Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia RS vs. VW Golf GTI: Co koupit?

Od září se začne prodávat nová Octavia RS. Jak si stojí při srovnání cen a výbav proti sesterskému Golfu GTI? Co byste koupili vy?
Zpět na článek
5. 9. 2013 18:10
Re: Jednoduchá volba
to si děláš * ne,tady se píše úplně o něčem jiným a né o nejlevnější auta.
:no:
3. 9. 2013 12:54
Re: Delate si srandu
Nástup Korejců je impozantní a vše válcují. Korejská auta, telefóny, televize, počítače, elektronika... jsou mometálně jedničky! Schválně, jaký máš např. mobil? ;-)
3. 9. 2013 12:50
Re: Delate si srandu
To co bylo kdysi, najdeš v muzeu. Co nevidět tam skončí i Škodivka, teda, pokud bude pokračovat ve krabicovém stylu IKEA! I Tatraplán byl hezčí a měl sportovnější vzhled a inovace deštníkem nebo škrabkou na led nic nezachrání, spíše naopak.
3. 9. 2013 12:47
Jednoduchá volba
Ani jedno ani druhé. Raději Kiu nebo Hundaje. Lepší parametry, lepší vzhled, lepší cena.
Avatar - white label
20. 7. 2013 20:31
Re: GTI je legenda
Pokud je to tvoje osobní/subjektivní definice, tak s tím nemám problém, spíš naopak, má to logiku a v principu s tím nemohu nijak zásadně nesouhlasit..., ale obecně je to prokazatelně jinak. Za sériová sportovní auta jsou běžně/obecně brány i hh, tam někde u nich sportovní auta začínají a naopak končí někde u SS. Jako důkaz lze použít hh (včetně GGTI a jiných fwd hh) oceněné tituly typu "Sportovní auto roku" od renomovaných motoristický redakcí apod., a to od Evropy až po Austrálii.
Avatar - white label
20. 7. 2013 20:05
Re: DILEMA ŽIVOTA
No právě, to přesně potvrzuje to, o čem jsem psal ("velmi těsně vyrovnané"). Ten "mikroskopický náskok" mít ještě někde může (přece jen stále + 30-40 PS z + 0,3 l objemu), ale ten má hodně daleko do tvého:
"V dlouhém táhlém si Mazda 3 MPS smlsne na (Octavii RS i) Golfu GTI jako nic, a to i přes generační výhodu (RS) GTI." :-)

P.S. Papírové zrychlení má G7 GTI stejné jak s manuálem, tak s DSG. V reálu je i s manuálem o dvě desetiny rychlejší, než na papíře (6,4 vs 6,2s), Ma3 MPS naopak o tři desetiny pomalejší, než slibuje (6,1 vs 6,4 s).
Avatar - Emel
20. 7. 2013 19:56
Re: DILEMA ŽIVOTA
Dá se dívat třeba na fasteslaps.com... tam jsou časy na čtvrt míle a mikroskopický náskok má Mazda. Nicméně Golf těží z DSG, což v tom dlouhém táhlém zdaleka není taková výhoda jako při zrychlení z místa.
Avatar - white label
20. 7. 2013 19:39
Re: DILEMA ŽIVOTA
Tak pohromadě tyhle nové generace hh (G7GTI/Fo3ST) s Ma3 MPS sotva najdeš, ale dají se porovnat starší měření ze srovnávaček kde ještě byla Ma3MPS s těmi novějšími srovnávačkami kde je už G7GTI/Fo3ST , obojí třeba z AutoZeitungu (kde je třeba MPS pomalejší, než na papíře a G7 GTI naopak rychlejší). A z nich je poměrně jasné, že by to dnes pro Ma3 MPS nebylo ani zdaleka tak jasné, jak se zřejmě domníváš, tedy mninimálně velmi těsně vyrovnané. Samozřejmě, že se bavím o hodnotách v tzv. "dlouhém táhlém", ohledně kultivovanosti by to pochopitelně vyrovnané nebylo, byl by to naopak propadák pro MPS, a to nejen ve srovnání se sedmou g. GGTI.
Avatar - Emel
20. 7. 2013 18:49
Re: DILEMA ŽIVOTA
V AMuS jsem žádný test nenašel... máš nějaký link? O kultivovanosti se nebavíme, jde o dlouhej táhlej.
Avatar - white label
20. 7. 2013 15:07
Re: GTI je legenda
Tak to jo, já myslel, že to: "což s automatem odpadlo" se vztahuje i na to: "ja měl vždycky rucku jen jako to poslední, co nesmím zapomenout". ;-)
Avatar - peV
20. 7. 2013 13:52
Re: GTI je legenda
Pokud reaguješ na to, co píšu v závorce, tak si nerozumíme: měl jsem na mysli situaci, kdy třeba čekám na cervene v extra prudkém kopci a jsem ještě nalozenej, tak aby mi to necouvlo,rozjížděl jsem se s postupným poustenim ručky. V automatu jen prehodim nohu z brzdy na plyn. Jinak jasny, v kopci je třeba rucku zatáhnout i s automatem.
Avatar - white label
20. 7. 2013 12:57
Re: GTI je legenda
Většina aut s el. ručkou se umí sériově "podržet" při rozjezdu (ve svahu) automaticky. U manuálních převodovek to ovšem může být za malý příplatek (viz třeba koncern).
Avatar - white label
20. 7. 2013 12:52
Re: GTI je legenda
Zrovna tohle s automatem rozhodně neodpadá. Při parkování na úplné rovině není nutná ručka ani v menuálu (stačí zařazená rychlost) a při parkování ve svahu potřebuje ručku i automat, falešná představa, že při parkování s automatem nepotřebuji ručku ani ve svahu, je nebezpečné dogma.
20. 7. 2013 10:01
Re: DILEMA ŽIVOTA
Ja mam dojem, ze GTI je podla seba nedoceneny. Stale tu pise oslavne ody a dizertacne prace na VW. V kutiku duse vsak caka, ze ho oslovia a zamestnaju na PR v VW
Avatar - white label
20. 7. 2013 00:50
Re: DILEMA ŽIVOTA
Aniž bych se diskusně přikláněl k tomu, co tady (v tomto ohledu) píše GTI, tak k O3RS ještě, v reálu změřené, údaje nejsou, ale na G7GTI si ani v dlouhém táhlém (vysloužilá) Ma3 MPS prostě "nesmlsne jako nic". Papírový náskok (objem/počet koní) a realita jsou dvě různé věci.
Avatar - white label
20. 7. 2013 00:08
Re: DILEMA ŽIVOTA
Prvním, později obecně známějším (spolu s G1 GTI) ano, ale absolutně první nebyl ani jeden z nich, samotný pojem hh pochází až z osmdesátých let, kdybys někomu koncem 70tých let řekl něco o hh, nevěděl by o čem mluvíš. Navíc R5 Alpine (v GB R5 Gordini) měl ten příchod v r. 1976 spolu z G1 GTI tak natěsno, že si Renault raději "předatoval" příchod R5 Alpine o tři měsíce dopředu proti skutečnosti.
Avatar - white label
19. 7. 2013 23:55
Re: DILEMA ŽIVOTA
G7 GTI (i aktuální Fo3 ST) na Ma3 MPS stačí i v dlouhém táhlém (viz srovnání měřených testů v AZ a AMuS), a to i přes deficit objemu/PS.
Ma3 MPS ve větších srovnávačkách hh nezářila z prvních příček ani dřív (dnes už se tam obvykle neobjevuje vůbec), nebyla ani špičkově kultivovaná (jako GGTI), ani dokonale ultimativní (jako MRS), jejími největšími zbraněmi byl poměr ceny a výkonu motoru a určitá celková "nedokonalost", které se dala interpretovat, jako řidičsky pozitivní "nespoutanost".
Avatar - Emel
19. 7. 2013 15:15
Re: DILEMA ŽIVOTA
Sorry, ale nevíš. O nové MPS nemáš žádné informace. Můžem maximálně diskutovat o tom, jestli RS bude stačit na běžnou 2.5 Sky-G.
Avatar - Emel
19. 7. 2013 14:59
Re: DILEMA ŽIVOTA
Rozumím... raděj do toho moc nešťourat ;-) . No nic, to se stane, chápu že Mazda není tvá krevní skupina a holt o ní nemáš moc informací.
19. 7. 2013 13:26
Re: DILEMA ŽIVOTA
jemi to jasne ty papierovy garazmajster >:D 8-s
Avatar - JDM
19. 7. 2013 12:48
Re: GTI je legenda
>:D jasny i kdyby mě svezl třeba ve feldě tak by to byl super zážitek >:D
Úlet je tvrdit že ORS nebo GGTI je víc sportovní než kupéčko se zadním náhonem a samosvorem 8-s
Avatar - Emel
19. 7. 2013 12:16
Re: DILEMA ŽIVOTA
Jak chceš psát o nějaké nové Mazdě 3 MPS, když o ní vůbec nic nevíš? Jen různé fámy a zvěsti. Že MPS není uvedena v první publikované tabulce motorizací tě snad proboha nemůže překvapit, vždyť tak se to dělá zcela běžně...

Tatraplán sem netahej, Mazda 3 MPS je aktuálně vyráběný model, který na trhu ještě pár měsíců či let určitě vydrží a je to tedy zcela regulérní konkurence pro RS i GTI. Je běžné, že top varianta přesluhuje běžnou modelovou řadu...
19. 7. 2013 12:03
Re: DILEMA ŽIVOTA
Špatně to uchopuješ, píšeme zde o nových modelech, a co bys z dokonalé nouze postavil proti novým modelům není rozhodné. To bychom tu také mohli skončit u tatraplánu... >:D ;-)
19. 7. 2013 12:01
Re: DILEMA ŽIVOTA
Možná nemám páru, ale to, jestli RS předjede novou mazdu 3 vím bezpečně... >:D
Avatar - Emel
19. 7. 2013 11:40
Re: Delate si srandu
Máš nějaké informace o tom, za kolik se dá koupit RS? Mně ta cena nadsazená nepřijde a obávám se, že smlouvat tentokrát tolik nepůjde.
Avatar - Jaros71
19. 7. 2013 11:31
Re: Delate si srandu
Obě auta si svoje kupce jistě najdou.. ;-)
Pokud máš problém..ber třeba korejce.. 8-s >:D
New Golf GTI i O III RS se myslím dost povedly..až na stále dost nadsazené ceny..
Ty ovšem nejsou konečné a auta se dají koupit o hodně levněji. ;-)
Avatar - peV
19. 7. 2013 11:18
Re: GTI je legenda
Máš tam víc takových absolutních a neotřesitelných pravd? ;-)
Avatar - Jaros71
19. 7. 2013 11:11
Re: GTI je legenda
:yes:..ale taky se nejezdí s GT-R,911Turbo atd. jen okruhy..ale např.sprinty!
A tam ty pneu prakticky vůbec netrpí.. ;-)
Jsou u toho tuning párty,a lidi se vyblbnou i jinak.. >:D
Avatar - Ozzman
19. 7. 2013 11:07
Re: DILEMA ŽIVOTA
Já se klidně uspokojím i s normálním hetčom:D
Avatar - iudex
19. 7. 2013 11:06
Re: DILEMA ŽIVOTA
Amen. Nech už kúpime čokoľvek, nebudeme ostatným vnucovať, že to naše je naj (ako to robí diskusný kolega Orson so svojou Astrou OPC). Ja sa kľudne uspokojím aj s druhým najlepším hothečom. :-)
19. 7. 2013 11:02
Re: DILEMA ŽIVOTA
mas pravdu, placky, to je jedine co dnes davas... Diskusny prostacek, co si porovna papierove hodnoty a uz vie vsetko. Naivny truhlik, co nema paru o autach a jedine na co sa zmoze je tliachat na diskusii..
Avatar - woody-alien
19. 7. 2013 11:01
Re: to mám jako baštit?
Přesně tak. To že máš silnější auto neznamená, že musíš jezdit jako magor. Chápu, že je někdo z přeplněnosti a kvality silnic už frustrovanej a na "nadbytečný" výkon rezignuje (to stealth01 - výbavou vyšperkovanou 520d bych zase jako rezignaci neviděl ;-) >:D), ale někomu včetně mě prostě stačí jak píše iudex z 50 kilometrové jízdy si dát pár kilometrů "náladové" jízdy a jsem spokojenej. Což upřímně třeba s "dostatečnou" ix20 1.4 (jen pro příklad) moc nejde, že ? >:-[]
19. 7. 2013 11:01
Re: DILEMA ŽIVOTA
to ze u vas doma nosi manzelka "trenky" je uz tvoja vec.. >:-[] ale daj este nieco vtipne na dnes, nieco ako GTI ci RSo f TeeDeeiii si da na ranajky veurona alebo nieco take, nech sa este nasmejeme.. >:D
19. 7. 2013 10:56
Re: DILEMA ŽIVOTA
aaa, jasnee, mame tu papieroveho porovnavaca, ako im to vravis ty sam? Diskusni prostacci? Tak to tu mame cierne na bielom.. >:D
Avatar - woody-alien
19. 7. 2013 10:48
Re: DILEMA ŽIVOTA
Jistě, pod tíhou argumentů (v tomto případě zmíněných testů) často blednou mnohá plakátová hesla - třeba, že GTI je v podstatě nudný přepravovadlo bez kouska emocí, zatímco Focus je ta pravá kára pro sportovce tělem i duší. Tohle ovšem může vadit pouze zoufalým fandům značky. Nás to třeba může udivit, může nás to zamrzet, protože je třeba Focus našemu srdci (nikoliv očím >:D ) bližší, ale nebudeme to popírat a přijmeme to jako fakt. To nám samozřejmě nebrání FoST zakoupit, jen se musíme smířit s tím, že už opravdu nebudeme moci do diskusí psát, jak Focus bez potíží GTI sfoukne jako svíčku. ;-)
19. 7. 2013 10:48
Re: to mám jako baštit?
Pointou zde je, že tě RS se stejnou výbavou vyjde na prakticky stejné peníze. V případě dieselu by dokonce měla být levnější. Tedy podle ceníku.
Avatar - DawQa
19. 7. 2013 10:36
Re: GTI je legenda
Každý opravdu každý má někdy nutkání zatáhnout za rukáv i když to nakonec třeba neudělá a pokud by to nutkání neměl, tak ho auto nezajímají nebaví a je to jen nutné zlo pro přepravu.
Avatar - Ozzman
19. 7. 2013 10:34
Re: DILEMA ŽIVOTA
Já si představím to, co chci >:D Sorry >:D
Avatar - Emel
19. 7. 2013 10:28
Re: DILEMA ŽIVOTA
"A tam už, zejména v dlouhém táhlém, je srovnání velmi na místě. To je totiž život silnice - nejdůležitější je horizont, vítěz bere vše."

Pokud se chceš řídit svým vlastním kritériem, pak si popravdě napišme, že z trojice MPS, GTI a RS by první nahoře byla MPS. A pokud bys tam k zbrusu novému RS a GTI místo současné MPS postavil tu předchozí z roku 2006, zase by byla první.
Avatar - iudex
19. 7. 2013 10:20
Re: DILEMA ŽIVOTA
Áno, GTI je stále konzervatívne, príliš podobné bežnému Golfu, ale zase oproti minulej generácii je to o niečo lepšie. Na druhej strane Focus je až moc divoký, hlavne ten šialený zadok so svetlami. M RS je pre mňa ako 3dv. pasé, ale i bez toho by mi zrejme vadil nekompromisne tvrdý podvozok, to by asi nebolo na denné používanie a naše cesty.
19. 7. 2013 10:15
Re: DILEMA ŽIVOTA
Představuj si hothatch jako GOLF GTI. Bude to správná představa. S leonem souhlas :-)
19. 7. 2013 10:13
Re: DILEMA ŽIVOTA
Obstarožní MPS, bravo :-) :yes:
19. 7. 2013 10:11
Re: DILEMA ŽIVOTA
Maminku už jsem bohužel pochoval, a manželka, ta by mi to určitě nedovolila ;-)
19. 7. 2013 10:09
Re: DILEMA ŽIVOTA
Příznačné plačky... ;-)
19. 7. 2013 10:03
Re: DILEMA ŽIVOTA
Vsadím se že už máš plakát Mazdy 3 nad postelí :-) Teda pokud ti to máma dovolila! >:-[]
Avatar - Ozzman
19. 7. 2013 09:53
Re: DILEMA ŽIVOTA
Na mne GTI7 vypadá až moc usedle, klasickej Golf v kombiku super, paráda, ale když hothach na zábavu, šel bych jinam :-) Jak říkám, ST a MRS... ale za mne jednoznačný vítěz MRS.
Avatar - Ozzman
19. 7. 2013 09:50
Re: DILEMA ŽIVOTA
To je otázka, já si hothatch představuji jako opravdu silné auto, s kterým budu rychlý na okruhu a naklepu tam i silnějším sportovnějším vozům, bude s ním sranda i na okrskách atd... Golf GTI je pro mne spojením toho rychlého a dobře vypadajícího auta s denní použitelností. Mohu s nim jet rychle, ale i pohodlně cestovat třeba k moři, což třeba s Meganem a Cup podvozkem a třemi dveřmi není nejlepší.Na druhou stranu jako druhé auto bych volil právě to MRS, protože bych s nim nejezdil denně, ale měl bych auto pro zábavu. Kdybych volil jediné auto.. nikdy to nebude Hothatch, to pro mne lépe sedí ORS v kombi :).
Je otázkou, co je správně... řekl bych, že to je o tom, co si každý pod pojmem hothatch představí a jak si řekl, je to široké téma.Pro me je MOMENTÁLNĚ na vrcholu synonymem pro HH Megane RS a dokud ho nepo*** jako Clio, zatím tam zůstává i dle testů a ve žluté barvě je to přesně to, co chci v garáži pro pobavení :-)

Proto bych právoplatně nazval GTI Golfa Apoštolem ml. Ve vší počestnosti...:yes:

Popřípadě si počkám s nalepením plakátu na Leona cupru :D
Avatar - Emel
19. 7. 2013 09:45
Re: DILEMA ŽIVOTA
Je stará MPS... a hopla, ono to bohatě stačí. Novou trojku naživo ještě nikdo v ČR neviděl, tak ji do toho netahej.
Avatar - Emel
19. 7. 2013 09:44
Re: DILEMA ŽIVOTA
Abychom byli přesní... prvním hothatchem byl Renault 5 Alpine.
19. 7. 2013 09:43
Re: DILEMA ŽIVOTA
Nemohu si nabehnout tam, kde nic není... >:D Až bude nová MPS, pak si tu něco zase třeba napíšeme, no dnes holt nová MPS není. Tvé osobní důvody respektuji. Kup si AMS a přečti si rozhovor s Hideo Močizukim ;-)
Avatar - iudex
19. 7. 2013 09:43
Re: DILEMA ŽIVOTA
Nerád to síce hovorím, ale ak som čítal nejakú porovnávačku GTI 7 a ST (a keďže ma to dosť zaujíma, videl/čítal som takmer všetky), vždy vyhralo nové GTI. Dynamicky/jazdne dokáže všetko tak, ako ST (v niektorých ukazovateľoch je GTi lepšie), ale poskytne vyššiu úroveň komfortu, kvality, spracovania a teda v celkovom súčte v testoch víťazí.
Avatar - Emel
19. 7. 2013 09:42
Re: DILEMA ŽIVOTA
Teď to překlápíš do jiné roviny, co já doporučuju je jiná diskuse (a žádný HH by to nebyl). Ty jsi tu začal se svým oblíbeným "dlouhým táhlým", tak se toho drž... a postav si na startovní čáru zbrusu novou Octavii RS a jediný hothatch od Mazdy, chudinku obstarožní MPS. To se ti nechce, což?
19. 7. 2013 09:41
Re: DILEMA ŽIVOTA
Žádný omyl, jen se zorientuj. Jediná důstojná konkurence je je Focus, ten ovšem tratí dnes na méně přitažlivém zevnějšku. Volkswagen hothatch v roce 1976 vymyslel a je to také on, kdo definuje dodnes základní charakter premianta. Samozřejmě, že rozpětí tohoto subsegmentu je široké, a sahá od tvrdých až nekompromisních modelů až po počiny třeba kie. Ovšem ambicí hothatche není být prioritně nejrychleší na severní smyčce. Tohle bys měl vědět.
Avatar - Emel
19. 7. 2013 09:39
Re: DILEMA ŽIVOTA
Podívej, z osobních důvodů mě zajímá nová MX-5 a RX-7, to jsou sportovní legendy... MPS i GTI jsou pro mě nezajímavá auta. Ale nemůžu se nebavit tím, jak sis s dlouhým táhlým naběhl, nevěda, že MPS se pořád ještě prodává a nejspíš ještě pár let prodávat bude :-) .

Mluvit o nové MPS ve chvíli, kdy sotva vyšly oficiální informace k běžné verzi, jsou pusté spekulace. Někdo říká bude, někdo nebude, někdo říká turbo, někdo 2.0 Sky-G nebo 2.5 Sky-G, někdo dokonce Wankel + elektromotor... nechme se překvapit.
Avatar - iudex
19. 7. 2013 09:36
Re: to mám jako baštit?
No ale tá RS rozhodne holá nie je, práveže má veci, za ktoré si u Elegance musíš priplácať (xenóny, 17ky disky...). A to, že máš RS (notabene v dízli) neznamená, že musíš jazdiť ako tupec a drať gumy na križovatkách, ale môžeš väčšinu času pekne komótne na spotrebu, ale keď dostaneš náladu, trochu vypáliš sadze a prevetráš ho. Mňa osobne uspokojí, keď na mojej obľúbenej 50 km trase dám 5 km (horský prechod) naplno na vytočenej trojke a zvyšných 45 km bežných ciest idem pekne predpisovo na 6ke a 2500 otáčkach.
19. 7. 2013 09:33
Re: DILEMA ŽIVOTA
Ty doporučuješ objednat si dnes MPS postavenou z minulého modelu? Překvapivé... :-)
Avatar - iudex
19. 7. 2013 09:29
Re: Z koncernu nic
Ja určite nemám Tvoje skúsenosti, ale jazdil som na okruhu, t.j. vyskúšal možnosti auta na hrane ako na zadokolke (1er, 3er), tak na predokolkovom hotheči (C type R) a reálne nevidím dôvod, aby som nejak velebil zadný pohon. Ak nerátam jazdu bokom (čo som aj tak dokázal iba na umelo mokrej dráhe, nie na suchu), nevidím z hľadiska bežných ciest, ani okruhového využitia nejakú extra výhodu zadokolky. CTR som jazdil na lepivých gumách a auto držalo neskutočne, takže nejakú nedotáčavosť som ako problém nepociťoval, torque-steer žiadny (lebo atmosféra, na druhej strane ani u ST, ktorý pekne poťahá za volant, mi to nejak nevadilo, spočiatku to človeka prekvapí, ale aspoň to vtiahne do deja a núti venovať sa jazde), skrátka auto bolo super rýchle v zákrutách, akurát na rovinke mu chýbal výkon. Takže ja osobne nevidím dôvod uprednostniť holé a slabé jednotkové BMW pred výkonnejším a vybavenejším predokolkovým HH len pre zadný pohon.
Avatar - Ozzman
19. 7. 2013 09:27
Re: DILEMA ŽIVOTA
Omyl... GTI není nejlepším hotchatchem v pravém smyslu a víře synonyma Hotchhatch. Na tomto trůně nyní sedí Focus ST s Meganem RS. GTI je tím, čím Passat ve středním mainstreamu a ty víš jak to myslim :-) . Takže za mě je Golf GTI Apoštol ml. :-)

P.S. Ja bych si počkal na Leona Cupru >:D
19. 7. 2013 09:27
Re: DILEMA ŽIVOTA
Naopak, mazda v novém modelu 3, jak píši nahoře, v současné době neuvažuje o MPS. Uvedl to v rozhovoru pro AMS Hideo Močizuki. Můžeš jen doufat, že to budoucnost změní.
Avatar - Emel
19. 7. 2013 09:22
Re: DILEMA ŽIVOTA
Mazda nabízí Mazdu 3 MPS.

PS: jo, musí to být hořká pilulka, že i ta "muzeální" MPS to RSku natře ;-)
19. 7. 2013 09:20
Re: DILEMA ŽIVOTA
Nepíšeme o povídačkách z muzeí, píšeme o tom, co jaká automobilka nabízí dnes. Jistě znáš nabídku VW a Škody a minulý týden ses tu dozvěděl i o tom, co nabízí v kompaktech mazda. Je to prosté, normálně to vydejchej, například já to beru s ledovým klidem. Prostě je tu Octavia RS, která nedá žádné motorizaci v nové mazdě tři sebemenší šanci. A o to jde.
Avatar - Kuban
19. 7. 2013 09:18
Re: DILEMA ŽIVOTA
já bych i spekuloval, RS - síla 350Nm , mazda 380Nm. Výkon- RS-220 kobyl, mazda 260... hmotnost? cca 100kilo v prospech mazdy....

netřeba ani uvádět převodové poměry, zde i volovi je jasné, co může od čeho očekávat... Od škody RS se nedají čekat nejlepší výsledky, ikdyž mě osobně by to bohatě stačilo.

PS: je samozřejmě jasné, že pan GTI příjde s tezí, že méně je vlastně více ;-)
19. 7. 2013 09:18
Re: DILEMA ŽIVOTA
Já přece nemohu za to, že ty se domníváš, že nová mazda 3 vyklepne octavii RS v dlouhém táhlém... >:D
Avatar - iudex
19. 7. 2013 09:17
Re: nová Cupra jim dá na pr...
Aj ja som videl jednu porovnávačku, kde sa OPC umiestnilo pred ST, ale tam išlo o čas na rýchlom okruhu, kde prirodzene OPC využilo svoju výhodu vyššieho výkonu (test 5th Gear). Ale vo väčšine testov, kde sa to posudzovalo komplexnejšie, končí OPC pravidelne za ST.
Napr. porovnávačka Autoexpresu medzi OPC, ST a M RS: [odkaz] zvíťazil Focus; nepresná citácia z testu: Astra is quicker, but that doesn´t make it a better road car. ST has a more playfull feel and makes more fun and this is what hot-hatches are all about.
Podobne sa vyjadril Chris Harris: [odkaz] spomedzi OPC, ST a M RS dal Astru na posledné miesto a ako víťaza dal alternatívne Megane, ak bola priorita nekompromisné jazdné výkony a človek občas ide na okruh; ak by mal mať iba jediné auto a teda aj trochu univerzálnejšie, volil by ST (lovely on the road, and surprisingly capable on the track).
Rovnako porovnávačka OPC a ST od Autocaru: [odkaz]
Cit.: Focus is the more entertaining car to drive by a considerable distance.
A takto by som mohol pokračovať, tých testov, kde sa ST umiestnilo pred OPC je veľa. Takže žiadne 7 z 10 pre Astru, ale 8 z 10 pre ST. ;-)
19. 7. 2013 08:58
Re: DILEMA ŽIVOTA
Je zvláštní tady číst, jak někdo kdo ještě v novém GTI ani RS3 neseděl ba je ani neřídil něco takového tvrdí, ba co víc je srovnává s běžnou produkcí (nesportovními verzemi) - a zrovna náhodou s M6 či M3.
Proč třeba ne s FOFO3, RMegane RS apod? Tady by to zřejmě nebylo tak jednoznačné, co? :-)
Pravdou je, že ti Mazda leží v žaludku - a proto ji vytahuješ při prakticky jakékoliv příležitosti. To, že někdo dokáže vyrobit technicky vyspělý vůz a nejedná se ani o tvůj milovaný koncern ani o nikoho z evropy ještě neznamená, že je to důvod nemít radost z možnosti výběru.
O3RS bude na silnicích s postupem času asi dost (GTI spíše ne) - ale to jen a pouze proto, že 80% O3 nejdou do soukromých rukou. Ti co se skutečně můžou rozhodnout co si pořídit se tvými kritérii nemusí řídit.
Na západ od nás je naštěstí daleko větší různorodost vozového parku a člověk nemusí na každém kilometru potkávat bílou/stříbrnou O2/O3 s fleetovou SPZ.
Avatar - Emel
19. 7. 2013 08:58
Re: DILEMA ŽIVOTA
Nová Mazda 3 se ještě neprodává a je běžné, že performance varianta přichází později. Nicméně pořád můžeš bez problémů objednat aktuální MPS... a není třeba spekulovat o tom, jak by to v tom dlouhém táhlém dopadlo.
Avatar - Emel
19. 7. 2013 08:57
Re: DILEMA ŽIVOTA
V dlouhém táhlém si Mazda 3 MPS smlsne na Octavii RS i Golfu GTI jako nic, a to i přes generační výhodu RSGTI... takže úplně nevím, co jsi tím horizontem chtěl říct.
19. 7. 2013 08:42
Re: DILEMA ŽIVOTA
No, přečti si výkonové parametry verzí nové mazdy tři... >:-[] V dlouhém táhlem bere vše jak GOLF GTI, tak ŠKODA OCTAVIA RS :yes:
19. 7. 2013 08:31
Re: Z koncernu nic
To není moc silný argument. Kde se dá v běžném provozu za všedního dne zjistit, jestli jezdíš předo nebo zadokolkou? Kolik máš za celou životnost vozu zjistit limity? Jak často jezdíš na hraně? Já možná tak v 1% případů.
19. 7. 2013 08:29
Re: Z koncernu nic
Hm, já jsem si to musel natočit na mobil. Tohle je tak strašně odfláknuté, že se divím. Vlastně, není se čemu divit, jak jsem psal jinde. I kdyby BMW snížilo kvalitu výroby o dvacet procent, mohou klidně zachovat svou výslednou cenu. Kupující fanoušek to přehlédne a vlastně vůbec neřeší.
19. 7. 2013 08:27
Re: DILEMA ŽIVOTA
" A tam už, zejména v dlouhém táhlém, je srovnání velmi na místě." ty mas teda prehlad. Octavku si este ani nejazdil a uz vies akoby to dopadlo. Ukazujes dalej svoju ubohost truhlik. Inak schvalne som si precital ten tvoj blabol, ci tam nenajdem zmienku o mazde. Zaujimave ze i40 ci C5 ta absolutne netrapi. Trapi ta vzdy len to co je lepsie od koncernu >:D >:D
19. 7. 2013 08:25
Re: Delate si srandu
Ani jedno z těch aut plečka není. A upřímně, žijeme v ČR, kde je prostě Škoda brána jako domácí automobilka a není se čemu divit, že nejvíce novinek, článků, recenzí a zajímavostí se bude týkat Škody. Pochop, že Škoda tady byla v době, kdy se budoucí inženýři BMW šťourali jen v nose ve školních škamnách, nevědouc jak sestrojit motor a japonci zakládali akorát tak nová rýžová pole. Bohužel tady přišli komáři a vše zničili.
To ale nemění nic na tom, že obě auta jsou krásná, výkonná a dobře postavená. A Ty je nazveš plečkami, měl byses stydět ;-)
19. 7. 2013 08:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 7. 2013 08:11
Re: to mám jako baštit?
Jestli jsem to dobře pochopil, bavíme se tady o rozdílu cen mezi slabší a silnější motorizací. Mnoho lidí pak nechápe nákupní rozhodnutí ve prospěch slabšího motoru.
Jenže to je to samé, jako když se mi někdo smál, že jsem si do BMW 5 dal čtyřválec místo pořádně nadupaného šestiválce. Mé auto stálo 1,677,000 korun. Převedeno na motorizace, měl bych zato 535i v xDrive na devatenáctkách a s aktivním podvozkem. Takže, co mě sakra přivedlo koupit si nejslabší dvoulitrový diesel? První věc je, že jsem předtím vlastnil Octavii RS první generace a pak jsem si koupil Golfa GTI páté generace s DSG (vše nové, zásadně nekupuji ojetiny). Nadšení z rychlé jízdy vystřídala deprese. Prostě (hlavně v golfu) jsem měl malé mrštné auto, které ale nebylo kde vyzkoušet. Na okruhy bylo moc pomalé a na okreskách jsem stále více potkával turisty, kolaře, zvěř a jinou havěť Ve městě jsem se sice mohl efektně rozjet z křižovatky, ale to bych musel mít místo mozku testoronovou želatinu a ve výsledku by si akorát pár řidičů zaťukalo na čelo a já bych mohl časem šetřit na nové gumy. Zpět k tématu, je fajn, že existují středně silná (golf, ors) auta, ale realita všedních dní (včetně návštěv čerpacích stanic – já jsem ze začátku lil benzin do GTI cca za 13-15 tisíc měsíčně) majitele dostihne velmi záhy. Stačí vystřízlivět. A řeči o větší aktivní bezpečnosti jsou relevantní, ale pokud si dokážu propočítat v pohodě a bez stresu, jestli „ten kamion“ předjedu, tak pozbývají na významu.
Finále? Raději 1,8 TSI s vyšší výbavou než RS jako holé auto… A to s ohledem na mé sedmileté zkušenosti s RS a GTI.
;-)
19. 7. 2013 08:06
Re: DILEMA ŽIVOTA
Přehlédl jsi, že mazdu soubojuji s Octavií. A tam už, zejména v dlouhém táhlém, je srovnání velmi na místě. To je totiž život silnice - nejdůležitější je horizont, vítěz bere vše. A pokud tu čteš diskuse, pak právě porovnávání např. mazdy 3 s octavií je tu na opakovaném pořádku, a to především ze strany fanoušků mazdy, tak se nečil, když ti napíši to nejdůležitější, že mazda nemá s modelem tři co proti octavii RS ale ani proti Golfu GTI postavit. Pro mne je osobně poměrně překvapivá informace, kterou též uvádím nahoře, že totiž mazda v současné době neplánuje u modelu 3 verzi MPS. Tohle muselo fanouškům zásadně srazit hřebínek.

P.S. Pokud máš nějakou nutkavou potřebu tu kolem sebe radit, co by tu kdo měl psát, asi sis popletl server, armáda spásy sídlí za rohem :no: :-!
Avatar - Doval
19. 7. 2013 07:52
Re: DILEMA ŽIVOTA
Porovnavat Mazdu 6 a Golf GTI je ako porovnavat Mercedes S a BMW M5. Naco sem tahas taketo zbytocne porovnania? Bolo by uzitocnejsie, ak by si sa zo svojich skusenosti vyjadril k rozdielom medzi v clanku uvadzanymi autami. Ale nie k rozdielom v dizajne a image, myslim k podstatnejsim rozdielom. Mozno by si rozsiril obzory citatelov, ktori nemaju vyskusanych tolko aut. Predstav si, ze na server pride novy citatel, otvori diskusiu a precita si tvoj prispevok, kde spominas nejake plagaty, zakladnu trojku a kde Yetimu davas za partaka Touarega.
19. 7. 2013 07:13
Re: DILEMA ŽIVOTA
koukam ze ti tvoji starou furt nekdo obdelava v mazde
18. 7. 2013 23:47
Delate si srandu
Ani jednu z tedlech dvou pleček...
Krásná masáž od auto.cz opravdu skvěle zaplacená práce od milováného koncernu...
Avatar - white label
18. 7. 2013 23:31
Re: Nekonkurují si.
Všechno je relativní, mnohdy je mnohem lepší nenapsat "nic", než "pouze něco"... ;-)
Avatar - white label
18. 7. 2013 23:21
Re: nová Cupra jim dá na pr...
7 z 10 testů, tvrdí opak? Tedy, že celkově má naopak handicap (proti OPC) ST/GTI?
Můžeš z těch 7mi testů, kde údajně celkově porazilo OPC právě STa GTI, uvézt alespoň tři konkrétní? ;-)
18. 7. 2013 23:13
Re: nová Cupra jim dá na pr...
Tak sem těch 7 testů šoupni ;-)
18. 7. 2013 23:09
Re: GTI je legenda
Kdyby tě svezl Kopecký v obyčejný Fabii RS, tak by tě ten úsměv velmi rychle přešel a na GT86 v okamžiku zapomeneš >:D

Srovnávat upravený BRZ se sériovým HH je trochu úlet ne?
18. 7. 2013 23:04
Re: GTI je legenda
Sportovnost je především o rychlosti, a v druhé řadě až o zábavě. Pokud bereš za sportovní auto jen auto, které je zábavné, tak to by bylo sportovní každé druhé (nadsázka) ;-)
18. 7. 2013 22:54
HH / Jezevčík
U Golfu zamrzí ten příplatek za xenony a 18", jinak nic z té příplatkové výbavy do takového auta nepotřebuju.

Jasná volba je Golf.
18. 7. 2013 22:53
Re: GTI je legenda
Golf už nie je malé auto,dlžka krátkeho golfu skoro totožná s fabiou kombi.V Golfe 7 je viac miesta pre posádku ako v Oktávke 2-o batožinovom priestore sa nebavne ten je väčší na strane oktávky.
18. 7. 2013 22:13
Re: Nekonkurují si.
Jestli nechápeš rád přetlumočím.WL ti jen taktně a trefně naznačil že tvůj první příspěvek je hovadina roku a že o autech nevíš téměř nic.
Avatar - Emel
18. 7. 2013 22:10
Re: GTI je legenda
Neříkám že je to nějaký stálý zdroj rozčarování... jen jsem si prostě parkrát řekl... teď bych si sakra pomohl ručkou. Naopak po přesednutí do "normálního" auta jsem po elektrické ani nevzdechl. Takže si tak nějak říkám... proč? Proč u auta jako je 911? To jsou ti lidé líní zatáhnout za páku a chtějí mačkat čudlík, aby se tolik nenadřeli?
Avatar - peV
18. 7. 2013 21:40
Re: GTI je legenda
OK, holt každy má nějakej styl jizdy, ja měl vždycky rucku jen jako to poslední, co nesmím zapomenout, nez vystoupim (+ rozjezdy do prudkého kopce, což s automatem odpadlo).
Avatar - peV
18. 7. 2013 21:35
Re: GTI je legenda
Tak uznávám, že přirozený mi to taky nepřijde. Ale říkám si,že je to o zvyku. A jako kur.vítko je to samozřejmě dokonalý. Mě jen vždycky překvapí ti sporťaci, kteří bez ručky nezatočí.
Avatar - Kjirka
18. 7. 2013 21:16
Re: GTI je legenda
já nevim, už s tou el. ručkou jezdím 5 let a mám jí už v druhým autě a pořád mě nějak sere. Navíc šikovnej zdroj poruch.
Avatar - Emel
18. 7. 2013 21:09
Re: Z koncernu nic
No... jednička je přese všechno zadokolka. Něco málo mám naježděno s minulou 120d a to je po všech stránkách příjemné auto... pokud bych měl jezdit sám, dal bych mu přednost před RS i GTD. Samozřejmě se bavíme o autě v ceníkové ceně kolem 800... za těch 500 už je těch kompromisů opravdu dost.
Avatar - Emel
18. 7. 2013 21:05
Re: Z koncernu nic
Inu, to je asi ten vyhlášený cenový jemnocit... v ceníku je 116i normálně za 640 :-)
Avatar - Emel
18. 7. 2013 21:01
Re: GTI je legenda
Při normálním ježdění mi vadí, že se nedá jen tak na chvilku podržet auto na ručce... třeba když parkuju pozadu do kopce přes nějakej hrb a podobně. Zatažení a povolení ručky přes tlačítko je relativně na dlouhé lokte a i ergonomicky mi víc sedí normální páka.
Avatar - Ham.
18. 7. 2013 21:00
Re: ww
rychlý hatch sice nenabízí, ale zato nabízí rychlou sekačku na trávu.
[odkaz]
:-)
Avatar - Kjirka
18. 7. 2013 20:54
Re: Radeji Golfa
to je jasný. Kolik GTI denně potkáš ??? Za mně na svezení GTI Performance. Ten krouťák u GTI je impozantní a musí to s ním úžasně mazat.
Avatar - Invert
18. 7. 2013 20:53
Re: ww
Až bude Cíva Typ-Prd splňovat EURO5, tak ti to sem páni inženýři z Bruselu pustí >:D
Avatar - peV
18. 7. 2013 20:50
Re: GTI je legenda
To samozřejmě nejde, ale nedělal jsem to ani kdyz jsem měl v minulém aute klasickou. Asi mi porad něco uniká :-)
Avatar - Kjirka
18. 7. 2013 20:49
Re: GTI je legenda
tak si vždycky říkám, v čem asi tyhle chytráci jezděj
Avatar - Kjirka
18. 7. 2013 20:44
Re: GTI je legenda
Tak si zkus s tou elektrickou za jízdy třeba přibrzdit. Mně teda docela vadí.
Avatar - JDM
18. 7. 2013 20:11
Re: Z koncernu nic
však jo "prémie" pro ty co chtějí vypadat "prémiově" ale ..... chodci např. klepající se řadicí páku alá žigul 1980 >:D nevidí >:D
Avatar - JDM
18. 7. 2013 20:05
Re: R
nebude spíš eRko víc sportovnější bez tolika kompromisů jako GTI?
Avatar - JDM
18. 7. 2013 20:02
Re: GTI je legenda
a i FI RS rychlý saze >:D >:D
Avatar - JDM
18. 7. 2013 19:59
Re: GTI je legenda
tak myslím že 18" gumy za 14tis jsou nic moc , a neznám moc lidí co si kupují fungl gumy na okruh, nasadí ojetý a nebo spíš tahaj slicky , a já viděl na M3 tři sady gum za odpoledne >:D hold když chceš sportovat musíš na to mít a někdo kdo si koupí GTR tak 50 za gumy ho nedře :-!
Avatar - JDM
18. 7. 2013 19:54
Re: GTI je legenda
naprosto s tebou se vším souhlasím! :yes: Ono sportovní auto není jen o tom co si popsal ale i o komunitě o lidech okolo i o aftermarketu věřím že i sami automobilky nechávají prostor pro úpravce jejich aut, už i teď můžeš vidět upravené BRZ od Crawford Performance s turbem a to je trošku o něčem jiným než nějaky HH s automatem a elektronickou brzdou >:-[]
HH je v určité míře sportovní , pro člověka kterej přesedá z TDI oktávky atd, ale věř že kdyby je někdo kdo sportovní auta ovládá svezl v GT86 budou mít na xichtě úsměv ještě po cestě domů
Avatar - JDM
18. 7. 2013 19:44
Re: GTI je legenda
ale rychlý auto na rovince nemusí být rychlí v zatáčkách, to že to třílitrová nafta rozjedne na dálnici na 250 neznamená že v sosnový nebo třeba v mostě natrhne kde jakou přeplňovanou 1.6. Tady si všichni představujete sportovní auta tak že tomu za vesnicí šlápneš na podlahu a strašně se těšíš z toho jak ti nikdo nestíhá . V první vostrý zatáčce bez ESP ti ucukne zadek a máš na slipech hněďáka >:D
Avatar - JDM
18. 7. 2013 19:36
Re: GTI je legenda
[odkaz]

Dozadu nevím ale věř že tvůj syn se do školky bude těšit a poslušně se ráno nasnídá oblékne a u auta bude čekat první :yes:
18. 7. 2013 19:14
Re: Z koncernu nic
Zrovna mám půjčenou 114i v super základu a to auto bych nechtěl opravdu ani zadarmo. Takže prémii v základu nebrat. A vůbec slovo "prémie" bych v případě těchto holých šíleností za půl miliónu ani nevyslovoval.
Nemůžu zapomenout na tu klepající se řadící páku alá žiguli z roku 1980. To bylo takové překvapení, že překonalo i naprosto tragické řazení a špatné jízdní vlastnosti. O ergonomii za volantem mluvit nebudu.
18. 7. 2013 19:11
Re: nová Cupra jim dá na pr...
No když už vytahuješ auta z jedné stáje, pak lze taky v rámci hatchbacků říct, že až přijde A3 RS, pak si je všechny dá k snídani. Zrychlení pod čtyři sekundy nemá nikdo...
18. 7. 2013 18:22
Re: to mám jako baštit?
Je katalog i ceník. Jen to ukazuje, že jsou ceny běžnějších verzí nafouklé. Třeba aby bylo z čeho dávat slevy. Auto se nezměnilo. A slevy nejspíš přes noc nikam nevyskočí. To jen ceník vypadá úsměvně.
18. 7. 2013 18:18
DILEMA ŽIVOTA
V podstatě každý průměrný jedinec mužského pohlaví s trochou těch eurobejčích genů v krvi prožije etapu, do níž by sedlo geteičko, a zrovna tak prožije etapu v níž by to neskutečně slušelo v garáži jednomu eresu. Dilema však není, neexistuje. Můžeš-li si dovolit (jako jediný vůz) geteičko, a nyní opravdu nemám na mysli peníze, kup si ho, je to nejlepší hothatch na světě - v létě/v zimě, na slunci/v dešti, imrvére od rána do noci, vždy a všude budeš vnitřně spokojený a okolím ceněný jezdec. Pokud si geteičko dovolit z širších životních důvodů nemůžeš, pak budeš asi adept na superprostorné ereso. V něm si ostatně též dáš s prstem v nose a v každém dlouhém táhlém v podstatě kdejakého jezdce, takovou Mazdu šest zadupeš na horizontu doslova do propadliště dějin, a to velkoryse nepíši o tutové horizont-blamáži mazdy 3 >:D

Dilema to není, ani když si můžeš dovolit druhé auto pro radost, pak nelze než doporučit VOLKSWAGEN GOLF GTI, to je jasné. Dilema však vidím v konfiguraci - mít obě dvě, či namísto jednoho něco jiného. No, zde je to myslím jasné, do páru vždy vybíráš logické kontra - ke geteičku například Touarega, k eresu... Yetiho.

P.S. Hele, potom, co se člověk dočetl, že mazda v současné době neplánuje 3MPS, musí sumo-fans při těchto diskusních orgiích snad ronit pověstné krvavé slzy ne? Nakonec co, kup si lihovej fix a trojce v základu, co máš nad pelestí v barevné křídě, flákni to empées přes celý vokno. A máš recht, na co ještě vyhazovat prachy za další plakát z... antikvariátu...

BRAVO VOLKSWAGEN-ŠKODA :yes: :-!
18. 7. 2013 18:11
Re: Z koncernu nic
Však já vím. Ale tady se bavíme o oficiálním zvýhodnění bez vyjednávání kolem 140 tisíc. To není málo. 116i je tak i s daní pod 500.
Avatar - peV
18. 7. 2013 18:09
Re: GTI je legenda
Čistě ze zvědavosti: co ti na ty elektricky rucce vadilo? Ja ji mám a nevidím v tom problém, pravda ani výhodu.
18. 7. 2013 17:39
jj
Skôr by som bral Octaviu RS lebo je lepsia ;-)
Avatar - orson
18. 7. 2013 17:17
Re: nová Cupra jim dá na pr...
Ty jsi opravdu tak přesvědčený o tom že Astra OPC má handicap vůči ST nebo GTI ..realita resp.7 z 10 testů praví opak.Technicky ST teda zaostává za Astrou i GTI ,stačí se jen podívat na brzdy,samosvor a podvozek,musíš si počkat na F RS to bude jiné kafe a to nemluvím o jeho designu..pošlu ti pár video testu aby se ti otevřeli očí.Mohu se prosím zeptat co vlastníš za auto?
18. 7. 2013 17:07
Re: to mám jako baštit?
u ropaka by to bylo uplne postaveny na hlavu
tak uvidíme cim nas prekvapej
Avatar - orson
18. 7. 2013 17:00
Re: Megane RS
Jo bude rozdíl v podvozku ale dílenské zpracování je hnus ale ty asi tohle neřešíš..u auta za min.6 kil by mělo být samozřejmostí i dílenské zpracování interieru atd.A mimochodem na netu je od renomovaných auto periodik! Osobně si myslím že současná generace Golfu co do dílenského zpracování předběhla ostatní o pěkný kus..ale i technicky je jinde než Renault.
Avatar - Kuban
18. 7. 2013 16:56
Re: to mám jako baštit?
no doufám, neb nevidím jediný důvod, kupovat něco jiného než Octavii RS v tuto chvíli....

u Golfu je rozdíl mezi klasickou 1.8 a GTI mnohem propastnější cenový rozdíl.....

mě to připadá jako překlep a nebo se opravdu chystá "cenová obleva" ,

neb kdo by teď koupil za 590tisíc 2.0TDI s tvrdou zadní nápravou v elegance bez nadstandartu (+xenony a spol a jsme nad RS) by byl blázen... to spotřeba prostě neomluví
Avatar - Emel
18. 7. 2013 16:53
Re: GTI je legenda
Gumy se nejčastěj mění kvůli nedostatečnému vzorku... to ale na suchu zase tolik nevadí. Navíc defekt gumy většinou rozbité auto neznamená...
18. 7. 2013 16:49
Re: Co koupit? Octavii GTD kombi
ja s 1.8tsi/160k nemám problém se na okreskách dostat pod 6 když jedu s davem a moc neprekracuju rychlostních limity
v nedeli sem se vracel z vyletu a po 100km po okreskach jizdy v davu sem skončil na spotrebe na 5.1, přitom na papire pisou je 6.9.
takze jestli u 2.0tsi pisou 6.0, ver ze při podobnym stylu jizdy se dostanes pod 5.
asi namitnes na co kupovat takovy auto, když pojedes s davem, ale ver tomu, ze jsou situace, kdy nemá smysl predjizdet a cpát se dopredu, s davem jeli i mnohem silnejsi auta nez mam ja
Avatar - iudex
18. 7. 2013 16:46
Re: to je ako porovnavat kombik focus ST
Pamätám, tuším tam narvali bavorácky V8.
Avatar - iudex
18. 7. 2013 16:45
Re: Megane RS
Si trochu mimo (malý tip: skús sa lepšie pozrieť na jeho avatar). ;-)
Avatar - iudex
18. 7. 2013 16:43
Re: Co koupit? Octavii GTD kombi
Písal som, že pri normálnej (nie športovej) jazde. ;-) Na predvádzačke palubák ukazoval priemerku cez 11.
Inak mať ST na celý deň je super možnosť, ja riešim, ako porovnať GTI a ST, lebo dať to dohromady na jeden deň je problém. Predpokladám, že si túto možnosť pred kúpou OPC využil, nie?
18. 7. 2013 16:26
Re: to mám jako baštit?
když vezmu 1.8tsi elegance za 562tis a dovybavim ji do urovne RS 2.0tsi ve standardu :
- kontrola tkau v pneu + 1800
- xenony 25000
- Light Assistant +5300
- 17" kola +3500
- sportovni podvozek +2900
- vnitrni zrcatko s automatickym stmivanim +1000
- elektricky ovladana, vyhrivana a sklopna vnejsi zrcátka +6000
tak me to vychazi na 608tis oproti 619tis za RS
takze jestli cena RS zustane, ostatní musí jit dolu, protože není důvod mit za stejne peníze slabsi auto ...
Avatar - orson
18. 7. 2013 16:18
Re: GTI je legenda
Jo takhle jezdí možná frajeři s auty do kila a gumy sada za 2litry tak a s rizikem kdy něco se pokazí a rozbijou se, pak ano.Chtěl bych vidět jak na starých pneu jezdí majitele co mají GTI za 8 kil aby si rozbili auto kvůli defektu gumy ;-) protože ten co gumu vyhodil věděl proč..
Avatar - Emel
18. 7. 2013 16:05
Re: Co koupit? Octavii GTD kombi
Pokud pojedu do Ostravy, vsadím se, že se na okreskách dostanu na 7.5, s rychlostním průměrem někde kolem 70km/h.
Avatar - orson
18. 7. 2013 15:57
Re: Co koupit? Octavii GTD kombi
Ahoj,tak tomu snad sám nevěříš že ST jezdí za 8l/100 km!Přijeď do Ostravy a projedem ho, kolega je prodejcem Fordu takže ho budeme mít třeba na celý den a na 8 L /100km se dostaneš tak akorát při konstantní eko jízdě do 100km/h! Opel taky sliboval kombinovanou spotřebu 8,1/ a reál je litr a půl více..Všechny ty nesmysly o spotřebě aut co mají 200 koní a víc jsou fikce.
Avatar - Emel
18. 7. 2013 15:51
Re: GTI je legenda
To ne... jednou z podmínek precizních reakcí a zpětné vazby je naopak velmi dobrý stav podvozku a řízení, včetně geometrie.
Avatar - Kuban
18. 7. 2013 15:47
Re: GTI je legenda
takže vytřesená stará felicie je sport??? >:D

no ty vole.... že já * se jí kdysi zbavil...

pro mě osobně se o autu odmítám bavit jako sportovní, dokud nebude mít aspoň samosvor... tedy 90% střední nižší třídy... pak teprve začíná platit tvá teze ;-)
Avatar - Emel
18. 7. 2013 15:44
Re: GTI je legenda
Je to otázka financí... na blbnutí na okruhu nové gumy nutně nepotřebuješ. Druhý pohled na věc je ten, že když už máš auto typu GT-R, pak nejdražší co můžeš udělat je nechat ho stát v garáži.
Avatar - orson
18. 7. 2013 15:39
Re: GTI je legenda
Já mám na mysli okruh takhle:jet na hranici svých dovednosti(podotýkám že Já okruhy nejezdím) a auta-pak spotřeba je max a gumy za dva dny jsou pryč a desky s kotouči mají taky dost,pokud budu skromný a budu počítat že za nové pneu 18“ dáš cca 10-14 tkč benzín ta 4 -5 tkč tak si myslím že to není málo a opravdu bych chtěl vidět kolik lidí to dá..a pokud někdo si zajede jedno či dvě kolečka na 50% tak je to k ničemu.Jo a ještě bych poznamenal, že jsem viděl na vlastní očí pneu po dvou dnech na okruhu..frajer na N GTR asi 40 kol a pneu šly do koše..výsledek sada za pajdu,hmm.
18. 7. 2013 15:37
Re: Nekonkurují si.
Díky za komentář. Rád bych na něj nějak zareagoval, ale není nač, nic jsi nenapsal. :no:
Avatar - Kuban
18. 7. 2013 15:36
to mám jako baštit?
To mám jako baštit, že RS verze s nejsilnějším motorem, xenony a solidní výbavou, bude stát méně než průměrná konfigurace ve stejné výbavě s jkýmkoliv TDI i benzínovým agregátem? >:D Ale jděte >:D >:D

pokud tomu tak opravdu bude, tak máme adepta na nejprodávanější topku v koncernu. Nebo v tom bude jinej háček, jelikož katalog nemáme k dispozici, a řekněme automatická-- éééér tedy Multisupercklimatronic tam bude asi za příplatek.... manipulace s cenama nejsou v podání marketingu škody ničím vyjímečným.
Avatar - Emel
18. 7. 2013 15:23
Re: GTI je legenda
Je to otázka priorit. Pokud se bavíme o nových autech, málokdo si může dovolit nového Superba 2.0TDI Combi, k tomu CX-5 na hory a Cayenne pro zábavu. A i pokud ano, tak je pak zase štve, že jezdí všude s rodinou Superbem a mají Cayenne v garáži. Tohle není vyloženě české specifikum, rychlé kombíky jsou velmi oblíbené i v Německu, například. Univerzalita je silná zbraň...

Já mám ve své definici sportovního auta jasno a proto velebím Toyotu za GT-86, u které se možná šetřilo na výkonu a možná i na interiéru, ale rozhodně ne na tom, co dělá sportovní auto sportovním.

Na okruhu není nutné strávit celý víkend... třeba v Sosnové je spousta amatérských akcí, na které se dá dostat za relativně přijatelné peníze.
Avatar - Blue Sun
18. 7. 2013 15:19
Re: Megane RS
Kdybys zkusil normální R.S., takovouhle hámotinu v životě nemůžeš napsat... Vlastně můžeš, klasický koncernář...
Avatar - Emel
18. 7. 2013 15:11
Re: nová Cupra jim dá na pr...
Jinak naladěný je nejen výkon, ale i podvozek. A například adaptivní podvozek Golfa je něco, co koncernoví sourozenci neumí.
Avatar - 3_diamanty
18. 7. 2013 15:10
Re: to je ako porovnavat kombik focus ST
hotovy molotov kokteil... paradne vyzera ... riadna naloz :yes:
Avatar - Emel
18. 7. 2013 15:10
Re: Z koncernu nic
Ve skutečnosti koupíš levněji i to VW... je fakt že na jedničku byla nedávno nějaká akce kde to vycházelo opravdu zajímavě, akorát nešlo vůbec nic konfigurovat.
18. 7. 2013 14:56
Re: to je ako porovnavat kombik focus ST
když mas manželku a par deti, tak zadnej kufr není dost velkej.
ale taky plati, ze co se ti do kufru nevejde, bez toho bez problemu obejdes, i kdybys mel jen jedny nahradni trenky...
18. 7. 2013 14:56
Re: to je ako porovnavat kombik focus ST
Za tuhle Volgu bych se vůbec nestyděl. >:-[]
[odkaz]

A vlastně za jakoukoli, je to docela cool auto.
Avatar - orson
18. 7. 2013 14:42
Re: Megane RS
Auto na okruhy..nic víc,dílenské zpracování za -3 a na každodenní ježdění hrůza,měl jsem možnost to okusit M RS Cup cca 300 km na naších běžných "okrskách" a byl jsem rád když jsem ho vrátil.Až bude G 7 R, tak ten bude dávat školení jak má auto vypadat(dílenské zpracování) ..
18. 7. 2013 14:37
Re: ww
já taky. Od AM. To je hezké gétéčko ;-)
18. 7. 2013 14:35
Re: GTI je legenda
rudý šíp? A že by to rovnou zohlednili v logu? To by byla vychytávka >:-[]
18. 7. 2013 14:31
Re: GTI je legenda
Právě proto ta otázka. Nepředpokládám, že by tam šla použít nějaká z těch velkých, ale z druhé strany nabídky by se něco mohlo najít, co pořád splňuje zákonné minimum.
Avatar - iudex
18. 7. 2013 14:28
Re: to je ako porovnavat kombik focus ST
Tvoja Volga? >:-[]
Avatar - orson
18. 7. 2013 14:19
Re: GTI je legenda
Ahoj,konečně jeden co ví že GTI,OPC,či ST jsou auta pro ježdění do práce a na chatu atd, prostě pro každodenní radost.Když tady v některých příspěvcích čtu že dávají přednost kombíkům ,tak si říkám že to je jen ta "naše povaha česká" chtěli by za jedny peníze vše,stěhovák,auto na okruhy..a nejlépe aby mělo přes 250kW a spotřeba jako diesel.Stejně 99% těchto "okruháku" se podívá jen jako diváci protože to finančně neustojí..víkend může vyjít i 20-30 tkč dle typu pneu a typu auta atd.)
Avatar - Individualita
18. 7. 2013 14:06
Re: Radeji Golfa
V Německu či Rakousku by si to okta s golfem vyměnili. Znám hodně německých firem s českým zastoupením a obchoďáci tam mají golfy a passaty kdežto v ČR u té samé firmy oktávky.
Avatar - white label
18. 7. 2013 14:00
Re: GTI je legenda
Problém je v tom, že dnešní moderní/bezpečné/"isofixové" sedačky mají "šílenou" hloubku, takže místo vzadu, které ti bez sedačky stačí i pro opravdu velké dítě, nemusí stačit "prckovi" v sedačce.
Avatar - 3_diamanty
18. 7. 2013 13:55
to je ako porovnavat kombik focus ST
s meganom coupe RS.....

obe auta su ine typy ... ine karoserie.... ine rozmery .... samozrejme obe su sportove rychle pekne a drahe .....

zaujemca o hatch nepojde do liftbacku nikdy... to poznam aj na sebe.... a naopak zaujemca o obrovky kufor pojde do kombika alebo liftu ale nie do hatchu..... ja kedze neprenasam utecencov postaci mi aj hatch .... takze volil by som golfa jednoznacne, kto chce velky kufor pojde do octavie ktora je praktickejsia pre vacsie rodiny ... ale po pravde dnesne hatche maju uz tak velky kufor ze mi RS octavka dava maly zmysel.... ale preco nie..... kazdy si moze vybrat ....

aj octavia RS aj golf GTI si pekne rychle prakticke a kvalitne auta... volba vyberu zalezi teda na tom kto aku karoseriu preferuje a potrebuje... ja by som bral golfa... hatch mi bohate staci a posobi v sportovej verzii aj zmysluplnejsie ako lift alebo kombik... ale na druhej strane je stale dost zakaznikov tuziacich po rychlej limuzine alebo kombiku..... takze je to na kazdom z nas... obe auta su krasne kvalitne a pacia sa mi .... moja volga je golfik z tychto dvoch
;-)
18. 7. 2013 13:45
Re: Z koncernu nic
Ve skutečnosti koupíš 1er levněji. I s xenony a nějakou výbavou vycházely zajímavě.
18. 7. 2013 13:40
Re: GTI je legenda
No, v katalogu příslušenství sedačky jsou, takže předpokládám, že to jde >:D
18. 7. 2013 13:38
Re: R
Otázka je, nakolik byl charakter R chtěný. Kdo chce ochutnávku, může projet S3. R podle mne nebude daleko.
18. 7. 2013 13:31
Re: GTI je legenda
Dobrý názor, mám to podobně ;-)
Avatar - Otrava
18. 7. 2013 13:25
VW vs. Škoda cenově
Nikdy bych nečekal že to napíšu, ale jsem příjemně překvapen, že vybavená Octavie vychází o něco levněji jak srovnatelný Golf:)
18. 7. 2013 13:22
Re: GTI je legenda
S jedním dítětem to ještě jde. U více to už může být složitější. Nakonec je to o tom, jak často chceš ve svém druhém autě jezdit, tedy jaký kompromis uděláš. Tak mě napadá, zkoušel někdo dostat dětskou sedačku (nebo rovnou dvě) na trestnou lavici 911? :-)
Avatar - white label
18. 7. 2013 13:20
Re: Nekonkurují si.
Máš vážně "přehled", ta 02RS i "sotva průměrný" GGTI to jasně dokazuje... >:-[]
18. 7. 2013 12:49
Nekonkurují si.
Octavia RS je bezva rychlý kombík/liftback bez sportovních ambicí, Golf GTI je pokus o hothatch. Osobně z těchto dvou bych volil O2RS, protože ve své kategorii je pravděpodobně nejlepší. Golf GTI v té své je sotva průměrný.
18. 7. 2013 12:15
Z těchto dvou
Z těchto dvou bych volil krále HH v této třídě a to Megana RS. :yes: když chci tedy jako sportovní vůz.
18. 7. 2013 12:14
Re: majitelé mívají vybráno sami
Chtěl jsem tu psát odpověď na téma článku, ale teď si mi otevřel oči. Máš pravdu. Budoucí řidiči Octávie RS a GTI už mají dávno jasno. Možná tak 5-10% potenciálních zájemců zvažuje obě varianty.

Jinak pro mě spíše GTI, ale uznávám, že je to tuto generaci dost těsná výhra.
Avatar - Ozzman
18. 7. 2013 11:58
Re: O tom to je...
Že má stejně silný motor, neznamená, že pojede konkurenceschopně HH, leda v přímce, ostatně podívej se na první jízdní dojmy. ORS je konkurentem Megana GT kombi, nebo ač to nerad říkám menším sedanům/kombi střední třídy se silnějšími motory ( Neberme v potaz M3 (tentokráte opravdu BMW)) a podobně).
18. 7. 2013 11:46
Megane RS
Kdo chce sportovní auto koupí si v téhle ceně Renault Megane RS. A nad golfem a octavkou vůbec neuvažuje.
18. 7. 2013 11:31
Re: Radeji Golfa
Rozhodne radove mene nez Octavii a pomer u GTI vs. RS bude jeste pro Golfa priznivejsi (tedy vlastne nepriznivejsi). Ano, Golf neni zadna rarita, ale neni to jedno z nejcastejsich aut na nasich silnicich.
Avatar - vabis
18. 7. 2013 11:02
Re: majitelé mívají vybráno sami
jj majitel 911 poleze do rybníka 6er atd >:D
Avatar - Tomas_2002
18. 7. 2013 11:00
Re: R
Souhlasím. Proto si myslím, že Golf R bude lepší volba než GTi :yes:
Avatar - Ham.
18. 7. 2013 10:49
Re: R
Pokud jsi zvyklý na rozjezdy 200hp+ auta pod plným plynem tak tě žádný předohrab nemůže upokojit a s dobře udělanou čtyřkolkou se to nedá srovnávat. 200hp prostě v prvních metrech po rozjezdu a v ostrých vinglech neumí na asfalt přenést žádný předohrab.
Avatar - iudex
18. 7. 2013 10:46
Re: GTI je legenda
Rychlé šípy? >:D Alebo "relativne sportovní"?
18. 7. 2013 10:41
Re: nová Cupra jim dá na pr...
Zřejmě zapomínáš na jeden malý detail a sice, že po technické stránce jsou Golf, Octa a Leon ve vrcholných verzích prakticky totožná auta jen s víceméně jiným výkonovým naladěním a není možné je papírově srovnávat např. s technicky úplně jinou Astrou z koncernu GM, i když má vyšší výkon.

Leon je nejlehčí vůz z koncernového tria a s ohledem na poměrně velký výkonový rozdíl jinak stejných koncernových motorů je jisté, že bratříčkům ujede, to snad musí být jasné každému ;-)
18. 7. 2013 10:40
Re: GTI je legenda
já tu s Johnym souhlasím, GT by mělo být označení pro auta, která dávají nějaký ten řidičský zážitek na dlouhých cestách. Označení RS by nějaký ten "racing sport" mělo evokovat. A k oktávii, která obvykle řeší velikost kufru a má pět dveří mi to označení nesedí už vůbec a ke kombíku, no comment... Co tedy v pojetí škody znamená zkratka RS?
Avatar - PeterLuk
18. 7. 2013 10:36
Re: GTI je legenda
Kombi vraj jazdí lepšie ;-)
Avatar - Tomas_2002
18. 7. 2013 10:34
Re: R
Nene, dělají to i manuály. Takhle se projevuje zásah ESP - poskakuje a dělá to randál po celým autě :-)
Avatar - Blue Sun
18. 7. 2013 10:34
Re: majitelé mívají vybráno sami
No.. podle tvého hesla nakupuje tak desetina procenta všech kupujících. Ostatní zajímá, co za své peníze dostanou. A soudě dle první věty, dospělost tě ještě nepotkala...
18. 7. 2013 10:34
Re: Z koncernu nic
Řek bych, že z prémie nemá ani na jedno... A než třeba 316i v základu (který nemá skoro nic), tak 100x radši OIII RS (do které když dám pár zásadnějších příplatků, tak jsem pořád cca na 730 tis. před slevou (po ní zhruba na 650 tis.)
Avatar - Blue Sun
18. 7. 2013 10:29
Re: R
Nebude to spíš tím DSG? Přískoky do křižovatek nebo při pomalé jízdě je taky proslavená.
18. 7. 2013 10:20
Re: GTI je legenda
Oukej, díky.
Zapomněl jsem, že už máte rodiny. :-)
Na druhou stranu, rodiče mé přítelkyně mají Lexuse RX450h a k tomu SC430 a jediné, co občas řeší je, že se paní občas nevejde do kabrioletu nákup. Na výlety a dovolené holt jezdí SUV. Ale chápu, že stěhovák a HH tenhle problém vyřeší a "zazávodit" si můžeš taky.
Avatar - Emel
18. 7. 2013 10:19
Re: GTI je legenda
Čistokrevný sporťák to není... ale v dané kategorii do 400.000 Kč... sám bych ho sportovním autem nenazval, ale pokud by tak o něm někdo mluvil, s přimhouřením oka bych neprotestoval.
Avatar - woody-alien
18. 7. 2013 10:19
Re: GTI je legenda
Přesně tak. HH není sporťák, má to být univerzální auto pro mě, kterej se chce projet po okreskách, i pro ženu, když veze děti do školy nebo jede na nákup. Kdybychom byli sami dva nebo se jednalo jen o auto pro mě, pak prosím, může být i nějaká "placka". Ale já se spíš snažím při jízdě bavit než že bych byl nějakej "sportovec". Mám svý limity a určitej způsob jízdy a určitá rychlost už mě děsí. >:-[]
Avatar - vabis
18. 7. 2013 10:17
majitelé mívají vybráno sami
Otázce co koupit rozumím u takových neřidičů bezpohlavních aut typu Thalia, jůndaj atd. U těch vyprofilovaných aut se domnívám, že mají budoucí majitelé vždy celkem jasno. Podle hesla, když ji miluješ tak není co řešit.
Avatar - Emel
18. 7. 2013 10:16
Re: GTI je legenda
Řešili, tak nemá smysl to celé opakovat, každý na to má svůj názor :-) .

U GT-86 máš i v základu samosvor, motor tě netahá za volant, můžeš vypnout ESP, máš normální ruční brzdu... mimochodem, absolvoval jsem teď dovolenou s A5 a elektrická ruční brzda mi opravdu k srdci nepřirostla, ani v rodinném autě, natož ve "sportovním" nebo sportovním.

Pokud bude příležitost projet nové GTI, tak to samozřejmě vyzkouším, ale nečekám že by se tím VW posunul někam nahoru v mém seznamu sportovních aut... mezi předokolkami okupuje první místo Integra a podle toho co vidím kolem sebe to tak zůstane... možná pokud bych se někde dostal k Focusu RS.
Avatar - iudex
18. 7. 2013 10:13
Re: GTI je legenda
Odpoviem ja, lebo som na tom veľmi podobne s woodym. Troj- a viacčlenná rodina nevystačí dnes s jedným autom. Sťahováka rodina nevyhnutne potrebuje, to ale neznamená, že to druhé auto môže byť trebárs Lotus. I druhé auto v rodine jazdí denne a po meste, takže tam určitá miera komfortu byť musí; i s tým druhým autom sa vyskytne situácia, že treba odviesť deti či ísť na veľký nákup. Preto z princípu univerzálny hotheč je najvhodnejšia voľba.
Avatar - iudex
18. 7. 2013 10:08
Re: GTI je legenda
Ale zábavným autom je aj nedávno testovaý Swift Sport. Nazval by si ho preto športovým autom?
Tiež súhlasím, že športové auto definuje hlavne tá zábavnosť, ale bez rýchlosti to nestačí (presne ako to platí naopak pre spomínané 3,0TDI).
18. 7. 2013 10:07
Článek o ničem,
protože tyhle dvě auta si zrovna moc konkurovat nemohou. Octavie je skoro o půl metru delší, takže do kategorie hot-hatch určitě nepatří. Je to vidět i z diskuse tady, kdo uvažuje o autě typu Golf GTI nechce Octavii RS a opačně, logické...
Avatar - woody-alien
18. 7. 2013 10:05
Re: ww
Jj, taky bych vzal Rapida.... :yes: >:-[]
Avatar - iudex
18. 7. 2013 10:05
Re: ww
No ak by si hotheč vyberal tam, kde naznačuje Tvoj avatar, tak Ti to verím, lebo tam teraz žiadny hotheč ani neponúkajú. >:-[]
Avatar - woody-alien
18. 7. 2013 10:03
Re: nová Cupra jim dá na pr...
Roztrhat papírky s opsanými výkonovými parametry ? :-| >:D
Avatar - iudex
18. 7. 2013 10:03
Re: GTI je legenda
Už sme to riešili a rozdiely sú zrejme v odlišnom vnímaní slova "športový". Pre mňa hotheč športovým je, lebo ma vtiahne do deja, núti ma plne sa sústrediť na riadenie, skvele drží stopu, zatlačí do sedadla a v konečnom efekte áno, je aj veľmi rýchle. V uvedenom kontexte nie je GT-86 oveľa "športovejšia", ako také GTI. Ak pod športovejšia myslíš hlavne zábavnejšia, tam musím súhlasiť. Ale pre mnohých predstavuje tú športovosť nielen "zábavnosť", ale aj rýchlosť a čo taký hotheč stráca v prvej kategórii, to dobieha v druhej. Ide len o to, akú váhu akému kritériu dáš.
18. 7. 2013 10:02
Re: GTI je legenda
A proč vůbec HH?
Stěhováka už máš - nebylo by teda lepší vzít něco placatějšího s míň sedadly? Já HH chápu primárně ne jako druhé auto, ale právě jako první.
Jen dotaz, zajímá mě proč si lidé k téhle volbě dojdou.
Avatar - Emel
18. 7. 2013 10:00
Re: GTI je legenda
Nesouhlasím. Rychlost a sport jsou dvě různé věci. Rychlá může být třeba Audina v třílitrové naftě. Sportovnost je právě o té zábavě, o zpětné vazbě které auto dává, o ostrých reakcích na pokyny řidiče, o zvuku... z čehož většina jde logicky na úkor komfortu, komfort a sport jsou v tomto smyslu do jisté míry protiklady a nelze splnit oboje.
Avatar - iudex
18. 7. 2013 09:57
Re: Co koupit? Octavii GTD kombi
Neverím, samozrejme, ale rovnako neverím ani RS D jej 4,5l. ;-) Inak pri normálnej (nie športovej samozrejme) jazde dokáže také ST jazdiť za 8 litrov, to je pre mňa stále super spotreba na 250 koní.
18. 7. 2013 09:55
Re: GTI je legenda
Ty uvozovky ti unikly nebo nevíš co znamenají? >:D
Avatar - Tomas_2002
18. 7. 2013 09:55
Re: R
Mě prostě 200k a více bez pohonu všech kol nevyhovuje. Teď jsem půl roku jezdil s Beetle 2.0 TSI DSG (200k) a i tam to prostě chybělo. Akcelerace super, ale když se chceš rozjet do křižovatky, tak to díky ESP a ztrátě trakce skáče jako koza.
18. 7. 2013 09:55
Re: GTI je legenda
Jak kdo, pro někoho sportovnost znamená jen driftování na parkovišti, popř. okruhu. Někdo má za sportovnější auto jakýkoliv HH který je za všech podmínek rychlejší než sportovní GT-86.

Přece jen slovo sport ve spojení s autem je právě jen o té rychlosti, zábava a vzhled jdou stranou ;-)

Takže ORS i GTI jsou dlé mého sportovnější než GT-86 >:D
Avatar - iudex
18. 7. 2013 09:53
Re: Z koncernu nic
No ale to budeš cenovo niekde úplne inde. Inak čo také Ti chýba v základnej výbave O RS? Ver, že také A250 nemá ani takú výbavu a pri jej zakliknutí sa cenové nožnice roztvoria ešte podstatne viac, ako pri základných katalógových cenách.
Avatar - Emel
18. 7. 2013 09:49
Re: Z koncernu nic
Hm, jenže za 660.000 toho u BMW moc nekoupíš... BMW 116i se 100kW stojí 642.000, 116d s 85kW je za 662.500 - v základu, na plecháčích. Opravdu bys tohle upřednostnil před RS a GTI?
Avatar - iudex
18. 7. 2013 09:49
Re: R
Vychádzajúc zo súčasnej generácie, R bude mať dosť odlišný charakter, ako GTI. Terajšie Rko s jeho výkonom a pohonom 4x4 v mnohých testoch nepresvedčil, resp. často odporučili skôr slabšie GTI ako univerzálnejšie auto a paradoxne i zábavnejšie. Rko je viac vzdialené filozofii hotheču, smerom k extra rýchlemu GT.
Z testu na autofore: " Tomu odpovídá naladění prakticky všech jeho částí, které vás především ponechává v roli pasažéra sakra rychlého GT, nikoli pilota bouřlivého hot hatche."
"Jinou otázkou, na kterou nenacházím jednoznačnou odpověď, je, jestli chování Golfu R směrem k řidiči vnímat jako nemístnou nudu a naprosté nepochopení toho, co má předvádět skoro třistakoňový kompakt, nebo svým způsobem okouzlující charakter profesionálního vraha, který odstřelí další rekordní čas na stopkách a ani přitom nehne brvou."
18. 7. 2013 09:49
Re: Co koupit? Octavii GTD kombi
Nezda, ale 6litrov to zrat nebude ani omylom. Ak ty veris, ze 230konove benzinove auto moze zrat 6litrov, tak odporucam liecbu :-)
18. 7. 2013 09:46
Re: nová Cupra jim dá na pr...
Tak za prvé, tady je řeč o klasickém Golfu GTI a za druhé Cupra bude mít také ještě silnější verzi R.
Avatar - Johny.Rico
18. 7. 2013 09:45
Re: GTI je legenda
A Golf GTI je jako sportovní auto??? >:D
Avatar - Emel
18. 7. 2013 09:42
Re: GTI je legenda
Kdo chce sportovní auto, koupí si GT-86. Sportovní není z těchto dvou ani jedno. Jako rychlé auto pro rodinu Octavii v kombíku, jako rychlé auto na ježdění do práce Golfa.
Avatar - iudex
18. 7. 2013 09:42
Re: nová Cupra jim dá na pr...
Ty si mi papierový vyberač. Podľa Tvojej logiky by mala dať všetkým menovaným na pr.el Astra OPC, veď má predsa 280 koní. A ejha, nedá. Čo s tým? >:-[]
18. 7. 2013 09:42
Z koncernu nic
Když už němce tak bych si vybral raději prestižní Mercedes Benz nebo BMW v základní výbavě než napěchovanou Škodovku nebo VW.
Když už by mi o prémii nešlo, tak bych se podíval po Opelu, ale klidně i po Kie či jiných značkách.
Avatar - kari.laz
18. 7. 2013 09:41
Re: nová Cupra jim dá na pr...
Jenže Golf má (bude mít) kromě GTI ještě R.
Avatar - iudex
18. 7. 2013 09:41
Re: Co koupit? Octavii GTD kombi
Spotreba 6,0l pri 230k benzíne sa Ti zdá veľa? ;-)
18. 7. 2013 09:39
nová Cupra jim dá na pr...
Golf GTI - výkon 220-230 koní,
Octavia RS - 220 koní,
Leon Cupra 2014 - bude mít 265 koní a samosvor
Avatar - Tomas_2002
18. 7. 2013 09:36
R
Nekoupil bych ani jedno, počkal bych na Golf "R"
Avatar - Ada je zase tady
18. 7. 2013 09:31
Co koupit? Octavii GTD kombi
a) nemá smysl kupovat auto se zastaralým a žravým benzínovým motorem
b) Golf nemá ruční brzdu

>:-[]
Avatar - twistedTSD
18. 7. 2013 09:30
Re: 5 dveří
Když dělají co nejpřesnější srovnání výbav, tak přece proti Octavii nepostaví třídveřový Golf.
Avatar - iudex
18. 7. 2013 09:28
Re: O tom to je...
No potom by som rozlišoval aj v rámci hatchbackov na tie univerzálnejšie (s 5dv, relatívne komfortným podvozkom) ako GTI a ST a tie hardcorovejšie (3 dv, skôr okruhovo nastavený podvozok) typu M RS či OPC. Z tohto hľadiska môže byť O RS konkurentom pre tú prvú skupinu.
Avatar - woody-alien
18. 7. 2013 09:22
Re: GTI je legenda
Jj, ty "mořský plody" na zádi FoST hatch jsou jedním z největších argumentů pro FoST kombi. Ale já bych to snad radši nějak přelepil.... ;-) >:D
Avatar - Ozzman
18. 7. 2013 09:21
Re: O tom to je...
Také bych volil Leona. Hlavně, RS a GTI jsou cíleni každý na jiného zákazníka ( Neříkám, že se množina kupců neprotne ) GTI je zástupcem Hothatche, stejně tak jako ta Cupra, ORS je rychlý lift/kombi nižší střední... To je celé :-)
neregistrovaný "HTPkiller"
18. 7. 2013 09:20
Re: ?
To CRV a S kladu co tam bylo predtim si nestastnou nahodou prehlid co >:-[] >:D
Avatar - iudex
18. 7. 2013 09:19
Re: GTI je legenda
Presne takúto dilemu som mal i ja: kombi je rozhodne krajšie, dizajnovo vyváženejšie a samozrejme praktickejšie, na druhej strane už ten kufor nepotrebujem a hatch bude iste o chlp obratnejší, ale zase ten strašný zadok... 8-s
Avatar - iudex
18. 7. 2013 09:17
Re: O tom to je...
Prečo nie? Tiež čakám, čo ponúkne, ale už teraz sa dá predpokladať, že bude oproti GTI hardcorovejšie zameraný (tradične tuhší podvozok a avizovaný vyšší výkon cca. 195-200 kW), teda viac smerom Meg RS.
Avatar - iudex
18. 7. 2013 09:15
Re: GTIRS
Ono podľa všetkých doterajších testov je GTI 7 o hodne ďalej, ako predchodca a posun je väčší, ako naznačuje papierový nárast výkonu, osobitne to platí pre Performance. Len pre porovnanie: keď car&driver porovnával FoFo ST s GTI 6, zvíťazilo ST; pri aktuálnej porovnávačke ST a GTI 7 však už jasne zvíťazilo GTI, a to dokonca len v slabšej verzii, bez performance packu.
18. 7. 2013 09:15
Re: GTI je legenda
Vidím to podobně, já teď finalizuji výběr FoST (rozhoduju se mezi kombi nebo hatchback - pořád totiž nevím jestli si zvyknu na ta zadní světla :-) ).

Auta typu GTI nebo ST si uživatel kupuje pro zábavu a tu v ORS nedostane v takové míře jako u prvních dvou jmenovaných, takže asi tak. ORS si koupí někdo, kdo má pouze jedno auto v rodině a potřebuje vozit bagáž event. děti, ale zároveň se občas chce rychleji svézt...
Avatar - iudex
18. 7. 2013 09:12
Re: GTI je legenda
Ja som na tom rovnako ako woody: veľký prepravník už je, tak je 600 litrový kufor Octavie zbytočný a ako druhé auto viac zamerané na zábavu rozhodne lepšie poslúži GTI. Notabene v situácii, keď GTI možno mať ako Performance s vyšším výkonom a aktívnym diferenciálom, to GTI posúva o triedu ďalej, ako O RS. Presne ako píše woody, pre GTI je relevantný konkurent ST, nie O RS. Ak by však šlo o jediné auto a prepravná kapacita by bola medzi prvými kritériami, Octa by do úvahy bezpochyby prichádzala. Tam jej ale silne konkuruje ST vo verzii kombi.
Avatar - strýček BOB
18. 7. 2013 09:08
O tom to je...
OIII RS musí být levnější, neb paradoxně většina, i přes vyšší cenu, stejně zvolí Golfa. Nepochybně je lépe zpracovaný, lepší materiály v kabině, je kompaktnější, vyladěnější a image má Golf na rozdávání. Možná jsem masochista, ale bude-li v prodeji, tak co Leon Cupra? ;-)
18. 7. 2013 09:07
Re: GTI je legenda
Také bych řekl. Pokud ti prostorově stačí Golf, Octavii pravděpodobně nekoupíš.
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 7. 2013 09:05
?
Humus co se tady na tom webu děje, ještě jsem snad neviděl, aby se hlavní článek týkal aut, která by nepatřila do toho odpornýho koncernu, kterej si vyrábí už i vlastní klobásy.

Auto.cz - sponsored by Špurkwágen. Hnus velebnosti.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 7. 2013 09:05
5 dveří
Ja neviem, davat v porovnani tychto dvoch aut do tabulky pocet dveri mi pride ako hladanie pozitiv pre Octaviu za kazdu cenu.
Avatar - Ozzman
18. 7. 2013 08:59
Re: Radeji Golfa
To je fakt, golfů tu jezdí fakt málo >:-[]
18. 7. 2013 08:58
GTIRS
s GTI jsem spokojenej nebyl, takze bych tady volil RS
Avatar - woody-alien
18. 7. 2013 08:50
Re: GTI je legenda
Zrovna o tom výhledově uvažuji, a ORS neberu vůbec v potaz. Jednu "kufroprostorovou" obludu už mám.. ;-) Takže v mém případě jednoznačně GTI - je uvnitř dostatečně prostorný a když už jsou tedy ty kufry taková modla, tak i něco uveze. Navíc má GTI 7skvělé reference v oblasti, která mě u tohohle typu auta zajímá zdaleka nejvíc, tedy jízdy. Jednak z hlediska jízdních schopností, ale i celkového sladění "ostrosti" a zároveň denní použitelnosti. Líbí se mi i neprovokativní/umírněný design a kromě toho má marka "GTI" velmi dobré renomé. A co proti tomu nabízí ORS ? Větší kufr a nižší cenu v kombinaci s výbavou. Já ta vidím rozdíl nějakých 70.000 s tím, že u ceny GTI je nacpaná i výbava, která se dá oželet. Na druhou stranu u GTI bych volil zcela jistě Performance, který je o něco dražší. Takže za mě - ORS vůbec není špatná nabídka, ale děkuji - nechci. Největším konkurentem GTI v mé hlavě bude daleko spíš FoST. ;-)
Avatar - Individualita
18. 7. 2013 08:49
Re: GTI je legenda
Tak nějak. Okta boduje cenou a velikostí, golf zase má image a pár drobností navíc...
Avatar - -TEAC-
18. 7. 2013 08:48
Re: GTI je legenda
Já zase naopak,děti už jsou z domu a pro dva je Golf naprosto dostatečný :-) GTI :yes:
18. 7. 2013 08:47
Radeji Golfa
Bude lepe udelany a navicje to na silnici neco alespon trochu vyjimecneho zatimco OIII bude mit za chvili kazdy cestak. Co se tyce ceny, tak o co je vyssi u Golfu o to dostane clovek vetsi slevu. Na OIII jakozto ceskou modlu prvnich par let slevy moc nebudou.
Avatar - Ozzman
18. 7. 2013 08:32
Re: GTI je legenda
Řekl bych, že tyto auta si nijak nekonkurují... Já bych volil ORS, protože by mi maly hatch byl k ničemu, ale jako druhé aut radši GTI:)
Avatar - hedvin
18. 7. 2013 08:26
GTI je legenda
Octavia RS legenda není, sice je praktičtější ale kdo chce "sportovní auto " koupí si přeci jenom golfa.