Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový ministr dopravy chce stavět méně kruhových objezdů

Zdeněk Žák je přesvědčen, že kruhových objezdů se v posledních letech staví moc. Tento trend chce zastavit.
Zpět na článek
15. 7. 2013 10:23
15. 7. 2013 11:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 7. 2013 18:31
15. 7. 2013 10:27
15. 7. 2013 18:39
15. 7. 2013 10:51
15. 7. 2013 10:52
15. 7. 2013 11:49
Avatar - 3_diamanty
15. 7. 2013 10:19
kruhace su super vec
v tomto mozme my slovaci cechom len zavidiet.... ked som siel v cechach od makova smerom na novy jicin tak ich bolo po ceste viac ako u nas na celom vychodnom slovensku .... u nas miesto kruhacov sa vsade riesia nezmyselne semafory aj v malych dedinkach.... hold stale mame co dohanat ;-)

cez tento legendarny kruhac u nas v KE chodim takmer kazdy druhy treti den.... [odkaz] [odkaz] a urcite je to lepsie ( tu je aj video z ajzdy cez tento kruhac [odkaz] )ako keby tam bolo 10 semaforov z kazdej strany

na slovensku mame opacny problem... staviame kruhace ale stale ich je malo :yes: a tak musime staviat dalej.... jeden novy je tusim v Poprade :yes:
Rozbalit vlákno
3
15. 7. 2013 11:02
Re: kruhace su super vec
Ja cez ten kruhac jazdim kazdy den 2krat a podla mna je to jedna z velmi mala dobre vymyslenych veci v Kosiciach :D. Samozrejme, ze tento sa asi hodi len na velke krizovatky.
15. 7. 2013 11:23
Re: kruhace su super vec
Dost bidny ten vas kruhac :-)
15. 7. 2013 18:38
Re: kruhace su super vec
Pre tych par aut na vychode sa kruhac neoplati robit a ten co mate, pouzivajte po 18:00 ako zavodny okruh >:-[] >:D
15. 7. 2013 10:23
Kdyby radši
pouvažoval o tom jak naučit lidi po "kruháči" jezdit. Kdo byl třeba v Anglii ví své.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
15. 7. 2013 10:34
Re: Kdyby radši
niekolko situacii z kruhaca na videu u nas v KE ... tiez som si na autoskole cez ten kruhac uzil svoje >:D [odkaz] ale to uz je davno pradavno
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 7. 2013 11:20
Re: Kdyby radši
Suhlas.

Hlavne pouzivat smerovky, zaklad plynulej premavky na kruhovom objazde.

A hlavne nerozumiem, preco je u nas (na SK) zakaz pouzivat lavu smerovku, ked chcem odbocit na druhom ci tretom exite.

V Britanii to funguje bez problemov (tam, samozrejme, vyhadzuju v tomto pripade smerovku doprava).

Na druhej strane, po skusenostiach z UK, musim povedat, ze kruhace ako sposob napajanie ciest na dialnice nefunguju. M25/A13 je katastrofa :)
15. 7. 2013 18:31
Re: Kdyby radši
Nebo ve Švýcarsku či dokonce i Belgii...
Avatar - Emel
15. 7. 2013 10:27
Kruháčky
Co se mi nelíbí jsou maličké kruháče, kde 99% aut jezdí rovně po hlavní silnici a jedno procento sjíždí třeba k obchodnímu centru... ale tím, jak má kruháč deset metrů v průměru, tak si člověk nikdy není jistý, že to auto opravdu sjede.
Rozbalit vlákno
1
15. 7. 2013 18:39
Re: Kruháčky
Přesně tak.
Jestli jste vy, nebo někdo jiný, jel po silnici z Prahy z Čerňáků (a těch míst bude rozhodně víc), která kopíruje D11, tak asi víte své.
Jsou tam totiž kruháky u sjezdů k různým skladům, kam jede denně jen pár kamionů. 99% lidí jede rovně dál...

Celkově ale stavbu kruháků podporuji. Ale fakt je ten, že naše "dopravní kultura" jejich funkčnost značně omezuje.
15. 7. 2013 10:49
Kruhac ma este jednu vyhodu
To je pre mna novinka, ze semafory su lacnejsie, nez kruhac. Nozno AZD Praha sponzoruje Rusnokovu vladu?
Zaujimave, ze v Anglicku, Francuzsku alebo Spanielsku preferuju kruhace a dokonca viacpruhove. V Anglicku je to uz ale fakt extrem. Minikruhac v podstate iba s vyvysenym bodom v strede, clovek ma probem si uvedomit, ze nejde po hlavnej, ale je na kruhaci, kde plati presne opacne pravidlo, prednost ma oprotiiduci...
Kruhac ma este jednu vyhodu, da za na nom otocit o 360stupnov bez rizika pokuty.
Rozbalit vlákno
3
15. 7. 2013 11:24
Re: Kruhac ma este jednu vyhodu
Jj oprotiiduci na kruhaci ma vzdycky prednost nebot to je nejaky blazen v protismeru >:-[]
15. 7. 2013 18:43
Re: Kruhac ma este jednu vyhodu
Otocis sa o 360 stupnov a ides povodnym smerom, tak naco sa takto otacat >:-[] . My ostatni sa otocime o 180 stupnov uhlovych. Stale tvrdim, ze na vychodze uz nie je Slovensko :-)
15. 7. 2013 22:29
Re: Kruhac ma este jednu vyhodu
No u nás máme pro jistotu kruháč i se semafory :-)
Avatar - WinDiesel
15. 7. 2013 10:51
Lobby
Kdo že to montuje semaforové systémy v Praze ( a pravděpodobně i mimo Prahu) a následně je za dlouhé peníze servisuje?
Siemens?
Již mnohokrát podezřelý z korumpování lokálních vlád? A nejenom podezřelý.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
15. 7. 2013 10:52
No, má pravdu
Kruháče jsou dobrá věc, ale jejich umístění musí mít hlavu a patu. Nad některými novými kruhovými objezdy skutečně kroutím hlavou.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
15. 7. 2013 10:59
Re: No, má pravdu
kruhace su super.... u vas ich je dost.... a to som pochodil len zapadne cechy a moravu :yes:
15. 7. 2013 18:45
Re: No, má pravdu
A do zapadnych Ciech si sa ako dostal ? Trampolinou z Moravy ?
15. 7. 2013 10:59
Přizdisráč a kruháč
Pokud se mi nepodaří přizdisráče předjet ještě před kruháčem už předem vím co bude. Přijede ke kruháči,kde nic nejede,nebo jede ,ale auto je daleko . Zastaví a čumí. Pořád čumí a pozoruje auta co jezdí kolem. Najednou se rozjede,nejlépe tak,že se tam vleze tak akorát on a já musím čekat. Zabít málo. Zabíjet přizdisráče není zločin.
Rozbalit vlákno
14
15. 7. 2013 11:26
Re: Přizdisráč a kruháč
Nejlepsi jsou dvoupruhove kruhace, tam se da casto predjet i nekolik bambeloku najednou >:D
15. 7. 2013 11:50
Re: Přizdisráč a kruháč
Ty jsi mi nějakej závodník.
Ono frajery, co se doleva nepodívají, většinou vyléčí pohled na rozjetej Actros směrem na jejich dveře. Mít na čele obtisk hvězdy totiž není cool.

Jinak je problém v tom, že lidé neumí na kruhák najet ani z něj sjet. Část nebliká, část po něm jede kostrbatě takže člověk podle natočení čumáku nepozná, jestli sjíždí a část kruháků je prostě špatně udělaná - typicky kruháky s vysokým ostrůvkem uprostřed. Také bych zavedl povinné blikání vlevo, už mě nebaví přemýšlet, jestli jen nezapomněl na blinkr nebo opravdu pokračuje.
15. 7. 2013 14:10
Re: Přizdisráč a kruháč
Raději závodník než neschopný nerozhodný přizdisráč. >:D
Avatar - biscuit
15. 7. 2013 15:44
Re: Přizdisráč a kruháč
jen nesmi bejt ten zavodnik jeste prase ;-) nemam nic proti klidne jizde, ale zabednene prizdisrace taky nesnasim :-) kdyz nekdo prijede na tricitku a jeste pet krizovatek za tou znackou dodrzuje tricitku a blokuje provoz, tak to bych mu vzal ridicak a "burn baby, burn" :-!
15. 7. 2013 22:11
Re: Přizdisráč a kruháč
No - závodníku - až někde chcipneš pod náklaďákem, tak se budeš divit. Ono je dobrý hrát si na závodníka, ale odsud podsud.
15. 7. 2013 22:54
Re: Přizdisráč a kruháč
Kdo je horsi, ten co jezdi celkem rychle nebo ten co jede cca 70 obec/neobec? Me vadi vic ti druzi :no:
16. 7. 2013 08:25
Re: Přizdisráč a kruháč
Horší je ten kdo jezdí nebezpečně. Ať už pomalu a nepředvídatelně nebo rychle a nepředvídatelně. Taky patřím spíš mezi rychlý jezdce, ale pokud jede někdo pomalu, tak mě to vůbec nevadí. Prostě ho předjedu. Rozhodně ho nepovažuju za přizdisráče ani bych ho (obrazně) nezabíjel. Je navíc potřeba vědět kde si můžu dovolit jet rychle a kde je nutný jet pomalu. K tomu ovšem člověk potřebuje mozek a předvídat. Není problém jet po okresce 150, když není provoz a mám rozhled, ale kde hrozí chodci nebo je to nepřehledné je potřeba jet opatrně a pomalu.
16. 7. 2013 09:39
Re: Přizdisráč a kruháč
Ono to s tim predjizdenim neni tak jednoduche, kdyz jsi treba 7 v rade a navic v protismeru porad neco jezdi. Na tachometru 65 a obec az za par km.
16. 7. 2013 10:06
Re: Přizdisráč a kruháč
Pokud je takhle hustej provoz, tak si předjetím jednoho blba stejně nepomůžeš.
16. 7. 2013 11:20
Re: Přizdisráč a kruháč
Brzdi to (vetsinou) ten prvni, takze jeho predjetim si pomuzu, ze budu moct jet svym tempem a s mensim nebezpecim retezove havarie.
17. 7. 2013 00:59
Re: Přizdisráč a kruháč
Vcera jsem zazil uz uplny extrem, kdy CR-V brzdila v obci bagr a za obci mu jen mirne poodjela, nastesti v protismeru skoro nic nejelo >:-[]
Avatar - Hittman
15. 7. 2013 14:26
Re: Přizdisráč a kruháč
Problém není jen s kruháčem, problém je celkový, že lidé neumí vůbec jezdit, ať již plynule, ve městech, na nájezdech na dálnici, na dálnicích, atd. Naše rychloautoškoly bohužel ty dnešní pubertální výrustky to nejsou schopny naučit. :-!
Avatar - Hittman
15. 7. 2013 14:25
Re: Přizdisráč a kruháč
:yes: >:-[]
Avatar - twistedTSD
16. 7. 2013 00:31
Re: Přizdisráč a kruháč
Trocha tolerance by neuškodila. ;-)
Avatar - vabis
15. 7. 2013 11:24
aspoň 1 normální
U nás dali kruháče na víc jak 3/4 křižovatek. Nejlepší to je v kopci, kdy je kruh zešikma a kloubový autobus pokud je sníh se na něm neudrží a po tečně vyjede ven ať dělá co dělá. Miniaturní velikost poloměrů je taky na kočku. Pak si většina jedinců "kompenzuje nervy" a mezi kruháčema přišlapává na krátký dotyk ke 200. Nejlepší je, jak to projektují ti, co mají Fabiu Junior a najednou ročně 3 tkm s očima navrch hlavy. Ale žeby se poptali nějakého řidiče MHD co tama jezdí denně s 20 letou praxí to ne.
Rozbalit vlákno
7
15. 7. 2013 11:31
Re: aspoň 1 normální
Nemusí tam jezdit. Stačí počítačová simulace. Ale projektanti nemají počítače. >:-[]
15. 7. 2013 19:35
Re: aspoň 1 normální
To myslíš, že se dnes kreslí na prkně nebo jak? Btw v článku zmíněná "osvícenost" Liberce je již minimálně 5 let povinnost pro každý kruhový objezd, tzn pokud se kruháč jeví jako nelogický, je to často bojácným šoférem, popř změnou dopravy v okolí kruháře, která proběhla až po postavení objezdu.

Kruhové objezdy jsou vhodné i v případě vyšších intenzit z určitého směru, jen se kruháč musí přizpůsobit.

A semafory jsou zaručeně dražší jak při výstavbě, tak zejména při provozu, toto je blbost na entou...
Avatar - DawQa
15. 7. 2013 12:29
Re: aspoň 1 normální
Okud jsi? u nás ve Varech to je obdobný, ale až na těch pár jako je v roli ten šikmý (v zimě se ho teda bojim i v malym autě že mě vyhodí) a na sokolovský to volský oko, si neni na co stěžovat i když se vytvoří kolony pořád všichni jedou.
Avatar - Hittman
15. 7. 2013 14:30
Re: aspoň 1 normální
V Kromplu u Lidlu je jeden také povedený, když tam najíždíte od ulice Moravská, tak těsně u kruháče je to zlomený, že pokud jedno auto najíždí a druhé vyjíždí, tak je to tam o hubu, že se potkají. Nehledě na dodávky a autobus, to si musíte dát pak přednost. Nehledě na to, že u Tesca u hřbitova kruháč museli za miliony překopat, jelikož pan ing. z Brna, který ho projektoval, asi ani na vlastní oči neviděl situaci, kde se má stavět a byl postaven úplně na dvě věci, možná na tři. Takže ho museli rekonstruovat, aby se ním dalo vůbec projet. Další v Hulíně na cestě od Kroměříž a Přerova, tam se lámaly kamiony a oraly kytičky uprostřed, takže vnitřní kruh museli zmenšit, opět chyba projektující ing.
15. 7. 2013 18:48
Re: aspoň 1 normální
Ono dnes urobia skoly ing. z kazdeho vola :'-(
Avatar - Mrakoplas
15. 7. 2013 23:21
Re: aspoň 1 normální
Já bych na ty ing tak nekydal.
Problém bývá spíš u stavařů. Ti si často myslí, že nějaký blbý inženýrek jim nebude kecat do toho co oni znají nejlíp. Výkres považují za astrologickou mapu oblohy, dobrou tak na balení svačiny a pak se člověk diví co se staví za prasárny.
16. 7. 2013 15:11
Re: aspoň 1 normální
Take daco? >:D [odkaz] Stade tiez chodi MHD a posledny vyjazd dolava mame stadion. Taze nasa karosa ma co robit aby to tam vytocila v pohode :D.
Avatar - Deathstar
15. 7. 2013 11:49
vesnice
Ono já se ani nedivím.. Když se udělá kruháč někde na venkově(za mě osobní zkušenost bydlel jsem v Jižních Čechách,Prachaticko),tak na to většinou mladší ročníky(!!!) koukaj jak telata,neuměj se řadit,blinkr dává 80% z nich při vjezdu na kruháč a vyjedou samozřejmě bez blinkru...Naopak mám zkušenost,že starší řidiči kruháč dávají s přehledem.Neříkám že to dělají všichni,ale většina těch co v autoškole na venkově,konkrétně na Šumavě,jede jednou(!!) za výcvik 30km na světelnou křižovatku do Prachatic (tak to fakt je) a tím jejich znalost kruháčů a světel hasne,tak pro ně je kruháč logicky španělská vesnice..To je pak lepší na vesnici klasická křižovatka...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
15. 7. 2013 12:20
Kruhy l).
No v zásadě, proč ne. Důležitější je dobudovat síť dálnic a dalších významných komunikací jako takovou a tam také ušetřit nejvíc prostředků. A kruhové opravdu jen tam, kde je to nutné. Akorát se domnívám, že ta úspora nemůže být tak velká, přeci jen "semafor" taky něco stojí a pokud je křižovatka pojata velkoryse s odbočovacími pruhy, tak si tu úsporu nedokážu ani představit.
Rozbalit vlákno
0
15. 7. 2013 13:14
Další, co chce stavaře "donutit",
aby stavěli laciněji. To už tady bylo. Nějakej Bárta. A jak s ním ti "stavaři" zametli - i když, v jeho případě to nebylo až zas tak těžké..... ani složité.
Rozbalit vlákno
1
15. 7. 2013 23:12
Re: Další, co chce stavaře "donutit",
Zrovna Bárta jako ministr dopravy zkazil co mohl. Jediným výsledkem jeho snahy o zlevnění dopravních staveb je situace, kdy hlavním kritériem při výběru zhotovitele je cena stavby. A tím pádem se často stává, že je stavba vysoutěžena za cenu, která je nižší, než jsou náklady na její realizaci.
Avatar - Stejsn
15. 7. 2013 13:21
K tomu jeden odkaz:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hittman
15. 7. 2013 14:31
Re: K tomu jeden odkaz:
>:-[] >:-[]
15. 7. 2013 17:12
Re: K tomu jeden odkaz:
Ten odkaz je tedy pěkně kruhový >:-[]
Avatar - rohYpnol
15. 7. 2013 21:05
To neznáte brněnskó erteplu
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
16. 7. 2013 12:20
Re: To neznáte brněnskó erteplu
Tak zrovna toto je kruháč, který je vhodný i pro silnější intenzitu z jednoho směru, podobný je i v Olympii a toto je budoucnost kruhového objezdu - jen si na něj musí lidi zvyknout