v tomto mozme my slovaci cechom len zavidiet.... ked som siel v cechach od makova smerom na novy jicin tak ich bolo po ceste viac ako u nas na celom vychodnom slovensku .... u nas miesto kruhacov sa vsade riesia nezmyselne semafory aj v malych dedinkach.... hold stale mame co dohanat ;-)
cez tento legendarny kruhac u nas v KE chodim takmer kazdy druhy treti den.... [odkaz] [odkaz] a urcite je to lepsie ( tu je aj video z ajzdy cez tento kruhac [odkaz] )ako keby tam bolo 10 semaforov z kazdej strany
na slovensku mame opacny problem... staviame kruhace ale stale ich je malo :yes: a tak musime staviat dalej.... jeden novy je tusim v Poprade :yes:
Ja cez ten kruhac jazdim kazdy den 2krat a podla mna je to jedna z velmi mala dobre vymyslenych veci v Kosiciach :D. Samozrejme, ze tento sa asi hodi len na velke krizovatky.
Co se mi nelíbí jsou maličké kruháče, kde 99% aut jezdí rovně po hlavní silnici a jedno procento sjíždí třeba k obchodnímu centru... ale tím, jak má kruháč deset metrů v průměru, tak si člověk nikdy není jistý, že to auto opravdu sjede.
Přesně tak.
Jestli jste vy, nebo někdo jiný, jel po silnici z Prahy z Čerňáků (a těch míst bude rozhodně víc), která kopíruje D11, tak asi víte své.
Jsou tam totiž kruháky u sjezdů k různým skladům, kam jede denně jen pár kamionů. 99% lidí jede rovně dál...
Celkově ale stavbu kruháků podporuji. Ale fakt je ten, že naše "dopravní kultura" jejich funkčnost značně omezuje.
To je pre mna novinka, ze semafory su lacnejsie, nez kruhac. Nozno AZD Praha sponzoruje Rusnokovu vladu?
Zaujimave, ze v Anglicku, Francuzsku alebo Spanielsku preferuju kruhace a dokonca viacpruhove. V Anglicku je to uz ale fakt extrem. Minikruhac v podstate iba s vyvysenym bodom v strede, clovek ma probem si uvedomit, ze nejde po hlavnej, ale je na kruhaci, kde plati presne opacne pravidlo, prednost ma oprotiiduci...
Kruhac ma este jednu vyhodu, da za na nom otocit o 360stupnov bez rizika pokuty.
Otocis sa o 360 stupnov a ides povodnym smerom, tak naco sa takto otacat >:-[] . My ostatni sa otocime o 180 stupnov uhlovych. Stale tvrdim, ze na vychodze uz nie je Slovensko :-)
Kdo že to montuje semaforové systémy v Praze ( a pravděpodobně i mimo Prahu) a následně je za dlouhé peníze servisuje?
Siemens?
Již mnohokrát podezřelý z korumpování lokálních vlád? A nejenom podezřelý.
Pokud se mi nepodaří přizdisráče předjet ještě před kruháčem už předem vím co bude. Přijede ke kruháči,kde nic nejede,nebo jede ,ale auto je daleko . Zastaví a čumí. Pořád čumí a pozoruje auta co jezdí kolem. Najednou se rozjede,nejlépe tak,že se tam vleze tak akorát on a já musím čekat. Zabít málo. Zabíjet přizdisráče není zločin.
Ty jsi mi nějakej závodník.
Ono frajery, co se doleva nepodívají, většinou vyléčí pohled na rozjetej Actros směrem na jejich dveře. Mít na čele obtisk hvězdy totiž není cool.
Jinak je problém v tom, že lidé neumí na kruhák najet ani z něj sjet. Část nebliká, část po něm jede kostrbatě takže člověk podle natočení čumáku nepozná, jestli sjíždí a část kruháků je prostě špatně udělaná - typicky kruháky s vysokým ostrůvkem uprostřed. Také bych zavedl povinné blikání vlevo, už mě nebaví přemýšlet, jestli jen nezapomněl na blinkr nebo opravdu pokračuje.
jen nesmi bejt ten zavodnik jeste prase ;-) nemam nic proti klidne jizde, ale zabednene prizdisrace taky nesnasim :-) kdyz nekdo prijede na tricitku a jeste pet krizovatek za tou znackou dodrzuje tricitku a blokuje provoz, tak to bych mu vzal ridicak a "burn baby, burn" :-!
Horší je ten kdo jezdí nebezpečně. Ať už pomalu a nepředvídatelně nebo rychle a nepředvídatelně. Taky patřím spíš mezi rychlý jezdce, ale pokud jede někdo pomalu, tak mě to vůbec nevadí. Prostě ho předjedu. Rozhodně ho nepovažuju za přizdisráče ani bych ho (obrazně) nezabíjel. Je navíc potřeba vědět kde si můžu dovolit jet rychle a kde je nutný jet pomalu. K tomu ovšem člověk potřebuje mozek a předvídat. Není problém jet po okresce 150, když není provoz a mám rozhled, ale kde hrozí chodci nebo je to nepřehledné je potřeba jet opatrně a pomalu.
Problém není jen s kruháčem, problém je celkový, že lidé neumí vůbec jezdit, ať již plynule, ve městech, na nájezdech na dálnici, na dálnicích, atd. Naše rychloautoškoly bohužel ty dnešní pubertální výrustky to nejsou schopny naučit. :-!
U nás dali kruháče na víc jak 3/4 křižovatek. Nejlepší to je v kopci, kdy je kruh zešikma a kloubový autobus pokud je sníh se na něm neudrží a po tečně vyjede ven ať dělá co dělá. Miniaturní velikost poloměrů je taky na kočku. Pak si většina jedinců "kompenzuje nervy" a mezi kruháčema přišlapává na krátký dotyk ke 200. Nejlepší je, jak to projektují ti, co mají Fabiu Junior a najednou ročně 3 tkm s očima navrch hlavy. Ale žeby se poptali nějakého řidiče MHD co tama jezdí denně s 20 letou praxí to ne.
To myslíš, že se dnes kreslí na prkně nebo jak? Btw v článku zmíněná "osvícenost" Liberce je již minimálně 5 let povinnost pro každý kruhový objezd, tzn pokud se kruháč jeví jako nelogický, je to často bojácným šoférem, popř změnou dopravy v okolí kruháře, která proběhla až po postavení objezdu.
Kruhové objezdy jsou vhodné i v případě vyšších intenzit z určitého směru, jen se kruháč musí přizpůsobit.
A semafory jsou zaručeně dražší jak při výstavbě, tak zejména při provozu, toto je blbost na entou...
Okud jsi? u nás ve Varech to je obdobný, ale až na těch pár jako je v roli ten šikmý (v zimě se ho teda bojim i v malym autě že mě vyhodí) a na sokolovský to volský oko, si neni na co stěžovat i když se vytvoří kolony pořád všichni jedou.
V Kromplu u Lidlu je jeden také povedený, když tam najíždíte od ulice Moravská, tak těsně u kruháče je to zlomený, že pokud jedno auto najíždí a druhé vyjíždí, tak je to tam o hubu, že se potkají. Nehledě na dodávky a autobus, to si musíte dát pak přednost. Nehledě na to, že u Tesca u hřbitova kruháč museli za miliony překopat, jelikož pan ing. z Brna, který ho projektoval, asi ani na vlastní oči neviděl situaci, kde se má stavět a byl postaven úplně na dvě věci, možná na tři. Takže ho museli rekonstruovat, aby se ním dalo vůbec projet. Další v Hulíně na cestě od Kroměříž a Přerova, tam se lámaly kamiony a oraly kytičky uprostřed, takže vnitřní kruh museli zmenšit, opět chyba projektující ing.
Já bych na ty ing tak nekydal.
Problém bývá spíš u stavařů. Ti si často myslí, že nějaký blbý inženýrek jim nebude kecat do toho co oni znají nejlíp. Výkres považují za astrologickou mapu oblohy, dobrou tak na balení svačiny a pak se člověk diví co se staví za prasárny.
Ono já se ani nedivím.. Když se udělá kruháč někde na venkově(za mě osobní zkušenost bydlel jsem v Jižních Čechách,Prachaticko),tak na to většinou mladší ročníky(!!!) koukaj jak telata,neuměj se řadit,blinkr dává 80% z nich při vjezdu na kruháč a vyjedou samozřejmě bez blinkru...Naopak mám zkušenost,že starší řidiči kruháč dávají s přehledem.Neříkám že to dělají všichni,ale většina těch co v autoškole na venkově,konkrétně na Šumavě,jede jednou(!!) za výcvik 30km na světelnou křižovatku do Prachatic (tak to fakt je) a tím jejich znalost kruháčů a světel hasne,tak pro ně je kruháč logicky španělská vesnice..To je pak lepší na vesnici klasická křižovatka...
No v zásadě, proč ne. Důležitější je dobudovat síť dálnic a dalších významných komunikací jako takovou a tam také ušetřit nejvíc prostředků. A kruhové opravdu jen tam, kde je to nutné. Akorát se domnívám, že ta úspora nemůže být tak velká, přeci jen "semafor" taky něco stojí a pokud je křižovatka pojata velkoryse s odbočovacími pruhy, tak si tu úsporu nedokážu ani představit.
aby stavěli laciněji. To už tady bylo. Nějakej Bárta. A jak s ním ti "stavaři" zametli - i když, v jeho případě to nebylo až zas tak těžké..... ani složité.
Zrovna Bárta jako ministr dopravy zkazil co mohl. Jediným výsledkem jeho snahy o zlevnění dopravních staveb je situace, kdy hlavním kritériem při výběru zhotovitele je cena stavby. A tím pádem se často stává, že je stavba vysoutěžena za cenu, která je nižší, než jsou náklady na její realizaci.
Tak zrovna toto je kruháč, který je vhodný i pro silnější intenzitu z jednoho směru, podobný je i v Olympii a toto je budoucnost kruhového objezdu - jen si na něj musí lidi zvyknout