Tak ten malý pevný přesah o co zavadí auto by mohli dát do testu i kluci ušatí v EURO NCAP. Mám dojem ze v evropě to je 60%, a ten americký je pod 30%. Než se zaobírat pípíkama na zapnutí pásů, však každý rozumní se stejně poutá a nepotřebuje upozornění, když tak neudělá.
Ked uz sa hraju na vacsinu, tak vacsinou si myslim, ze sa nebura do pevnej prekazky, ale do ineho auta. Mastodonty maju nevyhodu na pevnej prekazke, ale zase vyhodu pri celnom naraze s malym autom.
len aby ste vedeli ako hrozne skoncila A4rka
[odkaz]
v zasade je cesta cez vysokopevnu v jednom smere nedeformovatelnu prekazku ktora auto doslova odrazi, najvacsi problem nie je v prednej casti, ale v casti pred kabinou auta, na ktorej sa doslova cele auto zastavi a cim je tazsie cim na vacsiu hybnost tym dochadza k vacsiemu pohlteniu energii.
Dobry sposob ako sa s tymto vysporiadat ma suzuki, vsimnite si ako auto odskoci pri teste. a teda nie je problem s hybnostou a energiou.
[odkaz]
Tak ona nedopadla z koncernu spatne jen A4, ktera ma naskok diky technice. Takovy Passat CC je take vymsech, tomu upadly dvere.
V porovnani se Civicem je to uplne neco jineho. Civic dostla nejvyssi hodnoceni Good v jeho kategorii jako prvni.
[odkaz]
Honda začala rozvíjet ACE karoserie v roce 2005 (Advanced Compatibility Engineering), takže všechny jeho vozidla můžou překročit bezpečnostní normy a jsou kompatibilní s většími, těžšími vozidly. Dobře umístěná vysokopevnostní ocel a rozsáhlé konstrukční prvky a to vše dohromady znamená vynikající skóre v crash testech.
Kdyz se podivame na novy Golf, tak ten je usity snad na 5hcezd, pac je snad pri celnim narazu horsi o 3% nez minula generace. Vyrobce usetril na vyrobe ale 5* dostal >:-[] Nejde o bezpecnost jde o hvezdy. Proste se setri na motorech na bezpecnosti a to mi nekdo bude rikat ze ty jejich auta jsou pokrok >:-[]
Tady jde krásně vidět, že nový auta nejsou bezpečnější než ty před 10 lety který v NCAP měly třeba jen 2-3 hvězdy. Prostě se automobilky přizpůsobili a postavili auta, který projdou maximálně dobře dle NCAP metodiky jak vidno pokud se metodika trochu změní najednou se z 5 hvězdičkového auta stane nebezpečné auto, které ejhle nedokáže posádku patřičně ochránit. Z toho důvodu jsou mi NCAP výsledky úplně ukradené, protože stran bezpečnosti mají dost mizernou vypovídací hodnotu. ;-\ Když tu pak někdo šermuje výsledkama, že Oktávka má jen 4 hvězdy a tudíž je méně bezpečná než Megan, který má hvězd 5, tak je takový tvrzení k smíchu.
mozem potvrdil, mal som GOLFV, bolo to velmi kvalitne a poctive auto, GOLF VII sa na neho nechyta. Predajca pod tlakom priznal ze sa setri kde sa da, ze ani antikorozna ochrana nie je to co byvala a ze je velmi zla.
K smíchu rozhodně neni, vochcávka byla 2 roky po Meganu jasně horší. Zbožný přání že při jinym druhu nárazu než byl testovanej by to bylo přesně vobráceně je spíš jen to zbožný přání >:-[]
Je možná že Megan by se v jinym typu nárazu taky rozsypal, ale jinak to bylo bezpečnější auto než Oktávka kterou v tomhle směru trochu vodflákli [odkaz] [odkaz]
nie ukazovanie na druhe, ale od audi by toto clovek necakal, ak si niekto kupi auto za 50 000 eur chce kvalitu a chce aj bezpecnost. Od audi je to gol do vlastnej brany. Ak sa hram na premiu investujem mega do bezpecnosti a do spolahlivosti, inak je to len honenie ega a znacky. Takze jasny fail. A to som fanusik VW group.
Ty jsi mi odborník. Právě že problém je v přední části. Třeba Volvo S60 má výztuhy nad podběhy a jsou vpředu spojené s nosníky. [odkaz] Takže při nárazu s malým přesahem se překážka má do čeho opřít a neprojde motorovým prostorem jak nůž máslem. Klasičtější konstrukce vypadá nějak takhle [odkaz] To je nová Mazda 6.
ach boze, nevyjadruj sa k niecomu o com nemas ani paru.
Najlepsia ochrana voci energii a hybnosti je nikdy ju nepohltit celu.
Ak chces 1.5 tonove auto s velkou hybnostou zastavit na jednom priecnom nosniku drzim palce.
Osobne mam nemecke auto, jazdim bmw ale audi tu prehrala na plnej ciare.
o vyhrach a prehrach by som Ti dokazal trosku porozpravat... :-!
nikdy som to nechcel pisat, ale mam osobnu skusenost s torznou tuhostou skeletu A8, r.v.1997...
nebudem Ti popisovat detaily, ale vec bola taka, ze buracka ktoru som s nou absolvoval, bola jedina, za ktoru moze moj horsi odhad stavu vozovky a tym padom prehnana najazdova rychlost do zatacky...
naraz, ktory nasledoval v rychlosti cca 130-160 km/h do pevneho zelezobetonoveho zabradlia vysokeho cca 80 cm a dlheho asi 6 m(podla panglov 141 km/h vypocitana narazova rychlost) by nikto z Vas zazit nechcel:
v tych poslednych milisekundach pred narazom, som este mal moznost rozhodnut sa akym sposobom do toho narazu pojdem:
- ci sa to este budem snazit vybrat - a tym riskujem bocny naraz - teda katastrofalne nasledky... :-!
- ci sa to posnazim teda obist z prava - teren - kopec s dost nepeknym sklonom - riziko prevratenia - zamieta sa... :-!
- varianta posledna - priamy naraz pod plnymi brzdami - snazit sa trafit to stredom auta 8-s ...podarilo sa :-!
vdaka volbe poslednej varianty, som ten "murik" dlhy asi 6 m zrovnal so zemou, sice ma to aj tak odhodilo a auto islo 1x cez strechu a skoncili sme na pravom boku...
ALE :
z auta vystupilo 5 NEZRANENYCH LUDI !!!!!!!!!
na aute neostal 1 plech rovny...to je jasne, predok krasne zdeformovany, predna priecna vyztuha za naraznikom bola premacknuta do "V" sle asi len 20cm !!! potom prisiel na radu chladic a opretie o motor.
ten ostal v silentblokoch - nevytrhlo ho !!!
priestor pre posadku : takmer neporuseny !!! - jedine pravy A stlpik bol na hornej strane - pri streche premacknuty asi o 5 cm smerom do vnutra !!! - tym padom prasknute celne sklo... ;-\
to bolo vsetko... ;-)
takze tak vy s tymi crash testami - nic vam neda tolko co osobna skusenost, a pokial mate trosku duchapritomnosti a ste schopny do poslednej milisekundy colen trosku narabat s volantom a pedalmi...a vsetko moze dopadnut ovela lepsie ;-)
To že máš dobrou zkušenost s A8 (já zase s Jaguarem XJ Sovereign) přece nemá žádnou souvislost s A4. Ani nevim jaký měl crash testy Jaguar X Type, ale to že já mám dobrou zkušenost s XJ přece neznamená že X-Type bylo skvěle bezpečný auto
A žes to přepísk v zatáčce se 4 lidma na palubě, to seš sice frajer že to přiznáváš, ale jinak..
no jo no...to som bol este o hodne mladsi a horkokrvnejsi, vyhecovany kamaratmi, ktori mi 100 % verili a veria mi aj teraz... ;-\ potom vsetci sa strasne ospravedlnovali, ale chyba bola moja - ja som bol jediny triezvy - mal som byt nad vecou...- su to uz ale peknee roky dozadu... :-! - a tu je pre mna poucenie este vacsie - nikdy nemat posadku pod vplyvom !!!
chcem akurat povedat tolko, ze pokial ma niekto sancu v ramci krizovej situacie ovplyvnit priebeh narazu len trosku, nech sa o to pokusi podobnym sposobom - teda s co najvacsim podielom celnej plochy - priamo,samozrejme mat spravne nastavenu sedacku, vsetci byt priputany ( aj ked ja som nebol a ani nikdy nebudem beznymi pasmi - len 4 a viac bodovymi zavodnymi!)... pokial nieje sanca ten naraz bezpecne "vymanevrovat". 8-s
To neni o tom v jakem stavu je posadka, to je o tobě, to by potom nikdo nemohl delat napr taxikare, pokud se nechas hecnout ozralou posadkou, postradas (postradals jestli ses poucil) jakysi pud zodpovednosti, tot vse, nechci poucovat :-)
ved hovorim ze to bolo davno - 12,13 rokov...a vtedy sa to radikalne zmenilo !!! Alkohol bol vzdy moj nepriatel, kamaratom som to toleroval...-lenze - "chyba lavky"...
a to ze som sa nechal vyhecovat - to ma bude stvat este hoooodne dlho :-!
Pár takovejch vyhecovanejch borečků jsem taky znal,jenže jejich autem nebyla A8 .Byl jsi mladej,blbej a měl jsi štěstí+dobrý auto. Za přiznání a uznání vlastní blbosti :yes:
Správná volba. Pokud nemáš rozumnou šanci se vyhnout, vždy je lepší plný čelní, kde máš největší ochranu, než to jen líznout. Na to většina aut není stavěná. Pokud někdo chce něco opravu super-duper, balistická ochrana dělá divy. Nejen že má pak auto 5 tun (to odpovídá tak B6/7), je pořádně vyztužené a prorazí kde co. Tahač však králem silnic zůstane.
...shrnuto... jel jsi jako *** a prase, který v bazaru vytáh starou plečku, ale Audi syndrom zafungoval... hamba ti. Si gratuluj...my ostatní si budeme přát takové id.oty potkávat čím jak nejmíň.... :no: ty Šumachere...
dylyny, kazdy mal v zivote nejaku slabsiu chvilku - ja som si ju uz prezil, aj s kamaratmi, ktori to so mnou zazili...Nikto z nich ma za to neodsudil, vsetci nadalej obhajuju moje jazdecke schopnosti ! ( tu chybu by som sam v aute neurobil - uz som to pisal) Ty vies gulove o celej tej prihode, takze takto ma hrubo urazat si mozes dovolit len tu cez net... ;-\
auto bolo kupene od dobreho obchodneho partnera, v dobrom stave, malo 4 roky a s mojimi km v case nehody 123 tkm...
uz som tu verejne uznal svoju chybu, poucil som sa...neviem, co by si este chcel pocut...
- ano - takeho ako pred 12 rokmi ma uz nestretnes... ;-)
PS: mojim vzorom bol Juan Pablo Montoya >:-[]
Když dělali první sadu testů, tak je myslím někdo z IIHS komentoval a S60 tam trochu rozebíral. Schválně, jestli se zmínil o výztuhách nad podběhy. Můžeš si to najít. Pokud se nepletu, byla to jedna z inovací S60. Nebudu obhajovat výsledek A4, stojí za starou bačkoru, ale myslíš si, že BMW v tomhle testu nějak exceluje?
Další auto, které v tomhle testu dopadlo dobře, je Acura TL. Chceš vědět, jak dělá Honda předky? Tady to máš: [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Odraz není špatná myšlenka a v minulosti jsem tu o nich opakovaně psal. Problém lehkých a pevných konstrukcí, které dobře odskakují, se jmenuje setrvačnost. Ne auta, ale tvých orgánů. To je ta druhá strana mince, na kterou se nesmí zapomínat.
Po shlédnutí těch záběrů audi A4 mě trochu mrazí. Ten rozdíl mezi malým krytím (20%? USA) a větším krytím (40% NCAP) je tak propastný, v podstatě do černého pytle nebo vylézt po svých, fuj.
Doufám, že se automobilky zaměří i na bezpečnost, která se netestuje tak běžně, sláva těm, které to už dělají a dosahují dobrých výsledků.
Ještě mě napadla jedna věc - když už jde do tuhého tak nestrávat volant, ale radši nabrat překážku přímějc.
presne tak, ked sa blizi kolizia treba to napeckovat co najsirou castou vozidla,
to ale neplati v pripade stretu s vyssim SUV, alebo nedajboze kaminom, kde su deformacne zony uplne mimo stretu a energie sa nepohltia definovane podla nakresov, ale schyta to posadka.
Proč jen trochu. Průser je že na to serou i prémiový automobilky, člověk musí fakt furt hledat zjišťovat co kde kdo zase vodflák. Jo a nedoufej, samy vod sebe se určitě nezaměřej, alespoň všechny určitě ne. Možná tu a tam někdo - třeba Honda možná, ta působí docela solidně.
Konstrukce Hondy je pro podobný náraz vhodná. Pokud mají někde problém, měla by to vyřešit změna materiálu, popřípadě zesílení. Kromě Volva snad jediná automobilka, která má vhodnou konstrukci ve výrobě. Samozřejmě, že se to promítne. "Fňukal" snad jen Mercedes, že to bude drahé, anebo těžké (z hlediska hmotnosti, ne obtížnosti), něco takového. Příští generace aut, minimálně těch dostupných v USA, by to už mohla mít vyřešeno. Jsem celkem zvědavý, jestli to stihli u nové A4 a Pašíka.
Na nárazy spredu sú autá už veľmi dobre pripravené. Ale nechcem si predstaviť, čo zostane z pasažierov na zadných sedačkách po náraze iného auta zozadu napr. v takom Aygu či Škode Citigo.
...stále nám vnucujú nové a nové nezmyselné limity CO2, predpisujú stále novú elektroniku, zabezpečenia, stabilizačné systémy, kamery a neviem čo ešte - a automobilky, aby prežili, musia tie peniaze, ktoré nastrkajú do tých predpísaných nezmyslov, niekde ušetriť. A potom to tak dopadne... Bezpečnosť je striktná v rámci požiadaviek, kvalita v rámci záruky, atď... Kde sú tie časy, keď autá bez problémov vydržali 15-20 rokov...
Myslím, že trošku přeháníš, Klaudie. Tomu se taky částečně říká vývoj... Jak je vidět, vědci a technici se neustále věnují studiu nehod všeho druhu a podle toho se i upravují nárazové testy. Dříve byl skutečně test s velkým přesahem nejlépe odpovídajícím nárazu dvou vozidel, dneska je tomu už zjevně jinak (proč, do toho nevidím - možná v tom má prsty právě i ta elektronika).
Co mne osobně zarazilo je, jak často hlava řidiče buď úplně mine airbag (třeba Passat, nebo ona Toyota), nebo po něm jen sklouzne a rozpleskne se o palubní desku. Pak koukám na test BMW X1 a to má tak velké pytle, že se hlava zdaleka tolik nepohne dopředu a nemůže ani sklouznout nebo jej minout. není tedy spíš problém "šetření" i v tom, že se začínají dávat stále menší a menší airbagy?
Menší přesah znamená větší rotaci. Takže tvá hlava nejde přímo do palubní desky/ volantu, ale spíš do A sloupku. Tam žádný airbag není. Podle mne je to důsledek toho, že podobný náraz se při vývoji běžně nedělá. Šetření zmenšováním airbagů považuji za dobrý vtip. >:D To by mě v životě nenapadlo. Dost o tom pochybuji. Ale možná se najde někdo, kdo je přeměřuje.
škoda, protože nová Ravka je vážně skvělý auto.. :-) Nadruhou stranu ale musím říct jedno - lidi mají to, co chtěli...
Toyota si vždycky držela obdivuhodný výsledky spolehlivosti i bezpečnosti (rozhodně i dnes). Ale hlavně evropa pořád volala, jak je Toyota moc drahá a teď, když se cenami přiblížila (někdy i překonala) cenám značek jako hyundai apod.. někde se to projevit nejspíš musí... myslim ale, že je to problém více značek a ne jenom Toyoty a každý, kdo svět aut trochu sleduje to ví ;) A lehce nechápu, proč si redaktoři berou do hledáčko zrovna Toyotu.. ;)
Tady máte třeba test Hyundaie ix35 [odkaz]
stejné hodnocení "poor"
Naopak od toyoty ale nejspíš bude mít problémy se spolehlivostí.. ;) >:D
PS: pro "škoda fans" - škodovky radši ani netestujou? nebo je snad v americe ani neznaj? >:D
Tohle není ani tak důsledek tlaku na cenu. Konstrukce, které podobný náraz zvládnou, jsou otázkou posledních pár let a jsou výjimkami. A tvé PS snad ani nestojí za komentář.