Novinky
Že se Focus III výborně prodává díky rostoucím prodejům v Číně, Indii a Jižní Americe vůbec nic nemění na tom, že je to zvenku i zevnitř hodně nevkusné auto a navíc se špatně využitým obestavěným prostorem (snad metr hluboká přístrojová deska, superširoký středový panel, malý kufr atd.). Po jízdní stránce je to sice pořád nadprůměr, ale s litrovým tříválcem bych si ho tedy vážně nekoupil (byť vím, že je to mimořádně povedený agregát). V automobilovém světě mám prostě určité nepřekročitelné hranice a tříválec v nižší střední třídě je jasně překračuje. Ale takové ST, to by jistě mělo něco do sebe. Celkově vzato se mi ale mnohem, mnohem více zamlouvá nový Leon 😄 (ano vím, abych dostal zadní víceprvek, musím volit 1.8 TSI, kdežto Focus ho má standardně). Ale i tak mi Leon sedí daleko víc :yes: :yes: :yes:
Ja to vnímam tak, že čím ideš v cenníku Focusu vyššie, tým je to lepšie: dizajnom či motormi: kombi je dizajnovo krajšie, ako krátka verzia a ST vyzerá najlepšie. R3 v nižšej strednej nesedí ani mne, atmosféry 1,6 sú slabé, ale 1,6EB je výborný motor, o dvojlitri v ST snáď netreba debatovať. Preto ak Focus, tak kombi 1,6EB, najlepšie potom ST kombi.
Jo, kombík se mi líbí dost 😄 . Jen nevím s tím 1.6EB, zaslechl jsem nějaké zvěsti o ne úplně oslnivé dynamice apod... musel bych to projet.
Vnímanie dynamiky je samozrejme subjektívne, ale ja som z 1,6EB v mojom aute skoro nadšený aj po dvoch rokoch. Nie je to samozrejme ST, ale s autom si pekne poradí v každej situácii, aj v kopcoch, aj na diaľnici, aj s naloženým autom. A to všetko pri výbornej spotrebe. Jediný otáznik visí nad spoľahlivosťou, to som za 40t km nemohol zistiť.
I v Indii? Byl jsem tam teď dva týdny a nevzpomínám si, že bych viděl jediného Focuse kterékoli generace (ani na indických stránkách Fordu není o Focusu zmínka, že by ho prodávali). Naproti tomu v USA, tam jich jezdila kvanta už minulý rok a nyní tam musí být přefocusováno, hlavně v bílé barvě, která mu překvapivě moc sluší.
Písal som už pred rokmi, keď Ford zrušil dizajn centrum v Európe a presunul ho do US, že s novou vlnou globálnych modelov, Ford prestane akceptovať požiadavky EU zákazníkov.
Focus je presne tak urobený aby sadol trhom, kde ho chcú najviac predávať.
Objektívne, dnes je EU kupec dosť grotesktná osoba.
Človek, ktorý vyžaduje dokonalý čistý dizajn, špičkové tvary, perfektné materiály vonku aj vnútri, sci-fi techniku ale je zadĺžený až po uši a ochotný často zaplatiť nanajvýš 8 000 eur za nové auto (viď predaj najlacnejších značiek ako Dacia atď., ktoré v EU trhajú rekordy). :-!
Ak si Európan, si predsa slobodný si kúpiť hocijaké pekné auto (napr. čokoľvek z prémie).
Keď na to nemáš ?
Tvoj problém !
Globálny Ford Ti s tým nepomôže a zostáva Ti len VW >😒]
Focus je presne tak urobený aby sadol trhom, kde ho chcú najviac predávať.
Objektívne, dnes je EU kupec dosť grotesktná osoba.
Človek, ktorý vyžaduje dokonalý čistý dizajn, špičkové tvary, perfektné materiály vonku aj vnútri, sci-fi techniku ale je zadĺžený až po uši a ochotný často zaplatiť nanajvýš 8 000 eur za nové auto (viď predaj najlacnejších značiek ako Dacia atď., ktoré v EU trhajú rekordy). :-!
Ak si Európan, si predsa slobodný si kúpiť hocijaké pekné auto (napr. čokoľvek z prémie).
Keď na to nemáš ?
Tvoj problém !
Globálny Ford Ti s tým nepomôže a zostáva Ti len VW >😒]
Ked uz nic ine zvalme veci na design. To je viac ako trapne. Co nema tvary ako Golf tak je kontraverznym autom .......... Oblecme sma sa zase vsetci do sustakovych teplakov dajme si zrkadlovky a budeme vyzerat vsetci stejne >😁
Šusťákové tepláky a zrcadlovky? Tak to bychom právě všichni vypadali jako FoFo III a spol., to radši toho Golfa - normální džíny a ležérní čistou polokošili... 😉
Je fakt sranda si cist vetsinu nazoru odborniku na vsechno zde >😁 Proste vyjde informace ze se novy focus vyborne prodava ve svete a zaryti koncernisti to nemuzou prenyst pres srdce a tak si proste najdou zacnou vymyslet nesmyslny argumenty. Měli by jste hlavně psát...."podle mě" je focus hnusnej, nelibi se mi ...atd , a ne to psat jako by jste mluvili za celej národ, jakoby tomu tak skutecne bylo. Myslim, že kvality a uspechy generací focusu není třeba komentovat,mluvi za sebe. Ja osobne nechápu zálibu čechů v designu VW a jejich autech obecně, a kdyz to je na jinych trzich ve svete jinak..tak hned máte zas argumenty jak oni sou uplne out a my ti nej >😁 ...ja bych blil >😁
Mě osobně se nový Focus (krom svetel u hatchbacku) velice libi, sedel sem v nem,dle me skveli auticko. Me osobně az neskutecne konzervativní (a cimdal vic) design koncernu totalne hnusí a nikdy me nezaujal. Za ty prachy si predstavuju auto ktery vypada trochu k svetu na tu dobu,ktery ma nejakej smrnc,charisma....to se u VW hleda tezko. A nezkousejte sem hazet neco jako ze VW je kvalitativne,spolehlivostne vyse nez ostatní značky >😁 >😁 ... typicka v češích zaryta blbost. Mám s nimi ja i spousta lidi z okoli mnoho zkusenosti, takze vim o cem mluvim.
Abych to ukoncil...Dnes je skoro uplne jedno jaky auto si koupite, zalezi na jakej kus narazite a jak se starate (spolehlivost) a věc designu je na každým jedinci.
Mě osobně se nový Focus (krom svetel u hatchbacku) velice libi, sedel sem v nem,dle me skveli auticko. Me osobně az neskutecne konzervativní (a cimdal vic) design koncernu totalne hnusí a nikdy me nezaujal. Za ty prachy si predstavuju auto ktery vypada trochu k svetu na tu dobu,ktery ma nejakej smrnc,charisma....to se u VW hleda tezko. A nezkousejte sem hazet neco jako ze VW je kvalitativne,spolehlivostne vyse nez ostatní značky >😁 >😁 ... typicka v češích zaryta blbost. Mám s nimi ja i spousta lidi z okoli mnoho zkusenosti, takze vim o cem mluvim.
Abych to ukoncil...Dnes je skoro uplne jedno jaky auto si koupite, zalezi na jakej kus narazite a jak se starate (spolehlivost) a věc designu je na každým jedinci.
Dovolil bych si s řadou věcí ve tvém příspěvku nesouhlasit. Focus III jistě není technický špatný (podvozek, motor 1.6 Ecobboost) má ale špatně využitý obestavěný prostor - spolujezdec je doslova utiskován obrovským středovým panelem a přístrojová deska je vystrčená snad metr před čelní sklo, nemluvě o nedostatečném objemu kufru hatchbacku (oproti předchůdci výrazné zhoršení). A ještě jsem neslyšel o nikom, komu by se pouťový a celkově přeplácaný design přístrojové desky líbil, nemluvě o řešení přídě, které vypadá, jakoby nebyla dovřená kapota motoru a o tvaru zadních svítilen se snad už ani nemá cenu zmiňovat. Co se týče konzervativního designu koncernu VW, je zajímavé, že výborně funguje celosvětově, tedy nejen v Evropě, ale i třeba v USA nebo v Číně a Japonsku. Je pravda, že VW a Škoda má auta konzervativněji řešená, ale to mi právě velmi vyhovuje. A že by snad poslední generaci Golfu, Octavie nebo Seatu Leon chyběla líbivost a elegance, to mi snad nebudeš chtít tvrdit, nebo ano?
nesouhlasit klidne muzes (ale to je tak asi vsechno 😁)...proto zduraznuju ze je to vec kazdyho jedince! Jinak interier mi hlavne prisel velice kvalitne zpracovany a co se tyce prostoru...proboha,je to nizsi stredni trida, na tuto tridu sem s v tom necitil nijak stisnene a práve se mi libilo jak me ta palubovka jakoby obepinala, me se to libi. a abnormalne strohy design VW interieru se me proste nelibi. Interiery mnoha Japoncu nebo francouzu jsou taky extravagantni. Proste Ford zkousi prichazet s novymi vecmi, novymi vystrelky...u nekterych pripradu se zadari,jindy ne, zde dle prodeju je videt ze se podarilo, není takovej "přizdisrač" jak VW. Ja zas vim o spouste lidi kterym se prave Focus libi, i jeho interier. A samozrejme nepopiram uspechy VW ve svete, proste jak rikam..je to na jedinci a i daleko ve svete maji lidi ruzny vkus, nekomu vyhovuje vic extravagance,jinymu zas strohost, takze asi tak. Nova Ostavia...pro mě hnus, bok a zadek jaks taks ale predky novych VW a Skoda - katastrofa pro me,hlavne ta Octavia. A co se tyce vnitrniho prostoru a objemu kufru...tak kdyz budu chtit auto prostorny pro 5 lidi nebo kufr jak krava...tak si koupim stredni tridu a ne focuse.
Neprisel jsem sem debatovat a donekonecna si vymenovat argumenty. Jen sem napsal svůj nazor a za tím si stojim!!!
Neprisel jsem sem debatovat a donekonecna si vymenovat argumenty. Jen sem napsal svůj nazor a za tím si stojim!!!
Ono ale Focus naozaj zle využíva vnútorný priestor, najlepšie to uvidíš, ak si porovnáš minulú a túto generáciu. Medzigeneračne naozaj Focus ponúka menej priestoru vovnútri, a to ako pre pasažierov, tak pre batožinu. Pritom dvojkový Focus bol jedným z najpriestrannejších áut v triede, na šírku tam bolo na pomery triedy neskutočne miesta, aj pozdĺžne to bolo slušné, v kombi sa dozadu posadil aj takmer dvojmetrový človek; kufor hatchu bol i napriek multilinku nadpriemerne veľký. To všetko v novej generácii padlo a Focus sa razom stal podpriemerne priestranným autom. A o toto medzigeneračné zhoršenie práve ide.
S tvým posledním odstavcem naproto souhlasím, aneb "tak to ma byt, tak je to spravne!". Já si také stojím za svým názorem, ale právě jejich výměnou se obohacujeme. Že je ale na poslední generaci Focusu hodně patrný jeho odklon od evropského designu a vkusu je neoddiskutovatelný fakt (Fordu se tento krok jasně vyplácí), a já mám jako Evropan právo si nad tím povzdechnout. Výrazný mezigenerační pokles prodeje Focusu v Evropě dokazuje, že určitě nejsem sám. Druhá generace po faceliftu mi prostě seděla daleko, daleko víc, to je celé.
vidim v pozdlznom priestore pre posadku a v oriestore pre prednu posadku. To je jediny dovod, preco som to auto nekupil. Inak mi tam nic zasadne neprekaza a 1.6EB je parada do daneho auta. Skoda, za necelych 19t eur , kombik je skvela cena, len ten priestor 😒
V tomto kontexte je zaujímavé, že na Slovensku sa Focus nedostal ani do prvej dvadsiatky najpredávanejších áut, napriek (konečne) dobrým cenám (už od 12990 eur, kombi za cenu hatchu).
Ze je tak velmi predavanym autom nie je podla mna velmi dobry signal, lebo bude ford pokracovat v tej dizajnovej aj motorovej linii. Dnes uz u Fordu okrem fiesty fakticky nie je co kupit...
Spíš to mělo být takhle . " Já bych si u Fordu dnes kromě Fiesty nic nevybral"
To že zdejší diskutéři , profesionálové přes design a místní znalci tu nad Focusem III zvracejí , za hranicemi tohohle koncernovýho světa je Focus no:1 . Tak někde bude něco špatně ale kde ??? >😒]
Focus hatchback s 1,6i 92kW je super volba, pokud není pouze na dálnice.
Design Fo I byl/je/bude na poměry třídy téměř ikonický, po původním designu Fo III neštěkne pes nikdy, už jeho první facelift promluví poměrně jasně. Spojovat aktuální světový prodejní úspěch Focusu (zvlášť na trzíchh jako jihoamerický a čínksý) primárně se samotným designem Fo III je hodně krátkozraké.
Aktuálně prodává "pouze" nejvíc vozů (v dané třídě) pod stejným názvem (Focus), a to i díky tomu, že třeba Toyota a VW neprodávají (v této třídě) hb, sedany a kombi pod stejným názvem, tedy tak, jak to dělá Ford aktuálně s (globálním) Focusem. Co se samotných prodejů týká (když nebudeme řešit zisk), je větší důvod k oslavě prodávat nejvíc celkově v dané třídě (a ještě lépe celkově vůbec), ale to je trochu jiná kapitola.
Přesto na výsledky Focusu čumím, zas taková pecka to podle mně není (a to mám projeto prakticky vše, kromě ST, ve kterém se nedá dost dobře sedět).
VW v této třídě prodává nejen pod různými typy (Golf/Jetta) ale (na stejném techn. základu) i pod různými značkami (VW, Audi, Škoda, Seat).
1. sú to jedny z najväčších trhov na svete
2. treba si pozrieť aké dizajnové "katastrofy" sa v týchto krajinách dajú predať a aj sa pradávajú
takže sa ani nedivím, že sa tam focusu tak darí.
chráň nás boh od doby, keď budú automobilky podriaďovať dizajn týmto trhom a budú to pre ušetrenie nákladov na vývoj, predávať po celom svete, teda aj v európe.
ach bože, ono sa to už vlastne deje 😢
Samozrejme ako európskemu zákazníkovi mi nadbiehanie čínskemu vkusu vadí, pri Forde však našťastie nejde len o dizajn, ale aj o to, ako auto jazdí a to je stále európska špička (notabene modely ST).
Co je nezvratny dokaz, ze globalne auto nemoze byt uspesne vsade (napr Focus), ale asi staci, ak bude dostatocne uspesne co spolu s usetrenymi nakladmi da vacsi zisk, ako rozne lokalne modely (napr Passat). Tak teda neviem, ci robia chybu vo Forde alebo vo VW?