Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bazar: Škoda Praktik 1.4 TDI (51 kW) - Před výměnou

Užitkový model Praktik je k dostání většinou se zážehovým motorem. Najdou se však zřídka i turbodiesely, ale…
Zpět na článek
14. 7. 2013 16:28
14. 7. 2013 23:25
14. 7. 2013 08:42
Jasná volba je benzín.
1.4 16V/63 kW :yes:
Nafťáka si může koupit leda tak podnikatel, který si vše dá do nákladů a pokud nechce, tak diesel prodá a koupí opět nový diesel. No a pak obyčejná česká rodina s vydinou úžasně nízké spotřeby si koupí ojeté dieselové auto právě po tom podnikateli a šup, najednou musí vysolit třeba 50 tis.Kč za výměnu nějakého dílu jak už jsem psal výše. A to je třeba si uvědomit, že lidé právě prodávají většinou auta, kde je třeba něco drahého vyměnit a toto se děje několik kilometrů - nebo 2 až 3 roky starých aut.
Rozbalit vlákno
23
14. 7. 2013 09:37
Re: Jasná volba je benzín.
Tohle auto si těžko bude kupovat rodina :-)
14. 7. 2013 10:06
Re: Jasná volba je benzín.
Máš pro takový výběr nějaký logický vysvětlení? :-)

PS.- Za ty peníze už je velmi slušný výběr. Kup si něco v čem nebudeš jako sardinka, co bude mít motor, slušnou výbavu, nebude se to krást.
14. 7. 2013 12:38
Re: Jasná volba je benzín.
No, jestli Tycoon nemyslel to, že auto se dvěma sedačkami a plechovými "okny" vzadu nebude pro rodinu zrovna to pravé ořechové.
14. 7. 2013 15:06
Re: Jasná volba je benzín.
Máme je v práci jako firemní 1,4 16V :yes:
14. 7. 2013 13:16
Re: Jasná volba je benzín.
Škoda Roomster Praktik má dvě místa k sezení. Znáš nějakou rodinu, které by to stačilo ? :-)
Avatar - petrumr
14. 7. 2013 14:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 7. 2013 23:21
Re: Jasná volba je benzín.
Blbosť.. :no:
14. 7. 2013 15:02
Re: Jasná volba je benzín.
Už to píšu asi podruhé, máme je v práci jako firemní, cca 30 ks kvůli provozní úspora je jich velká část 1.4 TDI-13ks, zbytek 1.4 16V-17ks. Serou se 1.4TDI do servisu jezdi všechny hodné často, neustále svítí nějaké kontrolky a v servise náklady na opravy. Když už s ni musím jezdit tak si půjčují raději benzinovou 1,4 16V. Ale vlastni bych Fabii nikdy nekoupil 1.4TDI. Ceny za údržbu jsou srovnatelně s fabkou 1,9TDI a to je podstane lepši držák takže nemusí do servisu tak často.
14. 7. 2013 17:02
Re: Jasná volba je benzín.
Už ti to tu s Tycoonem píšeme potřetí, ale furt ti to nedochází :-) Nikdo se tady nenaváží do 1,4 16V, ale do toho, že Škoda Praktik má dvě místa na sezení, žádné pro děti a z toho důvodu není vhodné auto pro rodinu nehledě na motorizaci. Už tomu rozumíš? Dvoumístné auto není rodinné auto.
14. 7. 2013 17:14
Re: Jasná volba je benzín.
Mluvím v tom Škoda Roomster ;-) .
14. 7. 2013 17:19
Re: Jasná volba je benzín.
No to je sice strašně hezké, že ty mluvíš o Roomsteru, ale proč tu taháš Roomster, když Tycoon mluvil o Praktiku? O Praktiku a jeho nevhodnosti pro rodinu. Roomster je v této diskuzi naprosto mimo téma.
14. 7. 2013 17:23
Re: Jasná volba je benzín.
Škoda Praktik to stejně jízdní vlastnosti pohodlí i komfort modelu Roomster ;-)
14. 7. 2013 17:29
Re: Jasná volba je benzín.
Tak já ti ještě jednou přeložím tvůj vlastní příspěvek, první v této diskuzi. Podnikatel koupí Praktik. Jenže ten má jenom dvě místa, zbytek pro náklad. Pak ho prodá a koupí to po něm rodina jako Roomster? Kde se najednou vzala ta tři nová místa vzadu? Podnikatel je tam nechal namontovat, nebo to po něm udělá ta rodina?

Praktik opravdu pro zadní pasažéry nemá stejné pohodlí a komfort jako Roomster, protože tam žádná sedadla nejsou. Nebo myslíš, že děti budou spokojené a komfortně usazené v sedačkách Roomsteru stejně jako když budou lítat po zavazadlovém prostoru Praktiku spolu s kočárkem a kufry? Teda, ty jsi ke svým dětem pěkný sadista. Máš poněkud zvrácené představy o komfortu pasažérů vzadu.

Samozřejmě, pokud jde výhradně o Roomster, tak s těmi motory máš recht. Ale přece tu je řeč o podnikatelském Praktiku...
14. 7. 2013 18:57
Re: Jasná volba je benzín.
Prosím tě , co máte v práci za ty 1,4TDI ? 51 kw nebo 59kw .Mezi těmito motory je opravdu velký rozdíl ve výkonu. A jak píšu z vlastní zkušenosti Po 180 000 kilometrech bez rozsvícení jediné varovné kontrolky. Co se vám na těch motorech sere?
14. 7. 2013 09:38
Re: Jasná volba je benzín.
Podle mne je 1,4tdi 59 kw docela povedený motor až na ten zvukový projev je to traktor.(nechá si zvyknout)
Mám ho doma ve Fabii najeto 180 tkm .Každých 15000 měním olej+filtr bez dolévání a pouze při 120000tkm jsem měnil rozvody jak je předepsáno.(ten se mění u většiny nafťáku mě to stálo cca 5000kč pohoda)
Šlápneš na to a jedeš....paráda na předjíždění.
Spotřeba 4,5l/100 léto 5l/100 zima

1,4 16 V /63kw mají rodiče v roomsteru a je to lenoch.
Jedeš na pětku 90km/h chceš předjet..... šlápneš na pětku a nic ,dáš tam čtyřku šlápneš a nic, tak tam kuchneš trojku motor řve jako kr... a už se nechá prědjet. Je to na zabití.
To vše za 7,3l/100 léto 8l/100 zima
pro mě jasná volba nafta 1,4tdi 59kw.
14. 7. 2013 09:51
Re: Jasná volba je benzín.
Ty jsi jediný člověk ještě tak super haha, ale to je ok.
Já si na ten zvuk už zvykl, ale můj pocit je ten, že Fabia roomster 1.4TDI je hlučnější než fabia roomster 1.9TDI. Je to tříválec, roomster 1,9TDI má kultivovanější projev.
Pro mě jasná volba nafta 1,9TDI 77kW i benzín TSI nebo 1,4 16 V /63kW to je atmo :yes:
Je mi nebrať 1,4TDI :no:
:-) ;-) :-)
14. 7. 2013 10:20
Re: Jasná volba je benzín.
Článek je o 1,4tdi ty jsi psal že tvá jasná volba je 1,4 benzín tak jsem ti psal zkušenosti s těmito motory a ty teď napíšeš 1,9tdi a tsi motor. Tak si to prosím tě nech projít hlavou než něco napíšeš.
1,9tdi je lepší než 1,4tdi
1,2tsi je mnohem lepší než 1,4 16v.
14. 7. 2013 10:26
Re: Jasná volba je benzín.
Ano tak :yes: , ale 1,4TDI s dieselem mi prostě z mnoha důvodů nevyhovují ;-\
1,2TSI je mnohem lepší než 1,4TDI ;-)
1,9TDI bez DPF (filtry pevných částic) :yes:
14. 7. 2013 13:04
Re: Jasná volba je benzín.
Já si osobně myslím, že je to jedno. Co motor u vw to .... jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet :no:
14. 7. 2013 13:01
Re: Jasná volba je benzín.
Zvláštní, já měl ten motor ve Fábii taky. To co popisuješ se teda nedostavilo. Myslím jak šlápneš a jedeš. Dostal jsem to v práci po 1.2 HTP a můj dojem byl přesně opačnej. Těžkopádný auto, katastrofální zvuk a subjektivně línější než HTP. Subjektivně proto, že jsem to neměřil. Nebudu se zdržovat s měřením zrychlování podobnejch bezcenejch krámů. Ale jako služebák na zablácený holiny je to dobrý. Viz ty fotky toho Roomstera v článku >:D
14. 7. 2013 18:32
Re: Jasná volba je benzín.
To jsi si to trochu popletl ne? Srovnávat 1,2 htp 47 KW srovnávat s 1,4 tdi 59 KW >:D .

Dobrej matroš.
14. 7. 2013 13:22
Re: Jasná volba je benzín.
Když už bych měl koupit Roomstera, tak jednoznačně 1.6 16V s LPG. Nejlepší je asi 1.9 TDI, ale ten bývá dost drahý. Nové TSI jsou jízdně super, ale životnost bude asi mizerná. 1.6 TDI není špatný, ale vedle TSI hodně vyniknou nevýhody malého dieselu. S 1.4 TDI jsem nikdy nejel, ale podle toho, co se píše, je mnohem horší než 1.6 TDI, zejména hlučností a úzkým pásmem využitelných otáček, takže doufám, že s ním ani nikdy nepojedu.
14. 7. 2013 14:04
Re: Jasná volba je benzín.
má nedávná zkušenost je zcela opačná, nic horšího než 1.4tdi snad ani neexistuje. Nevím jak spolehlivost, to asi bude OK. Ale jízdně je to katastrofa, zajímalo by mě "šlápneš a jedeš" jak je myšleno, protože ten motor nejede ať je v jakýchkoliv otáčkách..Super na předjíždění teda nevím, leda že jsi sebevrah >:D A právěže jsem s tím nechtěl jezdit ekorally, ale normálně, tak spotřeba nijak nízká nebyla a rozhodně nevyváží tu spoustu nedostatků..
14. 7. 2013 14:06
vytáčení motoru
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč vadí u motoru, u kterého ještě není překročený interval výměny rozvodu vytáčení zrovna nad 2500 otáček? Žil jsem v tom, že prostě jezdím úplně normálně jako vždy, najedu dané kilometry, nechám rozvody udělat a zase jezdím. Jasně že je pro motor lepší jezdit plynule vez škubání a podtáčení. Navíc, kdo určí tu hranici kolik otáček je to moc, proč ne 3000 nebo 3500 a od kolika kilometrů jestli od 100 000, nebo od 90 nebo třeba 110 tis.

Přijde mi to jako naprostá hloupost
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Tomas_2002
14. 7. 2013 16:28
Rozvody
Výměna rozvodů není oprava. To je naprosto běžný servis, řekněme údržba. Naprosto běžná věc u lidí, co se o vůz starají.

Oprava bude následovat až poté, co se ten servis neudělá.
Rozbalit vlákno
1
14. 7. 2013 23:25
Re: Rozvody
Bežný servis po príslušnej porcii kilometrov.
Oprava ak to robíš ešte predtým, pretože sa to rozsypalo. ;-)