Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
vrkuboy
10,6:1? >😁 To si autor článku dělá legraci ne? Naopak tento kompresní poměr je spíše průměrný. Forester s tímto motorem by snesl vyšší kompresní poměr i za cenu ztráty krouťáku (turbo to dožene). Takový Skyactive-G od Mazdy má kompresní poměr 14,0:1 a to už je masakr 😉 10,6:1 rozhodně není nijak vysoký kompresní poměr 😉
Na přeplňovaný motor ano, mazda je atmosféra 😉 .
Jo dostal jsi mě 😄 já měl za to že ten skyactive-g je foukanej. Zmátla mě fotografie motoru ze strany svodů kde to vypadalo, že tam je turbo. Našel jsem fotku samotných svodů a po turbu ani památky viz: [odkaz]
No, on právě Sky-G je tak zajímavý motor proto, že má dané výkonnostní parametry při atmosférickém plnění 😄
Turbo motor s kompresnim poměrem 14 : 1 to by byl masakr >😒]
Starý dobrý (a spolehlivý) 1,9TDI má kompresní poměr 20:1... >😁
To jó jenže to je ropák 😄 ten by při 14:1 ani neškytnul 😉
No, Sky-D od Mazdy má právě 14:1 (stejně jako atmobenzín Sky-G), je to ropák a jak to jezdí 😄 Máš v těch SkyActiv motorech trochu mezery 😄
JaMM
Pre pana Jana, akeho krala? Lesov, luhov a hajov, sotoliny,ciest II. a III. triedy, Sumavy, Krkonos, Ciech a Moravy, ... ?
Pan redaktor, trosku prrr s tymi PR titulkami!
Pan redaktor, trosku prrr s tymi PR titulkami!
Forester XT byl svého času nejrychlejší SUV.
Pravděpodobně jde taky o narážku na královskou motorizaci u tohoto auta.
Pravděpodobně jde taky o narážku na královskou motorizaci u tohoto auta.
6B6
A jejda, další všeználek.Takže na turbo benzín je to vysoký kompr. poměr, vysoký je už 10,1:1 u TSI, takže i 10,6:1 je vysoký. Srovnávat matematicky "epsilon" u Skyactive (zážehová atmosféra) a turbo benzínu je, řekněme lehčí neznalost základů termomechaniky, takže autor má samozřejmě pravdu a tvoje invektiva je dokladem, že máš pouze něco málo přečteno z reklam= marketingovou info Mazdy o epsilonu, ale hlubší znalost ani "ň"...jinak bys nepsal to co píšeš. Nazdárek. Dotazy?
Jasně že turbomotor nemůže mít 14,0:1 to už by snad ta směs i začala sama hořet a bylo to k nezastavení. Když chvilku vydržíš vypíši ti seznam automobilů s turbomotorem s vyšším kompresním poměrem. 😉 Například u automobilů s pohonem E85 bývá kompresní poměr z pravidla vyšší. 😉
já se rád přiučím, protože tohle téma kompresního poměru je poměrně zajímavé - k tomu E85 - není to tím, že E85 je "trošku" jiné palivo,než "klasický" benzín? Spousta lidí se domnívá, že mohou klíďo zaměnit obě paliva(to není Tvůj případ) ale to u normálního motoru na benál bez E85 ready - jaksi mohou narazit😄
Zaměnit to nejde pokud se nepletu tak E85 nehoří tak dobře jako benzín a z toho duvodu je potřeba vyšší kompresní poměr. U neupraveného auta by motor asi neudržel volnoběh, zdechal by a ztrácel na výkonu. Je to trošku podobné jako u nafty kde jsou ty kompresní poměry hodně vysoké a to natolik, že by v případě benzínu docházelo při stlačení k takovému nárůstu teploty, že by mohlo docházet k samovznícení směsi.
Vysoký kompresní poměr je něco, co chceš. Má to samozřejmě své dopady na konstrukci motoru. Ale vede to k vyšší účinnosti, což je obecně žádoucí. Nafta není moc odolná vůči samozápalu. Má oktanové číslo myslím 15-25 (proti 95 u benzínu a 102+ u E85), může být snad i méně. Což u vznětového motoru nemusíš řešit, protože stlačuješ vzduch, ne směs. Tam jde zase o cetanové číslo, tedy za jak dlouho po vstříknutí bude hořet, laicky řečeno. Zkrátka, vznětové a zážehové motory jsou jablka a hrušky. Každý má své problémy.
U E85 je hlavně problém s řídící jednotkou. Líh není benzín, takže je ti standardní kalibrace úplně k ničemu. Máš jiné složení zplodin, jiný stechiometrický poměr.
U E85 je hlavně problém s řídící jednotkou. Líh není benzín, takže je ti standardní kalibrace úplně k ničemu. Máš jiné složení zplodin, jiný stechiometrický poměr.
E85 má vyšší oktanové číslo, takže snese vyšší kompresní poměr. Není nutný pro to, aby motor palivo spálil, ale pokud chceš vysokou účinnost, bylo by dobré téhle vlastnosti využít, jinak prostě vyhazuješ energii z okna.
Vrku, pouštíš se na tenký led - jasně že by směs začala sama hořet a to dávno, jak u turba, tak u atmosféry. Možná ti uniklo, že zvýšení kompresních poměrů u benzínů a turbo-benzínů bylo možno až po vyřešení přímého vstřiku. 😉
Navrchu už jsem to psal, zmátla mě fotografie motoru toho skyactivu. Z Obrázku to vypadalo, že má turbo... a nemá.
Tady je: [odkaz] ještě před půl hodinou bych se i hádal že tam to turbo na levé straně je. 😄
Nevede to k sání. 😉 Navíc ty komplikované svody jsou součástí balíku sky pro lepší odvod spalin a dole je kaťák. Taky 210 Nm krouťáku by bylo na turbo sakra málo. Buďme rádi za atmo.
Mino21
Tím, že napíšeš seznam těch, které mají větší, ale nic moc nedokážeš. Potřebuješ zjistit průměr a pak zjistit, zda tento motor patří k těm nadprůměrným nebo podprůměrným. Co jsem se jen tak zběžně podíval na několik moderních dvoulitrových turb, tak to bylo samé 9,3:1, 9,8:1, 10:1 a podobně, totéž se týká i menších motorů jako např 1,8 od Mercedesu.
P.S. Mělo to být o jednu úroveň níže, na příspěvek ze 17:25
P.S. Mělo to být o jednu úroveň níže, na příspěvek ze 17:25
Uživatel_5340709
a vy tu řešíte ET a základní věci u kompresních poměrů. Osobně se přznám, že celkový look posledního forestra pro mě trochu ztácí na atraktivitě, to už i honda, nebo korejci mi přijdou kreativnější, i když chápu, že na horách a opravdu ten, co tohle auto potřebuje, tohle moc neřeší.
Škaredý není, mě se líbí moc. Jediné s čím mám problém je palubní deska. Ve skutečnosti to asi nebude taková hrůza, ale naprostá většina palubních desek japonských aut vypadá jak z vozů o 10let starších. Ale o tom tohle auto není. Hezká palubovka ještě na zasněženou Sněžku nikoho nevyvezla.
Mě by zajimalo jestli má Forester stále permanentní pohon všech kol nebo jestli o toto řešení nepřišel. V článku to není nijak konkrétně zmíněno.
Mě by zajimalo jestli má Forester stále permanentní pohon všech kol nebo jestli o toto řešení nepřišel. V článku to není nijak konkrétně zmíněno.
konkrétně tenhle by měl mít viskospojku s vtd - to není "obyčejný haldex", ale permanent s přerozdělováním točivého momentu dle aktuálních podmínek ve prospěch jedné nápravy. Abych nekecal - starý to měl v rozmezí cca 65/35 jedním či druhým směrem. Nikdy to úplně nevypne. VTD simuluje elektronické uzávěrky diferenciálů(jasně, že to nedokáže tolik jako mechanická špéra). Jinak manuály mají mezinápravový dif a automat bez VTD jen tu viscospojku s nějakým základním rozdělením(ne tu - my vypínáme zadek úplně😃, které podle otáček žene až na 50/50. Víc o těch pohonech na subarufanclub.cz ve wiki... 😉
Nicméně VTD je pořád "jen" mezinápravová spojka, pokud se nepletu. I když se chová jinak než například Haldex. Nebo se pletu (a je to ten systém s planetovým převodem a spojkou; už mám v Subaru bordel 😄 )? Aktivní diferenciál, jak ho dělá například GKN, má klasický mechanický diferenciál a na výstupních hřídelích spojky. Funkci diferenciálu zajišťuje diferenciál, ne spojka, ta je tam jen od přerozdělování.
hrozně se mi líbí, že plasty u OIII jsou hnusné a laciné. Ovšem u Subaru je to něco jiného. O tom přece auto není... Lidi, vy mě fakt bavíte
Co se pleteš Octavii co tá má s Forestrem společnýho? 😄
zkus trochu popřemýšlet
Nevím zkus trochu napovědět. Jak říkám auto jako celek se mě líbí, ale co se týče interiéru tak tam trochu pokulhává, ale u auta podobného ražení není zrovna vzhled palubovky tím proč si jej lidé kupuji. Sám mám auto s příšernou palubní deskou a i tak mě to neodradilo od koupě. 😄
tak u subaru, které se tak nějak "hledá", co se designu týče je to vždy spíš o tom, co je skryto, než o tom, jak je to střiženo navenek. Pro mne jsou nejhezčí generace Forestera od 2003-2008 - ale je to jen můj osobní názor. Může se mnohým jevit, že to vůbec není hezké a evropské a "in" - ale to mne na silnici neudrží a do kopce nepomůže. Prostě Subaru musí sednout.... nic víc a nic míň.
poterienko
Vyrábí vůbec Subaru hezká auta, když pomineme BRZ?
subaru a pekny dizajn to nikdy neslo velmi dohromady ale silne stranky tychto aut su inde.... nie v dizajne a skalni priaznivci znacky to vedia ocenit 😉 a dizajn ich az tak netrapi... mne osobne sa velmi paci a skutocne aj dizajnovo model subaru XV [odkaz] [odkaz] ktory je nazivo este krajsi ako na fotkach... skutocne dizajnovo velmi pekne auto.... podla mna jedno z najkrajsich subaru vobec.... ake kedy vzniklo 😉 aj ked samozrejme kazdemu sa nemusi pacit.... kedysi sa mi pacilo aj kupe SVX [odkaz] ( trosku mi pripomina opel calibra ) ale dnes uz vidno ze tento dizajn je uz zastaraly
happy_driver
Mne sa aktualny Outback, Forester a XV pozdavaju. Subaru gratulujem k spojeniu Lineartronic + Diesel. Pozrel som si test Outbacku s touto kombinaciou na auto.sme.sk a podla mna to je vydarene spojenie. V ukazke akceleracie to pekne kvaltuje a ziaden vysavacovy efekt som nevidel. Ak to daju do Forestra, tak minimalne v nemeckych hovoriacich krajoch to povzbudi predaje. Vtipnym a mimoriadne ekonomickym riesenim je moznost programovat Lineartronicu predvolene body radenia. Ziadna nutnost vyvijat 8-9 kvaltove automaty, staci prednastavit existujuci variator. Odo mna ako skalneho fanusika a majitela trojcipych hviezd ma Subaru palec hore. :yes:
myslíš ten, jak mu to zhaslo v tom couváku z kopce? Jinak se množí zprávy, že jsou trošku problémy z toho spojení a musí se přehrávat soft - zkrátka každý začátek je těžký a připomíná to počáteční problémy se zavedením jinak povedeného dieselu...
Presne ten, kde mu to zdochlo. Pekny prakticky, aj ked nechceny priklad, na co je dobra splet systemov ESP+trakcna+atd.
Samozrejme, ako vzdy plati zlate pravidlo, ze kupovat az v druhom roku vyroby ked vychytaju nejake tie muchy.
Samozrejme, ako vzdy plati zlate pravidlo, ze kupovat az v druhom roku vyroby ked vychytaju nejake tie muchy.
Mě zdechl lineartronic i s benzínem asi 2x.
a v jakém režimu? nízké otáčky a zátěž?
Bylo to 100% při manévrech na parkovišti, zejména při rozjezdu po delším stání se zaplým motorem. Často v autě před odjezdem telefonuju - takže nastartuju zapnu klimu/topení a nechám běžet motor. Zavolám a pak jedu. Šlápnu na plyn - mírné cuknutí a hotovo. V subaru jsem to řešil, řekli mi, že je to možné. Lineartronic prý nestihne v některých případech ( kdy je auto vytížené klimou + bluetooth atd. ) zareagovat na náhlé přidání plynu a nestihne se přepnout z volnoběžného režimu. Přehrávali mi software cca. před rokem a půl a potom jsem to už nezaznamenal. Naftu mají s LR poprvé, takže možná to bude potřebovat vychytat.
rohYpnol
že je rozdíl mezi SUV a opravdovým SUV. Tohle není zkrátka masírka, tohle není ořezávátko pro rozvoz dětí do školky. Tohle auto má prostě a jednoduše pořádný kus poctivého talentu.
Ano, je toho spousta, kde proti koncernwágenům zaostává. Interiér není tak dotažený, materiály nejsou vybrány s jemnocitem olizovače měkčených plastů, sedadla nejsou "boh vie čo", při nákupu si neužijete zaškrtávací orgie, nenajdete simply clever řešení, 2 l PETku zřejmě budete vozit v kufru, kávu z automatu u benzinky budete muset vypít než se rozjedete, ...
Přesto - interiér už konečně nevypadá jako z minulého tisíciletí, grafika displayů konečně opustila 8-bitovou úroveň a panel rádia konečně dosáhl úrovně kalkulačky. Tohle vše při příkladné kvalitě zpracování. To podle mě vůbec není špatné!
Hlavní ale je, že Lineatronic je konečně na úrovni takové, že ne že nepohřbívá výtečný zbytek, ale je dokonce všeobecně v testech velmi chválen a hodnocen jako vhodnější volba než manuál :yes:
No a pak to nejpodstatnější - stále je to Forester tak, jak ho mnozí milují. Symetrický AWD, boxer, nízké těžiště, výborná světlost, výborná ovladatelnost a radost z jízdy a skvělá dynamika, dýchající na záda hothatchům.
Vše přitom Subaru zabalilo do výtečného balení. Vnější design je zkrátka nezaměnitelný, jedinečný. Žádný mama car, žádné fluidní opojení opitého mozarta. Dokonale rázný a úderný design s přiměřenou dávkou sebevědomí. Za mě :yes: :yes: :yes: Jednoznačně horký favorit mezi SUV. Je to totiž přesně vůz, který mě oslovuje. Je to osobnost mezi automobily, a toho si cením vždy na prvním místě :-!
Ano, je toho spousta, kde proti koncernwágenům zaostává. Interiér není tak dotažený, materiály nejsou vybrány s jemnocitem olizovače měkčených plastů, sedadla nejsou "boh vie čo", při nákupu si neužijete zaškrtávací orgie, nenajdete simply clever řešení, 2 l PETku zřejmě budete vozit v kufru, kávu z automatu u benzinky budete muset vypít než se rozjedete, ...
Přesto - interiér už konečně nevypadá jako z minulého tisíciletí, grafika displayů konečně opustila 8-bitovou úroveň a panel rádia konečně dosáhl úrovně kalkulačky. Tohle vše při příkladné kvalitě zpracování. To podle mě vůbec není špatné!
Hlavní ale je, že Lineatronic je konečně na úrovni takové, že ne že nepohřbívá výtečný zbytek, ale je dokonce všeobecně v testech velmi chválen a hodnocen jako vhodnější volba než manuál :yes:
No a pak to nejpodstatnější - stále je to Forester tak, jak ho mnozí milují. Symetrický AWD, boxer, nízké těžiště, výborná světlost, výborná ovladatelnost a radost z jízdy a skvělá dynamika, dýchající na záda hothatchům.
Vše přitom Subaru zabalilo do výtečného balení. Vnější design je zkrátka nezaměnitelný, jedinečný. Žádný mama car, žádné fluidní opojení opitého mozarta. Dokonale rázný a úderný design s přiměřenou dávkou sebevědomí. Za mě :yes: :yes: :yes: Jednoznačně horký favorit mezi SUV. Je to totiž přesně vůz, který mě oslovuje. Je to osobnost mezi automobily, a toho si cením vždy na prvním místě :-!
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
za polovic máš Yetiho či ix 35, který ale nenabídne polovic toho, co Forester... Cena mi přijde vcelku adekvátní.
zrovna nedávno tady někdo napsal krásný příspěvěk, že SAAB jsou auta pro "bychaře" No a tohle mi přijde stejné. Každý druhý tady pěje ódy a pak....Pak si jde pro Octavii. No a tak je to se vším.
Jak píšeš výše. Jízdně asi OK, ale všechno ostatní, jak z minulého století. A za mega?? Fakt není lepší ten Passat, chceš-li Alltrack? Lesem asi neprojede, ale na to jsou tady jiná auta...Ale dneska jsou holt moderní zanedbatelné menšiny...
Jak píšeš výše. Jízdně asi OK, ale všechno ostatní, jak z minulého století. A za mega?? Fakt není lepší ten Passat, chceš-li Alltrack? Lesem asi neprojede, ale na to jsou tady jiná auta...Ale dneska jsou holt moderní zanedbatelné menšiny...
Co je to lepší? V tom to celé vězí.
Ano, lepší (ve smyslu každodenní průměrnosti) klidně může být Passat Alltrack. Ale určitě nebude mít Passat Alltrack v mých očích takový respekt :-!
Rozlišuji zkrátka potřebu od zábavy. A tu zábavu jednoduše nemám potřebu vlastnit.
Ano, lepší (ve smyslu každodenní průměrnosti) klidně může být Passat Alltrack. Ale určitě nebude mít Passat Alltrack v mých očích takový respekt :-!
Rozlišuji zkrátka potřebu od zábavy. A tu zábavu jednoduše nemám potřebu vlastnit.
tak ceny u nás jsou trošku vysoko - co si budeme. Ale dá se sehnat i levněji. Jasně, že za tu cenu dostaneš auto 4x4 třeba dvakrát - Dustera třeba třikrát až čtyřikrát... Ale zkrátka je to o Tvých preferencích a tom, co Tobě vyhovuje - nikdo nikoho nenutí to kupovat. Následující ber jako nekritický výkřik subaristy. Mám momentálně 4 subaru. Začal jsem Subaru Foresterem 2,5XT, přes Outbacka 3.0, Outbacka 2,5L až po Subaru Forester 2.0XT(2003) - Velký oblouk zpět. Sice bych si mohl koupit nějaký dobře ojetý kousek třeba BMW X3 nebo MLka nebo Jeepu GC, ale zkrátka po všem tom zkoušení jsem si zpátky sedl do starého Subaru s tvrdými plasty, bez různých elektronických cingrlátek, vychytávek...ale pro mne - když jsem si do toho sedl to prostě mělo něco navíc - co? Ví bůh.... prostě mi to sedlo. Vím,že s tím můžu vyrazit do terénu a vím,že to zvládne etc. etc. Sice se na mne nebudou lepit buchty před diskotékou(v mém případě pro starší a pokročilé), sice mám spotřebu kolem deseti litrů ale prostě je to tak. A tohle přeju každému s jeho autem - ať už je to škodovka nebo wartburg....
rohYpnol
Až trochu vyrostu,
budu soustružníkem,
a jako můj táta,
v práci úderníkem.
Pak budu vyrábět
nejlepší Forestery,
nejlepší kolečka,
nejlepší motory.
A když pak po práci,
zahouká šest,
řeknou mi Japonci
"Tvé práci čest".
(podle Marie Vrátilové)
budu soustružníkem,
a jako můj táta,
v práci úderníkem.
Pak budu vyrábět
nejlepší Forestery,
nejlepší kolečka,
nejlepší motory.
A když pak po práci,
zahouká šest,
řeknou mi Japonci
"Tvé práci čest".
(podle Marie Vrátilové)
forester je svojim sposobom normalne SUV .. ale k skutocnemu pracantovi ma daleko... kto chce auto do terenu stejne zvoli ladu nivu duster alebo pajero ci defender ... je fakt ze forester nie je hrkalka ako ix35 alebo kaskaj ale od pracanta ma daleko.... je to taka imidzovka ktora sa v terene sice nestrati ale realne si ju do terenu za tie peniaze nikto nekupi.... a v praxi plni zakaznikom rovnaku ulohu ako hrkalky kaskaj a ix35 ktore su postatne lacnejsie ....
toppere a jezdils to subaru někdy? Tedy Forestera? Nemůžu soudit generace po roce 2008, ale to, co jsem viděl a jezdil - tak zvládne víc, než kvaška či duster. Ohledně Lady, Pajera a defenderu - to už srovnáváš něco, co není tak úplně košer - ale bude hrát roli váha a použité gumy. Pajero se třeba na sněhu proti Festrovi zahrabe jen to hvízdne a vymalováno..... ix 35 bych docela rád viděl v akci, ale nikdo s ním s námi na motokrosovou trať vyrazit nechtěl.....
Tak dovolim si malinko nesouhlasit. Bydlím na místě, kam se v zimě hodně špatně dostává a právě z toho důvodu jsem si pořídil Forestra (manuál). Na Wrangler to tam není 😄, ale drtivá většina SUV moc šancí nemá - cesta je často zapadlá a jen podle stromů poznám, kudy jet. Tady je hodně ku prospěchu permanentní 4x4 a hlavně pořádná světlá výška - to je to, co dnešní SUV nemaj. Co sedí na břiše, nerozjede se.
A můžu říct, že Forestr se osvědčil a navíc s ním není problém jet v létě delší trasu. prostě univerzál, kterých už moc není.
A můžu říct, že Forestr se osvědčil a navíc s ním není problém jet v létě delší trasu. prostě univerzál, kterých už moc není.
melo
v propagacnych materialoch sa pise priemerka 8,5 a tu tvrdia, ze je to len 7 (co je oficialna spotreba mimo mesta). mam rad subaru (mam forestra 2011), ale v kontexte celeho clanku mi to pride ako cielene zavadzanie.
čejo
áno ak presadneš z lada do subaru budeš spokojný
ale z nemca do japonca...
...tak sa ti zdvihne žalúdok z japonského auta!!!
budár s velkou spotrebou
ale z nemca do japonca...
...tak sa ti zdvihne žalúdok z japonského auta!!!
budár s velkou spotrebou
ano od trupíka,co sa odbaví pri pohlade na Vé a dvojité Vé je toto typicky príspevok...ešte že je lahko citatelný a da sa v pohode separovat do odpadkoveho kosa.
Presadni si z Tiguana do Forestera,ci Mazdy CX-5 a pochopis,ze si latentný impotent...ak to chces teda pocut.
Presadni si z Tiguana do Forestera,ci Mazdy CX-5 a pochopis,ze si latentný impotent...ak to chces teda pocut.
Dinar
byl jednookým králem v dobách, kdy ostatní automobilky byly k tomuto segmentu slepé. Jenže to už dávno neplatí, ať už crossoverů nebo malých suv je na trhu spousta a v tomto davu se svými kvalitami forester (specielně v akt. generaci) motá maximálně někde v průměru. O králi nemůže být řeči.
Tak kdo je král podle tebe? >😒]
Král čeho?
To ty píšeš že o králi nemůže být řeč, že se Forester motá někde v průměru.. >😒]
O králi nemůže být řeč, jednak nevím král čeho, autor článku "království" nijak nedefinoval, jednak ani mezi logickou konkurencí (malá suv, crossovery) není forester víc než průměrný.
Tedy, není-li to na tebe příliš komplikované, zkus napsat, čeho je forester král, a nejlépe srovnej s tebou určenou konkurencí. Rád si počtu... třeba se pletu a máš i nějaký názor a zkušenost.
Tedy, není-li to na tebe příliš komplikované, zkus napsat, čeho je forester král, a nejlépe srovnej s tebou určenou konkurencí. Rád si počtu... třeba se pletu a máš i nějaký názor a zkušenost.
Ale že král neni v tom si měl jasno bez dotazů >😒]
Komplikovaný se to zdá je jen pro tebe - pro autora, mě a asi i většinu ostatních je Forester 2.0 XT král malejch SUV :yes:
Komplikovaný se to zdá je jen pro tebe - pro autora, mě a asi i většinu ostatních je Forester 2.0 XT král malejch SUV :yes:
Není království není král, bez dotazu... Je to prosté, bohužel vidím, že pro tebe stále příliš komplikované.
Pokud jde o testovanou verzi, v jednom forester s tímto motorem a lineartronicem králem bude zcela jistě, v nesmyslné spotřebě ve vztahu k předvedené dynamice.
Pokud jde o testovanou verzi, v jednom forester s tímto motorem a lineartronicem králem bude zcela jistě, v nesmyslné spotřebě ve vztahu k předvedené dynamice.
Dinare, myslím, že sis to na svůj obvyklý přístup dost zjednodušil. Je třeba rozlišit kvalitu, schopnosti a výkony, a to vše v dané třídě. Z historického hlediska byla kvalita spíš průměrná až podprůměrná, schopnosti srovnatelné snad jen s freelanderem (s kvalitou jsou na tom obdobně) ale výkonově prostě žádnou konkurenci neměl. A dneska je to v podstatě podobné. Navíc mám pocit, že kdybys bral výkon a právě užitečnou velikost uvnitř, tak já tam moc konkurentů nevidím. Všechno je jistě kufrově menší. Jasně VW udělá motory lepší, ale na tenhle výkon s Tigim ze dvoulitru prostě nedostaneš. Mě osobně tedy vyvstává otázka, co z vyšší třídy je při stejné výbavě stejně "drahé".
Kvality auta a kvalita ve smyslu zpracování, provedení jsou celkem rozdílné věci, já nepíšu o kvalitě, ale o kvalitách.
To s tebou souhlasím, ale to není to nejdůležitější. Řekněme, že mi na kvalitě zpracování ani celkovém nastavení auta úplně nezáleží tak, aby bylo v prvotřídní kvalitě. Hledám 4x4 (dokonce je mi fuk jestli haldex nebo pernament) s co největším úložným prostorem, motor 240 koní ze dvoulitru. Otázka zní, jaké je srovnatelné auto za ty prachy? Podle mě je to v tomto kontextu spíš solitair....
....dokud ovšem nezačneš počítat prachy na údržbu 😉 Tam se už ke konkurenci dopočítáš.
....dokud ovšem nezačneš počítat prachy na údržbu 😉 Tam se už ke konkurenci dopočítáš.
V první řadě je třeba říct, jestli tu hodnotíme forestera jako model nebo forestera 2,0xt.
Co bys tak tipoval pod článkem vo 2.0 XT a při při požadavku na alespoň 240 koní? Je to teda trochu komplikovaný, ale to dáš >😒]
Tak aspoň se vyjasnilo, v čem spočívá to tvé království, "požadavek aspoň 240 koní". To máš pravdu, to komplikované není, no aspoň máš svého krále. >😒] 😉
Takže nedal? No tak sorry že sem tě tak přecenil >😁
Netrefils to skoro v ničem, to sem fakt nečekal >😒]
Netrefils to skoro v ničem, to sem fakt nečekal >😒]
Co tys čekalo nebo přecenilo hraje roli jen v rámci tvého mentálního světa, za jeho hranicemi je to nepodstatné. 😉
No nevim kdo z nás měl problém pochopit titulek článku. Jo vlastně vim >😒]
Ale že budeš tak moc mimo to sem teda fakt nečekal. A to hraní na drsňáka ti moc nejde, zkus to nejdřív natrénovat třeba na babičce nebo tak něco >😁
Ale že budeš tak moc mimo to sem teda fakt nečekal. A to hraní na drsňáka ti moc nejde, zkus to nejdřív natrénovat třeba na babičce nebo tak něco >😁
"hraní na drsňáka" ?? >😁 Občas fakt zapomínám, že se tu dá potkat i děcko, kterému ještě trčí lopatka od písku z kapsy. Budu na to příště pamatovat. 😉
Takže zapomínáš a přitom vzpomínáš na doby kdy sis hrál na písečku. Víš že Forester XT neni král ale čeho král netušíš. Tak to s tebou nevypadá moc dobře, to ti řeknu na rovinu >😒]
Kombinaci podobného výkonu a velikosti budeš pod milion hledat těžko, souhlas, v tomhle byla XT verze forestera vždycky mimo mainstream. Jiná věc je ta spousta kompromisů.
Když tak nad tim přemejšlim, tak ono vlastně ani nejde o těch 240 koní (nesmyslných), ale fakt o kufr. Všechny crossky jsou prostě pro 4 čelnou rodinu menší. Vlastně z pohledu rodinného auta nemají úplně logiku. Jediným náhradním řešením je tak kombik ve 4x4. To ale opouštíme třídu, kterou hodnotíme. Znám tvůj názor na zbytečnou světlou výšku. Ale tohle je asi potom jediným bonusem právě oproti tuzemskýmu kombíku v kombinaci 4x4, automat, velkej kufr.
To už je pak pouze otázka preferencí. Osobně vyšší podvozek do nepohody oceňuji a je pro mě důležitější než ty kompromisy, které zmiňuješ.
To už je pak pouze otázka preferencí. Osobně vyšší podvozek do nepohody oceňuji a je pro mě důležitější než ty kompromisy, které zmiňuješ.
Tomuhle pohledu rozumím, osobně bych sice, mít tyhle požadavky, asi zabrousil do nějaké scout verze, ale takto formulované důvody pro forestera chápu. Celá ta moje reakce jde čistě po těch "králech", forester je z mého pohledu v akt. generaci opravdu tak průměr a jen přidání výkonného motoru z něj krále neudělá. 😉
No, já prozměnu došel k závěru, že po připočtení nákladů na údržbu po dobu 5 let mi k 2XT vyjde tradiční župan. X3 ve 2D 😉 ...a nic v něm ani moc nepotřebuješ, nic neřešíš a nakonec se Ti ty prachy i při prodeji trošku vrátí.
To je jasný, místo Subaru Forester XT 2.0 radši nějaká verze scout :yes: >😁
S tebou to fakt nevypadá dobře, tohle je jasnej důkaz ztráty soudnosti >😒]
S tebou to fakt nevypadá dobře, tohle je jasnej důkaz ztráty soudnosti >😒]
Promiň, ale forester naopak právě do nějakého roku 2007 neměl absolutně žádnou konkurenci v SUV. Na trhu nebylo nic tak kvalitního ( podívej se do forestera z roku 2003 - interiér vypadá v podstatě neporušeně a to jsem osobně seděl ve 4 různých autech ). Na trhu rozhodně nebylo nic co by tomu mohlo nějak konkurovat jak v terénu tak na silnici - zejméne v součtě těchto schopností pak byl nejbližší konkurent na míle vzdálený. Forester a určitě i outback/legacy do roku 2007 ( u otb později ) se vyznačovali těmito vlastnostmi - Kvalita, univerzálnost a skvělé jízdní vlastnosti. Nic jiného na trhu nebylo, co by tomu mohlo za tuhle cenu konkurovat. V poslední době se subaru přiblížilo mainstreamu a tím podle mě ztratilo - ačkoliv prodeje jsou vyšší. Jasně subaru nikdy nebylo ( vyjma STI/WRX ) na nějaký machrung. Na forestera jsi nikdy nesbalil holku a s outbackem tě nechtěli pustit na parkoviště 5* hotelu ( true story ). Nicméně kdo che auto, které vydrží léta ( s pocitem robustnosti a kvality ) a poradí si se vším co postaví příroda do cesty ... šáhne po subaru. Nějak tě pak přestanou štvát ty detaily ...
No vzhledem k tomu, že otíka 2007 mám, tak bych se tebou a kvalitě trochu polemizoval. Trochu moc to glorifikuješ. To, že to vyjede, o tom neni pochyb. Ale kvalitu, resp. výdrž dílů, bych do týhle diskuze vůbec netahal. Hlavně podvozek, brzdy, ložiska apod. vydrží úplný prd a furt to měním....A to rozhodně nevyužívám potenciál naplno.
Já měl OTB 2005 a byl jsem maximálně spokojený. Problémy byli jen s dvouhmontňákem. Když já prostě nemůžu jinak - při přímých srovnání forestera s různými tucsony, scouty, tiguany, freelandery apod. to byla vždy 100 a 1. Až narazím na auto, které se tomu alespoň vyrovná pak přestanu glorifikovat ...
Ale já jsem taky spokojený.... Je to o ale pak o těch kompromisech, co psal Dinar. Když pak přesedneš do vymazlenýho němce a zpátky, tak je vidíš všude. Jízdní schopnosti dnes nabídne kdekdo. 4x4 je základ, pak to musí bejt na lyžování velký, a jak jsem uvedl, jsem rád za vyšší podvozek (navíc je vyrovnávanej). Dnes najdeš něco pouze hodně podobnýho v kombíku od Passata.
Na koupi Subaru musíš opravdu potlačit všechny svý chtíče. Je to jako koupit si dovolenou allinclusive v Bulharsku 😉
Na koupi Subaru musíš opravdu potlačit všechny svý chtíče. Je to jako koupit si dovolenou allinclusive v Bulharsku 😉
Ono subaru už jiné nebude. Je to holt specifická značka pro specifické lidi. Mě sedla jako nic jiného, párkrát jsem se snažil jí opustit a stejně se pořád vracím. Někomu to prostě nesedne a já neříkám, že je to špatně. Jen tvrdím, že co se týče techniky a jízdních vlastností prostě subaru jasně vede. Dle mého se subaru si můžeš dovolit v zimě ( jsem z hor) dovolit o 20% více než u podobných SUV a auty s přídavnými 4X4.
Teda srovnat Forester XT s dovolenou allinclusive v Bulharsku to je fakt kravina do nebes volající, to bych teda nevymyslel :yes: >😁 >😁 >😁
Jo a je to přesně vobráceně, to jen tak abys věděl >😒]
Jo a je to přesně vobráceně, to jen tak abys věděl >😒]
b) průměr vlastních kotoučů, který do určité míry předurčuje kvalitu brzd resp. jejich odolnost proti vadnutí.
Jinak se tu bavíte, jako kdyby jsi koupil auto a hned šel měnit kotouče. A i kdyby, tak si podle katalogu najdeš které tam patří, brzdný účinek spíš roste s kvalitou samotného kotouče a desek, firem jsou fůry. Jaký nejmenší disk tam patří si také přečeš ve velkém TP, popř. v tech. specifikaci.
a) v článku se píše K testovanému motoru totiž standardně dostanete odvětrávané 17“ kotouče pro přední nápravu a 16“ pro zadní kola.. Tomu standardně rozumím tak, že průměr kotouče je 17", tedy 431,8mm... a to je hodně.
b) Ham přišel s teorií, že to znamená, jak velká kola se přes ten kotouč dají nasadit. To nám ale přijde taky divné, protože takové určení je dost nejednoznačné - různý design kol atd.
c) když už mluvíš o ET, i to má samozřejmě svůj vliv. Paprsky často začínají takovým náběhem a při nevhodném designu / ET bude menší disk škrtat o brzdový třmen.
Emel - jo autor to blbě převzal třeba z anglického materiálu - je jasné, že se tím myslí rozměr kola. Navíc by byl asi nesmysl dopředu rvát 17ky a dozadu 16ky - to by mu asi mezináprava brzo vzdala čest a nehynoucí slávu....
Jestli se pak 17" vejdou nebo ne je věcí designu těch kterých kol, automobilka to nijak negarantuje, ani nemá brzdiče udělané tak aby to pasovalo, prostě to u některých kol sedne a u jiných ne.
Zároveň je ale nesmysl napsat, že máš na RS 18" brzdové kotouče, to je informace úplně k ničemu...
Vezmi si to Subaru... jistě 16" ráfky pro to auto homologované nejsou. Tak kde se vzala informace o zadních 16" brzdách? To se přece standardně nikde neuvádí... nebo?
[odkaz]
- Renault na podvozkové platformě Smartu s motorem nad zadní nápravou by v případě sportovní mutace Renault Sportu by byl pro řidiče nebezpečný a byly by škarpy plné těchto aut a proto se sportovní mutace vyráět nebude.
- Automobilismus v Evropě postupně vymírá
- 17" brzdy