Ekonomika
klesol aj trh ale kupodivu niektore znacky rastli a lada to nebola.... lada potrebuje obmenu modelovej ponuky a nove modely.... rusko tiez nebude stale 20 rokov pozadu za okolitym svetom a tak je jasne ze stare lady uz nemaju velku sancu.... trh sa tam uz tiez dostava na inu uroven a rastie zaujem o kvalitne a moderne auta... lada je sice ruska jednicka ale dlho to uz byt nemusi... s touto modelovou ponukou aku maju je vlastne pozicia jednicky viacmenej zazrak.... nic proti lade mam ju rad ale voci konkurencii z europy uz jej postarsie modely nemaju sancu a nizkou cenou donekonecna lakat zakaznikov nebude lebo aj rusi si uz potrpia na bezpecnost kvalitu na dizajn a spotrebu a komfort ... a nie su uz taki chudobni ako pred 20 rokmi a radi si kupia kvalitne zahranicne auto.... ak lada nepride s niecim novym tak o rok o dva moze byt jej pozicia jednicky uz vazne ohrozena....
dobre sa dari renaultu ktory tam pod znackou renault predava daciu duster velmi uspesne, kia a hyundai tiez velmi pekne predaje... zvlast kia pred hyundaiom je pre mna prekvapko... za mna spokojnost.... rusky trh je skutocne velmi pestry a zaujimavy :yes:
dobre sa dari renaultu ktory tam pod znackou renault predava daciu duster velmi uspesne, kia a hyundai tiez velmi pekne predaje... zvlast kia pred hyundaiom je pre mna prekvapko... za mna spokojnost.... rusky trh je skutocne velmi pestry a zaujimavy :yes:
Gilgit
Lada Kalina mela v prvním pololetí slabsí výsledek, protoze AvtoVAZ precházel na Kalinu 2 a nekolik týdnu Kalinu vubec nevyrábel. Nekterí z´kazníci si treba koupí "starou" Kalinu za nizsí cenu, jiní ale cekali na novou verzi.
no podla mna ruske ceny lady /granta,priora,kalina/ vobec nie su nizke - oproti europskym modelom ktore sa predavaju v europe - akurat tam stat chrani autovaz clami na dovoz, cize taka dacia sandero, ktore u nas zacina na 6,5 tis euro ( motor 1,2, ktory nahradil 1,4 8V) tam zacina (1,4 motor) v prepocte podla dnesneho kurzu na 8330 euro, samozrejme bez klimy - u nas za tu cenu by to bolo skoro nepredajne
Gilgit
Toppere, nic proti tobe, ale obcas plácás nesmysly. Nekdy delás dojem jako Brouk pytlík, který vsude byl a vsechno zná. Co más na mysli slovy "a Renault sa len prizerá"? Vís kolik práce je treba aby se dostal AvtoVAZ na vyssí úroven a más ponetí, co vsechno tam uz Renault (cástecne s Nissanem) udelal? Nebo si myslís, ze by bylo lepsí rychle postavit na kola nejakou moderní Ladu která by ale mela spatnou kvalitu?
Tak pro tvoji informaci co Renault/Nissan udelali v AvtoVAZu: Modernizace managementu celé firmy, obrovský kus práce v oblasti zvýsení kvality výrobu i komponentu kupovaných od dodavatelu, Lada Granta a Kalina 2, v jejichz technice se jiz odrází nekteré kroky Renaultu, zavedení výroby vozu na platforme Renault B0, ne které se dnes v AvtoVAZu vyrábí Lada Largus a Nissan Almera a budou se vyrábet modely Renault, príprava výroby motoru a prevodovek Renault a Nissan, modernizace a zvysování kapacity automobilky v Izevsku, ktrerá dnes také patrí AvtoVAZu.
Tak pro tvoji informaci co Renault/Nissan udelali v AvtoVAZu: Modernizace managementu celé firmy, obrovský kus práce v oblasti zvýsení kvality výrobu i komponentu kupovaných od dodavatelu, Lada Granta a Kalina 2, v jejichz technice se jiz odrází nekteré kroky Renaultu, zavedení výroby vozu na platforme Renault B0, ne které se dnes v AvtoVAZu vyrábí Lada Largus a Nissan Almera a budou se vyrábet modely Renault, príprava výroby motoru a prevodovek Renault a Nissan, modernizace a zvysování kapacity automobilky v Izevsku, ktrerá dnes také patrí AvtoVAZu.
Gilgit
V prípade Sandera nemás pravdu. Renault Sandero se vyrábí v Rusku a zádná dovozní cla se ho netýkají.
něco trochu podobného už před pár lety jezdilo v rusku jako prototyp, žel do série se to nikdy nedostalo.
Kdyby Renault nepomáhal, je na tom Lada ještě hůř. Ale je pravda, že třeba Dacia není pro Renaulta konkurent, ale člen koncernu...
S těmi kvalitními zahraničními auty bych byl na pozoru....prodává se tam spousty čínských aut,
A Granta a Kalina 2 zas tak zastaralý modely nejsou, stejně tak Largus (logan MCV).
V podstatě zastaralá je pouze výběhová Samara, otázkou pár let kdy skončí. A pak zbývá Priora, tu by bylo třeba nahradit novým modelem, neb to je klíčový model pro Ladu. A taky model na kterém Lada může nejvíc vydělat.
A Granta a Kalina 2 zas tak zastaralý modely nejsou, stejně tak Largus (logan MCV).
V podstatě zastaralá je pouze výběhová Samara, otázkou pár let kdy skončí. A pak zbývá Priora, tu by bylo třeba nahradit novým modelem, neb to je klíčový model pro Ladu. A taky model na kterém Lada může nejvíc vydělat.
Kalina I ani Priora už se tu neprodávají, letos doprodávali poslední skladovky. Prodeje drží Niva, tento měsíce se má začít prodávat Granta.
Kdy se začne prodávat Kalina 2 není zámo.
Kdy se začne prodávat Kalina 2 není zámo.
Držím Ladě palce, ale to co prozatím předvedla od éry licenčního Fiatu 124 není příliš konkurenceschopné (mimo Rusko). Když výjimečně na našich silnicích potkám nějakou tu Kalinu nebo nedej bože Prioru, kladu si otázku, kdo si tyto tak špatná auta u nás může koupit, když ani nejsou moc levná? Stačí se podívat - za volantem sedí takřka bez výjimky prošedivělí pánové kategorie 60+. Asi se jedná o lidi, kterým předtím 40 let poctivě sloužil klasický žigulík (díky pořádné zásobě náhradní plechařiny) a oni se domnívají, že novější modely budou stejné držáky >😁 Jaksi se ale zapomněli podívat kolem sebe, o kolik lepší auta dnes lze za cenu Lady koupit :-!
Ale pokles je z části dán i tím, že prostě poklesl celý ruský trh.