Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen a Suzuki se možná nakonec dohodnou

Aliance koncernu VW se Suzuki zatím nedopadla příliš šťastně, ale obě strany dávají ještě vzájemnému spojenectví jednu poslední šanci, než dojde k arbitráži.
Zpět na článek
30. 7. 2013 09:42
30. 7. 2013 11:46
30. 7. 2013 13:02
30. 7. 2013 13:24
30. 7. 2013 15:59
Avatar - ORBiTH
30. 7. 2013 09:42
spolu-práca
Ajkeď myšlienka ko-operácie je pekná a v princípe sa môže javiť ako správna či dokonca obojstranne výhodná, neverím v dlhodobo úspešnú spoluprácu týchto dvoch ,,koncernov."

Ajkeď ako bežný smrteľník do vecy moc nevidím, príde mi, že odzačiatku je vzťah týchto dvoch automobiliek poznačený vzájomnou nedôverou, resp. to vnímam tak, že obaja chcú v týchto neľahkých časoch zarobiť na úkor toho druhého.

Nebudeme si nič nahovárať, v tomto svete ide len o chladnokrvný zisk a už teraz sa mi zdá dôvera medzi týmito partnermi značne naštrbená na to, aby tu mohla vzniknúť nejaká dlhodobá a úspešná spolupráca. Taktiež tu zohráva úlohu odlišné geografické a kultúrne prostredie, hodnoty a s tým súvisiaca odlišná menatlita ľudí. Takže by som to uzavrel asi tým, že niekedy iba myšlienka spolupráce v záujme ekon. zisku proste nestačí. :-!
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Hittman
30. 7. 2013 09:51
Re: spolu-práca
VW je zvyklí diktovat, kdežto v této alianci by se musel "domlouvat" a "dohodnout", na to nejsou Němci zvyklí... >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
30. 7. 2013 11:26
Re: spolu-práca
no - já nevím... slíbit něco, ce nemám - a shrábnout za to pětinový podíl ve firmě, to už mi přijde jako silnější kafe než zvyk diktovat.
8-s
30. 7. 2013 12:56
Re: spolu-práca
Osobně bych rád věděl, kde ta myšlenka o hybridních technologiích vznikla.
Suzuki není čtenář ACZ, je to velká firma, zaměstnávající hromadu odborníků - je možné, že fakta neměli v ruce při jednáních o alianci?
A co se týká toho diktování - zajímalo by mně, kolikrát jsi ty, nebo hitman, v obchodním styku jednal s němci a kolikrát s japonci...
Avatar - Ja Prvni 123
30. 7. 2013 13:10
Re: spolu-práca
budeš se divit... ale s oběma dost často.
S Němcem prakticky denně... a s Japoncem se mi teda pracuje líp.
30. 7. 2013 13:26
Re: spolu-práca
Sorry, ale tomu nevěřím ani za desetiojro.
Jak píšu níže - počkejme na seriózní info ze seriózních zdrojů.

(ano, je možné, že Suzuki naletělo, ale dost o tom pochybuju)
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 15:31
Re: spolu-práca
Tak japonci byli vždycky křiváci co nedržej slovo a čest pro ně nemá žádnou hodnotu, to je základ jejich kultury. Oproti tomu ve vedení VW tam to je samej Mirek Dušín, to sou jasný fakta, žejo? >:-[]
30. 7. 2013 20:01
Re: spolu-práca
Nic takového netvrdím.
O firemní kultuře japonských firem víš asi tak to samé, co ten prvňáček nad tebou...
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 20:19
Re: spolu-práca
Musíš přidat, už se tu našel borec co tvrdil že ví co jednou napíšu do diskuze o turbenejch 4válcích >:D
Tak kdy a u jaký firmy si v Japonsku byl ty? >:-[]
Avatar - WinDiesel
30. 7. 2013 15:55
Re: spolu-práca
Já dělám intenzivně jak s Němci tak s Japonci.
S obojími to stojí za guvno, němci jsou arogantní (specielně zástupci VW), Japonci jsou zoufale neflexibilní.
Pracovně označuji ale Japonce jako asijské Němce, takže jedni za 18 a druzí bez 2 za 20.
:'-(
Avatar - Ja Prvni 123
30. 7. 2013 16:23
Re: spolu-práca
jo - tak nějak to vidím taky.
Ale lepší "prkenej"... než křivej.
;-)
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 17:00
Re: spolu-práca
Nesmíš soudit jen podle sebe, sou takový co by ti odporovali >:-[]
30. 7. 2013 20:10
Re: spolu-práca
Ano, tak nějak.
Mně ale šlo spíše o střet německého managementu, tvořeného částečně ostroloktými managery a částečně odboráři s managementem japonským, tvořeným - dík principu seniority - převážně unavenými stařešiny a jejich nekompetentními asistenty.
Z takového setkání nemůže vylézt funkční business model ani omylem...
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 20:21
Re: spolu-práca
To jo. Ale hravě z toho muže vylézt smlouva kterou jedna strana neplní ;-)
31. 7. 2013 14:38
Re: spolu-práca
Podívej, je mi jasné, že bys byl extrémně rád, kdyby nenáviděný VW utřel hubu a Suzuki si vysoudilo miliardy, ale z toho, co jsem zatím četl mimo ACZ vyplývá, že jediný, kdo porušil dohodu, je právě Suzuki a to nákupem motorů od Fiatu. Jestli měl VW nějak vymíněno, že se tohle nestane, nevím, ale to bude patrně to, o čem bude u soudu největší debata.
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2013 20:12
Re: spolu-práca
>:D >:D >:D >:-[]
Kdo to vymyslel že my sme homo sapiens sapiens (člověk moudrý)? >:D >:-[]
1. 8. 2013 11:37
Re: spolu-práca
V tvém případě opravdu netuším...
30. 7. 2013 10:10
TENDENČNÍ ČLÁNEK?
.....ukázalo se, že VW nemá v tomto ohledu (Suzuki zlákal hlavně přístup k hybridní technice) Japoncům co nabídnout.....

.... přesto VW získal 19,9% podíl.....

... Suzuki raději odebírá (prý natruc Volkswagenu) dieselové motory od Fiat..... Zřejmě dieselové motory od Fiatu jsou přinejmenším srovnatelné s těmi od VW, jinak by je do svých aut Suzuki nedalo, že?....

...V mezičase proběhl pro Suzuki úspěšný soudní spor o používání označení GTI...

Hmmm, pro VW tento článek nevypadá dobře... Nevíte náhodou jaká je skutečnost?
Rozbalit vlákno
6
30. 7. 2013 11:00
Re: TENDENČNÍ ČLÁNEK?
Je to trochu překvapivé, že se také o VW píše konečně více realisticky. Tedy že VW není modla, má své chyby a i své přednosti. Ohledně dieselových motorů - není to tak, že diesel Fiat je lepší než VW? VW dávno není vůdcem dieselových motorů.
Hybridní technologie u VW? Zastávám názor, že VW něco takového vyvíjí, ale dosud nevlastní. Otázkou je, zda-li mám správné informace, a tudíž pravdu, nebo ne.
30. 7. 2013 13:00
Re: TENDENČNÍ ČLÁNEK?
Vzhledem k faktu, že Suzuki v Evropě prodává spíše levnější auta, řekl bych, že důvod nákupu motorů od Fiatu bude spíše cenový - jednoduše jsou motory od Fiatu levnější a Fiat potřebuje prodat to, co nedal do Brava/Delty/Alfy.

A co se týká hybridních technologií - nevypadá to, minimálně v Evropě, na žádný trhák. Tak proč do nich vrážet, zvlášť v segmentu trhu, který vyplňuje Suzuki a kde jsou tyto technologie na absolutním okraji zájmu? Kdo ví, kdo z čeho vlastně vycouval a kdo přecenil své síly.
Avatar - WinDiesel
30. 7. 2013 15:58
Re: TENDENČNÍ ČLÁNEK?
Co se týče nabídky dieselových motorů, VW bije Fiat na všech frontách. U Suzuki vždy potřebovali malé dieselové motory, VW má 0,8 / 1,2 / 1,4 / 1,6, Fiat má jen 1,3 / 1,6.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 22:02
Re: TENDENČNÍ ČLÁNEK?
Třeba je nezajímala kvantita ale kvalita >:-[]
30. 7. 2013 22:35
Re: TENDENČNÍ ČLÁNEK?
No nevím, dát do jedné věty Fiat a kvalita? Moc to k sobě nejde >:D
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 23:53
Re: TENDENČNÍ ČLÁNEK?
No právě že de [odkaz] [odkaz] >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
30. 7. 2013 11:24
no.. doufám, že ne a u Suzuki si zachovají rozum
když někdo získá skoro 20% podíl ve firmě na základě slibu, který nemůže splnit, tak je to čistý podvod a není co řešit!
Nikdy bych s ním už nechtěl mít nic společného...
:-!
Rozbalit vlákno
3
30. 7. 2013 13:01
Re: no.. doufám, že ne a u Suzuki si zachovají rozum
Jestli si myslíš, že jsou firmy ála Suzuki takto lehkomyslné, tak čti raději Hochy od Bobří řeky...
Avatar - Ja Prvni 123
30. 7. 2013 13:12
Re: no.. doufám, že ne a u Suzuki si zachovají rozum
osobní útoky místo argumentů... jdu si raději číst ty Hochy od Bobří řeky.
A ano - umím si představit, že byli tak "lehkomyslní", že uvěřili prohlášení top managementu velké německé firmy... a to neměli dělat.
:-!
30. 7. 2013 13:24
Re: no.. doufám, že ne a u Suzuki si zachovají rozum
Ty jsi nějak přecitlivělej, ne?
Kde vidíš jaký osobní útok?
Můj názor je počkat na seriózní zprávy ze seriózních zdrojů a nedělat rychlé soudy dle článku od anti-VW crew.
30. 7. 2013 11:46
průser
Myslel jsem že bude od vw pro suzuki pokoj. Myslim že motory fiat jsou lepší než ty od vw. VW je normální parazit, kterej chce největší moc v automobilovém průmyslu. Určitě mu nejde o to aby dal suzuki nějakou technologii...... což je dobře pro suzuki ;-)
Rozbalit vlákno
4
30. 7. 2013 13:02
Re: průser
Konečně někdo, kdo v tom má jasno >:D
Avatar - Ja Prvni 123
30. 7. 2013 13:09
Re: průser
no - důležitý je, že ty tomu rozumíš... co kdyby ses vyjádřil k obsahu článku, místo útoků na diskutující?
Kvůli takovým jsem sem přestal chodit - tak já zase jdu.
30. 7. 2013 13:24
Re: průser
To je tvůj boj, cíťo.
Avatar - Ham.
30. 7. 2013 15:38
Pozice VW v Asii není příliš významná
a na to přišel autor jak? VW a jeho značky prodávají v Asii přes 35% své produkce, v EU pro srovnání 33%. V absolutních číslech skoro 3,5 mio aut. Obávám se, že autor nemá ani základní přehled o autoprůmyslu.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 15:40
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Nebuď na něj krutej, holt autor článku z kterýho to přepsal udělal chybu.. >:-[]
Avatar - Ham.
30. 7. 2013 15:55
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Autor originálního článku z kterého je to opsané žádnou chybu neudělal (Bloomberg), pan Fokt opsal pár faktů z tohoto článku a doplnil to svými chybami.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 16:01
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Tak to sorry, myslel sem že jako obvykle použil Google překladač a pak to už sobě nečet. Úroveň a znalosti některejch profesionálů sou fakt tristní >:D
30. 7. 2013 20:05
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Úroveň znalostí autora tohoto článku je klasika: VW + zbytek německé produkce = :no: , japonská produkce = :yes: a v tom je celý problém objektivity.
Avatar - WinDiesel
30. 7. 2013 16:04
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Tomu se říká tvůrčí přístup.
To o nevýznamné pozici VW v Asii je na "zlatou šaltrpáku". Zdá se že autor článku neví kde leží Čína.
Na druhou stranu - ve státě, kde se to hemží losery-odborníky, kteří sedí na svých místech jen díky známým a kamarádům, nemůžeme očekávat profesionalitu od každého pisálka bez kvalifikace.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 16:16
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Ty snad nejseš fanda Honzy z chalupy [odkaz] nebo důchodkyně "vařím o víkendu do krabiček a pak to jíme celý týden"? [odkaz]
Avatar - WinDiesel
30. 7. 2013 19:45
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Toho prvního jsem nepoznal a ................. ne. Z čeho usuzuješ, že bych mohl být jejich fanda? :-)
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 20:06
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Asi sem to blbě formuloval, doufám že nejseš >:-[]
Ale loseři jsou tady všude na všech funkcích, bohužel i na těch dost vysokejch. A tomu nepoznanýmu se pro jeho charakter řiká ŽELÉ a momentálně je Ministrem financí. Takže nějakej Fokt..
30. 7. 2013 19:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 7. 2013 17:03
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Záleží na tom jak se to bere. Na spoustě asijských trhů je VW zcela bezvýznamná automobilka, např. Japonsko z cca 5 milionů aut je cca 1% od VW, v Jižní Koreji (cca 1,5 milionu aut), Thajsku (cca 1,4 milionu aut) nebo Indonesii (cca 1,2 milionu aut) jsou to desetinky procenta (např. v Indonesii je podíl VW 0,1%) atd.
VW (jako koncern) je úspěšný hlavně v Číně kde má 14 % trhu (2 miliony z celkových cca 14 milionů).
Avatar - Ham.
30. 7. 2013 17:21
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
V Japonsku a v Jižní Korei jsou všechny neasijské automobilky bezvýznamné a vzhledem k nacionalistickému cítění těchto trhů si určitě nikdo nedělá ambice tam prorazit včetně VW. To podstatné z Asie je Čína a během 10-20 let pravděpodobně přibude Indie. To je trh který je zatím velmi chudý, ale časem může vyrůst do rozměrů podobných Číně (počty jsou slušné již nyní, ale trh je orientován na ty nejlevnější auta, což není moc výhodné).
Avatar - Ja Prvni 123
30. 7. 2013 17:43
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
vy jste fakt legrační, vy nadšenci koncernu... trh, kde VW není za hvězdu je nepodstatný.
Ta Indie podstatná je? Ale tam má VW taky podíl jen nějakých 2,5%... a i takovej Hyundai přes 16%... tak to asi taky nebude důležitej trh, ne?
>:-[]
30. 7. 2013 19:01
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Ukaž mi nějakou nejaponskou automobilku, která je silná v Japonsku a to stejné mi ukaž v J. Korei. Tohle jsou nejen v Asii velmi netypické trhy.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 19:25
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Proč jen Jižní Korei? :-)
Avatar - Ham.
30. 7. 2013 20:04
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Legrační jsou především ti, co přehazují VW, že nemá větší podíl v Japonsku a dávají tak na odiv svou hloupost a neinformovanost. V Japonsku má totiž VW zdaleka nejsilnější pozici ze všech dovozců a Golf je tam s náskokem nejprodávanější dovozové auto. :-)
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 20:11
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
S tržnim podílem 1% kterej drží VW v Japonsku bych s tim "zdaleka" až tak nemával >:-[]
Avatar - Ham.
30. 7. 2013 20:23
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Je to 1,8% (prodává tam Audi i Porsche). Nejaponské koncerny s výjimkou VW, Mercedesu 1% a BMW 1,1% tam prodávají doslova kulové.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 20:33
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
:yes: >:D
A u BMW si taky připočet prodeje Rollsu a Mini? >:-[]
Avatar - Ham.
30. 7. 2013 20:56
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Jistě, BMW 0,8%, Mini 0,3%
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2013 21:04
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
:yes: :-)
31. 7. 2013 07:00
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Jakou hloupost a neinformovanost ? Podíl VW na trhu v Japonsku je zanedbatelný a to, že z nejaponských automobilek je na tom nejlíp na tom nic nemění.
VW má významný podíl jen v Číně, v ostatních asijských zemích je jeho podíl malý nebo zcela zanedbatelný a to je to o čem podle mě psal autor ve svém článku. Nic víc, nic míň.
31. 7. 2013 07:07
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Golf s náskokem nejprodávanější dovozové auto v Japonsku ? To platilo v roce 2012, letos už ne.
Prodeje za 1-6/2013:
1. Golf - 8.395 aut
2. Mini - 8.298 aut
3. BMW 3 - 7.783 aut

Rozdíl mezi Golfem a Mini je necelých 100 aut. Navíc prodeje Golfu v Japonsku letos spadly o 35 %, Mini rostlo o 1 %, takže do konce roku může být první Mini.
30. 7. 2013 19:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.