Mazda nakonec výrobu aut v Evropě neplánuje
Automobilka Mazda nechystá výrobu svých aut v Evropě. Japonská značka věří, že snáze ušetří vysokou výrobou v jedné továrně než nižší výrobou v lokální továrně. Serveru Automotive News Europe to sdělil šéf evropské divize Mazda Jeff Guyton.
Mazda by přitom pro výrobu na starém kontinentu měla předpoklady, na evropských trzích se jí v poslední době na rozdíl od některých konkurentů výrazně daří. Na trh navíc teprve vstoupí nová generace Mazdy 3, od které si výrobce slibuje vysoké prodeje.
Sama automobilka ale nevěří, že by v Evropě prodávala tolik automobilů, aby pro ni bylo výhodné zde provozovat továrnu a nedovážet sem svá auta z Japonska. Lokální výroba by se podle Mazdy vyplatila až poté, co by za rok vyrobila 200.000 exemplářů jednoho modelu.
Tolik kusů jednoho modelu ale tato japonská automobilka v Evropě jen tak prodávat nebude. Například loni zde Mazda prodala 157.608 vozů, přičemž do tohoto čísla se počítaly prodeje všech jejích modelů.
Možností by samozřejmě byla výroba v cizí továrně. V loňském roce se například spekulovalo o tom, že by se vozy Mazda mohly vyrábět v továrnách Fiatu. Obě automobilky totiž spolupracují na vývoji dvojice roadsterů (Mazda MX-5 a Alfa Romeo Spider) a netají se tím, že by svoji spolupráci rády rozšířily.
V této souvislosti se spekulovalo o tom, že by budoucí generace Mazdy 2 byla postavena na stejné platformě jako nový Fiat Punto. Poslední zprávy ale hovoří o tom, že Mazda dá přednost vlastní technice Skyactiv.
Mazda v Evropě vyráběla již v minulosti. V rámci spolupráce s Fordem vyjížděla z jeho továrny ve Valencii evropská varianta první generace Mazdy 2. Po prozkoumání ekonomických aspektů však výroba druhé generace tohoto auta probíhala už jen v Japonsku.