... je událost. Tohle bezpohlavní internet nikdy nenahradí. A když nad tím tak přemýšlím... koupě každého auta je událost, ať se jedná o Dacii či Rollse, jsou to prostě našetřené peníze a těšíme se na autíčko. Za mě palec... dole! :no:
O tom to vůbec není! Pro většinu klientely D3 je naopak koupě vozu prostě koupě dalšího spotřebního zboží a nijak to neprožívají. I když jsou i výjimky, co potvrzují pravidlo samozřejmě! Naopak mnohem větší událost je koupě vozu pro soukromou klientelu, která nahrazuje svůj 20 let starý Favorit novou Fábií, Roomstrem, Thálií, nebo Loganem...
V internetovém prodeji se musí ošetřit trochu jiné věcy a BMW to snad bude mít podchycené, když už se do toho vrhají...
Ja som amatér, ktorý prémiu nikdy nekupoval, ale je tam ten prístup naozaj natoľko prémiový, osobnejší, aby stál za kúpu auta v salóne, aj s vedomím značného príplatku proti internetu? Domnievam sa, že aj pre "eurodrzkov", čo kupujú nové BMW je nejaká tá tisícka eur dôvodom na uprednostnenie internetu.
Já zrovna v těhle vodách vybírám (poprvé), a i když nějaký rozdíl tam poznat je, tak to žádný zázrak není. Když zůstaneme u toho BMW, tak nějaký 3er je pro ně masovka na které nemají žádný extra zisk, předváděčku mají jednu v dieselu a ke kafi vám dají zákusek.
Stěžovat si nemůžu, ale prodejce - a nakonec i to auto - mi zbořil ty děteské sny, že "bavorák, to je něco".
A jestli bych si to koupil na internetu? Asi ne, protože příplatkové výbavy je snad 10 stran a laik netuší, za co si stojí připlatit a za co ne. Jak se sedí v základních sedačkách, jak v příplatkových. Zda adaptivní podvozek umí být komfortnější než základní. Atd atd.
Je to prostě pořád jen obyčejné auto. Žádný extra luxus, žádné "wow". Ano, jezdí dobře, ano, má (či spíš může mít) spoustu výbavy a technických hraček, ano, sousedi budou závidět, ano, asi vydrží jezdit déle než Dacia... Ale nic, co by mě chytlo, že tohle auto prostě musím mít.
Navíc je na těch autech poznat, že 3er/C/A4 jsou podle výrobce levná auta která si lidi kupují jen proto, že nemají na větší.
Já nevím, prostě jsem měl z mládí ideály, že tahle auta jsou opravdu něco extra. Milion a čtvrt je asi ještě málo na to, aby člověk dostal "prémii".
Téma byla o prodejcích, ale mne hlavně přesvědčilo to auto. Prodejce dojmu odpovídal vlastně taky, ale to přeci jen není to hlavní.
Neviem no ja som bol celkom sklamaný z prístupu predajcov. Vyberali sme A6/BMW5/MERCEDES E, vsetko diesel V6, žiadny základ. Mercedes mal vtedy najnovší súčasný model, prišli sme do predajne, asi 20 minút sme auto prezerali, sadli si, otvorili kufor ale nikto si nás nevšímal. jeden "predajca" sedel za stolom, dalsi dvaja/traja sa rozpravali a jeden naozaj nieco robil. Tak sme potom odišli znechutení preč.
Prišli sme do BMW, spýtali sa predajcu na testovaciu jazdu a bolo nám povedané, že predajca už na jednu testovačku išiel a že nevedia kedy príde >:D Ako zase zbytok osadenstva sedel za "pultíkom" a pozerali na nás že "čo tu vlastne chcete", dokonca reakcia na to, čí by nám poskytli katalóg bola niečo v štýle že: NO ČO UŽ S VAMI... (predajňa Bratislava, vysoko na zvracanie). Nakoniec sme navštívili Audi v Nitre, kde ihneď prišiel predajca ktorý sa aktívne ale nie s nátlakom zaujímal o to čo by sme potrebovali, ochotne sám od seba priniesol katalóg spolu s jeho kontaktom. Nakoniec sme kúpili Audi A6 3.0 TDI.
Ale hovorím že prístup bol velmi velmi slabý za to aké peniaze tam človek necháva, niekde sa možno práve menšie a cenovo výhodnejšie automobilky snažia viac ... Myslím si že v "prémiovej" automobilke by sa mali trochu viac obracať a to nie sme žiadny prehnane nároční zákazníci.
Keď si môžem kúpiť cez internet foťák či parfém, prečo nie auto? Príde mi to rozhodne logickejšie, ako pri tom parféme, kde "parametre" vône sa opísať nedajú, zatiaľ čo parametre auta vcelku objektívne.
Je tu iste ten aspekt vyskúšania auta. Ale človek nemusí auto poznať len z predvádzačky v salóne, pri bežných autách ho môžem poznať dávno predtým (služobné/kamaráti/rodina). Osobne myslím, že pri takej Octavii TDI človek nebude nijak šokovaný, ak si ju kúpi bez jazdy vopred a dostane na 99% to, čo čakal na základe testov či skúseností so sesterskými modelmi či predchodcom.
A hlavne: ak nejde o úplne bežné modely, častokrát predajca nemá predvádzačku vôbec k dispozícii. Áno, pri spomínanej Octavii bude iste k dispozícii nejaká 1,2/1,4TSI, 2,0TDI, ale silne pochybujem, že díleri majú bežne motorizácie typu Superb 3,6; taký predvádzací Golf GTI je/bude na SLovensku len jeden. O to viac to platí pri menších značkách, ktoré majú horko-ťažko jednu predvádzačku z daného modelu pre celé Slovensko. Takže v reáli už dnes nemalé percento ľudí kúpi auto bez osobného vyskúšania (viď moje.auto.cz). Načo mi je teda kamenná predajňa, keď aj tak auto nemôžem reálne vyskúšať? To radšej ušetrím nejakú tisícku eur a objednám cez internet.
Kde je prémiový přístup a péče o majitele a zájemce?
Myslíš že existuje "prémiový" přístup na internetu?
Jo svět se mění ale BMW by si mělo dobře rozmyslet, než rozboří systém, který se budoval 100 let.
Opravdu si myslím, že dealeři to potom zabalí. proč budovat showroomy za miliony?
Servisy, to je jiná, ale showroomy?
Já bych chtěl od BMW peníze zpátky.
Prečo dávaš predaj a servis dohromady? Ja napríklad servisujem inde, než som kúpil (a ide o origo servis). Tam je šuma fuk, kde som auto kúpil a za koľko, rozsah a kvalita služieb je/mala by byť rovnaká.
Nojo, představ si že by sis třeba nemusel kupovat noviny tak jak se to dělalo posledních víc jak 100 let a moh sis je denně stáhnout do smartphonu nebo tabletu. Nebo že bys nemusel do videopůjčovny a film nebo rovnou celej seriál si stáhnul, to by byla budoucnost co? >:-[]
Nic z toho co píšeš bych nekoupil bez toho, že bych si k tomu čichnul, vyzkoušel, atd.
První zkušenost musím mít osobní. A proto si myslím, že je reálná možnost, že někdo půjde do showroomu, autem se projede, a pak si ho objedná na internetu - pokud tady bude k mání za lepší peníze.
BMW jde především o zákazníky...jen jaksi trochu jinak než jejich dealerům. Automobilka dobře ví, že skrytě přenese náklady na dealery a marže z webových prodejů jí zůstanou. Copak jste nikdy sami nezašli do kamenné prodejny obhlídnout televizi nebo ledničku, abyste ji pak objednali třeba o 15% levněji přes web? Náklady nesly kamenné prodejny...většina to pochopila a dávno zřídila vlastní e-shopy, resp. prodají vám za webovou cenu i v kamenné prodejně. Pokud takto budou muset reagovat dealeři BMW...ani si raději nepředstavuji pocity majitelů zastoupení. ;-\ Tohle se jeví jako špatný nápad, ale nechme se překvapit marketéry z Mnichova. Naštěstí jsem v pozici kupujícího. :-)
Se stávajícími právy spotřebitele auta prodávat přes internet nejdou, co by dealeři s těma ojetinama, co se jim vrátí bez udání důvodu asi dělali?
Půjčit si v eshopu bezplatně foťák nebo stan, budiž, ale auto ???
Už dávno to mohlo fungovat, kdyby státy nekormidlovali diletannti.
Každý kdo zná pozadí prodejů dražších vozidel nejenom BMW tak ví, že to není jen prodat auto, ale je na to nabaleno spousta jiných věcí, které nejdou dělat u zákazníka v bytě.
Např. představa o tom, že předprodejní servis bude dělat automobilka na zahradě nebo garáži zákazníka nebo někde v různě pronajatých prostorech, tam ho bude odvoskovávat, dělat diagnostiku, popř. opravovat to, co odflákli ve výrobě je úsměvná. Kdyby to tedy bylo tak jednoduché, prodával by auta již nyní kdekdo.