Technika
Silnější CAFE: Snižování flotilové spotřeby bude v USA rychlejší, emisní standardy přísnější
10 komentářů
Dokument "Kdo Zabil Elektromobil" mluví za vše.
[odkaz]
[odkaz]
Ropná lobby je mocná a protlačí si to co potřebuje.
Hybridní automobily jsou jen takový malý kompromis, který stojí velké peníze.
Dojezd byl u nového typu baterii až 500km což je vyhovující pro naprostou většinu z nás.
[odkaz]
[odkaz]
Ropná lobby je mocná a protlačí si to co potřebuje.
Hybridní automobily jsou jen takový malý kompromis, který stojí velké peníze.
Dojezd byl u nového typu baterii až 500km což je vyhovující pro naprostou většinu z nás.
Jaktoze tu nikdo neplace nad washingtonskymi byrokraty, kteri dusi nebohe automobilky? Aha, ze by konecne docahzelo uz vsem, ze jina cesta neni a ze jedine cistsi a uspornejsi auta zachrani automobilovy prumysl pred kolapsem? Jeste nakonec budou automobilky bruselskym byrokratum dekovat, ze je donutili pripravit se na nevyhnutelne zmeny vcas. Staci jeden rok a davy konecne pochopili co mnozi vedi uz davno. Neni jina cesta.
Před kolapsem automobilový průmysl samozřejmě nezachrání nějaké CAFE ale jedině zákazníci v showroomech. Spotřeba je jenom jedním z faktorů, a to řeší trh potažmo konkurence. (Stejně jako se výrobci mobilních telefonů předhánějí ve výdrži, reagují na požadavky zákazníků i automobilky. Potřebují výrobci telefonů nějaké CAFE?)
A) Pokud požadavek na snižování spotřeby u zákazníků existuje, automobilka na to buď zareaguje nebo o zákazníka přijde. CAFE-neCAFE.
B) Pokud ten požadavek neexistuje (protože ty částky zákazník neřeší), CAFE automobilkám nepomůže v ničem.
Ad "stačil jeden rok": Jeden rok čeho? Snad ne Obamy. 8-s Že se čas od času stanoví nové limity pro CAFE, vychází už z toho principu. Stejně jako se postupně zpřísňují emisní limity.
P.S.: Dobrej souboj s imaginárním nepřítelem. :yes: 😄
Stacil jeden rok krize. To co se ted odehralo nebylo jen bezne snizeni limitu, ktere se "cas od casu" odehraje. Je to vyznamne urychleni a zprisneni. Puvodni plan postupnych kroku byl znacne mirnejsi.
Člověk se musí ptát, proč zrovna v době, kdy by měly být trucky totálně na ústupu, spustila Toyota výrobu vlastního trucku v USA. (A u zákazníků docela vyhořela BTW.)
A pořád mi není jasný ten sled návazností, který má od CAFE vést k zachránění autoprůmyslu. (Buď tak laskav, najdi v sobě špetku té trpěilvosti a zkus mi to vysvětlit.)
Emisni limity jsou jeden ze zpusobu, jak manazery automobilek a jejich akcionare donutit investovat vice do budoucnosti, kdyz sami evidentne dlouhodobe planovani ignorovaly. My vsichni diky tomu ziskame cistsi mesta, mene verejnych penez utracenych na pomoci krachujicim automobilkam a v neposledni rade i vyssi bezpecnost diky nizsi zavislosti na podivnych statech dodavajicich ropu. Automobilky se tak paradoxne stanou stabilnejsi a dlouhodobe nevyhnutelny rust ceny paliv je neohrozi tak jako dnesni krize. Bez techto emisnich limitu by po odezneni krize automobiky zase na uspornost dlabali a v prvni energeticke krizy by zase staty platily miliardy za zachranu automobilek.