Ford Focus se stal nejprodávanějším autem světa, výroba se zvyšuje
I když se tvary třetího Focusu nemusejí líbit úplně každému, zákazníci jej chtějí. V prvním čtvrtletí letošního roku, tedy do konce března, se mu prodejně nadmíru dařilo. Dle analýzy společnosti Polk založené na datech registrací z jednotlivých zemí se odbyt tohoto modelu zvedl oproti stejnému období letopočtu 2012 o osmnáct procent. Novější údaje k dispozici zatím bohužel nejsou.
Celkem bylo zaregistrováno 288.724 aut, slušné nárůsty hlásí Čína a Brazílie. V Říši středu nalezl Focus 104.065 zákazníků, přičemž vylétl o 153 %. Ve velké jihoamerické zemi jezdí 7.227 přírůstků, což značí osmnáctiprocentní nárůst.
Na neoficiálním blogu BestSellingCars je možné najít o dva měsíce mladší čísla. V poslední zveřejněné modelové statistice za prvních pět měsíců je Focus také první se 462.168 registracemi, před druhou Toyotu Corolla měl náskok 5.284 exemplářů. Abychom byli přesní, z čínského trhu ještě nezmizela ani druhá generace Focusu, která se zde také dosud vyrábí. Tamní trh je důležitý, vždyť se zde od ledna do března 2013 prodalo 36 % všech automobilů se jménem Focus.
Produkce obou řad se stejným názvem běží v celkem devíti továrnách po celém světě a nový Focus se rodí zhruba každých 30 sekund. Kde? Vedle zmíněné Číny a pro nás důležitého Německa také v USA, Thajsku, Vietnamu, Tchaj-wanu, Rusku a od července rovněž v argentinském Pachecu. Modrý ovál je schopen chrlit až 1,5 milionu automobilů ročně. Jinak má na planetě celkem 65 závodů a pracuje pro něj momentálně 177.000 lidí, což jsou zajímavá čísla.
Focus existuje jako hatchback, sedan a kombi, k mání jsou také elektromobily a také u nás si můžeme koupit sportovní ST v pětidveřové verzi a coby praktičtější kombi.