k fanouškům z třetího tábora, ať už se jedná o saké-klub, KOKO či bazalkáře, a to včetně plakátů a gallárdů, mají to dnes na diskusi moc těžké. Protože vydejchat horní klasu snad bez poškození konkurenční osobnosti ani nejde.
Slogan - Škoda Octavia RS, vůz, který buďto máš ve své garáži, nebo po něm toužíš, jiná varianta u normálně vyvinutého jedince mužského pohlavi v Česku dnes vlastně neexistuje.
P.S. Jezdec je nafocen ve správné póze a se správným výrazem - odtušuj až eurodrzčí naturel - bravo :yes:
Ahoj GTI, vies ako to chodi s fotkami zien. Aj skaredu vie dobry tim naaranzovat aby vyzerala ako sexbomba. A pekna moze pri momentke vyzerat inak ako v skutocnosti.
Podobne je to aj pri inych veciach. Octavia nie je skareda, na fotkach moze posobit dokonca zaujimavo.
Bohuzial v skutocnosti je to seda mys, bez smrncu.
Nevim jak ty, ale ja ji naživo viděl, Ferrari ani Mkový BMW to není, ale špatně rozhodně nevypadá, oproti Active verzi je RS klenot :-) Osobně bych nemusel černou střechu (viděl sem červenou s černou střechou), ale jinak povedený silný vrchol nižší střední. ( Ano máme tu STčka a RSa od Meganu, ale to je jiná liga)
Jen se neztotožním s poslední GTI větou, já asi nejsem evropský muž, ale v garáži ( i když žádnou nemám, auto stojí venku :D) je mým snem to pětkové BMW kombi, co tu bylo na počátku týdne :yes:
Zařadil bych se mezi bazalkáře... bohužel italské prosciutto (AR 159) už chytla plíseň a na rozdíl od uheráku je to plíseň nežádoucí a už ani věčné omívání octem a máchání v peroxidu čas nezastaví a tak jako bazalkář musím lovit v jiných vodách. :-( Jakožto milovník designu AR 159 bych byl koko... kodot kdybych se nechal zlákat Mazdou... za ty prachy je Octa RS parádní volba a určitě je vkusnější než ta fukušima zahalená vlnobitím prolisů. Jak normální Octu nemusím tak v případě RS musím říct, že se mě líbí... líbí moc, ale prostor na doladění detailů tam pořád je... viz ten "karbon" dekor brrrrrrrr. Česaný hliník by tomu slušel víc ;-)
,,Škoda Octavia RS, vůz, který buďto máš ve své garáži, nebo po něm toužíš, jiná varianta u normálně vyvinutého jedince mužského pohlavi v Česku dnes vlastně neexistuje.´´ Ešteže žijem na Slovensku >:D
Treba uznať: liftback v tej modrej to je teda trieda... nižšia stredná trieda. Naozaj atraktívna Škoda (neveril som, že to niekedy poviem). Pri kombi mám ale stále pocit, že kráľa som už niekde videl: [odkaz]
Ale lift je určite kráľom svojho druhu... možno to bude tým, že je svojho druhu jediný.
Tak teď ses nám trefil do vkusu. S přítelkyní příští jaro budeme obměňovat vozový park a po zvažování všeho možného si ona vybrala M6 a já RS (oba v sedanu a manuálu). Svůj k svému...
priznaj si sam pred sebou, uz ti z tej mazdy pekne kape na karbit. Tolky strach a bezradnost ako tu ukazujes pri kazdom texte a narazke na novu mazdu 6 si nemal ani ked si diskusne vyhorel na tomto trojteste: [odkaz]
Spat k teme, Octavka pekna, ta kombi super, nie je o com, cena a'la korea, nie je o com. Evidentne skodovka nechcela prestrelit, cloveku sa az zda, ze tu cenu dumpuje. Az do chvile kym si nesadne do kokpitu. Nasadne do velmi krasnych sedaciek ale ocitne sa spat v tvrdej realite. Realite tvrdej palubky, strohej, kopia karbonu (tusim sa ucia kopirovat od korejcov), interier, v ktorom je citit, ze sedim stale len v octavke so silnejsim motorom.
A na zaver dva postrehy:
1. Co je do frasa tato cudna tuzing verzia??? [odkaz] To boli na skoleni nevkusu???
2. Preco ma to zadne koleso take utopene??? Pripomina mi to legendarnu uzovku... [odkaz]
Daleko raději bych měl v garáži Alfu Giuliettu QV nebo Mazdu 6 než tohle, jinank krásná mi Octavka nějak nepčíjde, neurazí ani nenadchne tak bych to napsal. Mimochodem místo Octavie RS si raději koupím lehce ojetý Lancer EVO IX, nebo BMW M3 (E46) Stačilo bi i 320i nebo 330i to všechno je pořád daleko lepší než Octavia a uritě i vzhledově povedenější :-!
podívej se kolik ta Octavka stojí chytrolíne ! A ruku na srdce za ty peníze si koupím opravdu sportovní auto a ne něco co si na sportovní auto hraje nebo se snaží budit jen takový dojem, aby z toho mohlo marketingové oddělení udělat pěkně předraženou hračku >:D
No, s tím "buďto máš ve své garáži nebo po něm toužíš" to je spíš takové "slovo do pranice", že? ;-) S OII RS (TDi) jsem se něco najezdil a když jsem ji vyměnil za E91 330xd, tak jsem si po Octávce ani nevzdechnul. Neříkám, že jezdila OII špatně, ale s tím šestiválcem je to trochu jiná liga. :-)
Ano, dle ocekavani tady garazove batolata, pravnici, bychari, a jim podobne existence hykaji a blednou...Nejsem ale zde doufam jediny, komu ty dva laufy vzadu (ale i ta radoby-sportovni sedadla, i kdyz v tech se - nevim zatim - muze aspon sedet dobre) pripadaji lacine!? A co ten pacmanovsky (v)hryz vzadu ?! [odkaz]
Jakkoliv bych ji (jako spokojeny majitel OII 1.8 TSi, ktera se po 5 letech blizi moralnimu stari) chtel chtit, (zejmena) ty dva laufy z erctyrky asi nezkousnu.
Coz o to, cena kolem 25k EUR prijemna, mnou akceptovatelna. Navic, v pristim roce se jiste na 8-10% slevu dostanes bez problemu. Ale ta 'divokost', 'agresivnost', kterou se snazi O3 budit, mi prijde prilis 'nasilu'. Ne, tohle neni zadne mainstreamove haute couture, tohle neni ani zadny designovy suteren, tohle je proste celkem pekne auto, ktere si flirtem s tuzingem u me hodne kazi. Neco jako, rekneme, neupravene nehty na jinak pekne divce.
Ta sedadla jsou samosebou moc hezká, jenže... Já jsem teď ke svěma (svým dvěma) plechovým miláčkům přidal ještě objednávku na novou A3. Chtěl jsem ji ladit do sportovna, tak jsem tam dal s-line paket, který mimojiné nabízí sedadla sportovní (alcantara/kůže) a sedadla supersportovní (fine nappa kůže). No a ta supersportovní sedadla (taky s integrovanou opěrkou) jsem zkoušel v Audi S7. Přátelé, mám dva metry a musím říct, že ta sedadla jsou stavěna pro lidi kolem 185 až max 190. Mně ta hlavová opěrka končila přesně v polovině hlavy a věru nechtěl bych pak dostat ránu zezadu. Nevím, jak to řeší u oktávky, ale rozhodně by měli dát na výběr i sedadla s běznou opěrkou hlavy...
To je problém nestandardních postav. :-) Z principu podobné sedadlo nepojme takovou škálu lidí. Osobně bych se jim vyhnul už kvůli kůži. A u A/S7 dám přednost komfortním s odvětráváním.
Muzete uz zacit psat i o jinych autech nez jen o Octavce, to je kazdy den nekolik clanku ze uz se mi ta pekna Octavka pekne zhnusila, uz jsme ji videli tak stacilo dekujeme. >:-[]
Octavia RS se mi líbí a za danou cenovku je to dobré auto. Ale to označení RS na konci prostě nesnesu. Je to vrcholová Octavie, taková verze Laurin&Klement, ale ne rally sport >:D Když se řekne RS verze obyčejného auta, představím si něco ve stylu [odkaz] ale ne takovou Octavii. Včera jsem jednu potkal u Mladé Boleslavi a prostě kromě nápisu RS v masce bych si ani nevšiml, že jde o nějaké eReSo :-)
"Na ochutnání dvoustupňového automatu DSG si musíme ještě počkat…" - vypadá to, jako kdyby ereso s automatem mělo dostat o 4 litry objemu a o 4 válce navíc, jako stará amerika z padesátých let, když mu budou stačit jen dva stupně... ;-)