Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A3 ultra: 3,2 l/100 km a dojezd 1500 km

Ingolstadtská automobilka představuje svůj nejúspornější sériový model. Audi A3 1.6 TDI ultra se přibližuje svou spotřebou hranici tří litrů paliva na 100 km.
Zpět na článek
5. 8. 2013 17:55
5. 8. 2013 18:38
6. 8. 2013 07:27
5. 8. 2013 18:41
5. 8. 2013 22:54
6. 8. 2013 12:19
6. 8. 2013 12:24
5. 8. 2013 17:55
Spotřeba?
A to je měřeno kde? V paralelním vesmíru?
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Uživatel_5340709
5. 8. 2013 18:13
Re: Spotřeba?
Ne, v Práglu na magistrále.
5. 8. 2013 18:33
Re: Spotřeba?
V článku nikde nepíšou v jakém režimu se dosáhlo spotřeby... přepokládám, že jde o kombinovanou (laboratorní) a pak se tedy ptám kolik to žere ve městě a kolik na dálnici?
5. 8. 2013 18:38
Re: Spotřeba?
spotřeba se měří už přes deset let úplně stejně a to v jízdním cyklu danym předpisem pro homologaci vozidla... vic si můžeš přečíst třeba zde:
[odkaz]

to, že naměřená spotřeba neodpovídá rélné jízdě je věc další. Automobilky jsou ale vázány platnými předpisy, pláčeš tedy na špatným hrobě ;-)
5. 8. 2013 19:54
Re: Spotřeba?
Blábol, teď se spotřeba měří dávno jinak proto tý spotřeby co máš u novýho auta v techničáku dosáhneš pouze při volném pádu
[odkaz]

peknej clanek o tom je na jinem webu nevim jestli mi to tady nesmazou [odkaz]
6. 8. 2013 07:27
Re: Spotřeba?
V článku, který odkazuje Ad., píší snad o něčem jiném než NEDC? Letmo jsem si to projel a uvedené údaje odpovídají, tedy zrychlování na 15, 32 a 50 km/h v ECE-15, čtyři opakování a jeden 400 s EUDC, kde dosáhne auto rychlosti 120 km/h.

Jestli náhodou nepíšeš bláboly ty. Měření spotřeby v NEDC je skutečně součástí homologace a proceduru má na starost EHK OSN (WP.29, tedy pracovní skupina 29). Stejně jako zbytek procesu homologace. A rozhodně je tu déle než deset let.
Avatar - Otrava
5. 8. 2013 18:41
Re: Spotřeba?
Beztak jde jen o prestiž. Nikdo si nekoupí A3 za 650tis. aby uspořil pár drobných na spotřebě.
Ta teoretická spotřeba mi přijde smutnější třeba u normálních dostupných verzí...jenže mám pocit, že takřka jakýkoli oficiální způsob měření spotřeby může být zneužit.
5. 8. 2013 19:06
Re: Spotřeba?
Tak ono jde spíš o emise, než o prestiž. Pokud jeden model automobilky ty emise silně šetří, jinej model může dostat silnější a žravější motor, protože při zprůměrování se automobilka vejde pod danej limit. A lepší vejít se (i za cenu nesplnitelných slibů ve spotřebě), než pak platit penále za každý vyrobený auto... Už teď se to prémiovým výrobcům nelíbí a proto se už dnes člověk nemůže divit např. hybridnímu nebo elektrickýmu Porsche... :-( Holt aby si někdo mohl koupit supersport, jinej si bude muset koupit auto na baterky. :-)

Kam to papírový snižování dospěje, čert ví. Už teď je to k smíchu...
5. 8. 2013 22:54
Re: Spotřeba?
Přesně tak, ale je to spíš k pláči. Každýmu, kdo se v autech trochu vyzná, je jasný, že v praxi ty auta žerou mnohem více, než při měření normované spotřeby. A i kdyby tyhle downsizingy, ultraúsporné verze nebo i hybridy ke snížení skutečné spotřeby vedly, v planetárním měřítku jsou tyto evropské úspory steně úplně k smíchu, protože to je jako prdnout do moře. Zatímco evropské trhy jsou nasyceny nebo dokonce klesají, daždý den si koupí své první auto statisíce Číňamů, Indů a dalších obyvatel třetího světa, které jej dosud nikdy neměli a navíc se bude jednat o auta emisně mnohem zastaralejší. Navíc tu máme obrovské emise CO2 od průmyslu, letadel, dobytka a třeba i obrovských oceánských lodí - motory jedné takové lodi prý vypustí tolik exhalací, jako 25 tisíc (!) moderních aut a žádné emisní limity zde nejsou stanoveny. Všechno je to jen bruselská maškaráda, bohužel zdejší úředníci si vůbec neuvědomují, že těmito kroky podkopávají evropskému automobilovému průmyslu nohy a ohrožují tak pracovní místa mnoha milinům Evropanů...
6. 8. 2013 00:40
Re: Spotřeba?
Nesmyslné omezování a tím pádem snížení konkurenceschopnosti nám už nohy podkopalo dávno. Jen si to zatím ještě neuvědomujeme díky každoročnímu zadlužování. Teprve až mán už nikdo nepůjčí tak dopadneme v té naší spirále hezky na hubu a zase tu začne jezdit úplně všechno schopné pohybu.Tady ta spotřeba je nesmysl. Pravda je taková, že díky špuntu ve výfuku reálně spotřeba dieselů vzrostla. A takové Lupo umělo ještě nižší spotřebu dávno. Stejně jako mopedauta :-)
Avatar - Otrava
6. 8. 2013 12:19
Re: Spotřeba?
Jak se vlastně vypočítává ten průměr u automobilky? Jde jen o průměr všech nabízených modelů nebo do hry vstupuje i počet prodaných kusů?
V tom prvním případě bych chápal ty "eco varianty" jako praktické řešení, i když se jich moc neprodá.
6. 8. 2013 12:24
Re: Spotřeba?
Je to průměr emisí nově registrovaných vozů. Je úplně jedno, co je v nabídce. Z prodejů (tedy nových registrací) se myslím také spočítá konkrétní cíl automobilky, protože cílová hodnota pro auto je určena výpočtem, kde figuruje myslím mimo jiné hmotnost. Takže automobilka prodávající spíše městská auta bude mít nižší cíl než automobilka prodávající převážně řekněme SUV.

Počítá se to, jak jsou auta homologovaná. Pokud mají homologovanou verzi s pneumatikami s nižším valivým odporem a třeba zakrytováním masky, tak se jim počítá zvlášť, tedy figuruje zvlášť v datech o registracích. Ale třeba výbavové stupně nemají typicky zvlášť homologované, takže všechny mají spotřebu, ale i pohotovostní hmotnost podle toho nejnižšího. Teď si nejsem jistý, jestli v tom výpočtu používají celkovou, nebo provozní.

Jinak u podobných verzí se kromě marketingu kolikrát cílí na konkrétní trhy, kde mají poplatky a daně odvislé od spotřeby. Popřípadě nějaká omezení, či zvýhodnění.