Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tunel Blanka otevře v roce 2014. Jak změní dopravu v Praze?

Tunel Blanka má být otevřen na jaře příštího roku. Je jasné, že dopravu v hlavním městě výrazně ovlivní. Jeho otevření ale nebude jedinou změnou pro pražské řidiče.
Zpět na článek
28. 7. 2013 16:28
27. 7. 2013 11:20
Blanka a dál ...
Už aby to bylo!
Jen je potřeba dokončit navazující části Městského okruhu. Když se kouknu do mapy, tak levá západní část města je už vcelku podtunelovaná a východem Prahy se jezdí obynou zástavbou Vysočany, Libeň, Žižkov, Malešice, chudáci lidi co zde musí jezdit a hlavně žít. Až bude vnitřní okruh, může se centrum města významně zklidnit. ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2013 11:48
Re: Blanka a dál ...
Netěš se. Blanka pomůže ale dokud nebude kompletní okruh včetně připojení tak odpověď na otázku jak změní dopravu v Praze je: Skoro nijak
27. 7. 2013 12:13
Re: Blanka a dál ...
Já myslím, že určité části města to určitě pomůže. Často pracovně jezdím východ-západ Prahy a nebudu muset svou cestou otravovat místňáky.
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2013 12:25
Re: Blanka a dál ...
Na to já se taky těšim a lidi co bydlej na Letný a ve Veletržní atd. určitě taky. Ale celkově to na dopravu v Praze nejspíš nebude mít nijak zásadní vliv. To až po dokončení celýho okruhu a nejlíp obou. Vnějšího i tohohle vnitřního. Plánuje se to už 50 let, staví 30, tak třeba tak za 20 to bude hotový
Avatar - Stejsn
27. 7. 2013 11:54
Cyklisti na magistrálu
ten chlap je pitomec.
Rozbalit vlákno
1
27. 7. 2013 12:19
Re: Cyklisti na magistrálu
Ano, na dnešní magistrálu pustit kola je nesmysl.
Nic není černé nebo bílé, uvidíme.
Vůbec bych se nebránil určitému zklidnění magistrály po dokončení okruhu, ale vše se musí dělat s rozumem. I v centru žijí motoristé a je potřeba centrum zásobovat zbožím.
Avatar - flyboyeda
27. 7. 2013 11:59
Tunelovat firmy a kampeličky umíme,
ale tunelovat tunel, to nevím jestli je naše silná stránka, já bych se mu možná raději vyhnul aby to na mě nespadlo, kdoví z čeho to je postavený, když se z toho bokem ulilo určitě zpoustu peněz
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2013 12:04
Re: Tunelovat firmy a kampeličky umíme,
Proti původnímu plánu asi +10 000 000 000 kč >:-[]
Plus protože je špatně udělanej bude na údržbu a odvod prosakující vody potřeba asi 300 000 000 kč rok co rok. Tunelovat tunel bude asi naše hodně silná stránka :yes: >:D
27. 7. 2013 12:11
Re: Tunelovat firmy a kampeličky umíme,
Ryba smrdí od hlavy. Když si jako své zástupce volíme lidi s kontakty na kmotry, tak můžeme nadávat pouze sobě. 8-s
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2013 12:27
Re: Tunelovat firmy a kampeličky umíme,
To jo. Mě osobně docela mrzí že se primátorem nestal Zdeněk Tůma. Možná mohlo bejt líp..
Avatar - flyboyeda
27. 7. 2013 12:25
Re: Tunelovat firmy a kampeličky umíme,
Jsme prosti mistři z Nagana, zlaté české ručičky dokažou prostě vše >:D
27. 7. 2013 12:51
Re: Tunelovat firmy a kampeličky umíme,
Nesmis verit zase vsemu co ti medialni m*dky nakukaji. Blanka jako projekt byla ve skutecnosti skvelym uspechem ve svetovem meritku.
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2013 13:06
Re: Tunelovat firmy a kampeličky umíme,
Pro ty tuneláře? Rád věřim >:D
Avatar - Ham.
27. 7. 2013 13:24
Re: Tunelovat firmy a kampeličky umíme,
Na jednu stranu je to technicky zajímavá stavba a v rámci Evropy docela ojedinělá tím, že prochází pod několika historickými vrstvami pražského osídlení v místy složitých geologických podmínkách. Na druhou stranu je pravda, že míra rozkrádání u takto velké investice je prostě v ČR vysoká jako na všech stavbách financovaných erárem. Ale za to tunel nemůže, to je obecný problém každého kilometru dálnice, tunelu či mostu postaveného v našich podmínkách.
27. 7. 2013 16:32
Re: Tunelovat firmy a kampeličky umíme,
No opakovat pořád o tunelování a okrádání a korupci je moc hezké. Ale mně by spíš zajímalo, proč se třeba měnil projekt mostu v Tróji, kdy jakýsi architekt prohlásil, že ten, co byl původně navržen je moc "obyčejný" a se svými kolegy navrhl lepší, krásnější a prý stejně drahý, zastupitelstvo to nadšeně odsouhlasilo (aby i naše "epocha" dala Praze krásný most) a když se most kompletně doprojektoval, tak ejhle - stál o 715 mil víc....a že to bylo logické vyplyne, když si člověk porovná konstrukční řešení. A nebo křižovatka na Prašném mostě - stačí si porovnat, jak měla vypadat původně (neměl tady být vůbec výjezd z tunel, proč taky....) a 2009 Zastupitelstvo odsouhlasilo nadšeně nápad na dobudování výjezdu do Dejvic a výstavbu podzemních garáží. To samé proběhlo na Letné, tam taky žádné garáže neměly být (proč taky, místa je tam tak jako tak dost). No a když si vezmeš, co všechno se do Blanky schová, tak to není zdaleka o tom "odklánění" a "korupci", ale o obyčejné lidské blbosti, projevující se nejen u zastupitelů jako "moudrost a prozíravost". Jenom na Prašném mostě se kompletně demolovaly tenisové kurty Dukly a budou se stavět po dokončení "křižovatky" komplet znova. Nakonec, další úžesné náklady představuje oprava opevnění a třeba i parky, které jsou používány jako zařízení staveniště (což je případ i těch kurtů).....

A vezmi si ty dálnice - spočítej si mosty, přemostění a podjezdy na dálnici na Hradec, desítky zbytečných staveb, kterými ovšem obce a sousedé, co se účastní územního a stavebního řízení podmíní souhlas se stavbou. Stavební firmy rády postaví a dostanou zaplaceno.....blbej kdo dává, blbější kdo nebere. Pak když mají obce ovšem mosty převzít a platit za jejich údržbu, tak ejhle - nemají na to. Což se ukázalo na začátku rekonstrukce D1. Najednou některé ty mosty být nemusí.

V Německu stavba dálnice zahrnuje vlastní tělesa a zařízení, počet exitů a mostů je dost striktně limitován a benzínové pumpy jsou po padesáti kilometrech. Nedávno jsme kdesi četl, že při jízdě po německých dálnicích je vhodné si cestu dobře nastudovat právě z toho důvodu, že exitů je tam daleko méně než u nás. I do toho se samozřejmě ta cena promítá.

Je laciné psát, že všechno je "jenom" tunelování a korupce, daleko víc je to čecháčkovské všeználkovství (které se nakonec čím dál tím víc projevuje i tady) a snaha po rádoby dokonalých řešeních, která ovšem ve výsledku stojí za starou bačkoru (viz. třeba onen monstrózní dvojokruh na obchvatu u Zbraslavi.
Avatar - Ham.
27. 7. 2013 17:44
Re: Tunelovat firmy a kampeličky umíme,
V zásadě se shodneme na tom co a proč je špatně. Já bych jenom některé věci nazýval jinými jmény. Skutečnost, že si do projektů vpašuje kdejaký starosta, podstarosta, vedoucí stavebního odboru, vedoucí památkové péče a další stovky úředníků na všech úrovních kdejakou kravinu (nadbytečné výjezdy, garáže, parky, přestavěná sportoviště, mosty pro srnky, stezky pro ježky a nevím co ještě) není podle mě jen o čecháčkovském všeználkovství, ale je za tím korupce. Prostě ty garáže někdo chce stavět a někdo mu je přihraje. Nejhorší je, když se korupce ve velkém omlouvá hloupostí a neznalostí korumpovaných, oni vědí přesně co dělají, proč to dělají a kolik jim přistane v kasičce. A samozřejmě stavební firmy také nejsou bez viny (vždy musí být dva, ten co dává a ten co bere). Jediný lék by byla trestněprávní odpovědnost všech kdo rozhodují o veřejných financích, ale toho se v reálu asi nedočkáme.
Avatar - positivemind
27. 7. 2013 13:51
Blanka, cyklisti a smetanovo
Blanka dopravě v Praze pomůže (resp. rozdělí se zátěž, uzavřením dalších úseků zase způsobí zácpy jinde), určitě se tam ale doprava ze smetanova nábřeží nepřesune.

Smetanovo nábřeží je alternativa dopravy z Holešovic na Anděl. Ne z Holešovic na kulaťák. Proto nevím, jestli si tuhle informaci vymysleli kluci z Auto.cz nebo nějaký inteligent z magistrátu. Až bych si troufal říci, že v denním používání způsobí uzavření smetanova nábřeží spíš problémy a doprava se přesune na další fajn destinaci - do podhradí.

A cyklisti na magistrále? To je obrovský vtip. Jen sebevrah by jel na kole po magistrále, krásným příkladem je třeba karlín, kde jsem za poslední měsíc ani jednoho cyklistu neviděl. Když už cyklisti v Praze, určitě oddelěně od silnice. A ten vtip, jak by po magistrále projelo 20k cyklistů denně, no to už snad ani... >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2013 14:09
Re: Blanka, cyklisti a smetanovo
To s tím nábřežím vymysleli "géniové" úředníci z magistrátu a je to naprostá blbost - i na ně >:D
Avatar - Pekelná Micinka
27. 7. 2013 22:39
Re: Blanka, cyklisti a smetanovo
No oni počítají, že z Blanky vjedeš do Strahovskýho a pak sjedeš za Andělem. Takže by si po Smetanově nábřeží nemusel.
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2013 22:55
Re: Blanka, cyklisti a smetanovo
No to je ta blbost. Po Smetanově nábřeží jezdí nějakejch 30 tisíc aut denně a úředníčci asi počítaj s tim že 99% z nich jede vod Trojskýho mostu někam za ten Anděl. Těm votevřená Blanka na kterou navazuje Strahovskej tunel a Mrázovka fakt pomůže. Ale jen těm
Avatar - Pekelná Micinka
28. 7. 2013 12:31
Re: Blanka, cyklisti a smetanovo
Tak záleží z který části Holešovic by si jel a jestli se nevyplatí trochu si zajet. Já jsem reagoval na positivemind, že Smetanovo je alternativa Holešovice - Anděl. Pokud bude doprava plynulá, tak se to z časového hlediska vyplatit může. Ovšem ti co míří do třeba do Karlína, Libně (od Anděla), tak ty stejně pojedou vnitřkem.
28. 7. 2013 15:53
Re: Blanka, cyklisti a smetanovo
Ani náhodou, už se těším jak při cestě s Radlic zařadím v díře tempomat, usnu a probudím se až Libni. >:D
V případě Karlína, bych asi jel přes centrum, podle situace.
28. 7. 2013 16:28
Bomba
Tak to je skvěli - co rovnou zavřít celou Prahu pro auta a otevřít ji pro kola - Pražani budou zdravější a ten blb Hudeček z magistrátu aspoň už nic dalšího nezvoře. Vůbec nechápu, proč to dělaj - kvůli emisím to není, hluk je každýmu ukradený, protože v centru jsou akorát úředníci a firmy - rezidentů je tam pramálo a kolony (až zavede jeden pruh na magistrále pro kola) budou ještě větší.... Blanka je podle mě dobrá akorát na to, aby se auta rychle dostaly z Milady Horákové na Jižní spojku, popř. na letiště, aletenhe úsek asi moc neodlehčí - tam jezdí zásobovači a majitelé firem, popř. jejich zaměstnanci, kteří tam mají sídlo. Málo kdo si to zkracuje přes nábřeží, když magistrála udělá to samé. Tam se jede většinou když se člověk potřebuje dopravit do centra, popř. něco si tam vyřídit.
Místo zužování již tak zúžené magistrály a přemýšlení nad blbostma by měl vyřešit kolony na ní a zrychlení průjezdu ( a ne tím, že každý si tam vezme kolo a přejede ji na kole).
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku