Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda nakonec výrobu aut v Evropě neplánuje

Japonské automobilce sice na evropských prodejích rostou prodeje, zdejší výrobu však nechystá.
Zpět na článek
21. 7. 2013 09:16
21. 7. 2013 09:31
21. 7. 2013 09:39
21. 7. 2013 09:43
21. 7. 2013 09:51
21. 7. 2013 20:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 7. 2013 11:55
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 7. 2013 20:22
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 7. 2013 06:41
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 7. 2013 20:35
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 7. 2013 12:58
21. 7. 2013 19:24
21. 7. 2013 20:26
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 7. 2013 01:31
22. 7. 2013 06:44
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 7. 2013 08:36
Avatar - escorpion
21. 7. 2013 09:16
EU
Chvála Bohu. Kvalitné a spoľahlivé autá sú z Japonska. Honda vyrába v Anglicku a autá sú rozvrzané :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
21. 7. 2013 09:31
Re: EU
mame doma 2 rocneho japonca... nemozem sa stazovat... spolahlivost je najsilnejsia zbran, ten pocit pohody a kvality je na nezaplatenie :yes:
Avatar - escorpion
21. 7. 2013 09:39
Re: EU
Japonec až nakonec ? Nepoznám nikoho kto má japonca, aby sa sťažoval. Iba samé chvály a rebríčky spoľahlivosti iba potvrdzujú túto racionálnu voľbu. Drahé diely ? To platilo voľakedy, dnes je to jedno.
Mazda :yes:
Avatar - 3_diamanty
21. 7. 2013 09:43
Re: EU
presne tak... zhodou okolnosti sme mi zvolili japonca prave kvoli vyhodnej cene napr voci ceskej skode alebo fordu ci vw..... takze s cenami je to tak ako vravis ;-) je to uz jedno dnes
Avatar - Snooob
21. 7. 2013 09:51
Re: EU
S tými náhradnými dielmi by som si nebol až tak istý! Ale na duhú stranu, keď je auto spoľahlivé moc ich nepotrebuješ ;-)
Avatar - 3_diamanty
21. 7. 2013 09:27
mazda je v europe predajne mala znacka
157 tisic predanych vsetkych aut za rok v celej europe je slabota... len taka i30tka predala v europe za minuly rok 100 tisic aut... yaris 176 tisic a kaskaj vyse 200 tisic..... samozrejme k uspechom im pomohli zavody v europe ale otazne je ci ma vyznam staviat pre mazdu v eu zavod ked zaujem o mazdy je stale v europe maly ...mazde stale chyba v eu uspesne male auto.... mazda 2 ma velmi slabe predaje... rovnako aj mazda 3 doteraz v eu bieda.... novy model to moze zmenit.... mazda 6 je sice krasne a skvele auto ale stredna trieda v europe mazde velke pocty nespravi... ostava nam este SUV CX5 .. opat krasne auto ale jeho uspech je tiez precenovany... predaje CX5ky su sice na mazdu pekne ale mazde rozhodujuce predaje nespravia.... problem vidim v predaji mazdy 2 a mazdy3 v europe .... tam su velmi slabe predaje .... mazde navyse chyba v eu kombik od mazdy 3 ... chyba jej uspesne MPV alebo crossover.... chyba jej miniauto .... s tromi styrmi modelmi v ponuke pre celu eu tu mazda v eu nikdy zavod staviat nebude.... chce to rozsirit modelou ponuku.... podobne je na tom aj mitsubishi alebo subaru - s 3 modelmi v eu tu nemaju sancu .... a je jedno ci tu auta vyrabaju ci nie....
Rozbalit vlákno
6
Avatar - escorpion
21. 7. 2013 09:35
Re: mazda je v europe predajne mala znacka
Predaje mazdy sú záhadou. Skyactiv je geniálny, v dnešnej oturbenej dobe patrí mazde poklona za atmosférické a bezproblémové benzíny :yes:
Avatar - 3_diamanty
21. 7. 2013 09:41
Re: mazda je v europe predajne mala znacka
suhlas.. atmosfery su proste atmosfery... mazde patri poklona.... to mas pravdu ... vobec vsetci japonci z japonska s atmosferami su proste spolahlivi .....

mazda mala dosteraz slabe predaje aj kvoli prave nie v eu najuspesnejsej mazde 2 a mazde 3... ale prichodom novej 3 ky sa moze mazda pekne posunut nahor.... chce to este spravit peknu mazdu 2 a nejaky crossoverik a mazda v eu mozno aj zacne konecne nieco predavat.... je to skoda ze tak kvalitne a pekne auta su v europe zatial na tom tak slabo... obavam sa ze nova 6tka mazde v europe zazraky nespravi..... takze to chce prist s niecim peknym v inej triede.... nova 3ka je krasna ale v eu sedany moc nejdu a kombik chyba.... v takze ostava len hatch... aj v tomto su priciny nezdaru mazdy ... teda v tom ze neponukaju niektore karosarske verzie ... kedze su si vedomi ze europa je pre nich len doplnkovy trh a skor sa sustreduju na aziu australiu a usa
Avatar - Snooob
21. 7. 2013 09:53
Re: mazda je v europe predajne mala znacka
Ešte ubehlo málo času na to aby sa mohlo hovoriť o bezproblémovosti Skyactiv motorov.
21. 7. 2013 14:17
Re: mazda je v europe predajne mala znacka
Mazda dělala kdysi v Evropě M2 (Španělsko). Ale asi jí zkušenost s evropskou kvalitou práce ukázala, že je lepší vozit z Japonska.
Avatar - Shr3k
30. 7. 2013 08:38
Re: mazda je v europe predajne mala znacka
Ani nevíte, jak jste blízko pravdě. Ne že by technika první Mazdy2 byla špatná, ale třeba lícování dílů, dveří, s tím se ve Valencii nikdo nepáral. Horší vergl byla už jen 121 od Fordu. Strmý pád nejmenší mazdy se podařilo zarazit až druhou generací, která je po 121 "Bublině" zase dobrým autem.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 7. 2013 20:33
Re: mazda je v europe predajne mala znacka
To cislo je pre automobilku velkosti Mazdy skvely vysledok.

Uvedom si, ze ich rocna produkcia je cca 1.2 miliona kusov za rok 2012.

Takze na jednom nie-domacom trhu predaju 13% produkcie. To je pre teba slabota?

Rovnako mozes tvrdit, ze Audi je v USA na smiech, lebo tam predaju len 4.5% svojej rocnej produkcie. Povedz to ludom z Audi a vyhlasia ta za blazna, pretoze v Audi to povazuju za skvely vysledok.
Avatar - escorpion
21. 7. 2013 10:10
globalizácia
Do pozornosti dávam článok.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
21. 7. 2013 11:17
Re: globalizácia
Dík za článek který jen potvrdil, že by asi bylo lépe, kdyby EU skončila. Jednotlivé státy by se postaraly o svůj automobilový průmysl tak, jak je třeba, v poměru k jeho důležitosti v jednotlivých zemích.
Není možné, aby o autoprůmyslu v EU rozhodoval Dán, Holanďan, Malťan a ekoterorista.
Avatar - WinDiesel
21. 7. 2013 11:19
Re: globalizácia
Technologický náskok EU? Koukněte se na SKY-D a SKY-G ať vidíte, jak vypadá technologický náskok. Proč by Mazda stavěla továrny v Evropě, když si může počkat na zrušení zbytkového 10% cla..........
Jinak ale Mazdě fandím.
21. 7. 2013 10:39
predaje záhadou?
Mazda dobre vie prečo má nižšie predaje v EU, majú na to marketing oddelenie... možno ani o vyššie predaje nestoja?
Prečo sa nepredáva mazda 2 a 3? Kedže viem ako som kupoval ja a moji známi - táto trieda sa kupuje podľa pomeru kvalita-výkon/výbava/ versus cena. Aj keby si mi ako páčila mazda alebo honda tak vzhľadom na rodinný rozpočet kúpim niečo iné. Tu rozhoduje aj 1000E - za takú sumu mám totiž benzín ne celý rok... alebo komplet výbavu pre novorodenca... alebo dovolenku pre 1.5-2 osoby.... tak preto - dľa mńa ani viac nebude predávať. proste mazda ani subaru a ani honda nebudú masovka. Nissan predáva viac , neviem či k tomu došli premyslene alebo ako slepé kura k zrnu...
Rozbalit vlákno
26
Avatar - escorpion
21. 7. 2013 11:08
Re: predaje záhadou?
V tejto triede je optimom mercedes A s benefitmy (poistenie, servis). Mazda 3 je vážny konkurent. 1000 eur ? Kupuješ auto za 15-20 tisíc eur, takže príplatok pár percent z ceny nehrá veľkú rolu.
Je tu ešte jedna možnosť. Ak na to nemám, tak jazdím v MHD.
Avatar - Snooob
21. 7. 2013 11:46
Re: predaje záhadou?
Blázniš?! Aktuálne kupujem do firmy kombík. Rozpočet mám cca 24 000€. A sakra tých 1000 - 2000 eur zvažujem!
21. 7. 2013 11:58
Re: predaje záhadou?
Tvuj nazor je trosku nerozumny.... muzes porad pridavat par procent, az skoncis u RR a spol.... je obvykle mit limit a ten neprekrocit, protoze vzdy se muzes mrknout o neco vys a tak porad
Avatar - escorpion
21. 7. 2013 12:19
Re: predaje záhadou?
Možno reaguješ na mňa. Pri kúpe auta za 600-700 tisíc, je 20-30 tisíc korún veľa ?
Avatar - Snooob
21. 7. 2013 13:02
Re: predaje záhadou?
V pomere k cene auta to nie je veľa. To ale neznamená, že to nemá váhu pri rozhodovní o alternatívach.
21. 7. 2013 12:46
Re: predaje záhadou?
"kupuješ auto za 15-20 000 E?"
nie, ja kupujem auto trošku ináč - vyberiem veľkosť-typ karoserie, vyberiem výbavu, vyberiem motor-kw a, potom prejdem ceny, potom prejdem salony a potom kúpim. V žiadnom prípade nekupujem za 15-20 000E, kupujem auto ktoré potrebujem za čo najnižšiu cenu. Ja osobne vyberám medzi japoncami a korejcami. Prečo by som mal dať o 1000E viac ako musím? Nedám lebo poznám iné lepšie potrebnejšie veci na ktoré ich miniem radšej. Ja na 1000E musím makať dosť hodín aby som ich pustil len tak. Ak by som zarobil nepomerne viac tak si kúpim niečo poďľa srdca.
Počítam že takto kupuje autá triedy A,B možno aj C vačšina "bežných" súkromníkov - myslím zamestnanec s rodinou ktorý najazdí do 15 000km ročne....
Preto Mazda nepredá toľko ako kia-hyundai v ČR-SR.
Škoda je špec. prípad z historického hľadiska.
VW -audi-bmw v Nemecku sú domáce ako Renault-Peugeot-Citroen vo Francúzsku. To je ďalšia vec ktorá mieša karty. Detto v Japonsku predaj europskych aut...
Avatar - escorpion
21. 7. 2013 18:40
Re: predaje záhadou?
Aj dacia má svojich kupcov. Odvezie z A do B a veľa nestojí. Ja nekupujem auto, ktoré potrebujem, ale ktoré chcem. Pre dvoch ľudí je kombík zbytočný, ale prioritou bol motor.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 7. 2013 11:55
Re: predaje záhadou?
A znovu... Nebude masovka... Podla toho kde.

Skodovka je masovka len v CR a SR, inde je uplne bezny vyrobca, ktory je v predajnych cislach maximalne middle of the road.

Mazda predava v USA viac ako Audi.

A Honde sa celkom v Europe celkom dari, opytaj sa v Swindone.
Avatar - volvo s60
21. 7. 2013 12:04
Re: predaje záhadou?
Jen by mě zajímalo kolik škodovek se prodává ročně v USA!?
Avatar - biscuit
21. 7. 2013 12:50
Re: predaje záhadou?
maaaalo. na druhou stranu to tam muze byt hezky exot... takze tam bych si treba i skodovku koupil, kdyby mi necim imponovala (coz bohuzel neimponuje, ac se snazim koukat i okem amika)
Avatar - twistedTSD
21. 7. 2013 13:44
Re: predaje záhadou?
Co je to za nesmyslnou otázku?
Avatar - volvo s60
21. 7. 2013 14:32
Re: predaje záhadou?
Naprosto normální smysluplná otázka! Pokud se tam prodávají ostatní světově uznávané a zavedené značky, tak se snad není ani čemu divit!?! :-!
Avatar - twistedTSD
21. 7. 2013 15:26
Re: predaje záhadou?
Polovina evropských automobilek ne. Pořád nevím, na co se snažíš narážet.
21. 7. 2013 15:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 7. 2013 12:49
Re: predaje záhadou?
jedna tabuľka - mesačný predaj aut v usa... kdeže je tá mazda?

[odkaz]
Avatar - biscuit
21. 7. 2013 12:53
Re: predaje záhadou?
jestli dobre ctes, tak pise, ze mazda proda vic aut v usa, nez audi a to ta tabulka potvrzuje.. mazda 1.6 % trhu, audi 1.0 %
21. 7. 2013 12:54
Re: predaje záhadou?
čítal som zle.... ale proste predáva málo všade.....
Avatar - Snooob
21. 7. 2013 13:55
Re: predaje záhadou?
A vo svete celkovo je to ako?! Mazda vs. Audi?

Plus Audi je prémia.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 7. 2013 20:22
Re: predaje záhadou?
Zisti si :-)
Staci ti na to siva kora mozgova a oblubeny vyhladavac.
Avatar - Snooob
21. 7. 2013 21:18
Re: predaje záhadou?
Typický argument tých, ktorí "všetko vedia"!
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 7. 2013 06:41
Re: predaje záhadou?
No *, Sherlock....

Nie, je to argument tych, ktori vedia, kde si to maju zistit. Ja som tak urobil a stacilo na to 5 sekund.
21. 7. 2013 12:53
Re: predaje záhadou?
tam nižšie je ročný predaj - mazda v usa ani jedno percento z trhu.... asi toľko čo v EU na absolutny počet....
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 7. 2013 20:35
Re: predaje záhadou?
V tabulke, na ktoru linkujes.

Ono sa oplati

A) citat tabulku az do konca
B) pochopit cisla
21. 7. 2013 15:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
22. 7. 2013 08:33
Re: predaje záhadou?
"Mazda predava v USA viac ako Audi." >:D
A v Evropě se Mazda prodává dokonce víc než Bentley. Žůů.
Avatar - Shr3k
30. 7. 2013 08:41
Re: predaje záhadou?
Přesně tak, stačí se podívat, kolik trojek nebo dvojek jezdí v Americe, zejména v centru měst. Typicky NY, Washington, LA.

Navíc je tu třeba trh jako Austrálie: [odkaz]
21. 7. 2013 12:58
...
teda pre mňa mazda veľmi slušné auto ktoré si nekúpim lebo proste nevidím dôvod prečo ju kúpiť...
ako som písal, ani možno nejako nestoja vyrábať 4 miliony ročne...
.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - escorpion
21. 7. 2013 19:24
Re: ...
Ja naopak nevidím dôvod si ju nekúpiť. Vidím iba samé plusy, ale mínusy ?
Je to spoľahllivý Japonec bez turba. V pohode 2,0 88 kW s automatom. V tejto triede mám svojich favoritov, 1.mercedes A, 2. audi A3. Na treťom mieste je nová mazda 3 :yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 7. 2013 20:26
Re: ...
Nevidis dovod?

Nuz, bud potrebujes okuliare alebo sa nevyznas v autach.

Ci si ju chces kupit je ina vec... Ale co cakat od cloveka, ktory o kusok vyssie hodi link na tabulku a potom z nej nespravne cituje aby podporil svoj 'argument'....
Avatar - Uživatel_5340709
21. 7. 2013 20:09
Obava
Mám takovou obavu, že clo a náklady na dovoz do zemí EU je začne časem dost ruinovat. Už teď jsou cenově na těžko únosné hranici. Chápu, že kvalita nemůže být zadarmo, ale relativních 100 - 150 tisíc dělící například dobře vybavenou šestku od prémiovky MB, audi začíná být dost málo. A to už nemluvím o tom, že 8 z 10ti kupců půjde raději pro korejce, protože holt ušetří stovky tisíc, protože to co nabízí honda, mazda, nebo subaru neocení.
Rozbalit vlákno
0
21. 7. 2013 22:50
Mazda vyjde hrozne draze
Realna cena Mazd je opravdu hodne vysoka. Neni to jenom o prodejni cene jako takove, ale i o neflexibilni politice vybav, ktera nuti cloveka kupovat vybavu podle toho jak si usmyslel nejaky japoncik a ne podle toho co sam potrebuje. Zkousel jsem takhle nakonfigurovat novou Mazdu 6 a pro mne pozadavky je to zdaleka nejdrazsi auto na trhu v ramci beznych nepremiovek. Auto je to mozna super, ale stopadesat tisic navic proti treba Avensisu za ni fakt nedam. 8-s
Rozbalit vlákno
2
21. 7. 2013 23:29
Re: Mazda vyjde hrozne draze
presne tak, chcel by som stretnut cloveka, co zostavoval tie vybavy a kombinacie motorov a prevodoviek u mazdy. Je to spravene tak, ze pokial clovek nevyberie max. vybavu za najdrahsiu cenu, stale nieco chyba.

Tipnem si u novej mazdy 3:
1. poviem si ze kupim lacnejsie a postaci aj slabsia vybava: 1.5 benzin bude podla predbeznych dohadov iba v zakladnej vybave, cize radio, manualna klima ale nema tempomat. Ja 14 000 EUR za nove moderne auto bez tempomatu nedam, strasne by ma to stvalo... Tu sa da zohnat nieco ako ceed 1,6 136k /moznost neskor LPG/ lepsie vybavene, viac miesta, pripadne predvazdacka/rocne auto lacnejsie...

2. chcem tempomat, musim kupit 2.0 motor /priplatok + vyssiu vybavu/priplatok, t.j. auto ma vyjde na 17000-18000. Pri aute o tejto cene by ma zase dokazalo neskutocne vytocit, ze to nema mrtvy uhol, jazdne pruhy plus inych asistentov, ked uz mam dat tolko penazi za auto. Cize opat vyssia vybava a som na 20000. Ale pozor, u auta za 20000 by som chcel aj stresne okno, 750 EUR pri tejto cene hore dole... A potom ten silnejsi motor urcite bude priplatok do 1 000 EUR pri danej vybave. Sakramentsky mi to pripomina cenotvorbu u audi a spol...

Urcite to dopadne tak, ako u CX5 a m6. Zacnem skladat od najnizsej ceny a skoncim na najvyssej, co by mohlo byt u novej m3 cca. 22000?

Mazda sa jednoducho zamerne stavia do pozicie subpremie, niekde medzi vw a audi.

Podla mna plati u aut medzicasom to iste, co u notebookov - potrebujem, kupim teraz, aj ked viem, ze o rok-dva by som kupil lepsie. Nutne nepotrebujem - pockam a neskor kupim lepsie za tu istu cenu/lacnejsie. Cize je to nakoniec o tom, ci nieco nutne potrebujem alebo nie...
Avatar - Shr3k
30. 7. 2013 08:51
Re: Mazda vyjde hrozne draze
Když si Japonec, Autralan nebo Američan kupuje VW vyrobené v Evropě, taky dostane hotový balík výbavy. To je prostě logistika. Mazda se o něco málo pokouší i v přístavu resp. u dealerů - lze tak holé auto dovybavit třeba tempomatem, nebo navigací.
Avatar - Uhlik
22. 7. 2013 01:31
S tym tempomatom
by som to este bral, ale kurnik mrtvy uhol a jazdne pruhy v aute za 18 tisic ???

Okrem toho ze su to totalne zbytocnosti, wtf, kde to mas za 18 tisic v triede Mazdy 3 ?

Inak mas pravdu, Mazda doplati (presne ako Honda) v prvom rade na individualizacii, v druhom na cene a v tretom na cakacej dobe na diely.

To druhe aj tretie by sa do urcitej miery este dalo akceptovat, prve ani nahodou.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 7. 2013 06:44
Re: S tym tempomatom
Cakacia doba na diely?

Kde zijes? Zem Frantiska Jozefa?
Avatar - Dinar
22. 7. 2013 08:31
Re: S tym tempomatom
Nevím, jak teď Slovensku říkáte, ale známý z Trenčína čeká už druhý měsíc na zadní lampu na CX5. Je kvůli tomu docela nasraný. :-!
Avatar - WinDiesel
22. 7. 2013 08:46
Re: S tym tempomatom
Linky v Hirošimě jedou na 100%. Lampy jsou potřeba pro nové vozy ... >:D
Avatar - Dinar
22. 7. 2013 08:36
Mazda v Evropě
Podnikatelské prostředí, které vytváří EU v Evropě nepřeje žádné rozumné investici, těžko čekat, že v těchto časech půjde automobilka typu Mazdy do tak rizikového počinu. Z pohledu Evropana je to škoda, Mazda jako jediná japonská automobilka na evropské potřeby (zákaznické) slyší, a dělá auta pro Evropu vhodná. Škoda pro obě strany, ale dokud EU experiment nepozře sám sebe, nic se nezmění. :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
22. 7. 2013 08:45
Re: Mazda v Evropě
Asi tak nějak, jsem zvědav, jak to dopadne s Mercedesem, někde psali že na nějakém jednání se všech 25 zemí shodlo .......... už vidím, jak se německý zástupce shodl a vzdal to bez boje...
Cituji:
Na zasedání na technické úrovni se zástupci 28 zemi shodli na nutnosti kroků, které by obnovily pořádek. "Členské státy s ohledem na vozy, které nejsou v souladu s legislativou EU, konstatovaly, že se mají podniknout nápravná opatření, včetně stažení těch vozů, které se už na trhu prodávají, jak už jeden z členských států udělal," uvedla EK s odkazem na Daimler a Francii.
Avatar - twistedTSD
22. 7. 2013 09:19
Re: Mazda v Evropě
"na nutnosti kroků, které by obnovily pořádek"...to snad ani nebudu komentovat... :no:
Avatar - Emel
22. 7. 2013 09:25
Re: Mazda v Evropě
Nakolik dělá Mazda auta "pro Evropu vhodná" je zajímavá otázka. Mazda se na první pohled nijak zvlášť nesnaží zalíbit evropskému zákazníkovi. Kompaktní kombík není a asi nebude, malá nafta se teprve vyvíjí, design celé modelové řady je výrazně asijský, velká část prodejů je v atmosferických benzínech, konfigurovatelnost je mizerná. Důležité je to, že to prostě funguje...
Avatar - Dinar
22. 7. 2013 09:59
Re: Mazda v Evropě
Asijsko-americký unisex design můžeš vidět u toyoty, hondy... mezi pojetím designu mazdy a opelu například, nevidím moc rozdíl, je to spíše otázka designových směrů, ostře řezané linky vw nebo fordu vůči baroknější formě opelu, alfy nebo mazdy. A ještě markantnější je evropské pojetí v interieru, to je vyloženě konzervativní, což evropskému zákazníkovi vyhovuje. Pokud jde o motory, výborný dýzl matters, benziny ač atmosféry jsou na rozdíl od těch toyotích nebo hondích konkurenceschopné i mezi malými turbobenziny (zaměření se na krouťák), takže v Evropě mají šanci. Legrační je samozřejmě, u technicky velmi komplikovaných motorů sky-G, poukazování na "jednoduchost atmosféry" jako na výhodu v debatě o spolehlivosti, ale to je problém diskuzních odborníků ne mazdy. ;-)
Avatar - Emel
22. 7. 2013 19:43
Re: Mazda v Evropě
U Toyoty nebo Hondy možná, ale ty také nejsou příliš proevropsky orientované. Třeba orientace Kie na evropský styl je mnohem přímočařejší. Co se interiéru týče... trojka příliš konzervativní není a šestka zase zarazí třeba displejem palubního počítače.

Diesel samozřejmě "matters", ale když se podíváš na český trh, tak šestka má cca. 50% v benzínech... to je ve střední věc nevídaná. U trojky lze čekat ještě mnohem vyšší podíl (tím spíš dokud bude jediná nafta 2.2).