Novinky
V historických centrech měst (beru v potaz hlavně Prahu a Brno) bych provoz omezil tak radikálně a nekompromisně, že by řidiči rádi vzpomínali na třicetikilometrovou rychlost... :-!
Já být tebou, zakážu vstup do centra i lidem a turistům, protože i člověk produkuje CO2 a jiné škodliviny škodící památkám. Když jsem videl na Karlově mostě, jak ho každý osahá a hladí, plive atd., tak by to těm památkám taky prospělo, co ty na to?? 😉
Nevšiml sem si na Karlově mostě nikdy žádných výtluků, vyjetých kolejí a prasklin od každodenního provozu.
Roky už tam každodenní provoz není, možná proto.
mozna proto jsou turisti a jejich CO2 naprosto minimalni problem.
Turisti, vůbec všichni lidi a živočichové vyprodukují daleko více CO2 a CH4, případně NH3 (skleníkové plyny, ty hlavní) než jakákoli doprava .....
Takze jeden clovek vyprodukuje za jeden den vic skodlivin, nez jedna dieselova octavia?
A ja si rikal, proc jsou nase tresne na zahrade plne olova a nerostou. Chodim ke stromu moc blizko.. >😁
A ja si rikal, proc jsou nase tresne na zahrade plne olova a nerostou. Chodim ke stromu moc blizko.. >😁
Jsi trošku mimo mísu. Mrkni se, kolik CO2 vyprodukuje skot, např. kráva a pod. Budeš mile překvapen, pak se budeš cítit trapně za to, co tu píšeš za blbosti. 😉
Mimo mísu jsi ty, a to totálně. Skot sice vyprodukuje hodně CO2, ale jen tolik, co ho rostliny stáhnou ze vzduchu fotosyntézou při tvorbě organických látek. Žádná rostlina ani živočich se nepodílí na zvyšování CO2 ve vzduchu, jen jsou součástí jeho koloběhu. Kdežto jakékoliv spálené fosilní palivo jeho absolutní hodnotu v atmosféře zvyšuje. O tom ten problém je, kdo argumentuje krávama, je ...................... . 😉
Opět jsi mimo mísu. V době zvyšování populace lidí na Zemi, kdy za posledních 100 let se náš počet zvýšil cca ze 2mild na 7mild, zvýšil se i úměrně tomuto počtu počet hovězího a vepřového, toho sis možná všiml. Tím se zvýšilo i co?? No, hnůj a podobný věci produkující při zažívání tato zvířata, s tím související rostoucí hodnoty metanu, co2 a jiných plynů od těchto zvířat... Bohužel počet rostli klesá...(např. pralesy, lesy, atd.), takže ten tvůj koloběh se trošku vychyluje >😒]
Snižování emisí a hluku je nutné. Tam, kde město snížilo rychlost z 80 na 50 jezdím předpisově na dvojku. Když tam šoupnou třicítku, já tam šoupnu jedničku. Zrovna v Dejvicích jezdím často, tak se obyvatelé Prahy 6 můžou těšit na téměř neslyšitelný zvuk dieselu jedoucího na jedničku a z toho plynoucích emisí jak z elektromobilu. >😒] Bravo Praho! :yes:
Asi jak stárnu, tak čím dál častěji uvažuji nad přehodnocení svého plánu na pořízení budoucího youngtimera (rozuměj téměř současníka a zagarážovat s veteránským výhledem) za oldtimera z US produkce. Honění šotoliny mne s věkem pomalu ale jistě opouští, ale honění zvuku a stylu přichází. Tedy V8 a minimum 5l. Spotřeba ? Sláskou mu dopřeji. Vždyť když ji miluješ, není co řešit.
Oni ti tu radost dříve či později překazí. Ve jménu humanity a zelené planety. potom přijedou Číňani ve svých tancích s emisní normou Euro minus 5 a zavedou jiné pořádky, kde budeme mít rázem úplně jiné starosti.
Tak ať ti to vyjde 😄
Hm hm?
[odkaz]
Já bych výhledově docela chtěl Alfu Giulii 2000 Berlinu, co jsem se v tom projel tak si říkám, že by to na víkendové výlety mohlo být fajn 😄 A v Itálii jsou doslova za pár korun.
Osmivál to sice není, ale člověk musí vyjít s tím co má.
Hm hm?
[odkaz]
Já bych výhledově docela chtěl Alfu Giulii 2000 Berlinu, co jsem se v tom projel tak si říkám, že by to na víkendové výlety mohlo být fajn 😄 A v Itálii jsou doslova za pár korun.
Osmivál to sice není, ale člověk musí vyjít s tím co má.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ked je niekde 30ka a ja tam zarvem dvojku a vytočím motor, spotrebu mám okolo 14 litrov, tak nech mi nik nevraví, že produkujem menej spalín ako na 4ke pri (plynulej) 50ke, ked mám spotrebu okolo 4,7-5,6 ... nevravím o hluku, lebo mať 1900-2100 otáčok pri 50ke a mať 2700 pri 30ke..
Ved tadial idem pomalšie, týmpádom púšťam viac spalín a ešte im tam robím hurhaj o nejaké minúty navyše.. ako je toto riešenie menej škodlivé?
Počet áut sa nezmení, čiže sa len predĺži špička a o to dlhšie budú mať pod oknami autá..
lebo tých xyz áut, ktoré by tadial prešli za hodinu, takto pôjdu hodinu a pol.. no neviem, čo by mi bolo milšie.
Ved tadial idem pomalšie, týmpádom púšťam viac spalín a ešte im tam robím hurhaj o nejaké minúty navyše.. ako je toto riešenie menej škodlivé?
Počet áut sa nezmení, čiže sa len predĺži špička a o to dlhšie budú mať pod oknami autá..
lebo tých xyz áut, ktoré by tadial prešli za hodinu, takto pôjdu hodinu a pol.. no neviem, čo by mi bolo milšie.
prostě kdo chce bydlet v tichu a dýchat vzduch, který není vidět, musí se odstěhovat někam mimo střed města. Můžou dát každých 5 metrů retardér, přikázat 30 km/h a stejně se tím nevyřeší nic. Když někudy potřebuje projet 1000 lidí, prostě tam projede, vzduch zasviní a nadělá hluk. Jestli pojede pomaleji, dýl a z větší spotřebou nebo rychleji a ekologičtěji, to už je celkem jedno.
U nás "kočárové komando" vyřvalo 30 km/h v celé čtvrti. Nedodržuje to nikdo, ani autobusy MHD, ani cyklouni. Tak pomalu se prostě jet nedá, to je o nervy. Komando chtělo i příčné prahy v kopci kudy jezdí autobus. Až to prosadí, tak se určitě ovzduší podstatně zlepší - všichni víme, kolik sazí vyrobí autobus při rozjezdu...
U nás "kočárové komando" vyřvalo 30 km/h v celé čtvrti. Nedodržuje to nikdo, ani autobusy MHD, ani cyklouni. Tak pomalu se prostě jet nedá, to je o nervy. Komando chtělo i příčné prahy v kopci kudy jezdí autobus. Až to prosadí, tak se určitě ovzduší podstatně zlepší - všichni víme, kolik sazí vyrobí autobus při rozjezdu...
Odumřelý řidiči budou zkompostováni a použiti na výrobu bio plynu.