Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota RAV4 propadla v novém crashtestu IIHS

Michal Fokt
Diskuze (54)
Japonské SUV si vůbec nerozumí s novou metodikou nárazu americké organizace IIHS. Hodnocení "poor" hovoří za vše.

Americká agentura pro bezpečnost na silnicích IIHS Insurance Institute for Highway Safety se stala noční můrou automobilek poté, co změnila metodiku crashtestů s přihlédnutím k tomu, že většina nárazů se děje za jiných podmínek, než jaké simulují běžné bariérové testy. Důvodem k zavedení crashtestu s malým přesahem byla právě analýza typu nejběžnějších dopravních nehod a jak ukazují výsledky, při tomuto typu nárazu kapitulují i vozy zvučných jmen, což víceméně potvrzuje, že řada výrobců "plánuje" bezpečnost svých aut tak, aby obstály v potřebných tabulkách a žebříčcích.

Nové testy ukazují, jak na tom auta opravdu jsou, nicméně automobilky jsou poměrně pružné a tak se dalo předpokládat, že nové modely už budou procházet bez větších problémů, z čehož budou benefitovat posádky aut více, než kdykoli dříve.Jenže se ukazuje, že "Small Overlap Test" může být větším oříškem, než by se mohlo stát.

Doslova exemplárním případem je nová Toyota RAV4, auto, které se prodává pouhých pár měsíců a při jejímž vývoji se už muselo o nové metodice IIHS vědět. Nicméně výsledek crashtestu je tristní. RAVka si odváží hodnocení Poor, tedy nehorší možné. Při nárazu došlo k vychýlení sloupku volantu o 18 cm a testovací figurína tak minula airbag a hlavou narazila do palubní desky. Navíc její noha zůstala zaklíněna ve zdeformovaném plechu.

RAV4 nicméně obstála ve všech ostatních oblastech s hodnocením "Good", tedy nejlepším, kvůli zmíněnému testu ale tím pádem nedosáhla na v současnosti špičkové hodnocení Top Safety Pick+, které se dává maximálně za jedinou výjimku mezi "Good" v podobě druhého nejlepšího "Acceptable". Toyota má mimochodem "škraloup" i v Euro NCAP, kde se vůbec nedařilo městskému crossoveru Urban Criuser. Tento test nečinil potíže například už poněkud starším vozům Acura TL, Ford Fusion, Honda Civic, Subaru Forester, Subaru Legacy, Volvo XC60, Volvo S60, Kia Optima, Nissan Altima, Suzuki Kizashi, z nových pak obstály Honda Accord a Subaru Forester. Nelichotivé hodnocení Poor sdílí RAV4 s některými dalšími kompaktními/malými SUV - Hyundai Tucson/Kia Sportage, Buick Encore/Opel Mokka, Ford Escape a Jeep Patriot. jak na tom je které auto můžete zjistit na webu IIHS.

Michal Fokt
Diskuze (54)
4. 12. 2014 11:59
Re: správná cesta
EuroNCAP uvažuje v čelním nárazu přesah 40%, což už stačí na to, aby náraz "odnesl" nosník.
14. 7. 2013 10:04
Subaru Forester
A tu je ako sa to ma robit - Subaru Forester: rating "good"

[odkaz]
14. 7. 2013 09:33
Re: Audi A4
No me prijde, ze to Suzuki odskocilo hlavne proto, ze se tam primichalo kolo, ktere ho odtlacilo. Kdyby se to nestalo, kdo vi, jak by to vypadalo.
14. 7. 2013 00:23
Re: To je tak...
Menší přesah znamená větší rotaci. Takže tvá hlava nejde přímo do palubní desky/ volantu, ale spíš do A sloupku. Tam žádný airbag není. Podle mne je to důsledek toho, že podobný náraz se při vývoji běžně nedělá. Šetření zmenšováním airbagů považuji za dobrý vtip. >:D To by mě v životě nenapadlo. Dost o tom pochybuji. Ale možná se najde někdo, kdo je přeměřuje.
Avatar - AUDIRS6
13. 7. 2013 22:02
Re: Audi A4
diky ;-) :yes:

pozeram Tvoj profil - sme cca rovnako stary
;-)
...takze myslim, ze rozumu a skusenosti uz mame dost...-uz len neopakovat chyby z minulosti ;-)