Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Praha se po roce opět zpomalí, přibudou další plošné třicítky

Jan Mička
Diskuze (30)
Po roce se opět můžeme „těšit“ na další omezení rychlosti v pražských ulicích. Pozor si budeme muset dát v Dejvicích, Bubenči a na Žižkově.

Dle odborníků má snížení rychlosti v některých městských částech Prahy pozitivní dopad na životní prostředí. Jednak by se mělo v ulicích vyskytovat méně škodlivého oxidu uhličitého, ale také dojde ke snížení hluku přibližně o 3 dB. V letních měsících se rovněž počítá se zvýšeným pohybem cyklistů a chodců, kterým z hlediska bezpečnosti úprava rychlosti jednoznačně prospěje.

Najdou se však i tací, kterým souvislost mezi snížením rychlosti a nižším množstvím emisí CO2 nepřijde až tak zjevná. Automobily totiž do oblastí najíždějí na nižší rychlostní stupně, což může kvůli vyšším otáčkám motoru z dlouhodobého hlediska emise naopak zvýšit. Z toho pohledu je na zvážení, zda omezit rychlost klasickou místní úpravou nebo retardéry. V obou případech by měla zůstat zachována plynulost dopravy.

Rychlostní omezení v Karlíně, které radnice zavedla loni, přineslo kýžené ovoce. Na tomto základě došlo k započetí prací na „třicítkách“ také v Praze 6 v ulicích Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem a v oblastech Zadní Jiviny, Pod Juliskou, Břevnov I, Pohořelec, Malý Břevnov a Baba. Na dobré cestě je i zavedení zón v Praze 3. Okolí náměstí Jiřího z Poděbrad, kterého se omezení primárně týká, bude ohraničeno ulicemi Vinohradská, Jičínská, Ondříčkova a Milešovská. Konečné řešení však vykrystalizuje až z porady s místními obyvateli.

Tím to ale nekončí. Omezení plánuje i Praha 10 v Zahradním Městě a okolo ulice Jahodová. Zavedení třicetikilometrového rychlostního limitu má v této oblasti vejít v platnost ještě letos.

Jan Mička
Diskuze (30)
2. 8. 2013 23:28
Utahování šroubů nikam nevede,
prostě kdo chce bydlet v tichu a dýchat vzduch, který není vidět, musí se odstěhovat někam mimo střed města. Můžou dát každých 5 metrů retardér, přikázat 30 km/h a stejně se tím nevyřeší nic. Když někudy potřebuje projet 1000 lidí, prostě tam projede, vzduch zasviní a nadělá hluk. Jestli pojede pomaleji, dýl a z větší spotřebou nebo rychleji a ekologičtěji, to už je celkem jedno.
U nás "kočárové komando" vyřvalo 30 km/h v celé čtvrti. Nedodržuje to nikdo, ani autobusy MHD, ani cyklouni. Tak pomalu se prostě jet nedá, to je o nervy. Komando chtělo i příčné prahy v kopci kudy jezdí autobus. Až to prosadí, tak se určitě ovzduší podstatně zlepší - všichni víme, kolik sazí vyrobí autobus při rozjezdu...
2. 8. 2013 12:33
nerozumiem
ked je niekde 30ka a ja tam zarvem dvojku a vytočím motor, spotrebu mám okolo 14 litrov, tak nech mi nik nevraví, že produkujem menej spalín ako na 4ke pri (plynulej) 50ke, ked mám spotrebu okolo 4,7-5,6 ... nevravím o hluku, lebo mať 1900-2100 otáčok pri 50ke a mať 2700 pri 30ke..
Ved tadial idem pomalšie, týmpádom púšťam viac spalín a ešte im tam robím hurhaj o nejaké minúty navyše.. ako je toto riešenie menej škodlivé?

Počet áut sa nezmení, čiže sa len predĺži špička a o to dlhšie budú mať pod oknami autá..
lebo tých xyz áut, ktoré by tadial prešli za hodinu, takto pôjdu hodinu a pol.. no neviem, čo by mi bolo milšie.
Avatar - Barrichello
2. 8. 2013 09:27
Re: 30 je pořád hodně
:yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
2. 8. 2013 08:57
Re: Secesi nečistota provozu nevoní...
A kolikrát jsi propadl do jeslí? :-!
Avatar - Hittman
2. 8. 2013 08:33
Re: Secesi nečistota provozu nevoní...
Ne, jen mateřskou ;-)