Novinky
"A je to," oddechl si Luigi, když dotáhl poslední matici na posledním osmiválci o objemu 4,3 litru pro Ferrari F430, který kdy v továrně ve slunné Itálii bude vyroben. Ještě si dopřál poslední spokojený pohled na to nablýskané kovové srdce, které snad ani nevypadalo na to, že v něm dříme 490 Italských plnokrevníků, a vyrazil domů. "Tenhle konkrétní kousek," špekuloval cestou z továrny a drbal se při tom pod knírem, "bude pohánět stříbrnou čtyřistatřicítku se zlatým pruhem. Není to jen skvělý motor, který udělí vozu zrychlení na stovku za méně než čtyři vteřiny, je to také hudební nástroj. Všechny ostatní sporťáky na okruhu řvou, Ferrari tam zpívají."
Venku stále ještě svítilo slunce a Luigi měl skvělou náladu. Svojí práci prostě miluje. :yes:
Venku stále ještě svítilo slunce a Luigi měl skvělou náladu. Svojí práci prostě miluje. :yes:
Čím vším se liší 4,3 V8 v F430 a v Californii? California má nepatrně menší objem a nižší výkon, ale je tam nějaký další rozdíl?
Ricardo - je. V ceně a pak taky v tom jak ta auta vypadaj. Calif je moc hezká, nicméně harmonie a šmrncu 430 a to nemluvim o 360 (anebo Modeně) prostě nedosahuje. Mám k ní stejnej vztah jako k Maserati posuď 3200 GT a současnému kupé. Nová auta jsou sice bezesporu dokonalejší, rychlejší, bezpečnější a asi i řiditelnější pro méně zkušené šoféry/ky, nikoliv však (pro mnohé) hezčí a přítažlivější. Abych ti to přiblížil osobněji, podívej se na starší kupé od Jaguaru a pak na nejnovější XK... možná se i shodnem... 😉 :-!
P.S. jestli ta 450 bude mít zadek jako na těch "fotkách" pak tedy pánbůh potěš... 8-s
P.S. jestli ta 450 bude mít zadek jako na těch "fotkách" pak tedy pánbůh potěš... 8-s
Ahoj Pierro, to jsme se nepochopili - já jsem myslel na rozdíl přímo v těch motorech - jestli je to stejná konstrukce, nebo Ferrari postavilo pro Californii úplně nový motor, i když se skoro stejným objemem.
Na Californii zatím názor nemám, k F430 jsem si "hledal cestu" hodně dlouho, ale dneska ho beru jako nejlepší auto v dané kategorii - před 997, Gallardem i GT-R.
Jinak já jsem samozřejmě spíš na ty starší auta, kvůli designu, relativní jednoduchosti a úplně jinýmu pocitu z řízení. Navíc ono spoustu aut, co se dneska zdají být zajímavý a atraktivní prověří čas a pak se zjistí, že v nich třeba to kouzlo vůbec není.
Na Californii zatím názor nemám, k F430 jsem si "hledal cestu" hodně dlouho, ale dneska ho beru jako nejlepší auto v dané kategorii - před 997, Gallardem i GT-R.
Jinak já jsem samozřejmě spíš na ty starší auta, kvůli designu, relativní jednoduchosti a úplně jinýmu pocitu z řízení. Navíc ono spoustu aut, co se dneska zdají být zajímavý a atraktivní prověří čas a pak se zjistí, že v nich třeba to kouzlo vůbec není.
tak čoveče u těch motorů si nejsem tak uplně jistej ale myslím, že se jedná (pro californii) o motor nový anebo alespoň výrazně upravený. Spíše však trvám na motoru novém.
Jestli je F430 nejlepší ve své kategorii je otázkou, slušná konkurence tu rozhodně existuje a je jen otázkou každého z nás co by se asi líbilo a sedlo více. Jak si sám psal je tu Gallardo, Porsche 997 (Turbo či GT2), Nissan GT-R, koneckonců i Maserati Coupé, Aston Martin DB9, Jaguar XKR, Mercedes SL63AMG, BMW M6, Audi R8 atd... nemluvě o malovýrobcích.. no sám ani nevím po čem by sáhnul mít tyhle možnosti. Ale jsem spíše povahy klidné, takže by zřejmě došlo na toho Astona... 😉 Jaké kouzlo budou jednou mít tyhle auta posoudí až naše děti, nebo spíše vnuci. Zatím je beru taková jaká jsou...
Ale jsem podobně jako ty spíše staromil, takže to zatím nijak neřeším. Nicméně jestli má Ferrarri 450 vypadat jako bastl současné 430 a McLarenu F1 beru to jako designérský krok vedle... :-!
Jestli je F430 nejlepší ve své kategorii je otázkou, slušná konkurence tu rozhodně existuje a je jen otázkou každého z nás co by se asi líbilo a sedlo více. Jak si sám psal je tu Gallardo, Porsche 997 (Turbo či GT2), Nissan GT-R, koneckonců i Maserati Coupé, Aston Martin DB9, Jaguar XKR, Mercedes SL63AMG, BMW M6, Audi R8 atd... nemluvě o malovýrobcích.. no sám ani nevím po čem by sáhnul mít tyhle možnosti. Ale jsem spíše povahy klidné, takže by zřejmě došlo na toho Astona... 😉 Jaké kouzlo budou jednou mít tyhle auta posoudí až naše děti, nebo spíše vnuci. Zatím je beru taková jaká jsou...
Ale jsem podobně jako ty spíše staromil, takže to zatím nijak neřeším. Nicméně jestli má Ferrarri 450 vypadat jako bastl současné 430 a McLarenu F1 beru to jako designérský krok vedle... :-!
vidíš, zapomněl jsem ještě na Ameriky... Vette je za ty peníze super nabídka a mimochodem i pohledné auto. Viper už je dražší, a Ford GT pak nejdražší. Nicméně do tohoto spolku asi také bez řečí patří... 😉
No Astony bych viděl vždycky spíš jako GT, i když v případě DBS a V8 Vantage hodně ostrý. Třeba takovou DBS bych preferoval před 599 GTB, i když to Ferrari je (pravděpodobně) výrazně rychlejší.
No a Viper mě taky rozhodně nenechává klidným. Corvette je mně v aktuální generaci srdečně lhostejná a 997, i když podle všech testů hodně dobrý auto, prostě vypadá jako hračka a to se mně prostě nelíbí. Navíc na okruhu v Brně je dobře vidět, jak 997 na F430 v zatáčkách ztrácí.
Takže až vyrostu, skočím do jeté F430 😄 a nebo toho Vipera, ale to je úplně jiný "živel"
No a Viper mě taky rozhodně nenechává klidným. Corvette je mně v aktuální generaci srdečně lhostejná a 997, i když podle všech testů hodně dobrý auto, prostě vypadá jako hračka a to se mně prostě nelíbí. Navíc na okruhu v Brně je dobře vidět, jak 997 na F430 v zatáčkách ztrácí.
Takže až vyrostu, skočím do jeté F430 😄 a nebo toho Vipera, ale to je úplně jiný "živel"
ricardo jak se salonem?? 😉
California je IMHO nic moc, zdá se mi strašně vysmátá zepředu (to by nevadilo)[odkaz] a hnusná zezadu, ten spodek by byl hezkej možná na nějakým malým sporťáčku Fiat, ale na Ferrari? [odkaz] Možná to dělá ta fotka, ale i ty velké plochy (mezi světly a vysoké plochý boky) a pak shluky detailů, vytváří pro mě nepohledný kontrast. A ty couvačky... Ty prostě vypadaj jak světla ze Z4ky >😁 ;-\
Z těch tří bych jednoznačně bral F430, líbí se mi ve všem víc, vč. těch zadních lamp "z Enza". Na F360 se mi neskutečně nelíbí (nechci psát hnusí) přední světla, ta barva pod sklem je hnus, podobně to má třeba i nová 'vette. Přijde mi to jak kdyby si nabral po cestě kus igelitu přes světla.
Z těch tří bych jednoznačně bral F430, líbí se mi ve všem víc, vč. těch zadních lamp "z Enza". Na F360 se mi neskutečně nelíbí (nechci psát hnusí) přední světla, ta barva pod sklem je hnus, podobně to má třeba i nová 'vette. Přijde mi to jak kdyby si nabral po cestě kus igelitu přes světla.
micko, klid, u tý 360 je vidět, že nemáš to správný zralý voko... >😒] barva pod sklem vypadá jinak u Buragga a jinak u skutečnýho vozu. Chce to zachovat klidnou hlavu a někde si ty světla nastudovat. Pak budeš vrnět blahem i nad plakátem co máš doma na záchodě... >😒] Jinak jak je chlape?? Chystáš Brno?? 😉
360 jsem viděl dostatečně dlouho live, a zejména v červený je to děs (ty světla). Californii jsem naživo neviděl, ale světla ze Z4 jako couvačky jsou na mě moc 😉 Brno? To je kde? >😒] PS. na záchodě mám plakát Fabie HTP 😉
Já musim naopak prohlásit, že California na mě na první pohled ( na živo ) udělala obrovský dojem. 360 považuji stále za jedno z nejelegantnějších. Naopak 430 jsem chvilku "hledal". Vypadá sice "ostřeji" než 360, ale občas se mi tam objeví trocha "disharmonie" v podobě otvorů pro přívod vzduchu na zádi - relativně hranaté dole a skoro kulaté ( oválné ) nahoře.
California mě ( hlavně v porovnání s 360 ) velmi překvapila dojmem kompaktnosti a "malosti" (malé rozměry). Velmi "příjemné" "malé" uhlazené GT. Prostě tak trochu "jiný" model Ferrari.
Nicméně (čistě osobně) Ferrari velmi uznávám a je to parádní kus techniky a historie, ale z Lamborghini si vždy sednu na pr*el.
California mě ( hlavně v porovnání s 360 ) velmi překvapila dojmem kompaktnosti a "malosti" (malé rozměry). Velmi "příjemné" "malé" uhlazené GT. Prostě tak trochu "jiný" model Ferrari.
Nicméně (čistě osobně) Ferrari velmi uznávám a je to parádní kus techniky a historie, ale z Lamborghini si vždy sednu na pr*el.
O tobě je známý, že to vždycky moc řešíš >😁 No se zhodnocením světel na 360 souhlasím, na ní mě to ale nevadí (u Corvetty C6 mě to s*re a považduju to za kopírování Ferrari).
Californii jsem naživo ještě nezkoumal, nedivil bych se ale, kdyby to bylo podobně jako s F430, tzn. že na mě zapůsobí až časem. Ale může to být i jako s 612 Scaglietti, která mě dodnes neoslovila.
Californii jsem naživo ještě nezkoumal, nedivil bych se ale, kdyby to bylo podobně jako s F430, tzn. že na mě zapůsobí až časem. Ale může to být i jako s 612 Scaglietti, která mě dodnes neoslovila.
To jo no, každopádně ta stříbrná se zlatým pruhem je pěkná. Mě se 612 pro změnu líbí, každopádně nejvíc se mi stejně, po počáteční nejistotě, líbí 599. California by zepředu šla, aspoň se tváří pozitivně, ale jak píšu výše, ten zadek.. 8-s
Jo 599 se mně líbí designem i technicky. Akorát jak jsem psal výš - proč v takové kategorii (napůl GT s V12) uvažovat o Ferrari když můžeš mít Astona. A nebo několik Fábii >😁
To jo, bylo to myšleno v rámci Ferrari. DB9 se mi už zajídá, ne že by mi stálo před barákem, ale každý ho chce a je takový, no až moc dokonalý. Když V12 vepředu, tak Vanquish (ale to je mimo, když už se nevyrábí). Pro mě je volba jasná, nejsem náročnej na výkon, ani na prestiž - resp. v levnějším autě, bych se necítil hůř. Po faceliftu je XKR nádherný a i když je to jen V8, tak v Astonu, kterej už nedělaj ani v UK (motory jsou myslím GER), tak by mi nebylo líp. A zbylo by i pár peněz třeba na to HTPčko v XJS. 😉 >😁
Len 310g/km, dvojstupňová prevodovka... :-! :-!
Zajímá mě technický rozdíl mezi těma dvouma motorama. To jsem nikde zatím nevypátral, čísla si můžu najít sám. Ale díky 😉
Je to škoda, že každá výrobní řada se u nich vyrábí tak krátce...
430 se mi fakt hodně líbila a měla super zvuk ... podle mě to bylo nejhezčí a nejlepší F. současnosti... i design byl pěkný - nejhezčí se mi ale stejně zdálo 355 ...
😄
430 se mi fakt hodně líbila a měla super zvuk ... podle mě to bylo nejhezčí a nejlepší F. současnosti... i design byl pěkný - nejhezčí se mi ale stejně zdálo 355 ...
😄
Zase na druhou stranu, pro me byla F430 vzdy "jen" silne prepracovanou F360.
P.S.: pokusim se vystrachat nejake fotky
[odkaz]
Me se jeste v listopadu vnucovali az do kancelare...jak se rychle klucina vyparil, kdyz jsem zacal mluvit o 10-ti a nadavkem pridal, ze v "eckach" >😒]