Japonec až nakonec ? Nepoznám nikoho kto má japonca, aby sa sťažoval. Iba samé chvály a rebríčky spoľahlivosti iba potvrdzujú túto racionálnu voľbu. Drahé diely ? To platilo voľakedy, dnes je to jedno.
Mazda :yes:
presne tak... zhodou okolnosti sme mi zvolili japonca prave kvoli vyhodnej cene napr voci ceskej skode alebo fordu ci vw..... takze s cenami je to tak ako vravis ;-) je to uz jedno dnes
157 tisic predanych vsetkych aut za rok v celej europe je slabota... len taka i30tka predala v europe za minuly rok 100 tisic aut... yaris 176 tisic a kaskaj vyse 200 tisic..... samozrejme k uspechom im pomohli zavody v europe ale otazne je ci ma vyznam staviat pre mazdu v eu zavod ked zaujem o mazdy je stale v europe maly ...mazde stale chyba v eu uspesne male auto.... mazda 2 ma velmi slabe predaje... rovnako aj mazda 3 doteraz v eu bieda.... novy model to moze zmenit.... mazda 6 je sice krasne a skvele auto ale stredna trieda v europe mazde velke pocty nespravi... ostava nam este SUV CX5 .. opat krasne auto ale jeho uspech je tiez precenovany... predaje CX5ky su sice na mazdu pekne ale mazde rozhodujuce predaje nespravia.... problem vidim v predaji mazdy 2 a mazdy3 v europe .... tam su velmi slabe predaje .... mazde navyse chyba v eu kombik od mazdy 3 ... chyba jej uspesne MPV alebo crossover.... chyba jej miniauto .... s tromi styrmi modelmi v ponuke pre celu eu tu mazda v eu nikdy zavod staviat nebude.... chce to rozsirit modelou ponuku.... podobne je na tom aj mitsubishi alebo subaru - s 3 modelmi v eu tu nemaju sancu .... a je jedno ci tu auta vyrabaju ci nie....
suhlas.. atmosfery su proste atmosfery... mazde patri poklona.... to mas pravdu ... vobec vsetci japonci z japonska s atmosferami su proste spolahlivi .....
mazda mala dosteraz slabe predaje aj kvoli prave nie v eu najuspesnejsej mazde 2 a mazde 3... ale prichodom novej 3 ky sa moze mazda pekne posunut nahor.... chce to este spravit peknu mazdu 2 a nejaky crossoverik a mazda v eu mozno aj zacne konecne nieco predavat.... je to skoda ze tak kvalitne a pekne auta su v europe zatial na tom tak slabo... obavam sa ze nova 6tka mazde v europe zazraky nespravi..... takze to chce prist s niecim peknym v inej triede.... nova 3ka je krasna ale v eu sedany moc nejdu a kombik chyba.... v takze ostava len hatch... aj v tomto su priciny nezdaru mazdy ... teda v tom ze neponukaju niektore karosarske verzie ... kedze su si vedomi ze europa je pre nich len doplnkovy trh a skor sa sustreduju na aziu australiu a usa
Ani nevíte, jak jste blízko pravdě. Ne že by technika první Mazdy2 byla špatná, ale třeba lícování dílů, dveří, s tím se ve Valencii nikdo nepáral. Horší vergl byla už jen 121 od Fordu. Strmý pád nejmenší mazdy se podařilo zarazit až druhou generací, která je po 121 "Bublině" zase dobrým autem.
To cislo je pre automobilku velkosti Mazdy skvely vysledok.
Uvedom si, ze ich rocna produkcia je cca 1.2 miliona kusov za rok 2012.
Takze na jednom nie-domacom trhu predaju 13% produkcie. To je pre teba slabota?
Rovnako mozes tvrdit, ze Audi je v USA na smiech, lebo tam predaju len 4.5% svojej rocnej produkcie. Povedz to ludom z Audi a vyhlasia ta za blazna, pretoze v Audi to povazuju za skvely vysledok.
Dík za článek který jen potvrdil, že by asi bylo lépe, kdyby EU skončila. Jednotlivé státy by se postaraly o svůj automobilový průmysl tak, jak je třeba, v poměru k jeho důležitosti v jednotlivých zemích.
Není možné, aby o autoprůmyslu v EU rozhodoval Dán, Holanďan, Malťan a ekoterorista.
Technologický náskok EU? Koukněte se na SKY-D a SKY-G ať vidíte, jak vypadá technologický náskok. Proč by Mazda stavěla továrny v Evropě, když si může počkat na zrušení zbytkového 10% cla..........
Jinak ale Mazdě fandím.
Mazda dobre vie prečo má nižšie predaje v EU, majú na to marketing oddelenie... možno ani o vyššie predaje nestoja?
Prečo sa nepredáva mazda 2 a 3? Kedže viem ako som kupoval ja a moji známi - táto trieda sa kupuje podľa pomeru kvalita-výkon/výbava/ versus cena. Aj keby si mi ako páčila mazda alebo honda tak vzhľadom na rodinný rozpočet kúpim niečo iné. Tu rozhoduje aj 1000E - za takú sumu mám totiž benzín ne celý rok... alebo komplet výbavu pre novorodenca... alebo dovolenku pre 1.5-2 osoby.... tak preto - dľa mńa ani viac nebude predávať. proste mazda ani subaru a ani honda nebudú masovka. Nissan predáva viac , neviem či k tomu došli premyslene alebo ako slepé kura k zrnu...
V tejto triede je optimom mercedes A s benefitmy (poistenie, servis). Mazda 3 je vážny konkurent. 1000 eur ? Kupuješ auto za 15-20 tisíc eur, takže príplatok pár percent z ceny nehrá veľkú rolu.
Je tu ešte jedna možnosť. Ak na to nemám, tak jazdím v MHD.
Tvuj nazor je trosku nerozumny.... muzes porad pridavat par procent, az skoncis u RR a spol.... je obvykle mit limit a ten neprekrocit, protoze vzdy se muzes mrknout o neco vys a tak porad
"kupuješ auto za 15-20 000 E?"
nie, ja kupujem auto trošku ináč - vyberiem veľkosť-typ karoserie, vyberiem výbavu, vyberiem motor-kw a, potom prejdem ceny, potom prejdem salony a potom kúpim. V žiadnom prípade nekupujem za 15-20 000E, kupujem auto ktoré potrebujem za čo najnižšiu cenu. Ja osobne vyberám medzi japoncami a korejcami. Prečo by som mal dať o 1000E viac ako musím? Nedám lebo poznám iné lepšie potrebnejšie veci na ktoré ich miniem radšej. Ja na 1000E musím makať dosť hodín aby som ich pustil len tak. Ak by som zarobil nepomerne viac tak si kúpim niečo poďľa srdca.
Počítam že takto kupuje autá triedy A,B možno aj C vačšina "bežných" súkromníkov - myslím zamestnanec s rodinou ktorý najazdí do 15 000km ročne....
Preto Mazda nepredá toľko ako kia-hyundai v ČR-SR.
Škoda je špec. prípad z historického hľadiska.
VW -audi-bmw v Nemecku sú domáce ako Renault-Peugeot-Citroen vo Francúzsku. To je ďalšia vec ktorá mieša karty. Detto v Japonsku predaj europskych aut...
Aj dacia má svojich kupcov. Odvezie z A do B a veľa nestojí. Ja nekupujem auto, ktoré potrebujem, ale ktoré chcem. Pre dvoch ľudí je kombík zbytočný, ale prioritou bol motor.
maaaalo. na druhou stranu to tam muze byt hezky exot... takze tam bych si treba i skodovku koupil, kdyby mi necim imponovala (coz bohuzel neimponuje, ac se snazim koukat i okem amika)
teda pre mňa mazda veľmi slušné auto ktoré si nekúpim lebo proste nevidím dôvod prečo ju kúpiť...
ako som písal, ani možno nejako nestoja vyrábať 4 miliony ročne...
.
Ja naopak nevidím dôvod si ju nekúpiť. Vidím iba samé plusy, ale mínusy ?
Je to spoľahllivý Japonec bez turba. V pohode 2,0 88 kW s automatom. V tejto triede mám svojich favoritov, 1.mercedes A, 2. audi A3. Na treťom mieste je nová mazda 3 :yes:
Nuz, bud potrebujes okuliare alebo sa nevyznas v autach.
Ci si ju chces kupit je ina vec... Ale co cakat od cloveka, ktory o kusok vyssie hodi link na tabulku a potom z nej nespravne cituje aby podporil svoj 'argument'....
Mám takovou obavu, že clo a náklady na dovoz do zemí EU je začne časem dost ruinovat. Už teď jsou cenově na těžko únosné hranici. Chápu, že kvalita nemůže být zadarmo, ale relativních 100 - 150 tisíc dělící například dobře vybavenou šestku od prémiovky MB, audi začíná být dost málo. A to už nemluvím o tom, že 8 z 10ti kupců půjde raději pro korejce, protože holt ušetří stovky tisíc, protože to co nabízí honda, mazda, nebo subaru neocení.
Realna cena Mazd je opravdu hodne vysoka. Neni to jenom o prodejni cene jako takove, ale i o neflexibilni politice vybav, ktera nuti cloveka kupovat vybavu podle toho jak si usmyslel nejaky japoncik a ne podle toho co sam potrebuje. Zkousel jsem takhle nakonfigurovat novou Mazdu 6 a pro mne pozadavky je to zdaleka nejdrazsi auto na trhu v ramci beznych nepremiovek. Auto je to mozna super, ale stopadesat tisic navic proti treba Avensisu za ni fakt nedam. 8-s
presne tak, chcel by som stretnut cloveka, co zostavoval tie vybavy a kombinacie motorov a prevodoviek u mazdy. Je to spravene tak, ze pokial clovek nevyberie max. vybavu za najdrahsiu cenu, stale nieco chyba.
Tipnem si u novej mazdy 3:
1. poviem si ze kupim lacnejsie a postaci aj slabsia vybava: 1.5 benzin bude podla predbeznych dohadov iba v zakladnej vybave, cize radio, manualna klima ale nema tempomat. Ja 14 000 EUR za nove moderne auto bez tempomatu nedam, strasne by ma to stvalo... Tu sa da zohnat nieco ako ceed 1,6 136k /moznost neskor LPG/ lepsie vybavene, viac miesta, pripadne predvazdacka/rocne auto lacnejsie...
2. chcem tempomat, musim kupit 2.0 motor /priplatok + vyssiu vybavu/priplatok, t.j. auto ma vyjde na 17000-18000. Pri aute o tejto cene by ma zase dokazalo neskutocne vytocit, ze to nema mrtvy uhol, jazdne pruhy plus inych asistentov, ked uz mam dat tolko penazi za auto. Cize opat vyssia vybava a som na 20000. Ale pozor, u auta za 20000 by som chcel aj stresne okno, 750 EUR pri tejto cene hore dole... A potom ten silnejsi motor urcite bude priplatok do 1 000 EUR pri danej vybave. Sakramentsky mi to pripomina cenotvorbu u audi a spol...
Urcite to dopadne tak, ako u CX5 a m6. Zacnem skladat od najnizsej ceny a skoncim na najvyssej, co by mohlo byt u novej m3 cca. 22000?
Mazda sa jednoducho zamerne stavia do pozicie subpremie, niekde medzi vw a audi.
Podla mna plati u aut medzicasom to iste, co u notebookov - potrebujem, kupim teraz, aj ked viem, ze o rok-dva by som kupil lepsie. Nutne nepotrebujem - pockam a neskor kupim lepsie za tu istu cenu/lacnejsie. Cize je to nakoniec o tom, ci nieco nutne potrebujem alebo nie...
Když si Japonec, Autralan nebo Američan kupuje VW vyrobené v Evropě, taky dostane hotový balík výbavy. To je prostě logistika. Mazda se o něco málo pokouší i v přístavu resp. u dealerů - lze tak holé auto dovybavit třeba tempomatem, nebo navigací.
Podnikatelské prostředí, které vytváří EU v Evropě nepřeje žádné rozumné investici, těžko čekat, že v těchto časech půjde automobilka typu Mazdy do tak rizikového počinu. Z pohledu Evropana je to škoda, Mazda jako jediná japonská automobilka na evropské potřeby (zákaznické) slyší, a dělá auta pro Evropu vhodná. Škoda pro obě strany, ale dokud EU experiment nepozře sám sebe, nic se nezmění. :-!
Asi tak nějak, jsem zvědav, jak to dopadne s Mercedesem, někde psali že na nějakém jednání se všech 25 zemí shodlo .......... už vidím, jak se německý zástupce shodl a vzdal to bez boje...
Cituji:
Na zasedání na technické úrovni se zástupci 28 zemi shodli na nutnosti kroků, které by obnovily pořádek. "Členské státy s ohledem na vozy, které nejsou v souladu s legislativou EU, konstatovaly, že se mají podniknout nápravná opatření, včetně stažení těch vozů, které se už na trhu prodávají, jak už jeden z členských států udělal," uvedla EK s odkazem na Daimler a Francii.
Nakolik dělá Mazda auta "pro Evropu vhodná" je zajímavá otázka. Mazda se na první pohled nijak zvlášť nesnaží zalíbit evropskému zákazníkovi. Kompaktní kombík není a asi nebude, malá nafta se teprve vyvíjí, design celé modelové řady je výrazně asijský, velká část prodejů je v atmosferických benzínech, konfigurovatelnost je mizerná. Důležité je to, že to prostě funguje...
Asijsko-americký unisex design můžeš vidět u toyoty, hondy... mezi pojetím designu mazdy a opelu například, nevidím moc rozdíl, je to spíše otázka designových směrů, ostře řezané linky vw nebo fordu vůči baroknější formě opelu, alfy nebo mazdy. A ještě markantnější je evropské pojetí v interieru, to je vyloženě konzervativní, což evropskému zákazníkovi vyhovuje. Pokud jde o motory, výborný dýzl matters, benziny ač atmosféry jsou na rozdíl od těch toyotích nebo hondích konkurenceschopné i mezi malými turbobenziny (zaměření se na krouťák), takže v Evropě mají šanci. Legrační je samozřejmě, u technicky velmi komplikovaných motorů sky-G, poukazování na "jednoduchost atmosféry" jako na výhodu v debatě o spolehlivosti, ale to je problém diskuzních odborníků ne mazdy. ;-)
U Toyoty nebo Hondy možná, ale ty také nejsou příliš proevropsky orientované. Třeba orientace Kie na evropský styl je mnohem přímočařejší. Co se interiéru týče... trojka příliš konzervativní není a šestka zase zarazí třeba displejem palubního počítače.
Diesel samozřejmě "matters", ale když se podíváš na český trh, tak šestka má cca. 50% v benzínech... to je ve střední věc nevídaná. U trojky lze čekat ještě mnohem vyšší podíl (tím spíš dokud bude jediná nafta 2.2).