Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za ty peníze
| 7. 8. 2013 09:05
Super auto. Musím říct, že se mi z fotek moc líbí (v rámci kategorie), a dívál jsem se, že za nějakých 360.000,- Kč člověk dostane auto, kterému nic nechybí - naprosto dostačující motor, kufr, dvouzónovou klimatizaci, rádio a kupu dalšího... Myslím si, že tohle v dané třídě u dalších automobilek člověk nenajde. Možná ještě golf?
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 09:09
Pro lidi co od auta nechteji dynamiku je Corolla zajimava volba svym pomerem cena/vykon, ovsem lidi co chteji mit auto, ktere alespon trochu jede, se musi podivat nekam jinam.
Avatar - Snooob
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 09:17
Motor ťahá v pohode! Ale až od cca 4000 otáčok ;-)
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 12:11
Coz je pro bezne jezdeni dost zoufale. Podrazovat do kopce o dva stupne, tocit nesmyslne otacky jen proto, ze vyrobce nedodava normalni motor.
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 13:01
Co je nornální motor Atilo???
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 17:42
definuj co znamena poriadny motor ;-)
Avatar - gld
Za ty peníze
| 8. 8. 2013 21:26
"Nekam jinam" v zmysle oktávia 1.2 TSi alebo..?
Avatar - J@...
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 09:10
Rozvor 2,7 m délka 4,6m to je o vesmír větší než golf. To auto je hodně zajímavé i pro firemní flotily, kde dopoud působí třeba koncern VW.
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 09:14
Nemluvím teď jen o rozměrech, spíš o tom, co člověk může za určitý balík peněz pořídit v nižší střední.
Avatar - J@...
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 09:16
Za ty peníze je to právě hodně zajímavá nabídka - rozměry, kvalita, kabát. :yes:
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 13:02
Další brepta...rozvor není o tolik delší a co ti nabídne jako firemnímu nákupčímu? kluci kam na ty názory chodíte...
Avatar - J@...
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 15:01
Pokud se budeme bavit prakticky, tak 80% procent firemních zaměstnanců, nákupčí, reprezentantů, cesťáků by ty svoje sl. cesty stihlo objet ve škode citigo, nebo v aygu a ten zbytek v dodávkách rovnou se zbožím.
Pokud jde o reperzentaci a dělení na třídy aut, tak rozvor a následně vnější rozměry jsou hlaví parametry.
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 12:19
Konkurent pro Corollu není Golf, ale VW Jetta (Golf s kufrem). Golf je konkurent Aurise.
Avatar - twistedTSD
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 12:54
No tak stejná třída to je. A Jetta jednak není Golf s kufrem, a jednak se u nás neprodává.
Za ty peníze
| 7. 8. 2013 13:11
Stejná třída, tedy nižší střední to je, ale Golf je hatchback, zatímco Corolla je sedan, takže kokurentem je právě ta Jetta. Ta se u nás sice neprodává, ale v Německu a dalších zemích ano.
Slabota
| 7. 8. 2013 09:07
Jako zakladni ci mozna i prostredni motor by ta 1.6tka byla velmi adekvatni, ale bohuzel u Corolly je to i nejsilnejsi motor v nabidce, coz uz je docela zoufale. Nemit v nizsi stredni jediny motor co udela 0-100 pod 10s ponekud degraduje auto pro vsechny kdo nejezdi uplneho klobouka.
Avatar - J@...
Slabota
| 7. 8. 2013 09:12
Pokud dnes nemáš cca. 200k a víc, tak je celkem jedno co je pod kapotou, více méně v běžném provozu jsou všichni skoro stejně rychlí.
Slabota
| 7. 8. 2013 16:35
Záleží na hmotnosti a převodovce. Abys byl v rámci povolených rychlostí dostatečně svižný, nepotřebuješ v nižší střední 200+ koní.
Avatar - J@...
Slabota
| 7. 8. 2013 16:50
Tak jasně, narážel jsem spíš na průměrný sedan stř. třídy, nebo nižší střední a obvyklou hustotu provozu. Dvoulitrová mx5, GT86 a jiná auta s hmotností kolem, nebo pod tunu brzdy provozu nejsou.
Slabota
| 7. 8. 2013 17:55
Tak pro mne je výkon hlavně o předjíždění a zařazování se. Tam ho využiji. Na předpisovou 130 mi stačí nějakých 35 kW (i méně).
Slabota
| 7. 8. 2013 09:13
Nevidím v tom problém - stále potkávám na silnici mnoho nových aut, které neudělají 0-100 pod 10s, ani nikoho to netrápí, možná to je nevhodný marketingový tah, nicméně u Toyoty asi ví, že na tohle lidi nejezdí.
Slabota
| 7. 8. 2013 16:33
Což odpovídá tomu, že potkávám mnoho řidičů, kteří na dálnici najíždí sotva osmdesátkou. Kolikrát se tomu ani nedá říkat zařazování. Spíš kamikaze - prásknu to tam, ono už to nějak dopadne.
Slabota
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 7. 8. 2013 17:01
Je kopec dialnicnych vjazdov, ktore su riesene tak genialne, ze na dialnicne tempo nezrychlis.

Ta 80 km/h, ktoru citujes a spajas so slovickom MNOHO, je z tvojej strany dost chaba teoreticka konstrukcia a nesuvisi ani tak s vykonom auta ako s vodicom.

Mam 1.6, automat, 77 kW, a cuduj sa svete, problem zaradit sa na dialnicu som nemal - ale fakt je, ze vacsinou jazdim mimo SK a CZ dialnic, kde je vyrazne mensi vyskyt blbcov, ktori si myslia, ze auto pod 200 koni "nejede".
Slabota
| 7. 8. 2013 17:41
Ale zrychlím. Jenže oni to dělají i na normálních nájezdech (často ani nevyužijí celé délky). Kdyby to bylo na jednom z těch zmršených, tak budiž. I tak by však neměli ohrožovat a oni kolikrát ohrožují. Největší experti to pak v sedmdesátce vezmou rovnou do levého pruhu.

Je dost dobře možné, že oni také žádný problém nevnímají. Ale já ano, když pak musím brzdit, nebo se jim vyhýbat.

Samozřejmě, že je to o řidiči. To jen ty nechápeš souvislost, po které jsem šel, a myslíš si, že to nijak nesouvisí.
Slabota
| 8. 8. 2013 11:44
Urcite to tak je, ale pokud vidim nekoho prijizdet na pripojovacim pruhu, tak se automaticky snazim prejet do leveho pruhu, jednak proto, abych nemel problemy ja, druhak proto, aby dotycny mohl beproblemove vjet do praveho (i kdyz je trochu priposrany).
Slabota
| 8. 8. 2013 12:24
Ano, když situaci vyhodnotím tak, že si budeme překážet, a je kam uhnout, tak uhnu. Už jen z kolegiality. Ale ne vždy je kam uhnout. Někdy se stane, že člověk, okolo kterého bych stihl bez problémů projet, to tam střihne před polovinou připojovacího pruhu.

Jak to tak pozoruji, kolikrát se řidiči ani nesnaží zrychlit a zařadit se. Prostě tam vjedou.
Slabota
| 8. 8. 2013 12:31
Njn, jak se rika v jednom ceskem filmu: Lide sou ruzne...blbe a pitome :-)
Slabota
| 8. 8. 2013 11:28
Svatá pravda, a to jsou ještě i takoví borci, kteří když se dovalí tou 80 do připojovacího pruhu, to pro jistotu zadupnou na 50-60 a pak se začnou rozhližet kam by se zařadili... za takovým je fakt radost najíždět...
Avatar - grifith
Slabota
| 7. 8. 2013 09:26
Obzvláště po městě a mezi městkém provozu je údaj o zrychlení z nuly na sto rozhodující, takových situací máš za den třeba dvacet, je tak? >:D A na dálnici to samé, prostě to auto je naprosto nepoužitelné, kdo nemá aspoň dvoulitr, jako by nebyl... Jo, že ten dvoulitr má tu stovku o 10% lepší, to je ale fofr >:D :no:
Avatar - 3_diamanty
Slabota
| 7. 8. 2013 09:44
presne tak... v rodinnom aute je zrychlenie asi tak podstatne ako velkost kufra v sportiaku ;-) :yes:
Avatar - 3_diamanty
Slabota
| 7. 8. 2013 09:43
zrychlenie z 0 na 100 pod 10s je asi to posledne co normalneho cloveka v rodinnom aute trapi ... 90 percent rodinnych aut na cestach co stretavame to pod 10s neda a mozno ani pod 11 a nikto sa nad tym nepozastavuje... kto sa chce pretekat moze ist do carrery alebo jaguaru F type a moze s nimi ist niekam na okruh sa vyblaznit aby neohrozoval okolie..... corolla ma ine poslanie a iny ciel a ludia ktori si ju kupuju to samozrejme aj chapu a vedia ;-)
Slabota
| 7. 8. 2013 12:10
To zrychleni vyjadruje nedostatecnou dynamiku motoru. U takzvane rodinneho auta, pokud podobna nakupni taska muze byt vubec rodinna, je to jeste vetsi problem, protoze po nalozeni ctyrmi osobami a batozinou na dovolenou to auto uz bude uplne zdechle.
Konkurence povetsinou nabizi alespon moznost silnejsiho motoru, Toyota nabizi jen tohle. Situace jeste zhorsuje fakt, ze druhou moznosti je uz uplne mrtvy diesel, ktery je slabsi nez to co Skodovka nabizi do miniaturni Fabie!
Slabota
| 7. 8. 2013 12:33
Zrychlení 0-100 moc o dynamice nevypovídá. Pravidelně střídám 1.2TSI a diesel 2.0 s +- stejným zrychlení 0-100 (kolem 11,5 s) a TSI je proti tomu dieselu neskutečně líné, obzvláště když v tom jedeme 2.
Nicméně s tím, že by Corolla mohla mít silnější motor naprosto souhlasím. Když můžou dávat do americké verze benzínovou 1.8ku, tak by ji mohli nacpat i pro Evropu. Bohužel politika Toyoty už je taková, ostatně to jde viděl i na Lexusech kdy IS350 je jen pro USA.
Zájemce o lepší motor holt musí jít ke konkurenci, např. pro Mazdu 3 :-)
Slabota
| 8. 8. 2013 11:25
Právě že zrychlení 0-100 ti rekne o max. pouzitelne dynamice vic nez mereni pruznosti, ktere typicky u dieselu vyvolava dojem, ze ten masivni zatah zespodu bude trvat vecne. Pro bezne jezdeni je ale pruznejsi motor samozrejme prijemnejsi.
Slabota
| 7. 8. 2013 12:45
Přesně tak. To, co je jinde v této kategorii bráno pomalu jako základní motorizace nebo lehce nad ní je bohužel u Toyoty to nejlepší, co lze koupit. Takže zákazník, který chce svižnější svezení zde nemá šanci (resp. u Japonců prakticky obecně).
Slabota
| 7. 8. 2013 12:59
U japonců obecně ? A co Mazda 3 MPS, Subaru Impreza WRX, Mitsubishi Lancer Evo, Honda Civic Type-R ?
Když vezmu běžné verze, tak máme Mazdu 3 2.0 121kW, Mitsubishi Lancer 1.8 103kW, Honda Civic 1.8 104kW, což jsou docela použitelné verze.
Slabota
| 7. 8. 2013 13:28
Nemyslím nabídkovou špičku pro zákazníky zaměřené úplně jinak, kde navíc:

Mazda 3 MPS - bude vůbec? Nikdo 100% neví. Lancer a Impreza - extrémní speciály. Type-R - nejdříve za 2 roky.

Myslím běžné a všestranně použitelné rodinné auto, které nabídne svižné svezení. Zde možná bude jednookým králem Mazda 3 se silnějším dvoulitrem. Ale vše ostatní jsi napsal přesně - "použitelné" verze, které použijeme-li evropský etalon nabídnou svezení na úrovni naprosto tuctové 1.4TSi minulé generace (90kW).

Bohužel, cokoliv, co by dnes bylo dynamicky schopno konkurovat evropské produkci s výkony nad těchto 90kW (TSi, TCe, THP, EB) Japonci nemají.

Prostě zde v Evropě je mnohem vyrovnanější nabídka motorizací od (pod)základů typu 1.2TSi nebo 0.9TCe až po 300-koňová zvěrstva, zatímco Japonci obvykle končí na tom běžném výkonovém průměru, navíc atmosférickém, který nemá šanci ani na stejně výkonné turbo. Viz. tebou uvedené motory vs. nijak raritní nebo extrémní, naprosto průměrná současná 1.4TSi.
Slabota
| 7. 8. 2013 15:32
Při těch prodejích co mají se to prostě nevyplatí. U Corolly - tj. sedanu nižší stření - už vůbec ne, té se prodává opravdu málo. Třeba v Německu se ho Toyota prodávat ani nesnažila.
Slabota
| 7. 8. 2013 21:18
NEJPRODÁVANĚJŠÍ AUTO SVĚTA! Co víc ti na to říct... ;-)
Slabota
| 7. 8. 2013 22:54
Stačí se podívat na prodeje v Evropě. Těžiště prodejů Corolly - a sedanů vůbec - u nás opravdu není.
A nebo jinak - Toyota, největší autombilka světa - a kolik procent podílu na trhu má tady?

Za 1-7/2013 je v ČR registrováno 41ks Coroll (a 508 Aurisů). To fakt nemá cenu dávat silnější motor, který si možná koupí jeden diskutijící na auto.cz.
Slabota
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 8. 8. 2013 06:27
Sodovka, najpredavanejsia automobilka v CR a SR. Kolko aut preda v Japonsku ci v USA?

Trosku mimoceskej pespektivy by to chcelo....
Slabota
| 7. 8. 2013 21:56
Kdo chce tuto Corollu s motorom 1.8, nech si ju ide kupit do Ruska :-)
Avatar - J@...
Otázka zní?
| 7. 8. 2013 09:19
K čemu je teď současná Camry, pokud se dá do Corolly i něco silnějšího. >:D
Otázka zní?
| 7. 8. 2013 12:39
Camry je větší a má v nabídce lepší motory jako např. 3.5 V6 268k. Na tu nemá ani evropský Avensis, natož Corolla.
Avatar - J@...
Otázka zní?
| 7. 8. 2013 12:54
Sedmá generace camry je dlouhá 4805 mm, široká 1821 mm, vysoká 1471 mm a má rozvor náprav 2776 mm. Zase tak obrovský rozdíl to není, corolla se ji dost přiblížila. ;-)
Otázka zní?
| 7. 8. 2013 13:09
Corolla sice povyrostla, ale i těch pár cm navíc pořád dělá rozdíl třídy.
Avatar - Emel
Kombík
| 7. 8. 2013 09:34
Udělejte to v kombíku... a může to být zajímavé.
Avatar - grifith
Kombík
| 7. 8. 2013 09:40
Od toho je pro Evropu Auris Touring Sports ;-)
Kombík
| 7. 8. 2013 10:44
v jiných ( myslím, že všude krom evropy ) částech světa je auris - corolla a naopak a corolla zde je protipol k Rapidu atd.
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 10:43
Z jedna šestkou mám velké zkušenosti z nového aurisu CVT - nicméně jezdil jsem i 2 dny v manuálu. Rozdíl mezi corrola / auris je v 90kg , což tak úplně jiné vlastosti neudělá.

S CVT jezdí auris za 6,5 L při svižnější jízdě. Když jsem do něj nasedl já měl 6,1L Po 14 denním ježdění jsem měl právě 6,5L. S manuálem to bylo 7,2.

Motor je podle mě velmi dobrý - poskytuje pro auris naprosto ! naprosto dostačujícími jízdními vlastnostmi. Zrychlení z nuly má nízké dle mého jen proto, že mu trvá než se dostane do otáček. 5s člověk stráví z 0 - 30 km/h. V pružném zrychlení je však super ! pokud jedete 50 km/h a podřadíte auto je na 100 km/h opravdu rychle. Pokud to člověk drží v otáčkách tak to jede fakt pěkně.

Všem mudrlantům doporučuji se svést, když jsme vybírali auta tak jsem prolezli všechno a za cenu pod 400 000 jsme nenašli nic s podobnou dynamikou, spotřebou, automatem a výbavou. Nehledě na skvělý podvozek toyoty, který nerovnosti žehlí opravdu skvěle.
Avatar - Charger
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 10:54
Svádět sám sebe nebudu, díky :-)
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 14:57
8-s .... >:D
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 12:03
Jasne, musim si projet kazde auto na trhu, abych vedel jak jede atmosfericka 1.6tka. Vsechny atmosfericke 1.6tky jedou stejne a sice tak, ze jsou uplne mrtve, protoze proste nemaji objem. Nektere automobilky jako treba Toyota to dohani vykonem ve vysokych otackach jenze ten je clovek platny jak mrtvemu zimnik, protoze neustale tocit motor a podrazovat od dva stupne, aby se auto alespon trochu hnulo je vyrazne otravne.
Avatar - Charger
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 12:18
Všechny...to víš že jo :-)
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 12:35
Zase bych ty turbomotory nepřeceňoval. Jediná výhoda turbomotoru byla,že na dálnici točí 2800ot. a atmosféra 4000ot.
Ale,to už dnes neplatí. Atmosféry taky točí tak ke 3tis ot.
Tady jsou průběhy výkonu motorů pro Octavii 2:
[odkaz]
Stačí držet otáčky u průměrné 1.6 (oproti 1.2TSI) o 500 výš,a mám vyšší nebo stejný výkon.
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 14:03
souhlas, udělat tak dobrý motor jako je Valvematic dokáže málokdo, a ten vývoj něco stojí, VW to nikdy nedokázal a nakonec rezignoval, je jednoduší a levnější vzít nic moc, vpodstatě jakýkoliv, motůrek a zvýšit výkon turbem, než vyvinout dobrý atmosférický motor
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 16:41
:yes:
Avatar - Snooob
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 20:56
TSI motory sú jednoduchšej konštrukcie ako Valvematic?! 8-s 8-s
1,6 valvematic zkušenosti
| 8. 8. 2013 10:20
motory tsi jednoduchsie nie su, len je jednoduchsie ich urobit ako je urobit dobry jednoduchy atmosfericky motor, co sa koncernu nepodarilo, tak to myslel.
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 13:37
Jak to tady čtu, k tobě asi posílaj všechny motory (možná i auta) na test.
Já bych si chtěl přečíst, s čím konkrétně to srovnáváš a jaký máš osobní zkušenost.
Já mám vyzkoušený TÉMĚŘ všechny modely Toyoty s různejma motorama, ale říct takovou hovadinu, že všechny atmo 1,6tky jedou stejně, natož třeba ještě v různech vozech, na to musí bejt člověk študovanej - minimálně s titulem >:D
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 13:56
Ale v podstatě má právdu. Prostě atmosférická 1.6-ka je na fyzikálních limitech a především v nízkých a středních otáčkách se motory zas až tak neliší (krouťák 150-160Nm) a jsou obecně prostě v dnešním měřítku pod 3500-4000 ot. zcela "tupé". Výkon se pak dá nahonit jen otáčkami, variabilním časováním a jinými technickými vychytávkami.

A to je pro spoustu lidí z uživatelského pohledu nepraktické, ne každý má to srdce co chvíli honit motor přes 5000, když obdobný zátah nabídne turbe třeba v normálních 3000 ot.

Ano, to, jak potom pojede atmo 1.6-ka v konkrétním autě také zásadně ovlivňuje hmotnost a zpřevodování, ale předpokládám, že člověk, který jezdí x aut a vystřídal jich za život desítky si na základě pár technických údajů dokáže udělat vcelku reálnou představu, co od jakého auta a motoru může čekat.
Avatar - Charger
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 14:39
Obecné měřítko je pěkně k ničemu. Již v dávných dobách existovaly atmosferické šestnáctistovky, které jely jako střelené....
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 14:53
Dávné doby jsou pryč, bavíme se o současnosti. A dnes i ty "střelené" šestnácky jsou proti současné běžné evropské výkonnější konstrukci s turbem tupé. Stačí se podívat třeba na test Aurisu 1.6 97kW vs. Golf 1.4TSi 103kW někdy ze zimy. Na první pohled rozdíl zanedbatelný, reálný propastný.
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 15:06
To je sice krásné, že 1,4TSI je lepší. Ale vezmi v úvahu to, že když jsme kupovali auto s automatem tak za krásně vybavenou toyotu s velmi kvalitním motorem jsme dali okolo 380 000,- ceníková cena ... dát za podobnou výbavu a automat golf s 1,2 77 KW ( která je oproti 1,6 hodně pozadu ) 476 000 ,- ceníková cena za comfortline ( nemluvě o dorovnávání výbav ) ... 1,4 TSI jsem ani nezkoušel páč ta je za 560 v highline. Za 560 000 máš od toyoty plně vybavený hybrid a ten by tu 1,4 ku zase natřel.
Avatar - Charger
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 15:28
To nenatře ani náhodou...
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 16:59
Přesně tak.
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 16:11
Současný stav je takový - nejlevnější Auris s AT - už po (ceníkové) slevě - 400tKč. Golf 1.2 TSi s DSG - stále dle zaváděcího ceníku 467tKč, tzn. reálně taky 10% dolů, přičemž oba motory i auta jsou v automatu obdobná, resp. jsem nenašel ze základních technických údajů žádný, ve kterém by byl Auris lepší.

A ohledně 1.4TSi vs. hybrid - viz. příspěvek nade mnou.
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 17:09
Abys Auris dynamicky porazil, nepotřebuješ silnější 1,4. A cena, kterou udáváš, platí pro verzi s vypínáním válců, které také stojí pár desítek tisíc. Nevím, kdy jste vybírali, ale při uvedení Golfu na trh byly myslím 1,4 trošku levnější a i tu slabší nabízeli v Highline (a možná i s DSG). Později český ceník trochu prosekali.

Pokud jde o automaty, DSG je citelně dražší. Představuje příplatek 60 tisíc, CVT jen 30. To pocítíš. Osobně bych 60 tisíc za suché DSG asi nedal.

Co se týče ceny Aurisu, v prostřední výbavě je to 400 tisíc po oficiální slevě 45 tisíc. Pokud využiješ balíčků, oficiální sleva může být až 85 tisíc. To není malé zvýhodnění. Prozradím ti jedno tajemství, i na Golf dávají slevy. ;-)
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 20:49
Budeš potřebovat silnější 1.4TSI, slabší 90kW je +- na úrovni toho Aurise s 1.6 97kW, resp srovnání zde:
0 - 80 km/h: Golf - 6,7s * Auris - 6,7s
0 - 120 km/h: Golf - 14,0s * Auris - 14,1s
0 - 130 km/h: Golf - 16,7s * Auris - 16,3s
0 - 160 km/h: Golf - 28,5s * Auris - 28,6s
80 - 120 km/h: Golf - 6,8s * Auris - 7,5s
[odkaz]

Hodně bude záležet i na řidiči a stavu konkrétního kusu, viz výsledky Aurise ve zrychlení 60 - 100 km/h na 4. převodový stupeň:
AutoBild - 10,5s a 11,0s [odkaz]
Svět motorů: 11,7s (srovnání s Golfem TSI) [odkaz]
Svět motorů: 12,9s (samostatný test) [odkaz]
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 21:19
To ale není CVT proti DSG. Navíc je to předchozí generace. Pokud jde o pružné zrychlení na pevně zvolený převodový stupeň, tak s tím na mne vůbec nechoď. Tam hraje velkou roli převodovka (kvůli metodice měření normované spotřeby mají typicky vozy tím těžší převody, čím více mají výkonu v nižších otáčkách) a výsledek lze typicky jednoduše zlepšit volbou jiného (vhodnějšího) stupně.

Jinak ano, lze očekávat, že pojedou ve špičce podobně. Těch pár kW, které TSI chybí, by mělo dohnat plošším průběhem. Ale tovární parametry tomu vůbec nenasvědčují. Minimálně u současných generací. V nové generaci Aurisu se hodně testuje hybrid a minimálně u něj platí, že podává stejně tragický výsledek co do zrychlení, jako slibuje. U Golfu se zase hodně testuje 103 kW verze s ACT a ta také plní sliby. V tomhle případě mnohem příjemnější. ;-)
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 22:48
Jenže to má pár "ale".

První srovnání, které uvádíš, se týká G VI. Současný G VII je podobně jako OIII minimálně o metrák lehčí. Navíc se bavíme o automatech, kde DSG u VW má prakticky stejné hodnoty jako manuál, ale u Aurisu jsou parametry horší (Vmax 190 vs. 200, sprint 11,0 vs 10,1 s).

Proti tomu i ten "podprůměrný" G VII s DSG a 1.2 TSi 77kW má sprint za 10,2 (Vmax 192), slabší 1.4 TSi za 9,3 (Vmax 203) a silnější za 8,4 (Vmax 212).

A pokud vezmu současný G VII s manuálem, tak i ten tak se slabší 1.4-kou překonává nejvýkonnější Auris, silnější verze jej totálně deklasuje, viz . ten test, na který se odkazuješ.

Pozn.: Měření pružného zrychlení na srovnatelný stupeň je bohužel v dnešní době, kdy se masově vyskytují tři konstrukce motorů s výrazně rozdílným průběhem výkonu, nic nevypovídající parametr, protože při potřebě maximálního zrychlení prostě podřadím na ten nejvhodnější kvalt.
1,6 valvematic zkušenosti
| 8. 8. 2013 13:02
Pokud srovnáváš automaty, tak si jo. Jo, u obou jde o předchozí generace, protože data nových tam nejsou, třeba najdu jinde.
U toho pružného zrychlení my šlo o ukázku toho, že se stejným autem se dají najet různé výsledky viz 11,7 vs 12,9s u redakce Světa motorů. Nic víc, nic míň.
To měření pružnosti 60-100 na 4ku navíc postrádá logiku, při tomhle zrychlení pojede každý na 3ku bez ohledu na to jestli má atmosféru nebo turbo.
1,6 valvematic zkušenosti
| 8. 8. 2013 14:10
Jo, to beru. Jde to na hlavu hlavně přesnosti měření a popřípadě metodice. To je alespoň můj názor.

Ono se schválně měří na až zbytečně vysoký stupeň. Teoreticky to má prověřit, jak se motor zvedne z nízkých otáček. Ale díky rozdílnému zpřevodování jeden může začínat například na 2300 a druhý na 1700. Proto tenhle údaj nemám moc rád. Není jednoduché ho uchopit a moc mi toho nedá.

esenbe psal o automatech, tak jsem bral automaty. Co se manuálů týče, jak jsem již napsal, podle oficiálních údajů by na tom měl být Golf citelně lépe, ale teoreticky by 90 kW TSI mělo jet ve špičce podobně. To však stačí. Myšlenka byla, že 1,6 odpovídá spíš slabší 1,4 TSI. Tím, že do cenového srovnání tahá silnější (navíc ACT), jen zbytečně zvedá cenu Golfu a ten tak vypadá v jeho srovnání hůř.
Avatar - Charger
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 15:28
Ano, je jich výrazně méně, zejména kvůli euronormám, ale pravda je taková, že oproti projevu kvalitní atmosféry je tupý naopak turbomotor. V konkrétním srovnání Golfu s Aurisem ti dám zapravdu, přesto naladit atmosferickou šestnáctistovku aby jela není problém.

Pokud jsi chtěl říci, že drtivá většina dnešních turbomotorů má jednoduše dostupnější výkon a lepší zátah než srovnatelná atmosféra, tak o tom žádná...
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 23:09
Vůbec nerozumím tomu, jak myslíš, že někdo nemá srdce honit motor přes 5000 rpm. Někdo na to možná není zvyklý, nepodřadí, protože většina aut v tomhle segmentu už končí a nemá cenu je tak vysoko hnát, nebo je zvyklý na turbomotor který sice zatáhne, ale brzy umře a pocitově jede svižněji. Mě třeba vůbec nevadí podřadit a pořádně vytočit motor. Mám to asi zažité z motorky, ale řazení mi nevadí a dokonce bych řekl, že si užiju jízdu víc, než když člověk kvedlá podle rádce řazení v 1500 ot a nakonec podřadit musí taky, protože prijde kopec.
1,6 valvematic zkušenosti
| 4. 11. 2013 00:46
Hele mě to tak připadá, že Atilla neumí řadit. ;-\
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 16:03
Taky máme aurise 1,6 a jsme s ním spokojeni jako s druhým autem v rodině, které je převážně na vození dětí do školky plus sem tam nějaká jízda mimo město. Nicméně u Corolly bych předpokládal, že je určena i na serioznější cestování, vzhledem k rozměrům a výbavě, a tam by se silnější motor určitě hodil (tedy hlavně větší objem a výkon v nižších otáčkách, špičkový výkon je slušný). Přece jenom 1,6 na dálnici moc komfortní není, podřazovat na dálnici při každé akcelaraci je prostě otrava.
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 21:44
Mohol by si popisat svoje skusenosti s CVT prevodovkov v aurise? Hlavne veci co ti vadili.

Vazne uvazujem o tejto corolle s automatom. Obavam sa, ze ju nikde na testovaciu jazdu nebudu mat s CVT.
1,6 valvematic zkušenosti
| 7. 8. 2013 23:21
Tak vzhledem k tomu, že je to moje druhá CVT ( jedna v subaru legacy ) se kterou jsem se dostal do dlouhodobější zkušenosti( subaru moje , auris sestry ), tak můžu dát celkem dobrý pohled na věc.

Plusy jsou asi jasné, ale vadí mi trochu jízdní projev. Když to člověk drží pod otáčkama. Na druhou stranu jsou tam pádla a manuální režim + režim sport standartně k AT. Tím to eliminuješ i když ne 100% ně. CVT oceníš ve městech, na křižovatkách, na dálnici, při předjíždění a při ploužení se po okresce za někým a čekáním na vhodný moment k předjíždění. A naopak to budeš jistě nenávidět při noční jízdě po oblíbené okresce, kdy sice oceníš pádla, ale prostě tam bude ,,něco,, chybět. Pro civilní použití, zvláště pokud jsi z většího města je CVT ideální. Spotřeba je nižší než s manuálem - výkon subjektivně o něco menší. Hlavně a to je důležité je začátek. Já jak si koupil subaru byl jsem do nějakých 1000 - 3000 trochu v rozpacích. Pak ale člověk pochopí, že se s tímhle jezdí jinak. Já bych do CVT do auta na každodení! ježdění šel znovu. Kdyby jsi byl někde ze severní moravy, tak se můžeme dohodnout na zkušebce v aurisu ;-\ teda mu
1,6 valvematic zkušenosti
| 8. 8. 2013 08:04
Dik za info. Som z BA. Jazdim 90% casu po meste, takze asi to bude dobra volba. Skoda ze nie je Corolla hybrid.

Vies mi este povedat kolko mas na tych autach najazdene a ci si mal nejake problemy s CVT?

Niektori ludia vravia, ze CVT sa z jej principu casom pokazi. Na druhej strane, clovek co servisuje Toyoty vravi, ze urcite nekupovat NMT a ze CVT je bez problemov.
1,6 valvematic zkušenosti
| 8. 8. 2013 11:53
legacy mělo v době kdy jsem ho prodával 110 000 tkm a nebyl jediný problém, toyota má asi 15 000 ... CVT se kazili v době kdy se s tím začínalo a získalo to špatnou pověst ( multitronic u audi prý nevydržel víc jako 100 000 km ) ,ale od té doby se věci podle mě pohli kupředu a CVT by měl 200 000 zvládnout bez problému.
Avatar - vabis
palec nahoru
| 7. 8. 2013 12:40
ta 1.6 až tak zázračná není, ale s 2.0 by to mohlo být v rámci kategorie symaptické vozítko, palec nahoru :yes:
palec nahoru
| 7. 8. 2013 13:05
Bohužel Toyota s příchodem první generace Aurise zcela rezignovala na výkonné motory. Do té doby se dala Corolla koupit s motoem 1.8 VVTLi 141kW, poté i ve verzi s kompresorem o výkonu 165kW. Podobně i o třídu níž kdy nabízela Yaris 1.5turbo 110kW.
Bohužel tyto doby jsou již pryč.
palec nahoru
| 7. 8. 2013 13:29
Jde hlavne o prodeje a kolik lidi by si to koupilo s dvuolitrem ? Naprosto mizive zanedbatelne procento. Nizsi stredni trida se proste mota kolem motoru 1.4 a 1.6. Tak to proste je a musime se s tim smirit.
palec nahoru
| 7. 8. 2013 13:42
Tyto doby jsou pryč ze 2 důvodů:
1. Evropské emisní normy jsou na h.vno - to víme všichni
2. Evropský trh je v porovnání se zbytkem světa tak malý a "nepodstatný trh", že
pro automobilku velikosti Toyoty - navíc neevropskou je to v postatě jen "nutný zlo" vyrábět něco extra.
palec nahoru
| 7. 8. 2013 14:39
Ty jsi dobře mimo. Označit trh, kde úspěšní hráči v průměru dosahují takových marží, o kterých si automobilky v USA či v Asii mohou nechat jen zdát, za nepodstatný, může jen s prominutím chorý bezmozek. To, že aktivity Toyoty v Evropě jsou na takové úrovni, jaké jsou, je spíše dáno tím, že případné dodatečné investice Toyoty by se velmi pravděpodobně adekvátně neodrazily v růstu jejích prodejů.
palec nahoru
| 7. 8. 2013 17:34
1) Neboj se, za dveřmi je globální norma, která bude platit v Japonsku, USA i Evropě.

2) Nikdo po nich nechce extra buřty, stačilo by, aby v Evropě nabízeli podobně výkonné jednotky jako v USA.
Avatar - vabis
palec nahoru
| 7. 8. 2013 18:09
Tak tak, Yaris v Evropě 1.0 - 1.3 , většinu prodejů tvoří 1.0 ...a USA? V nabídce pouze 1.5 >:D ....u nás by si lidé také koupili, kdyby tam nebyl "uměle" tak propastný cenový rozdíl + nebyli si líní projet obě verze. Ten rozdíl ve spotřebě není tak hrozný, mimo město dokonce zanedbatelný.
Toyota Corolla
| 7. 8. 2013 16:38
Moje představa: Toyota Corolla Active, objem 1,4l D-4D DPF 66 kW, paket Exclusive, bez slevy za necelých 500 000 Kč :-)
Avatar - rohYpnol
(d)ocenění kvalit
| 7. 8. 2013 16:48
Prvních 100 000 km si možná občas budete říkat "proč jsem tohle koupil"? Druhých 100 000 km budete říkat "ještě že jsem koupil právě tohle" :-!

Tam, kde život koncernového vozu dostane povážlivé trhliny, Toyota začne ukazovat své klady. Oldschool v tom nejlepším slova smyslu - jednoduchá technika, úplná výbava. Za 400 máte kočár s adekvátní dynamikou na 300 000 km.

Přesně tyhle atributy koncern nabídnout nedokáže. WOW efekt z interiéru vozu, možnost připlatit si za cokoliv vás napadne a pružnost TSI jsou silné argumenty, proč místo Toyoty s poctivou jednoduchou technikou zvolit moderní plechovku. Jenže zatímco u VW se s příplatky roztočí kolotoč úvěrového financování, Toyota předem dává férovou nabídku téměř all-inclusive.

Ber, nebo nech být. Toyotu buť budeš milovat, nebo nenávidět. Každopádně za rafinovaný vzhled si zaslouží opravdu jen chvalozpěvy :yes: :yes: :yes: Stejně tak prostornost interiéru, v porovnání s Octavií III dávám hlas jednoznačně Toyotě - rovná podlaha vzadu a dostatek místa na hlavu Octavia nabídnout nedokáže.

Podle mě Corolla naprosto ideální služební vůz. Proto se tu budou prodávat Rapidy za stejnou cenu >:-[] 8-s
(d)ocenění kvalit
| 7. 8. 2013 17:03
Presne moje slova, i kdyz nejsem zakaznikem Toyoty, tohle auto je super nabidka. Ale evropani ji neoceni, bude se prodavat hodne dobre na vychode a v americe. Vetsina lidi tu sedne do koncernu VW z nejakeho duvodu a v nemecku se budou smat:-D

Stejne jako me kazdy odrazoval od koupe citroenu c5, ted ma najeto cca 213000km a jediny co jsem menil je olej, brzdy a pneumatiky. Vzhledem k me usporne jizde mam i s automatem prumernou spotrebu 6litru a nejpomalejsi na silnici nejsem. A ze mam zrychleni z nuly na 100 hodne nad 10s? Tohle opravdu lidi tak zajima???
Avatar - J@...
(d)ocenění kvalit
| 7. 8. 2013 17:16
:yes: taky velmi zajímavý a pádný úhel pohledu proč nakupovat u Toyoty.
(d)ocenění kvalit
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 7. 8. 2013 18:22
To ano.

Akurat ze hlavna cielova skupina zakaznikov VW a Skody, cize fleety, nekupuju auta na 300 000 km. Takze VAG sa o to starat nemusi. A ani sa nestara :-)
(d)ocenění kvalit
| 8. 8. 2013 11:34
"...a dostatek místa na hlavu Octavia nabídnout nedokáže."

OIII - výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
Corolla - výška nad sedadlem - vzadu (mm): 870
Rozvor..
| 7. 8. 2013 18:48
Takže pokud ho má jako Avensis, je to střední třída?
(d)ocenění kvalit
| 7. 8. 2013 19:31
všichni říkají, že japonské auta se nekazí. To zní dobře, ale kolega se teď v zimě vyboural s japoncem a ceny náhradních dílů byly na můj vkus dost vysoké, Tak si říkám jestli pro mne, který kupuje auto spíše na 10 let, kdy už se přece jenom pokazí každé auto (min. se mění opotřebované brzdy apod.) nebude volba Škodovky přece jen větší sázkou na jistotu. Co když se vybourám, co když mně nějaký pitomec rozbije v noci okno (stalo se mi), co když si pojišťovna nechá zaplatit drahé díly v ceně zákonné i havarijní pojistky ... jsou to zbytečné obavy?
Avatar - Katikakus
(d)ocenění kvalit
| 7. 8. 2013 19:43
Ceny dílů jsou srovnatelné.
Avatar - rohYpnol
(d)ocenění kvalit
| 7. 8. 2013 20:31
Ale rozdíl může být v dostupnosti ND.
(d)ocenění kvalit
| 7. 8. 2013 21:40
Toyota ma velky sklad vo Viedni. Do servisu v BA ti dovezu veci do 24 hod. V cz to bude asi to iste.
Avatar - rohYpnol
(d)ocenění kvalit
| 8. 8. 2013 16:02
díky, nevěděl jsem.
Ale v tom to právě je. Toyota má sklad, tedy do 24 h máš cokoliv originál od Toyoty. Na koncern není problém sehnat cokoliv značkového od výrobce dílu, nikoliv od Škody v předražené krabici ;-) A to nehovořím o druhovýrobě...
(d)ocenění kvalit
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 8. 8. 2013 17:36
Aha... Dielce z druhovyroby :-) Your mileage may vary...
Avatar - gld
(d)ocenění kvalit
| 8. 8. 2013 21:32
Na škodovky sa náhradné diely váľajú v priekope za vsí..to už na auto.cz všetci dávno vieme, netreba sa opakovať.
Avatar - rohYpnol
(d)ocenění kvalit
| 9. 8. 2013 13:41
no smiř se s tím, je to tak. Nevidím jediný důvod, proč platit za to, že mi někdo pošle díl v krabici s logem automobilky, když stejný díl ze stejné výrobní linky seženeš třeba v poloviční ceně... TOhle u koncernu není problém, u Toyoty je to sci-fi.
Avatar - gld
(d)ocenění kvalit
| 9. 8. 2013 15:07
Druhovýroba v kvalite originálu existuje. Aj na toyoty. Neviem čo riešiš.
Avatar - rohYpnol
(d)ocenění kvalit
| 12. 8. 2013 17:33
dostupnost té druhovýroby
Avatar - Katikakus
(d)ocenění kvalit
| 8. 8. 2013 01:23
Do 24 hodin ti z centralniho evropskeho skladu privezou cokoli ;-)
(d)ocenění kvalit
| 8. 8. 2013 07:39
Pokial mas havarijnu poistku ( co je v pripade starsich aut par € rocne ) , tak toto moc riesit nemusis
Avatar - 3_diamanty
do pohody auto
| 7. 8. 2013 20:12
na rodinne ucely alebo ako firemny korab celkom fajn ;-) ... trosku ma prekvapila chybajuca hlukova izolacia pod kapotou motora ale zrejme to bude dobre odhlucnene aj bez nej ;-) .. parametre 1,6tky su uplne ok.. pred desiatimi rokmi mali taketo parametre auta s dvojlitrami a nikomu sa to nezdalo slabe ;-) .... dnes sa to zbytocne dramatizuje... dnes chce kazdy sportiak ale takto to nefunguje.... corolla je v prvom rade rodinny drzak.... kvalitny dric a spolahlivy spolocnik na cely zivot... corolla je auto ktore nemusi nikomu nic dokazovat ani nicim ohurovat .... corolla je legenda :yes:
do pohody auto
| 7. 8. 2013 22:55
A naco v době, kdy se auta dostávají na úroveň spotřebního zboží a k tomu neustále výrazně reálně zlevňují, potřebuješ společníka na celý život a držák? Tesla Color za 5 měsíčních platů byla taky legenda, ale dnes si pomalu za 1/3 platu koupím full HD LED, která je parametry úplně jinde ... a s auty je to podobné.
do pohody auto
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 8. 8. 2013 06:37
Oh, svata prostoto...
Avatar - rohYpnol
do pohody auto
| 8. 8. 2013 16:07
první výplatní páska pro tebe bude šok >:-[] >:-[]
Avatar - gld
do pohody auto
| 8. 8. 2013 21:36
Trafil si klinec po hlavičke..možno nie tak, ako si zamýšľal ale predsa. Moderné auto sa ti krátko po skončení záruky začne so "spotrebnou" pravidelnosťou sypať rovnako ako ten full HD televízor. Či už si to môžeš dovoliť alebo nie.

Zatiaľ čo tesly color a ich automobilové náprotivky fičia ďalej aj po rokoch.
do pohody auto
| 8. 8. 2013 23:04
To je mj. jedna z vlastnosti spotrebniho zbozi, ze se postupne s technickym pokrokem a razantnim poklesem cen proste snizuje skutecna i zakazniky vyzadovana zivotnost.

Koukni na ceny novych a ojetych aut dnes a par let zpet, prumerne platy (tj. realnou dostupnost) a zjistis, ze treba nove auta realne zlevnila za 10 let o polovicku. A tento trend bude pokracovat ... A presne podobne klesa pozadavek trhu na zivotnost daneho produktu.

Ja osobne beru auto jako spotrebak, ktery ma denne jezdit a ve chvili, kdy se objevi nejaky vzhledem k aktualni trzni cene zavazny problem, tak jde z domu.
Avatar - gld
do pohody auto
| 9. 8. 2013 15:11
Že je niečo trend, ešte neznamená že je to tak správne. Nazvite ma staromódnym, ale nie som fanúšik plánovanej životnosti a "po nás potopa" konzumného spôsobu života.
Avatar - Cuba66
do pohody auto
| 12. 8. 2013 14:27
Člověče, já mám přesně opačnou zkušenost - Auris 2.0 D4-D. Během záruky se to sypalo, ale teď to je už 6 let starý, najeto má 128 tisíc a nic už se nesype. asi tam Turci při výrobě dali špatně nastavený "kurvítka" a všechno se vysypalo v záruce >:D

P.S. Namátkou - olej to nežere vůbec, naftu 5,8 dlouhodobý průměr v létě, 6,2 v zimě (bufík), plasty co se odírají tak už se odřely a dál už to odřít nejde, co vrzalo tak vrže neměnnou hlasitostí dál...prostě pohoda.
do pohody auto
| 8. 8. 2013 22:45
zrovnavat cenu tv na ktoru pracujes par dni a cenu auta na ktore pracujes x-krat dlhsie je trochu mimo. Ak nemas vysoky prijem, pripadne mas ine zavazky, tak si rad podrzis auto dlhsie ako 3-4 roky :-)
Avatar - Cuba66
Víko kufru
| 12. 8. 2013 14:34
Nevíte, proč všichni výrobci cpou do aut takhle příšerný uchycení víka kufru? I poslední BMW 3-kové řady to má, Mercedesy C-klasse..hrůza. U těch to aspoň zajíždí do bočního čalounění, ale proboha, i starej Peugeot 306 sedan měl víko na plynových vzpěrách a v kufru nic nepřekáželo. Kdyby mi někdo řekl - bude to stát o 10 tisíc víc, ale budou tam plynové vzpěry mimo zavazadlový prostor, tak si to klidně připlatím.
Jinak Corolla - souhlas, že jde o jednu z nejhezčích Toyot současnosti, motor 1,6 bez turba sice trochu mrzí, ale při těch cenách jezdím stejně na spotřebu.. Být Toyotou udělám 1,33 ve verzi Turbo, myslím klidně by stačilo okolo 90kW, ale krouťák někam ke 200Nm. A bude to v pohodě...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku