Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus se stal nejprodávanějším autem světa, výroba se zvyšuje

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 8. 2013 • 00:58
58
Třetí generací Focusu se Ford opět trefil do černého. Ze všech nových automobilů se prodává nejlépe a poptávka neustává.

I když se tvary třetího Focusu nemusejí líbit úplně každému, zákazníci jej chtějí. V prvním čtvrtletí letošního roku, tedy do konce března, se mu prodejně nadmíru dařilo. Dle analýzy společnosti Polk založené na datech registrací z jednotlivých zemí se odbyt tohoto modelu zvedl oproti stejnému období letopočtu 2012 o osmnáct procent. Novější údaje k dispozici zatím bohužel nejsou.

Celkem bylo zaregistrováno 288.724 aut, slušné nárůsty hlásí Čína a Brazílie. V Říši středu nalezl Focus 104.065 zákazníků, přičemž vylétl o 153 %. Ve velké jihoamerické zemi jezdí 7.227 přírůstků, což značí osmnáctiprocentní nárůst.

Na neoficiálním blogu BestSellingCars je možné najít o dva měsíce mladší čísla. V poslední zveřejněné modelové statistice za prvních pět měsíců je Focus také první se 462.168 registracemi, před druhou Toyotu Corolla měl náskok 5.284 exemplářů. Abychom byli přesní, z čínského trhu ještě nezmizela ani druhá generace Focusu, která se zde také dosud vyrábí. Tamní trh je důležitý, vždyť se zde od ledna do března 2013 prodalo 36 % všech automobilů se jménem Focus.

Produkce obou řad se stejným názvem běží v celkem devíti továrnách po celém světě a nový Focus se rodí zhruba každých 30 sekund. Kde? Vedle zmíněné Číny a pro nás důležitého Německa také v USA, Thajsku, Vietnamu, Tchaj-wanu, Rusku a od července rovněž v argentinském Pachecu. Modrý ovál je schopen chrlit až 1,5 milionu automobilů ročně. Jinak má na planetě celkem 65 závodů a pracuje pro něj momentálně 177.000 lidí, což jsou zajímavá čísla.

Focus existuje jako hatchback, sedan a kombi, k mání jsou také elektromobily a také u nás si můžeme koupit sportovní ST v pětidveřové verzi a coby praktičtější kombi.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

ja osobne problem
| 20. 8. 2013
vidim v pozdlznom priestore pre posadku a v oriestore pre prednu posadku. To je jediny dovod, preco som to auto nekupil. Inak mi tam nic zasadne neprekaza a 1.6EB je parada do daneho auta. Skoda, za necelych 19t eur , kombik je skvela cena, len ten priestor :-(
Design...
| 15. 8. 2013
S tvým posledním odstavcem naproto souhlasím, aneb "tak to ma byt, tak je to spravne!". Já si také stojím za svým názorem, ale právě jejich výměnou se obohacujeme. Že je ale na poslední generaci Focusu hodně patrný jeho odklon od evropského designu a vkusu je neoddiskutovatelný fakt (Fordu se tento krok jasně vyplácí), a já mám jako Evropan právo si nad tím povzdechnout. Výrazný mezigenerační pokles prodeje Focusu v Evropě dokazuje, že určitě nejsem sám. Druhá generace po faceliftu mi prostě seděla daleko, daleko víc, to je celé.
Avatar - iudex
Design...
| 15. 8. 2013
Ono ale Focus naozaj zle využíva vnútorný priestor, najlepšie to uvidíš, ak si porovnáš minulú a túto generáciu. Medzigeneračne naozaj Focus ponúka menej priestoru vovnútri, a to ako pre pasažierov, tak pre batožinu. Pritom dvojkový Focus bol jedným z najpriestrannejších áut v triede, na šírku tam bolo na pomery triedy neskutočne miesta, aj pozdĺžne to bolo slušné, v kombi sa dozadu posadil aj takmer dvojmetrový človek; kufor hatchu bol i napriek multilinku nadpriemerne veľký. To všetko v novej generácii padlo a Focus sa razom stal podpriemerne priestranným autom. A o toto medzigeneračné zhoršenie práve ide.
Avatar - iudex
No a co....
| 15. 8. 2013
Vnímanie dynamiky je samozrejme subjektívne, ale ja som z 1,6EB v mojom aute skoro nadšený aj po dvoch rokoch. Nie je to samozrejme ST, ale s autom si pekne poradí v každej situácii, aj v kopcoch, aj na diaľnici, aj s naloženým autom. A to všetko pri výbornej spotrebe. Jediný otáznik visí nad spoľahlivosťou, to som za 40t km nemohol zistiť.
Design...
| 15. 8. 2013
nesouhlasit klidne muzes (ale to je tak asi vsechno :-D)...proto zduraznuju ze je to vec kazdyho jedince! Jinak interier mi hlavne prisel velice kvalitne zpracovany a co se tyce prostoru...proboha,je to nizsi stredni trida, na tuto tridu sem s v tom necitil nijak stisnene a práve se mi libilo jak me ta palubovka jakoby obepinala, me se to libi. a abnormalne strohy design VW interieru se me proste nelibi. Interiery mnoha Japoncu nebo francouzu jsou taky extravagantni. Proste Ford zkousi prichazet s novymi vecmi, novymi vystrelky...u nekterych pripradu se zadari,jindy ne, zde dle prodeju je videt ze se podarilo, není takovej "přizdisrač" jak VW. Ja zas vim o spouste lidi kterym se prave Focus libi, i jeho interier. A samozrejme nepopiram uspechy VW ve svete, proste jak rikam..je to na jedinci a i daleko ve svete maji lidi ruzny vkus, nekomu vyhovuje vic extravagance,jinymu zas strohost, takze asi tak. Nova Ostavia...pro mě hnus, bok a zadek jaks taks ale predky novych VW a Skoda - katastrofa pro me,hlavne ta Octavia. A co se tyce vnitrniho prostoru a objemu kufru...tak kdyz budu chtit auto prostorny pro 5 lidi nebo kufr jak krava...tak si koupim stredni tridu a ne focuse.
Neprisel jsem sem debatovat a donekonecna si vymenovat argumenty. Jen sem napsal svůj nazor a za tím si stojim!!!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku