Praha se po roce opět zpomalí, přibudou další plošné třicítky
Dle odborníků má snížení rychlosti v některých městských částech Prahy pozitivní dopad na životní prostředí. Jednak by se mělo v ulicích vyskytovat méně škodlivého oxidu uhličitého, ale také dojde ke snížení hluku přibližně o 3 dB. V letních měsících se rovněž počítá se zvýšeným pohybem cyklistů a chodců, kterým z hlediska bezpečnosti úprava rychlosti jednoznačně prospěje.
Najdou se však i tací, kterým souvislost mezi snížením rychlosti a nižším množstvím emisí CO2 nepřijde až tak zjevná. Automobily totiž do oblastí najíždějí na nižší rychlostní stupně, což může kvůli vyšším otáčkám motoru z dlouhodobého hlediska emise naopak zvýšit. Z toho pohledu je na zvážení, zda omezit rychlost klasickou místní úpravou nebo retardéry. V obou případech by měla zůstat zachována plynulost dopravy.
Rychlostní omezení v Karlíně, které radnice zavedla loni, přineslo kýžené ovoce. Na tomto základě došlo k započetí prací na „třicítkách“ také v Praze 6 v ulicích Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem a v oblastech Zadní Jiviny, Pod Juliskou, Břevnov I, Pohořelec, Malý Břevnov a Baba. Na dobré cestě je i zavedení zón v Praze 3. Okolí náměstí Jiřího z Poděbrad, kterého se omezení primárně týká, bude ohraničeno ulicemi Vinohradská, Jičínská, Ondříčkova a Milešovská. Konečné řešení však vykrystalizuje až z porady s místními obyvateli.
Tím to ale nekončí. Omezení plánuje i Praha 10 v Zahradním Městě a okolo ulice Jahodová. Zavedení třicetikilometrového rychlostního limitu má v této oblasti vejít v platnost ještě letos.