Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen a Suzuki se možná nakonec dohodnou

Michal Fokt Michal Fokt 30. 7. 2013 • 17:18
57
Aliance koncernu VW se Suzuki zatím nedopadla příliš šťastně, ale obě strany dávají ještě vzájemnému spojenectví jednu poslední šanci, než dojde k arbitráži.

Aliance značek Suzuki a Volkswagen vypadala jako výborný nápad. Suzuki je na domácím trhu i v okolních zemích velmi silné a naopak v Evropě jen živoří, zatímco VW je jedničkou v Evropě a jeho pozice v Asii není příliš významná, nehledě na možnost spojit své síly na americkém trhu, kde mají obě strany co dohánět.

Ovšem pokud můžeme věřit dostupným informacím, Suzuki zlákal hlavně přístup k hybridní technice, kterou disponují jeho konkurenti na domácím trhu a VW slíbil takovou dodat. Jenže se poté, co VW získal v Suzuki nezanedbatelný 19,9% podíl, ukázalo, že VW nemá v tomto ohledu Japoncům co nabídnout a ti se od té doby snaží z aliance vystoupit.

Navíc se natruc Volkswagenu obrátili ohledně dieselových motorů na Fiat, což za porušení dohod považují pochopitelně ve Wolfsburgu. V mezičase proběhl pro Suzuki úspěšný soudní spor o používání označení GTI a obě finančně propojené strany tak přešly do otevřené války, kterou chce Suzuki vyřešit arbitráží, jejímž cílem je prokázat neplnění smlouvy ze strany VW a tím pádem anulování dohody a vrácení vzájemných podílů.

Ovšem i navzdory problémům si analytici myslí, že spojenectví Suzuki a VW může být pro obě strany přínosem a radí, aby si vše ještě v klidu a s chladnou hlavou rozmyslely. A k tomu by opravdu mělo dojít, v Londýně probíhají za zavřenými dveřmi jednání, jejichž cílem je dát alianci se slušným potenciálem do budoucna poslední šanci na existenci. Pokud nebudou úspěšné, přijde na řadu taktéž v Londýně sídlící arbitr.

Ať už dopadnou jednání jakkoli, jisté je, že minimálně co se Ameriky týče, pro Suzuki už je asi pozdě, po bankrotu tamní automobilové divize se z USA a Kanady stáhla a návrat lze jen těžko předpokládat.

Související články

Témata
1. 8. 2013 11:37
Re: spolu-práca
V tvém případě opravdu netuším...
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2013 20:12
Re: spolu-práca
>:D >:D >:D >:-[]
Kdo to vymyslel že my sme homo sapiens sapiens (člověk moudrý)? >:D >:-[]
31. 7. 2013 14:38
Re: spolu-práca
Podívej, je mi jasné, že bys byl extrémně rád, kdyby nenáviděný VW utřel hubu a Suzuki si vysoudilo miliardy, ale z toho, co jsem zatím četl mimo ACZ vyplývá, že jediný, kdo porušil dohodu, je právě Suzuki a to nákupem motorů od Fiatu. Jestli měl VW nějak vymíněno, že se tohle nestane, nevím, ale to bude patrně to, o čem bude u soudu největší debata.
31. 7. 2013 07:07
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Golf s náskokem nejprodávanější dovozové auto v Japonsku ? To platilo v roce 2012, letos už ne.
Prodeje za 1-6/2013:
1. Golf - 8.395 aut
2. Mini - 8.298 aut
3. BMW 3 - 7.783 aut

Rozdíl mezi Golfem a Mini je necelých 100 aut. Navíc prodeje Golfu v Japonsku letos spadly o 35 %, Mini rostlo o 1 %, takže do konce roku může být první Mini.
31. 7. 2013 07:00
Re: Pozice VW v Asii není příliš významná
Jakou hloupost a neinformovanost ? Podíl VW na trhu v Japonsku je zanedbatelný a to, že z nejaponských automobilek je na tom nejlíp na tom nic nemění.
VW má významný podíl jen v Číně, v ostatních asijských zemích je jeho podíl malý nebo zcela zanedbatelný a to je to o čem podle mě psal autor ve svém článku. Nic víc, nic míň.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku