Aliance koncernu VW se Suzuki zatím nedopadla příliš šťastně, ale obě strany dávají ještě vzájemnému spojenectví jednu poslední šanci, než dojde k arbitráži.
Ajkeď myšlienka ko-operácie je pekná a v princípe sa môže javiť ako správna či dokonca obojstranne výhodná, neverím v dlhodobo úspešnú spoluprácu týchto dvoch ,,koncernov."
Ajkeď ako bežný smrteľník do vecy moc nevidím, príde mi, že odzačiatku je vzťah týchto dvoch automobiliek poznačený vzájomnou nedôverou, resp. to vnímam tak, že obaja chcú v týchto neľahkých časoch zarobiť na úkor toho druhého.
Nebudeme si nič nahovárať, v tomto svete ide len o chladnokrvný zisk a už teraz sa mi zdá dôvera medzi týmito partnermi značne naštrbená na to, aby tu mohla vzniknúť nejaká dlhodobá a úspešná spolupráca. Taktiež tu zohráva úlohu odlišné geografické a kultúrne prostredie, hodnoty a s tým súvisiaca odlišná menatlita ľudí. Takže by som to uzavrel asi tým, že niekedy iba myšlienka spolupráce v záujme ekon. zisku proste nestačí. :-!
Osobně bych rád věděl, kde ta myšlenka o hybridních technologiích vznikla.
Suzuki není čtenář ACZ, je to velká firma, zaměstnávající hromadu odborníků - je možné, že fakta neměli v ruce při jednáních o alianci?
A co se týká toho diktování - zajímalo by mně, kolikrát jsi ty, nebo hitman, v obchodním styku jednal s němci a kolikrát s japonci...
Tak japonci byli vždycky křiváci co nedržej slovo a čest pro ně nemá žádnou hodnotu, to je základ jejich kultury. Oproti tomu ve vedení VW tam to je samej Mirek Dušín, to sou jasný fakta, žejo? >:-[]
Musíš přidat, už se tu našel borec co tvrdil že ví co jednou napíšu do diskuze o turbenejch 4válcích >:D
Tak kdy a u jaký firmy si v Japonsku byl ty? >:-[]
Já dělám intenzivně jak s Němci tak s Japonci.
S obojími to stojí za guvno, němci jsou arogantní (specielně zástupci VW), Japonci jsou zoufale neflexibilní.
Pracovně označuji ale Japonce jako asijské Němce, takže jedni za 18 a druzí bez 2 za 20. :'-(
Ano, tak nějak.
Mně ale šlo spíše o střet německého managementu, tvořeného částečně ostroloktými managery a částečně odboráři s managementem japonským, tvořeným - dík principu seniority - převážně unavenými stařešiny a jejich nekompetentními asistenty.
Z takového setkání nemůže vylézt funkční business model ani omylem...
Podívej, je mi jasné, že bys byl extrémně rád, kdyby nenáviděný VW utřel hubu a Suzuki si vysoudilo miliardy, ale z toho, co jsem zatím četl mimo ACZ vyplývá, že jediný, kdo porušil dohodu, je právě Suzuki a to nákupem motorů od Fiatu. Jestli měl VW nějak vymíněno, že se tohle nestane, nevím, ale to bude patrně to, o čem bude u soudu největší debata.
.....ukázalo se, že VW nemá v tomto ohledu (Suzuki zlákal hlavně přístup k hybridní technice) Japoncům co nabídnout.....
.... přesto VW získal 19,9% podíl.....
... Suzuki raději odebírá (prý natruc Volkswagenu) dieselové motory od Fiat..... Zřejmě dieselové motory od Fiatu jsou přinejmenším srovnatelné s těmi od VW, jinak by je do svých aut Suzuki nedalo, že?....
...V mezičase proběhl pro Suzuki úspěšný soudní spor o používání označení GTI...
Hmmm, pro VW tento článek nevypadá dobře... Nevíte náhodou jaká je skutečnost?
Je to trochu překvapivé, že se také o VW píše konečně více realisticky. Tedy že VW není modla, má své chyby a i své přednosti. Ohledně dieselových motorů - není to tak, že diesel Fiat je lepší než VW? VW dávno není vůdcem dieselových motorů.
Hybridní technologie u VW? Zastávám názor, že VW něco takového vyvíjí, ale dosud nevlastní. Otázkou je, zda-li mám správné informace, a tudíž pravdu, nebo ne.
Vzhledem k faktu, že Suzuki v Evropě prodává spíše levnější auta, řekl bych, že důvod nákupu motorů od Fiatu bude spíše cenový - jednoduše jsou motory od Fiatu levnější a Fiat potřebuje prodat to, co nedal do Brava/Delty/Alfy.
A co se týká hybridních technologií - nevypadá to, minimálně v Evropě, na žádný trhák. Tak proč do nich vrážet, zvlášť v segmentu trhu, který vyplňuje Suzuki a kde jsou tyto technologie na absolutním okraji zájmu? Kdo ví, kdo z čeho vlastně vycouval a kdo přecenil své síly.
Co se týče nabídky dieselových motorů, VW bije Fiat na všech frontách. U Suzuki vždy potřebovali malé dieselové motory, VW má 0,8 / 1,2 / 1,4 / 1,6, Fiat má jen 1,3 / 1,6.
když někdo získá skoro 20% podíl ve firmě na základě slibu, který nemůže splnit, tak je to čistý podvod a není co řešit!
Nikdy bych s ním už nechtěl mít nic společného... :-!
Re: no.. doufám, že ne a u Suzuki si zachovají rozum
osobní útoky místo argumentů... jdu si raději číst ty Hochy od Bobří řeky.
A ano - umím si představit, že byli tak "lehkomyslní", že uvěřili prohlášení top managementu velké německé firmy... a to neměli dělat. :-!
Re: no.. doufám, že ne a u Suzuki si zachovají rozum
Ty jsi nějak přecitlivělej, ne?
Kde vidíš jaký osobní útok?
Můj názor je počkat na seriózní zprávy ze seriózních zdrojů a nedělat rychlé soudy dle článku od anti-VW crew.
Myslel jsem že bude od vw pro suzuki pokoj. Myslim že motory fiat jsou lepší než ty od vw. VW je normální parazit, kterej chce největší moc v automobilovém průmyslu. Určitě mu nejde o to aby dal suzuki nějakou technologii...... což je dobře pro suzuki ;-)
no - důležitý je, že ty tomu rozumíš... co kdyby ses vyjádřil k obsahu článku, místo útoků na diskutující?
Kvůli takovým jsem sem přestal chodit - tak já zase jdu.
a na to přišel autor jak? VW a jeho značky prodávají v Asii přes 35% své produkce, v EU pro srovnání 33%. V absolutních číslech skoro 3,5 mio aut. Obávám se, že autor nemá ani základní přehled o autoprůmyslu.
Autor originálního článku z kterého je to opsané žádnou chybu neudělal (Bloomberg), pan Fokt opsal pár faktů z tohoto článku a doplnil to svými chybami.
Tak to sorry, myslel sem že jako obvykle použil Google překladač a pak to už sobě nečet. Úroveň a znalosti některejch profesionálů sou fakt tristní >:D
Tomu se říká tvůrčí přístup.
To o nevýznamné pozici VW v Asii je na "zlatou šaltrpáku". Zdá se že autor článku neví kde leží Čína.
Na druhou stranu - ve státě, kde se to hemží losery-odborníky, kteří sedí na svých místech jen díky známým a kamarádům, nemůžeme očekávat profesionalitu od každého pisálka bez kvalifikace.
Asi sem to blbě formuloval, doufám že nejseš >:-[]
Ale loseři jsou tady všude na všech funkcích, bohužel i na těch dost vysokejch. A tomu nepoznanýmu se pro jeho charakter řiká ŽELÉ a momentálně je Ministrem financí. Takže nějakej Fokt..
Záleží na tom jak se to bere. Na spoustě asijských trhů je VW zcela bezvýznamná automobilka, např. Japonsko z cca 5 milionů aut je cca 1% od VW, v Jižní Koreji (cca 1,5 milionu aut), Thajsku (cca 1,4 milionu aut) nebo Indonesii (cca 1,2 milionu aut) jsou to desetinky procenta (např. v Indonesii je podíl VW 0,1%) atd.
VW (jako koncern) je úspěšný hlavně v Číně kde má 14 % trhu (2 miliony z celkových cca 14 milionů).
V Japonsku a v Jižní Korei jsou všechny neasijské automobilky bezvýznamné a vzhledem k nacionalistickému cítění těchto trhů si určitě nikdo nedělá ambice tam prorazit včetně VW. To podstatné z Asie je Čína a během 10-20 let pravděpodobně přibude Indie. To je trh který je zatím velmi chudý, ale časem může vyrůst do rozměrů podobných Číně (počty jsou slušné již nyní, ale trh je orientován na ty nejlevnější auta, což není moc výhodné).
vy jste fakt legrační, vy nadšenci koncernu... trh, kde VW není za hvězdu je nepodstatný.
Ta Indie podstatná je? Ale tam má VW taky podíl jen nějakých 2,5%... a i takovej Hyundai přes 16%... tak to asi taky nebude důležitej trh, ne?
>:-[]
Legrační jsou především ti, co přehazují VW, že nemá větší podíl v Japonsku a dávají tak na odiv svou hloupost a neinformovanost. V Japonsku má totiž VW zdaleka nejsilnější pozici ze všech dovozců a Golf je tam s náskokem nejprodávanější dovozové auto. :-)
Jakou hloupost a neinformovanost ? Podíl VW na trhu v Japonsku je zanedbatelný a to, že z nejaponských automobilek je na tom nejlíp na tom nic nemění.
VW má významný podíl jen v Číně, v ostatních asijských zemích je jeho podíl malý nebo zcela zanedbatelný a to je to o čem podle mě psal autor ve svém článku. Nic víc, nic míň.
Golf s náskokem nejprodávanější dovozové auto v Japonsku ? To platilo v roce 2012, letos už ne.
Prodeje za 1-6/2013:
1. Golf - 8.395 aut
2. Mini - 8.298 aut
3. BMW 3 - 7.783 aut
Rozdíl mezi Golfem a Mini je necelých 100 aut. Navíc prodeje Golfu v Japonsku letos spadly o 35 %, Mini rostlo o 1 %, takže do konce roku může být první Mini.