Design
Vezměme si, že dané výbavy na uvedených fotografií bude od sebe dělit počítám cca 300-400 tisíc. V tomto pohledu odpovím, že je RAPID vizuálně srovnatelné auto. A to je prostě fakt, škoda předvedla s tímto spacebackem to nejlepší. Takže je stejně hezké a o půl mega levnější. Není víc co dodat. 😉
Ale AUDI je prostě AUDI 😉 takže šup sem s ní >😒]
Ale AUDI je prostě AUDI 😉 takže šup sem s ní >😒]
Nechápu, proč redaktoři dávají do srovnání fotek A3 SB S-line a nedají tam standardní provedení. Viz: [odkaz]
Ty fotky jsou dvojí. Exteriér je opravdu A3 Sportback S-Line, ale v interiéru to není verze S-Line. Jen pro upřesnění.
Interiér S-Line si myslím je, jenže se liší prakticky jen červeným obšitím a doplňky, jinak je prakticky totožný se standardem. Ale ten samozřejmě neporovnávám, tam se ty stovky tisíc navíc podepisují nejvíc (v dobrém samozřejmě) 😄
Interiér (pokud myslíš srovnávací fotky hned nahoře) je Audi Capri Design Selection a nelze ho objednat společně s S-Line interiérovým paketem. Pak je tam ještě navíc Audi Exclusive hliníková řadící páka za cca 2600 Kč.
Oni to ale udělali v Audi dost mazaně. S-Line exteriérový paket přidává sportovní spojlery, ale už ne kola. Abys dostal 18" na obrázku, musíš paradoxně zaplatit za interiérový S-Line paket. Takže aby bylo vše v S-Line, potřebuješ 46300 + 53000 Kč.
Oni to ale udělali v Audi dost mazaně. S-Line exteriérový paket přidává sportovní spojlery, ale už ne kola. Abys dostal 18" na obrázku, musíš paradoxně zaplatit za interiérový S-Line paket. Takže aby bylo vše v S-Line, potřebuješ 46300 + 53000 Kč.
Mimochodem, můžeš si objednat madla dveří k kůží s kontrastním bílým prošitím a k tomu za jednu cenu kožené opěrky kolen taky s kontrastním prošitím. Barva nitě je u černého interiéru bílá, pokud chceš jinou, nemáš šanci. Já jsem si to za těch 8000 objednal, ale už vidím, jak to bude špinavé (mohli dát barvu nitě na výběr).
Jiná situace je u volantu a řadící páky. Pokud zaškrtneš za 22000 Audi Exclusive, můžeš si zvolit svou barvu kůže volantu a kůže řadící páky a taky barvu niti, kterou je to prošito. Dokonce si můžeš zvolit horní část volantu barevně jinou, než střed a spodní část. Limitem je vždycky šev a výběr barev. Některé autosalóny v česku ale mají Audi Exclusive "stánek", kde se dá všechno navolit.
Pak tam je ještě položka Audi Exclusive sedadla a opět můžeš volit barvy kůže a nití.
[odkaz]
Jiná situace je u volantu a řadící páky. Pokud zaškrtneš za 22000 Audi Exclusive, můžeš si zvolit svou barvu kůže volantu a kůže řadící páky a taky barvu niti, kterou je to prošito. Dokonce si můžeš zvolit horní část volantu barevně jinou, než střed a spodní část. Limitem je vždycky šev a výběr barev. Některé autosalóny v česku ale mají Audi Exclusive "stánek", kde se dá všechno navolit.
Pak tam je ještě položka Audi Exclusive sedadla a opět můžeš volit barvy kůže a nití.
[odkaz]
Myslel som si, že audi je iba drahší volkswagen. Idem na autosalón v BA, vidím A3 1,4 TSI za 30 tisíc eur. Myslím si, že cena je nezmyselná, drahá krabica so sparťanským interiérom podľa foto.
OK, nasadám a zostávam šokovaný. Kvalita mimoriadna, vôbec mi nevadí interiér, práve naopak. Nádhera. Po usadnutí človek nadobudne pocit, že vie za čo zaplatí. Spracovanie,ergonómia, kvalita...
OK, nasadám a zostávam šokovaný. Kvalita mimoriadna, vôbec mi nevadí interiér, práve naopak. Nádhera. Po usadnutí človek nadobudne pocit, že vie za čo zaplatí. Spracovanie,ergonómia, kvalita...
To je přesně, přesně ono. Já jsem šel s manželkou vybírat a svezli jsme se nejprve v Golfu, pak jsme šli o ulici výš (Heller v Ostravě) se projet v Oktávce a hned bylo jasno. Chtěli jsme koupit golfa. Ale po několika měsících jsme se svezli v A3. To je skutečně jiný svět. Všechny smysly najednou říkají "kup Audi, kup Audi". Všechny smysly kromě mozku a jeho logického uvažování 😉
U A3 vs běžný Golf tomu tak je (až na prostor), ale takovému Golfu GTI (ideálně perform.) už konkuruje A3 (s obdobnou motorizací) celkově velmi těžce. 😉
To je těžké. Pokud bychom brali Golf GTI (dokonce performance) jako speciální edici, pak není těžké proti němu postavit speciální edici A3, tedy model S3. Výkonostně je pak Golf opět hodně vzadu.
K S3 můžeš logicky postavit jedině jeho "dvojče" - Golf R (shodný výkon/4Motion), nikoli podstatně slabší GTI s fwd.
A perf. paket není žádná edice, natož speciální, v podstatě jde jen o nevelký příplatek za aktivní dif. a větší brzdy. Na GTI nemá A3 zcela přímou odpověď, nehledě na skvělou cenu za GTI.
A perf. paket není žádná edice, natož speciální, v podstatě jde jen o nevelký příplatek za aktivní dif. a větší brzdy. Na GTI nemá A3 zcela přímou odpověď, nehledě na skvělou cenu za GTI.
No jak se to vezme. Nebudeme se dívat na cenu, protože to nikdy nejde srovnat. V modelové řadě VW/Audi by to mělo vypadat od nejvýkonnějšího modelu směrem dolů takto😒br />
Golf R vs RS3
Golf GTI vs S3
zbytek vs zbytek
Nesrovnávám výkony a ceny, ale čistě "model line-up"
Golf R vs RS3
Golf GTI vs S3
zbytek vs zbytek
Nesrovnávám výkony a ceny, ale čistě "model line-up"
Nejde primárně o cenu, ale i tak S3 bude stát logicky víc, než technicky zcela srovnatelný (koncernové "dvojče")Golf R.
Přímo proti vrcholným modelovým řadám typu RS/M prémiových značek mainstream typicky nic nestaví. Nikdy jsem neviděl přímo srovnávat RS3 a GR, stejně jako S3 s GGTI, ale S3 s GR naopak ano.
K RS3 prostě žádný odpovídající/adekvátní Golf není, kdyby dostal nejrychlejší Golf R5T z RS už by nebyl "jen" Golf R, ale nad ním i "Golf RR", což by ovšem nemuselo zrovna "vonět" Audi a prospět image RS3 a RS od Audi vůbec.
Prostě meinstream obecně "končí" dřív, než prémie a platí to i tady...
Proti G5/G6 GTI stálo A3 2.0 TFSI S-line.
Přímo proti vrcholným modelovým řadám typu RS/M prémiových značek mainstream typicky nic nestaví. Nikdy jsem neviděl přímo srovnávat RS3 a GR, stejně jako S3 s GGTI, ale S3 s GR naopak ano.
K RS3 prostě žádný odpovídající/adekvátní Golf není, kdyby dostal nejrychlejší Golf R5T z RS už by nebyl "jen" Golf R, ale nad ním i "Golf RR", což by ovšem nemuselo zrovna "vonět" Audi a prospět image RS3 a RS od Audi vůbec.
Prostě meinstream obecně "končí" dřív, než prémie a platí to i tady...
Proti G5/G6 GTI stálo A3 2.0 TFSI S-line.
otazne je ci ta na oko kvalita stoji za tie peniaze a ma pre realneho kupcu zmysel a vyznam.... za 30 tisic eur mozem mat dva zakladne golfy ..... ktore kvalitou voci audi urcite velmi nezaostavaju ... v podstate ide o to ci je clovek ochotny si priplatit niekolko tisic eur za minimalne zlepsenie oproti podstatne lacnejsej konkurencii
Proste a jasne: Kdyz na to mas, koupis si lepsi.
V prípade A3 je každé euro investované dobre. Auto stojí za priplatenie si voči konkurencii ...
stejne je jasne ze kto na audi ma tak si ho kupi tak ci tak ak ho velmi chce.... mne je to jasne.... ale mnoho ludi aj ked na audi ma uz mozno dnes na to pozera inak a uvedomia si ze rozdiely v kvalite nie su az take velke medzi premiou a nepremiou ako kedysi.... zacina sa to vyrovnavat a nielen v kvalite ale aj v dizajne a vybave 😉
No...
Ja som bol aj vo VW aj v AUDI a nakoniec z toho vyšlo jednoznačne audi. Golf je nedotiahnuty v detailoch. A cena bola na mojemprekvapenie lepšia v audi.
Za 23 tisíc 1.4 tsi, 122 koní, multilink oproti golfu, stredná výbava, metalíza, DSG, 17 kolesá, xenóny + nejaké serepetičky...
Golf bol drahší a škaredší... Jasná voľba...
:-!
Ja som bol aj vo VW aj v AUDI a nakoniec z toho vyšlo jednoznačne audi. Golf je nedotiahnuty v detailoch. A cena bola na mojemprekvapenie lepšia v audi.
Za 23 tisíc 1.4 tsi, 122 koní, multilink oproti golfu, stredná výbava, metalíza, DSG, 17 kolesá, xenóny + nejaké serepetičky...
Golf bol drahší a škaredší... Jasná voľba...
:-!
Srovnání je třeba brát s nadhledem, lowend Rapid nedokáže nabídnout propracovanost a dotaženost v každém detailu jako A3 sportback. Porovnání interiéru naprosto postrádá smysl, těžko někdo bude porovnávat Four Seasons Allegro s restaurací U tří škopků ...
Jakkoliv je ale design do jisté míry subjektivní, jakkoliv je mezi vozy propast jak Macocha, přesto tu porovnání smysl má. Jenže to nejzásadnější, to schází a najdete to zde😒br />
[odkaz]
Zatímco A3 sportback má profil vybroušený, dokonale vybalancovaný, pak Rapid má profil pokřivený jak charakter Nečase... Jestli něco na Rapidu ujíždí, je to profil vozu. Délka zadních dveří vs. zadní převis hraje dokonale rozladěné housle. Zatímco liftback a jeho záď umně protahuje linii zadních dveří, zde u spacebacku tuto linku dokonale utavili 8-s :no😒br />
Zřejmě nechávají prostor pro Fabii Combi a dát Rapidu dalších 15 cm zadního převisu by znamenalo rozsudek smrti pro Fabii Combi.
Jenže pak vyvstává otázka, proč e snažit stavět na lowendu "stylový" hatchback a cpát mu pojmenování spaceback? Tím spíš, že onoho space je vlastně méně než u liftbacku, a to dost výrazně. K tomu se snaží vytvářet auru stylu. Stylu, který je zašifrován pouze v příplatkových položkách pro vybrané verze.
Rapid Spaceback? Kdeže, obyčejný 5D hatchback lowendového Rapida :-!
A3 Sportback nenechává nikoho na pochybách, tam je vše naprosto v pořádku :yes: :yes: :yes:
Jakkoliv je ale design do jisté míry subjektivní, jakkoliv je mezi vozy propast jak Macocha, přesto tu porovnání smysl má. Jenže to nejzásadnější, to schází a najdete to zde😒br />
[odkaz]
Zatímco A3 sportback má profil vybroušený, dokonale vybalancovaný, pak Rapid má profil pokřivený jak charakter Nečase... Jestli něco na Rapidu ujíždí, je to profil vozu. Délka zadních dveří vs. zadní převis hraje dokonale rozladěné housle. Zatímco liftback a jeho záď umně protahuje linii zadních dveří, zde u spacebacku tuto linku dokonale utavili 8-s :no😒br />
Zřejmě nechávají prostor pro Fabii Combi a dát Rapidu dalších 15 cm zadního převisu by znamenalo rozsudek smrti pro Fabii Combi.
Jenže pak vyvstává otázka, proč e snažit stavět na lowendu "stylový" hatchback a cpát mu pojmenování spaceback? Tím spíš, že onoho space je vlastně méně než u liftbacku, a to dost výrazně. K tomu se snaží vytvářet auru stylu. Stylu, který je zašifrován pouze v příplatkových položkách pro vybrané verze.
Rapid Spaceback? Kdeže, obyčejný 5D hatchback lowendového Rapida :-!
A3 Sportback nenechává nikoho na pochybách, tam je vše naprosto v pořádku :yes: :yes: :yes:
Podle mě rapid sb žádný designový propadák není, naopak. Ale ten cenový rozdíl proti A3 sb je vidět na sto metrů - a tak to má být. Ve své kategorii ovšem rapid designově boduje. Kdyby jezdil stejně dobře, jako má dobrý design, bylo by to příjemný auto (narážím na onu ve všech testech popisovanou tvrdost).
komfort na úrovni žebřiňáku na 16p. kolech mohu potvrdit, v méně pohodlném voze jsem dlouho nejel...
Ano, souhlasím s tím, že design Rapidu HB není nic dramaticky zkaženého, mohlo to dopadnout i hůř a pohledem lowendu je vzhled "v normě". Problém je, že pojetí coby spaceback s důrazem na styl by zkrátka mělo být založeno na tom, že design bude tím magnetem, že vůz budu chtít pro jeho vzhled. A to se u Rapidu prostě neděje, profil vozu, tedy základ všech základů, je neharmonický a vzhled je to poslední, proč bych volil HB. Koneckonců proč taky, když liftback Rapidu v tomto smyslu nemá estetickou hrubku?
Ano, souhlasím s tím, že design Rapidu HB není nic dramaticky zkaženého, mohlo to dopadnout i hůř a pohledem lowendu je vzhled "v normě". Problém je, že pojetí coby spaceback s důrazem na styl by zkrátka mělo být založeno na tom, že design bude tím magnetem, že vůz budu chtít pro jeho vzhled. A to se u Rapidu prostě neděje, profil vozu, tedy základ všech základů, je neharmonický a vzhled je to poslední, proč bych volil HB. Koneckonců proč taky, když liftback Rapidu v tomto smyslu nemá estetickou hrubku?
Rozhodně si nemyslím, že design a styl má být magnetem Rapidu SB. Od toho tu Rapid není. Prostě je to Rapid HB, který se snaží být o něco víc než jen HB.
Tak proč se to jmenuje spaceback a není to jednoduše HB?
Proč nám servírují fotky v přílatkovém "stylovém" zadním víku kufru? Koneckonců dokonce právě tahle část byla tím prvním, co oficiálně bylo odhaleno...
Rapid HB se možná snaží být něčím víc než jen HB, ale není ničím víc. A to je ten kámen úrazu :-!
Proč nám servírují fotky v přílatkovém "stylovém" zadním víku kufru? Koneckonců dokonce právě tahle část byla tím prvním, co oficiálně bylo odhaleno...
Rapid HB se možná snaží být něčím víc než jen HB, ale není ničím víc. A to je ten kámen úrazu :-!
Marketing má škoda, jak známo, dobře zmáknutý. A co je vlastně smyslem marketingu, než zatraktivnit daný produkt? Ten kdo chce vyzuálně zajímavé, i když veskrze konzervativní auto, současně ale nemá na audi, tak se třeba na tohohle rapida chytí. Mezi námi, on A3 sportback taky není nic víc než lehce protažený hatchback. Shrnul bych to: 2 auta s podobnou designovou myšlenkou, jedno pro chudšího a jedno pro bohatšího kupce.
vYzuálně 8-s (promiň ale tohle tak strašně bije do očí...)
marketing nemá zatraktivňovat produkt tak, že bude snažit zákazníkovi prodat pouhé představy a sny. Tedy ne ve své morálně bezúhonné formě.
marketing nemá zatraktivňovat produkt tak, že bude snažit zákazníkovi prodat pouhé představy a sny. Tedy ne ve své morálně bezúhonné formě.
Spaceback se to jmenuje, protože kombi by se příliš kanibalizovalo s ostatními modely, přesto ale Škoda nechtěla zůstat pouze u HB. Vznikl tudíž lehce "hybridní" Spaceback...Konec konců - u Audi je snad "Sportback" označení pro stylovou či sportovní variantu? Ne, je to velmi podobné jako u Rapidu.
"Oba překračují hranice běžného hatchbacku nižší střední třídy". 430 cm je u hatchbacku v tejto triede bežný priemer. Najkratší je Golf s asi 420 cm. Ale taká Astra či nová Mazda 3 majú výrazne cez 440 cm. A aj objem 400 litrov sa stáva štandardom - samozrejme okrem Golfu 😄
Takže ten článok som už ďalej ani nečítal - keďže nezmyslom je hneď prvá veta.
Rapid je úplne ŠTANDARDNÝ hatchback nižšej strednej triedy. O nejakom náznaku kombi či polokombi nemôže byť ani reči. Dĺžka, objem kufru, rázvor osí kolies - klasický hatchback. A tým zadným okienkom sa dosť podobá na 1.generáciu C4-ky.
Každá automibilka chce niečím zaujať a odlíšiť sa. Koncern to robí masírovaním mozgov o nejakých polokombíkoch. Tieto kecy by boli pravdivé, keby automobily vyrábal len jediný koncern - Volkswagen >😁.
Takže ten článok som už ďalej ani nečítal - keďže nezmyslom je hneď prvá veta.
Rapid je úplne ŠTANDARDNÝ hatchback nižšej strednej triedy. O nejakom náznaku kombi či polokombi nemôže byť ani reči. Dĺžka, objem kufru, rázvor osí kolies - klasický hatchback. A tým zadným okienkom sa dosť podobá na 1.generáciu C4-ky.
Každá automibilka chce niečím zaujať a odlíšiť sa. Koncern to robí masírovaním mozgov o nejakých polokombíkoch. Tieto kecy by boli pravdivé, keby automobily vyrábal len jediný koncern - Volkswagen >😁.
Aha, takže mé 4,6m dlouhé středně třídní kombi už je lehce nadstandardním hatchbackem o třídu níže...
Abych ho radši prodal, že spadne mezi mini-suv-pickupy.
Abych ho radši prodal, že spadne mezi mini-suv-pickupy.
Nemal si si kupovať luxusnú šunku z druhej ruky. >😁 . Tie donedávna mali u kombíkov v strednej triede takú dĺžku. 😄
Neporovnávaj autá spred 10-15 rokoch s tými súčasnými. Vtedy boli dĺžky áut o 20-30 čísel menšie než sú teraz.
Neporovnávaj autá spred 10-15 rokoch s tými súčasnými. Vtedy boli dĺžky áut o 20-30 čísel menšie než sú teraz.
Nějak ti to nepasuje. Přestalo se vyrábět loni.
Co tam máš dál? Hltám každé slovo...
Co tam máš dál? Hltám každé slovo...
Nie je dôležité, kedy sa prestalo vyrábať, ale kedy sa začalo >😁 .
Niektoré auta sa vyrábajú aj 15 rokov - viď prvý Sharan či Espace.
Predpokladám, že máš predchádzajúceho trojkového bavoráka s dvolitrovým dieslom. Ale u prémiových značkách minulých generácií boli rozmery menšie než bývalo štandardom. BMW dávalo prednosť mrštnosti a jazdným vlastnostiam pred priestorom pre posádku.
Niektoré auta sa vyrábajú aj 15 rokov - viď prvý Sharan či Espace.
Predpokladám, že máš predchádzajúceho trojkového bavoráka s dvolitrovým dieslom. Ale u prémiových značkách minulých generácií boli rozmery menšie než bývalo štandardom. BMW dávalo prednosť mrštnosti a jazdným vlastnostiam pred priestorom pre posádku.
koukám kolik čtenářů ještě nepochopilo, že škodivkářský Spaceback (???) vyhraje jakýkoliv duel, protože se jedná o zázračné a naprosto vyjímečné auto z Čech ...
vyzera rapid spaceback skutocne slusne :yes: predsa len audi je uz kusok inde dizajnom ale aj cenou ale rapid sa v svojej cenovej relacii skutocne nema za co hanbit... v reale totiz rapid nebude konkurentom A3ky tak ako nebude superb konkurent panamery... takze za mna davam rapidu palec hore... vyzera dobre... ale samozrejme v porovnani s audi nema sancu 😉
trosku nechapem tie posmesky ohladom rapidu spaceback voci audine.... je jasne ze ide ciste len o vzajomne porovnanie dizajnoveho stvarnenia zadnych partii ktore su principialne podobne... samozrejme ze tieto dve auta uz realne si nekonkuruju kedze audi je podstatne drahsie a je zamerane na inu klientelu ako rapid..... ale z hladiska dizajnu sa porovnat daju... a su si velmi podobne... dobry postreh od redakcie
trosku nechapem tie posmesky ohladom rapidu spaceback voci audine.... je jasne ze ide ciste len o vzajomne porovnanie dizajnoveho stvarnenia zadnych partii ktore su principialne podobne... samozrejme ze tieto dve auta uz realne si nekonkuruju kedze audi je podstatne drahsie a je zamerane na inu klientelu ako rapid..... ale z hladiska dizajnu sa porovnat daju... a su si velmi podobne... dobry postreh od redakcie
Souhlasím s názory, že je docela hloupost postavit tyto vozy vedle sebe a porovnávat. Rapid liftback je z mého subjektivního pohledu povedenější a například nechápu, proč Číňanům udělali takovou hnusnou variantu, když ta Evropská je dotažená a proporčně funguje. To se ale nedá (alespoň podle prvních fotek) říci o Spacebacku. Ten působí dost nevyváženě a celé to umocní tenounký C sloupek a "přilepené" světla z nové Octávie. Audi je designově úplně jiná liga a i když nejsem fanda sterilních tvarů Audi, tak s Rapidem si v ringu ani přátelsky nepodá ruku. Není totiž s kým. A v interiéru je rozdíl třídní příslušnosti definitivně dokonán. Je to jen marketingové zvolání pro lidi, kteří finančně na Audi nedosáhnou - "podívej, vždyť je to skoro stejný". Není. Obě auta jsou, nebo budou vynikající a budou svým majitelům dělat radost, ale každému z jiného důvodu.
Mnohem více se mi líbí Rapid, audina je taky hezká, ale příjde mi že je taková už trochu tuctová. Rapid má aspoň šmrnc. Kdybych si měl vybrat, koupil bych si rapida.
Tohle nerozetneš, každé z aut zaujímá ve své kvalitativní třídě prestižní postavení. Speciálně nás může nekonečně těšit, že Rapid se může hrdě stavět i silničním třídním bohům. Oba modely pak spojuje absolutně jistá ruka designera, a to jak ruka prémiová, tak ruka lowendplusová, ano ano ruka, která design aut posouvá dále, stanovuje estetická měřítka a vytváří prostor pro potenciální kupce ztotožňovat se s daným designovým řešením. Obě auta mají design jako břit. Jistě, u A3 jsme tak nějak zvyklí na to, že je to vizuální elita, avšak i v této konfrontaci Rapid překvapí jistotou, stylem, jedinečností a velkou přitažlivostí právě v daném karosářském řešení.
Oba modely jsou designovou třídní špičkou, tedy minimálně pro ty jezdce, kteří mají šoférské geny v krvi. To víš, jsou tu ještě ovšem také dušičkáři, tátové hub, antouškové, kloboukáři a vajíčkáři. I ti mají nárok na svůj vůz. I ti si určitě vyberou. Ovšem jinde...
Jak to dělají tam jinde se dozvíš ze zdejších dokonalých garážových obrazových zpravodajství, která jsou natolik otevřená, že dokumentují jak um (viz. shora) tak v obecné poloze vše, čemu se snad s přivřeným vokem možná dá i říkat... auto.
Tak se pouč a nauč se dívat, neboť to co zde předvádí obě jednotlivé koncernové větve, to je doslovný garážový majstrštyk.
Dnes velmi upřímně a zřetelně - BRAVO AUDI, BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Oba modely jsou designovou třídní špičkou, tedy minimálně pro ty jezdce, kteří mají šoférské geny v krvi. To víš, jsou tu ještě ovšem také dušičkáři, tátové hub, antouškové, kloboukáři a vajíčkáři. I ti mají nárok na svůj vůz. I ti si určitě vyberou. Ovšem jinde...
Jak to dělají tam jinde se dozvíš ze zdejších dokonalých garážových obrazových zpravodajství, která jsou natolik otevřená, že dokumentují jak um (viz. shora) tak v obecné poloze vše, čemu se snad s přivřeným vokem možná dá i říkat... auto.
Tak se pouč a nauč se dívat, neboť to co zde předvádí obě jednotlivé koncernové větve, to je doslovný garážový majstrštyk.
Dnes velmi upřímně a zřetelně - BRAVO AUDI, BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Několik dotazů😒br />
1) Co to je "lowendplus" ? Aha, už chápu. Dovol mi, abych to vysvětlil na příkladu : Audi je prémie, VW je (podle tebe) super-mainstream. Třeba takový Renault je považován za mainstream a nakonec vezměme Dacii, která je low-end. Takže "lowendplus" bude asi něco těsně nad Dacií, ale jasně pod Renaultem? Jo, tak pokud jsi to myslel takhle, souhlasím 😄
2) Kolikrát se budou ve tvých příspěvcích značky ještě dělit na další supermainstreamy, lowendplusy, superlowendplus a další pakategorie? 😄
3) V čem je přesně přínos těchto dvou vozů do světa designu? Jaé přinášejí inovace?
4) Proč mají všechny nové Škodovky "už z výroby nabouraný zadek" ? Myslím tím ty šikmé zlomy na stranách od SPZ na víku kufru?
5) Pokud mám šoférské geny v krvi myslíš, že musím obdivovat sterilní design Škodovky? A koneckonců, nejsou pro člověka se šoférskými geny důležité i věci, jako jízdní vlastnosti a výkony, než jen design?
6) Nemáš náhodou v občance napsáno jméno Lukáš VWaverka ? 😄
Mimochodem: Rapid je pro Škodovku průšvih. Důkazem budiž snížení cen chvíli po uvedení. Myslíš, že na tom "batoh" na zádech něco změní? Za mě je to tedy
KO, ŠKODA :no:
2) Kolikrát se budou ve tvých příspěvcích značky ještě dělit na další supermainstreamy, lowendplusy, superlowendplus a další pakategorie? 😄
3) V čem je přesně přínos těchto dvou vozů do světa designu? Jaé přinášejí inovace?
4) Proč mají všechny nové Škodovky "už z výroby nabouraný zadek" ? Myslím tím ty šikmé zlomy na stranách od SPZ na víku kufru?
5) Pokud mám šoférské geny v krvi myslíš, že musím obdivovat sterilní design Škodovky? A koneckonců, nejsou pro člověka se šoférskými geny důležité i věci, jako jízdní vlastnosti a výkony, než jen design?
6) Nemáš náhodou v občance napsáno jméno Lukáš VWaverka ? 😄
Mimochodem: Rapid je pro Škodovku průšvih. Důkazem budiž snížení cen chvíli po uvedení. Myslíš, že na tom "batoh" na zádech něco změní? Za mě je to tedy
KO, ŠKODA :no:
Neviem prečo sa tu mnohí rozplývajú nad jednou či druhou karosárskou verziou, ale podľa mňa Rapid liftback je určitý klon predchádzajúcej generácie Jetty a tento Spaceback je v podstate predchádzajúca generácia A3 sportback, samozrejme mierne upravená. Technika zase komplet skladačka koncernu. Na druhej strane postavte si novu OCTU3 vedľa aktuálnej Jetty a podobnosť tam nebude čiste náhodná. Nehovoriac o tom, že asi aj preto Jettu stiahli z predaja v CZ.
Nemůže být pochyb o tom, že Audi bude lépe zpracované a očekávate od 4 kruhů více, než od Škodovky, které má jakousi pomyslnou laťku a tím to hasne. Nicméně jsem v rapidu jel a bylo to nad mé očekávání. Motor 1.6 TDi je nečekaně čiperný a kvalita zpracování odpovídá ceně, což se u Audi říct nedá (pořád je to trochu jinde)
Co se týče zadních světel, tak tam nemám výtek. On je předek Audin v této generaci obecně zajímavý, protože poměrně maximalistický "single-frame" design (který už ostatní opustili) kombinuje s minimalistickými předními svítilnami. Chvíli mi trvalo, než jsem si na to zvykl, ale teď už to považuji za naprosto správné rozhodnutí. V zadních partiích by ale stejně malá a nepatrná světla nefungovala - záď by vypadala přerostle a neelegantně. řekl bych, že to takhle uhráli co nejlépe a nejvyváženěji.
Škoda s minimem prostředků ve finále dokázala s Rapidem to stejné, jako Audi s A3 😉
Rapid SB bol (predpokladám) postavený, aby oslovil predchádzajúcich majiteľov značky Škoda a hlavne majiteľov Fábií 1 (kde najviac dominovalo práve kombi). Preto aj tá konštrukcia. Na druhú stranu má auto osloviť "proaudi" dizajnom aj nových zákazníkov. ide však o masové auto, inej kvalitatívnej kategórie, než je Audi.