Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda nakonec výrobu aut v Evropě neplánuje

David Bureš
Diskuze (59)
Japonské automobilce sice na evropských prodejích rostou prodeje, zdejší výrobu však nechystá.

Automobilka Mazda nechystá výrobu svých aut v Evropě. Japonská značka věří, že snáze ušetří vysokou výrobou v jedné továrně než nižší výrobou v lokální továrně. Serveru Automotive News Europe to sdělil šéf evropské divize Mazda Jeff Guyton.

Mazda by přitom pro výrobu na starém kontinentu měla předpoklady, na evropských trzích se jí v poslední době na rozdíl od některých konkurentů výrazně daří. Na trh navíc teprve vstoupí nová generace Mazdy 3, od které si výrobce slibuje vysoké prodeje.

Sama automobilka ale nevěří, že by v Evropě prodávala tolik automobilů, aby pro ni bylo výhodné zde provozovat továrnu a nedovážet sem svá auta z Japonska. Lokální výroba by se podle Mazdy vyplatila až poté, co by za rok vyrobila 200.000 exemplářů jednoho modelu.

Tolik kusů jednoho modelu ale tato japonská automobilka v Evropě jen tak prodávat nebude. Například loni zde Mazda prodala 157.608 vozů, přičemž do tohoto čísla se počítaly prodeje všech jejích modelů.

Možností by samozřejmě byla výroba v cizí továrně. V loňském roce se například spekulovalo o tom, že by se vozy Mazda mohly vyrábět v továrnách Fiatu. Obě automobilky totiž spolupracují na vývoji dvojice roadsterů (Mazda MX-5 a Alfa Romeo Spider) a netají se tím, že by svoji spolupráci rády rozšířily.

V této souvislosti se spekulovalo o tom, že by budoucí generace Mazdy 2 byla postavena na stejné platformě jako nový Fiat Punto. Poslední zprávy ale hovoří o tom, že Mazda dá přednost vlastní technice Skyactiv.

Mazda v Evropě vyráběla již v minulosti. V rámci spolupráce s Fordem vyjížděla z jeho továrny ve Valencii evropská varianta první generace Mazdy 2. Po prozkoumání ekonomických aspektů však výroba druhé generace tohoto auta probíhala už jen v Japonsku.

David Bureš
Diskuze (59)
Avatar - Shr3k
30. 7. 2013 08:51
Re: Mazda vyjde hrozne draze
Když si Japonec, Autralan nebo Američan kupuje VW vyrobené v Evropě, taky dostane hotový balík výbavy. To je prostě logistika. Mazda se o něco málo pokouší i v přístavu resp. u dealerů - lze tak holé auto dovybavit třeba tempomatem, nebo navigací.
Avatar - Shr3k
30. 7. 2013 08:41
Re: predaje záhadou?
Přesně tak, stačí se podívat, kolik trojek nebo dvojek jezdí v Americe, zejména v centru měst. Typicky NY, Washington, LA.

Navíc je tu třeba trh jako Austrálie: [odkaz]
Avatar - Shr3k
30. 7. 2013 08:38
Re: mazda je v europe predajne mala znacka
Ani nevíte, jak jste blízko pravdě. Ne že by technika první Mazdy2 byla špatná, ale třeba lícování dílů, dveří, s tím se ve Valencii nikdo nepáral. Horší vergl byla už jen 121 od Fordu. Strmý pád nejmenší mazdy se podařilo zarazit až druhou generací, která je po 121 "Bublině" zase dobrým autem.
Avatar - Emel
22. 7. 2013 19:43
Re: Mazda v Evropě
U Toyoty nebo Hondy možná, ale ty také nejsou příliš proevropsky orientované. Třeba orientace Kie na evropský styl je mnohem přímočařejší. Co se interiéru týče... trojka příliš konzervativní není a šestka zase zarazí třeba displejem palubního počítače.

Diesel samozřejmě "matters", ale když se podíváš na český trh, tak šestka má cca. 50% v benzínech... to je ve střední věc nevídaná. U trojky lze čekat ještě mnohem vyšší podíl (tím spíš dokud bude jediná nafta 2.2).
Avatar - Dinar
22. 7. 2013 09:59
Re: Mazda v Evropě
Asijsko-americký unisex design můžeš vidět u toyoty, hondy... mezi pojetím designu mazdy a opelu například, nevidím moc rozdíl, je to spíše otázka designových směrů, ostře řezané linky vw nebo fordu vůči baroknější formě opelu, alfy nebo mazdy. A ještě markantnější je evropské pojetí v interieru, to je vyloženě konzervativní, což evropskému zákazníkovi vyhovuje. Pokud jde o motory, výborný dýzl matters, benziny ač atmosféry jsou na rozdíl od těch toyotích nebo hondích konkurenceschopné i mezi malými turbobenziny (zaměření se na krouťák), takže v Evropě mají šanci. Legrační je samozřejmě, u technicky velmi komplikovaných motorů sky-G, poukazování na "jednoduchost atmosféry" jako na výhodu v debatě o spolehlivosti, ale to je problém diskuzních odborníků ne mazdy. ;-)