Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 ultra: 3,2 l/100 km a dojezd 1500 km

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 8. 2013
12
Ingolstadtská automobilka představuje svůj nejúspornější sériový model. Audi A3 1.6 TDI ultra se přibližuje svou spotřebou hranici tří litrů paliva na 100 km.

Audi si připravilo nové provedení aktuální generace modelové řady A3, u nějž je spotřeba paliva na prvním místě. Prémiový kompakt s motorem 1.6 TDI o výkonu 81 kW (110 k) si řekne jen o 3,2 l nafty na 100 km, což odpovídá hodnotě 85 g CO2 na kilometr.

I přes zaměření na dosažení co nejnižší spotřeby paliva nabídne A3 ultra přijatelnou dynamiku, když z 0 na 100 km/h akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,5 s a dosáhne maximální rychlosti 200 km/h. Díky nízké spotřebě bude navíc ideálním společníkem pro všechny, kdo neradi tráví čas na čerpacích stanicích, protože s jeho palivovou nádrží o objemu 50 litrů lze ujet přes 1500 km bez potřeby tankování.

K dosažení vynikajícího výsledku spotřeby paliva pomáhá Audi A3 ultra vedle pohonné jednotky 1.6 TDI i delší stálý převod, snížení světlé výšky o 15 mm, použití prahů S line a pneumatik s nízkým valivým odporem o rozměru 205/55 R16. Jistý podíl na tom má i pohotovostní hmotnost 1205 kg.

Zájemci o Audi A3 ultra mají možnost volby mezi stylovým třídveřovým provedením a praktičtější pětidveřovou verzí Sportback. Součástí standardní výbavy je mimo jiné klimatizace, rádio Audi a elektrické ovládání oken.

Nový úsporný zástupce modelové řady A3 je prvním vozem značky Audi, v jehož označení figuruje přívlastek ultra, za nímž se ukrývá především hospodárnost provozu. V příštích měsících hodlá Audi představit verze vybavené motory TDI a TFSI s označením ultra i v dalších modelových řadách a i v jejich případě má být dosaženo výrazného snížení spotřeby paliva i emisí CO2 a provozních nákladů.

První zájemci o Audi A3 1.6 TDI ultra si svůj úsporný vůz budou moci vyzvednout již v září a jeho základní cena je pro Německo stanovena na 25.200 euro (zhruba 655 000 Kč).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Spotřeba?
| 6. 8. 2013
Je to průměr emisí nově registrovaných vozů. Je úplně jedno, co je v nabídce. Z prodejů (tedy nových registrací) se myslím také spočítá konkrétní cíl automobilky, protože cílová hodnota pro auto je určena výpočtem, kde figuruje myslím mimo jiné hmotnost. Takže automobilka prodávající spíše městská auta bude mít nižší cíl než automobilka prodávající převážně řekněme SUV.

Počítá se to, jak jsou auta homologovaná. Pokud mají homologovanou verzi s pneumatikami s nižším valivým odporem a třeba zakrytováním masky, tak se jim počítá zvlášť, tedy figuruje zvlášť v datech o registracích. Ale třeba výbavové stupně nemají typicky zvlášť homologované, takže všechny mají spotřebu, ale i pohotovostní hmotnost podle toho nejnižšího. Teď si nejsem jistý, jestli v tom výpočtu používají celkovou, nebo provozní.

Jinak u podobných verzí se kromě marketingu kolikrát cílí na konkrétní trhy, kde mají poplatky a daně odvislé od spotřeby. Popřípadě nějaká omezení, či zvýhodnění.
Avatar - Otrava
Spotřeba?
| 6. 8. 2013
Jak se vlastně vypočítává ten průměr u automobilky? Jde jen o průměr všech nabízených modelů nebo do hry vstupuje i počet prodaných kusů?
V tom prvním případě bych chápal ty "eco varianty" jako praktické řešení, i když se jich moc neprodá.
Spotřeba?
| 6. 8. 2013
V článku, který odkazuje Ad., píší snad o něčem jiném než NEDC? Letmo jsem si to projel a uvedené údaje odpovídají, tedy zrychlování na 15, 32 a 50 km/h v ECE-15, čtyři opakování a jeden 400 s EUDC, kde dosáhne auto rychlosti 120 km/h.

Jestli náhodou nepíšeš bláboly ty. Měření spotřeby v NEDC je skutečně součástí homologace a proceduru má na starost EHK OSN (WP.29, tedy pracovní skupina 29). Stejně jako zbytek procesu homologace. A rozhodně je tu déle než deset let.
Spotřeba?
| 6. 8. 2013
Nesmyslné omezování a tím pádem snížení konkurenceschopnosti nám už nohy podkopalo dávno. Jen si to zatím ještě neuvědomujeme díky každoročnímu zadlužování. Teprve až mán už nikdo nepůjčí tak dopadneme v té naší spirále hezky na hubu a zase tu začne jezdit úplně všechno schopné pohybu.Tady ta spotřeba je nesmysl. Pravda je taková, že díky špuntu ve výfuku reálně spotřeba dieselů vzrostla. A takové Lupo umělo ještě nižší spotřebu dávno. Stejně jako mopedauta :-)
Spotřeba?
| 5. 8. 2013
Přesně tak, ale je to spíš k pláči. Každýmu, kdo se v autech trochu vyzná, je jasný, že v praxi ty auta žerou mnohem více, než při měření normované spotřeby. A i kdyby tyhle downsizingy, ultraúsporné verze nebo i hybridy ke snížení skutečné spotřeby vedly, v planetárním měřítku jsou tyto evropské úspory steně úplně k smíchu, protože to je jako prdnout do moře. Zatímco evropské trhy jsou nasyceny nebo dokonce klesají, daždý den si koupí své první auto statisíce Číňamů, Indů a dalších obyvatel třetího světa, které jej dosud nikdy neměli a navíc se bude jednat o auta emisně mnohem zastaralejší. Navíc tu máme obrovské emise CO2 od průmyslu, letadel, dobytka a třeba i obrovských oceánských lodí - motory jedné takové lodi prý vypustí tolik exhalací, jako 25 tisíc (!) moderních aut a žádné emisní limity zde nejsou stanoveny. Všechno je to jen bruselská maškaráda, bohužel zdejší úředníci si vůbec neuvědomují, že těmito kroky podkopávají evropskému automobilovému průmyslu nohy a ohrožují tak pracovní místa mnoha milinům Evropanů...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku